поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Вто 23 окт 2012 11:22


Здравейте, изгубих предния регистрационен номер и него открих , налагасе да пререгистрирам буса . За целта трябва да върна стария двигател в действие а имено 1.7д . Налагасе да поставия турбината с смукателния и изпускателния колектор от tdi 1z агрегата на 1.7д понеже продадох филтърната кутия , а и аспуха е рязан и препасван към турбината. Tа въпроса мие ще се разтоварва ли турбината ако свържа тези два отвора показани на снимката както са вързани на 1.9тд ааз.




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот avtohit77 » Вто 23 окт 2012 17:28


Без клапан N75 ако си с комп няма да разтовари :beer


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Сря 24 окт 2012 7:31


Здравейте колеги , някой може ли да ми каже каква е разликата в посочените отвори на тези две турбини каква е тяхната роля. Едната турбина е от ааз а другата от 1з


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот samo_pechka » Сря 24 окт 2012 7:54


Има три вида уестгейт: едните са с два щуцера, другите с един . Едните освен по надув - им трябва и вакуум , а другите са само по надув или само вакуум.Първите два модела ги има по ААЗ, а последния- по 1З ( въпреки ,че съм виждал и с уетгейт с два щуцера- не знам дали е оригинално така да го има , като вариант). Сега по въпроса ти : гледал съм ги и първите два варианта , "напъвал" съм и пружината - сякаш са с еднаква твърдост :roll: и си мисля,че и този с двата щуцера - ще работи и само по надув ( ще разтоварва и без вакуум). Но ако уестгейта е САМО по вакуум - няма стане. В противен случай - търси уестгейт от първите два модела . Вземи една помпа с манометър и подвържи маркуча към щуцера ( преди мембраната) ,сега лееко натисни помпата и виж кога ( на колко бара) се задейства уестгейта ("отваря") , ако си отвори ( или го настроиш) на желаното налягане - го слагаш и свиркаш- няма начин да не стане :да:


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Сря 24 окт 2012 8:46


Уестгейта на моята турбина гарет гт1544 се отвария с надуване , но този щуцер, който съм обозначил дали турбината от там надува и ако го свържа към щуцера на уестгейта да отвори .Благодаря за одговорите.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот PACH » Сря 24 окт 2012 17:54


Ивчо, не влизай с джаза.Сложи стария мотор в коша без да закачаш нищо, отивай на въже до КАТ да го погледнат и след сверката да ти пуснат новите номера.Като те питат защо така, казваш прегрях двигателя ще го ремонтирам. Никой копче не може да ти каже.


kikomoto
Мнения: 27
Регистриран на: Вто 13 сеп 2011 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Благоев град

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот kikomoto » Съб 27 окт 2012 22:38


Ivailo G. Ivanov написа:Уестгейта на моята турбина гарет гт1544 се отвария с надуване , но този щуцер, който съм обозначил дали турбината от там надува и ако го свържа към щуцера на уестгейта да отвори .Благодаря за одговорите.
Колега,от там надува турбото и ще разтоварва .Слагай смело.


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Сря 31 окт 2012 18:39


Здравейте , благодаря за одговорите и най вече на колегата кикимото , трябва да отремонтирам този 1.7 мотор понеже преди да пусна темата бях взел сигменти 120лв( на ,който пише 1.9 Л ) и гърнитура на главата 50лв + вложки 5 /6 лв, и така няма отказване . Освободил съм главата на мотора от дюзи , свещи , клапани ще се праща на диагностика дали е пукната .Буталата с биелите са извадени и излъскани от нагар . Смятам да поставя капака на главата от 1з мотора с сичките му джунжурий (тръби за испаряване на маслени пари) включително и тази ,която влиза в блока на мотора. Още несъм сигорен дали изпускателните и смукателните колектори на двата мотора са с еднакви отвори от към главата силно се надявам и мисля , че е така . Друг но нетолкова сириозен проблем е чъста на , която е хванат охладителя на масления филтър и самия маслен филтър,трябва да се смени с тази от 1з мотора , заради трабичката от , която маслото бива приведено до турбото.Ще се радвам на помощ от ваша страна а имено за стягането на болтовете и гайките на колко NM да стягам . Болтове глава 40nm веднъж втори път до 10nm +90 градуса + още 90 градуса ;болт биелен 30NM :разпредилителен вал 20NM :болтове изпускателен и смукателен колектор NM?
Прикачени файлове
Picture 051.jpg
Picture 055.jpg
Picture 056.jpg
Picture 057.jpg
Picture 058.jpg

