Проблем с охлаждането
Проблем с охлаждането
Здравейте и от мен, наскоро си купих Транспортер 1.6Д 85г.Не беше каран от около година когато го взех.Пробвах го малко и нямаше никакви проблеми, но когато тръгнах на дълъг път, при изкачване започваше да грее.Стрелката заставаше по средата между диода и чертичката в дясно.При това положение вентилатора не беше включил.Дадох го на късо и вентилатора започна да работи, работеха и двете степени на вентилатора, в зависимост от това как го окъсявам.Реших ,че проблема е в датчика на радиатора и продължих.Но при по сериозно изкачване стрелката отново заставаше по средата между диода и краино вдясно, при втора степен на вентилатора.Смених датчика с трите клеми, изпробвах го пак, но отново не се включва вентилатора.На пипане радиатора е топъл, когато загрее, но не да е горещ.За това реших да сменя и термостата, положението за сега е същото, стрелката като мине диода, вентилатора не се включва.Когато го включа принудително продължава да грее при по сериозни изкачвания.Молбата ми е, какво друго да погледна, или някои добър майстор в София.
- denkobg
- Мнения: 153
- Регистриран на: Нед 14 мар 2010 0:20
- Автомобил: VW T3 Caravelle
- Двигател: DG-1990
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Проблем с охлаждането
Neycho написа:Здравейте и от мен, наскоро си купих Транспортер 1.6Д 85г.Не беше каран от около година когато го взех.Пробвах го малко и нямаше никакви проблеми, но когато тръгнах на дълъг път, при изкачване започваше да грее.Стрелката заставаше по средата между диода и чертичката в дясно.При това положение вентилатора не беше включил.Дадох го на късо и вентилатора започна да работи, работеха и двете степени на вентилатора, в зависимост от това как го окъсявам.Реших ,че проблема е в датчика на радиатора и продължих.Но при по сериозно изкачване стрелката отново заставаше по средата между диода и краино вдясно, при втора степен на вентилатора.Смених датчика с трите клеми, изпробвах го пак, но отново не се включва вентилатора.На пипане радиатора е топъл, когато загрее, но не да е горещ.За това реших да сменя и термостата, положението за сега е същото, стрелката като мине диода, вентилатора не се включва.Когато го включа принудително продължава да грее при по сериозни изкачвания.Молбата ми е, какво друго да погледна, или някои добър майстор в София.
Колега,не съм много в час с дизелите,но това ми прилича или на водна помпа или на задръстен радиатор,а може и да не е добре обезвъздушен.Според мен първо пробвай с промивка на радиатора и хубаво обезвъздушаване
- levonik
- Мнения: 694
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Проблем с охлаждането
Ако има възможност да лягаш по пътя, когато ти направи този номер- пипни, но внимателно маркучите вътре в двигателния отсек и тези отпред, които влизат/излизат в големия радиатор. Термометъра ти може да не показва вярно. Не отваряй капачката, че много боли!
- chato
- R.I.P
- Мнения: 318
- Регистриран на: Сря 20 май 2009 12:21
- Автомобил: VW bus T3
- Двигател: 1.6D CS 1981
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с охлаждането
И при мен,когато има продължително изкачване и наклона е по-голям,стрелката ми отива м/у диода и дясната чертичка.Не знам това дали е проблем,но за годините през които го имам,не се е случило нищо.На равно и при леки или по-къси изкачвания седи като залепена точно в/у диода,даже е малко на ляво.
- p-sound
- Мнения: 318
- Регистриран на: Пет 02 апр 2010 23:16
- Автомобил: VW T3 Caravelle
- Двигател: MV 1990
- Местоположение: varna
Re: Проблем с охлаждането
Никаква гаранция няма,защото на тръгване за Лозенец се събрахме 4 буса с еднакви двигатели и еднакви табла и на четирите стрелката тръгва от различно място!
Въпроса е да не си виждаш диода светнал,че тогава вече не е добре.
Въпроса е да не си виждаш диода светнал,че тогава вече не е добре.
- BukTop
- Мнения: 503
- Регистриран на: Чет 18 мар 2010 21:37
- Автомобил: Impreza WRX + Polo 2F GT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с охлаждането
На моя 1.6Д стрелката стои само в бялото поле от ляво. Когато прегрее излиза от него и се доближава до диода...
- levonik
- Мнения: 694
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Проблем с охлаждането
И мен дълго време ме тормозеше този циферблат. Не можаха да сложат едни цифрички- нямаше да има това разнообразие от показания и тълкувания. При мен когато стрелката премине лекичко след диода в дясно и се включва перката за принудително охлаждане. Иначе си стои в дясно на дясната граница на бялото правоъгълниче. На старото табло, при същия датчик стоеше по средата, между ляв край и светодиод.Накрая топнах един танков термометър и се оказа, че там където сега стои е около 85 градуса. Успокоих се.
- baipetko
- Мнения: 50
- Регистриран на: Съб 15 дек 2007 3:29
- Автомобил: VW T3 1986 1.6D
- Двигател:
- Местоположение: Пазарджик
Re: Проблем с охлаждането
При мен (Т3,1986,1.6Д) пък стрелката не излиза от бялото. Най далече е стигала в средата на бялото и то при пълен с багаж бус по пътя за яз. Доспат. Сега от както застудя едва едва пък влиза в бялото а иначе парно има ,маркучите в двигателния отсек не се пипат. Отпред при радиатора не съм ги проверявал честно казано,но не знам дали въобще има смисъл след като при двигателя са горещи. Остава да е развалена стрелката на таблото или е нещо друго.Вие какво мислите?
п.с. Съжалявам че пиша в на колегата темата,но мисля че заглавието е валидно и за моя проблем и реших да не пускам нова тема. Ако не е така нека модераторите да изтрият мнението ми.
п.с. Съжалявам че пиша в на колегата темата,но мисля че заглавието е валидно и за моя проблем и реших да не пускам нова тема. Ако не е така нека модераторите да изтрият мнението ми.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем с охлаждането
Да ви кажа аз как лекувам стрелката.Понеже слагам различни двигатели с различни датчици, прекъсвам кабела на температурния датчик и добавям съпротивление. На AGG и AFN стойностите са 27-28 ома на 0.25 watt и показва на 11 часа.Понеже ви се налага по-малка корекция, може да пробвате с по-малки стойности от порядъка на няколко ома.Така ще си регулирате стрелката къде да застане, лично мен ме дразни когато стрелката в нормален температурен режим е на 12 часа върху диода.Когато сте готови с корекцията, запоявате съпротивлението, нахлузвате оотгоре термосвиваем шлаух, нагрявате и сте готови.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 27 госта