Последна промяна от Ivailo G. Ivanov на Чет 01 ное 2012 14:21, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот avtohit77 » Сря 31 окт 2012 21:28


Изпускателния и смукателния се стягат по 25 NM :beer


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Вто 06 ное 2012 17:11


Здравейте , благодаря колега за одговора . Днес имах възможност да пратя главата на проверка,оказа се ,че е здрава претърпяла е само шлайф и почистване.Тази вечер смятам да пристъпя към зглобяване (пасване на старите клапани с паста всеки в старото му легло ).
Прикачени файлове
Picture 070.jpg
Picture 071.jpg
Picture 072.jpg
Picture 073.jpg
Picture 074.jpg


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Сря 07 ное 2012 13:51


въртене на клапана чрез винтоверт (дрелка) в двете посоки прихванат посредством късо маркуче и притискана отсреща в центара на клапана с отверка .Мисля че има ефект .
Прикачени файлове
Picture 075.jpg


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот avtohit77 » Сря 07 ное 2012 19:39


А водачите на клапаните как са :screwy


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8337
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот samo_pechka » Сря 07 ное 2012 20:13


Ivailo G. Ivanov написа:въртене на клапана чрез винтоверт (дрелка) в двете посоки прихванат посредством късо маркуче и притискана отсреща в центара на клапана с отверка .Мисля че има ефект .

Туй не трябваше така да се прави :beat_butt2 .Клапани се припасват с къси "въртеливи" движения . Аз за това си имам една немска ръчна "дрелка" от Втората Световна и със лек "напън" на стеблото и "въртя" клапана през половин оборот напред-назад и става ,както е по книга...


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Пет 09 ное 2012 15:45


Здравейте !
avtohit77@abv.bg написа:А водачите на клапаните как са :screwy
-Не съм ги сменял , нядавам са да са добре , изглеждаха без луфтове .
samo_pechka написа:
Ivailo G. Ivanov написа:въртене на клапана чрез винтоверт (дрелка) в двете посоки прихванат посредством късо маркуче и притискана отсреща в центара на клапана с отверка .Мисля че има ефект .

Туй не трябваше така да се прави : .Клапани се припасват с къси "въртеливи" движения . Аз за това си имам една немска ръчна "дрелка" от Втората Световна и със лек "напън" на стеблото и "въртя" клапана през половин оборот напред-назад и става ,както е по книга...
На вярно си прав гледах този клип http://www.youtube.com/watch?v=unrds-2P ... ure=fvwrel , оделно съм чувал за въртене с дрелка на зад на пред с бор машина също гледам леглата на клапаните са набити втулки едната беше леко корозирала на язви ,в крайна сметка се изчистиха язвите при въртене на клапана се очертаваше ивица на която като легне клапана се надявам ще одържа наплива на налягане . Смятах ремонта да е смяна на вложки и сигменти ,проверка на главата да не би да е спукана и да губи вода сега зимата и напролет да върна в коша 1з мотора . Но като видях лагерите въпреки финансовото затруднение реших да ги сменя .
Прикачени файлове
DSC03072.JPG
DSC03070.JPG
DSC03071.JPG
Picture 056.jpg


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Пет 09 ное 2012 16:29


Закупих лагери оригинален размер като старите, демек не ремонтен размер, шийките на коляновия вал светят (изглеждат добре ) с изключение на една шийка на основен лагер , която има задрали две рески ,не се долавят с нокат ,и реших да не шлайфам вала . Ремонта се превърна в основен , моля ако някой знае как се влиза в ауто дата там кадето са сервиз мануалите за vw engine 1.7d 1.6д 1.9д да помогне , интересува ме най вече на колко се стягат основните лагери на коляновия вал , лишото е че динамометричния ми ключ започва от 4NM.Ще се стяга на рака по усет.
Прикачени файлове
DSC03073.JPG
DSC03077.JPG
DSC03076.JPG
DSC03075.JPG



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта