поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2472
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 13 ное 2012 10:14


И не си доволен от вървежа му ли?

Аз навремето три месеца четох по форуми-моруми, книжки-мижки, па нещо не можа да я аресам нафтътъ. Предпочитам по-прост движок, и по-лесен за ремонт и обслужване. А и колкото по-нов дизел, толкова по-сложен, и скъпи ремонти стават, избие ли нещо по него. По-взискателен е към маслата, и поддръжката като цяло. А това с лонг лайв бозата по-добре да се избягва. Но ти си знаеш, аз само предлагам като идея.




Ivailo G. Ivanov
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Вто 13 ное 2012 11:42


Здравейте , според мен стария дизелов мотор и старото гнп , са много добри подводничари .


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2472
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 13 ное 2012 11:50


Ivailo G. Ivanov написа:Здравейте , според мен стария дизелов мотор и старото гнп , са много добри подводничари .

В смисъл за офроуд ли?


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1285
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот avtohit77 » Вто 13 ное 2012 19:58


Кинге с какво ти е по прост мотора от едно ТДИ видя колегата вакуми,дросели,бобини,датчици,кабели,свещи,капачки и т.н. неми говори малко си наплашен от дизела ама е по добре от 20на 100миризлива газ :beer


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2472
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 13 ное 2012 20:04


Ми не знам ве братчед, аз щото ничего не понимаем, ей така да се намирам на приказка с братчеда. нъл тъй? :mrgreen: :beer

:arrow: viewtopic.php?f=66&t=337575

:arrow: viewtopic.php?p=3545439#p3545439


Потребителски аватар
geodj
Мнения: 165
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw T3 Doka
Двигател: ADZ
Местоположение: Sofia

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот geodj » Вто 13 ное 2012 23:05


Някой няма ли да ги покаже тези пръскалки, та да знаем другия път какво да гледаме. :bowdown


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Сря 14 ное 2012 0:36


Здравейте , днес като гледах и се пулих , установих , че ЕГР-а ще бъде напълно излишен .
Прикачени файлове
DSC03098.JPG


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1285
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот avtohit77 » Сря 14 ное 2012 7:21


Ivailo G. Ivanov написа:Здравейте , днес като гледах и се пулих , установих , че ЕГР-а ще бъде напълно излишен .

Махай го ЕГР-ра


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Пон 19 ное 2012 17:24


Здравейте , главата е монтирана на блока и обурудвана , но излезна непридвидим финансов проблем .Няма как да поставя капака на цилиндровата глава от 1з , така нужен заради отвора , който има за наливане на маслото , понеже долния на картера е изолиран ( затапен )и освен това се надявах за по лесно пасване ,на тръбите за маслените пари. Другия проблем , който небях предвидил е частта , която държи масления охладител , масления филтър , датчика за масло и евентуално извод за масло към турбинката . Мислех да поставя от 1з , но тези на 1,9д са несамо различни като захват , но и като цяло .Затова се наложи днес закупя капак на цилиндровата глава и другата въпросна частт от голф 2 1.6 гтд.


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Сря 21 ное 2012 1:06


Здравейте , относно разтоварването на турбинката си мисля , че налягането трябва да влезе внезапно със сила (да бъде задаржано и при опредилено налягане да се изпусне цялото налягане ), за да се отвори клапана максимално , а не постепено, защото постепеното влизане на въздох отваря клапана минимално и възприпиятства нагнетяване на нужното налягане , освен това минималното отваряне и затваряне високата температура , и износването което се е получило, са причина за клеясване на клапана (дори раздвижен и управляван от електоно управляем блок) той пак клеясва и според мен причината е минималното му отваряне (минимално движение и без резки движения ,клапана спича(нито отворен нито затворен ,турбото е не ефикасно в случея)) . 1З мотора разполага с електонен клапан, който като му се подаде 12 волта той затваря преминаващото налягане през него ,така турбината според мен ефикасно нагнетява , а в електроно управляемия модул ( ECU )влиза маркуче което е свързано с смукателната система и по този начин се очита налягането . Дали това устройство в ЕКУ не е ключ и при високо налягане да спира тока кум клапана , и той от своя страна ,да пропусне нагнетения въздох към торбинката , и тя да се разтоварва .Демек дали този ключ може да се изкара от ЕКУ ,свързан към 12 волта , свързан с маркуче към смукателния колектор , да управлява клапан х75 (спира и пуща 12 волта според очетено налягане ) в противен случей , механичен клапан отваряшт се на определено налягане би го заместил ефикасно (причината е,че клапанчето на турбинката е доста чуствително към налягане ) . Там кадето турбинката си има за натягане и отхлабване на пружината за възприпятстване на налчгането , не е добре да се бута,понеже ако натегнем от там пружината ще скасим и хода на отваряне , коетоводи поне според мен до клеясване , спира да работи ефикасно. http://vbox7.com/play:b09344373d
Прикачени файлове
Picture 1064.jpg
Picture 1065.jpg
Picture 1066.jpg


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Сря 28 ное 2012 17:00


Здравейте , вчера и днес правих опити да запаля мотора , той запали още вчера , но имах проблем с обезвъздошаването и по точно проблема излезе в това , че гнп не смуче нафта . Започнаха едни луди обезвъздушавания всичко стана в нафта посреднощ на лампа , взех много да бързам да се препирам да го запаля , а както знаете "бързата работа срам за майстора" и така и стана .При първите две три запалвания , понеже помпата не смуче и аз пренодително е пълних през развитя щуцер на излишната нафта и след като го завиех обратно, пробвах да обезвъздоша системата с въртене на стартер в очакване да запали , когато запали работише с подадена газ като на обороти до изчерпване на принудително налятата нафта , така на третия път , слава Богу видях на време , гледам локва с масло , всичко оклепано към скоросната кутия , и тогава се сещам , че преди време бях изкарал дачика за маслото , който е на главата да го ползвам за другия двигател , и така от това недоглеждане изхвърлих всичкото масло на двигателя , добре че не болокира и че маслото беше старото от другия двигател (видях го на време ,ако може така да се каже)веднага званя на комшията , за бартер ,малко вино ,за малко масло . И така още няколко неоспешни опита помпата да се самоотпуши да смуче нафта и си рекох по добре да си лягам утре на светло ще продължа.Днес говорих с майстор и той ме упъти да развия едно болче в близост до входящата нафта , вътре щял съм да намеря клеясал клапан , пребирам се развивам страното болче с звездогаечен 10мм ключ , като държа шипвете на ключа към главата на болчето , а през охото на звездогаечния напъвам с отверка и така болчето се разви , на самото полче има отвори , който бяха запушени с ражда , а вътре в кухината на болта има клапан , който беше заял с една отверка го поразвижих поизчистих раждите , смазки туй унуй и го върнах на мястото му . ГНП започна да смуче нафта и след няколко минути обезвъздуши системата , над 4,2 хил. оборота двигателя прекъсва иначе сякаш работи добре , майстора който ме светна за клапана ми каза че трябва да сменя и дюзите понеже мойте са на 130бара а трябвало да бъдат 150 бара , понеже съм бил поставил турбо и с тези на 130 бара нямало да има ефект , и все пак ще покарам с тях а по нататака ще помисля за 150 барови дюзи или както каза колегата PACH дюзи от ЛТ 160 бара + еди ква си помпа , но тепърва предстоят няколко тест драйва в състоянието в което е в момента . Относно разтоварването на турбината , свързах я към смукателния колектор, а едното отворче на турбината го изолирах (запуших), това преспособление ,което търсих (писах) в по предишен пост , що годе намерих нещо подобно но няма да мога да го ползвам понеже е на 220 волта , става вапрос за "пресустат за ниско налягане " Употреба : Защитни водни помпи (помпена система, пресостат, съд за разширение)
- Противозапалителни съоръжения
Действие : Прекъсвачът спира захранването на помпата (отваряне на контактите), в
момента, в който налягането спадне под въведената стойност.За да се захрани отново
помпата (затваряне на контактите) трябва да се натисне бутона за пренастройка.
Характеристика на конструирането :
Изводи – винтове М4х8 с чип за налягане 8х8 мм.
Стандартни ел. контакти– Двоен нормалноотворен контакт: месингова сплав със
сребърно- никелово покритие (AgNi);
Мембрана – гума от NBR с имплантиран текстил.
Връзка – присъединяване с женска резба 1/4 ” газ.;възможни са други присъединявания
виж стр. 20
Степен на защита – стандартна IP44
Модел Налягане за
спиране
(мин.?макс.)
Налягане за
пускане
(мин.?макс.)
Фабрична
настройка
Поток Напрежение Макс.
темп.
На ок.
среда
LP/3 0,1?0,4 bar 0,5?0,9 bar 0,1?0,5 bar 16A 230V 55 oC
LP3/18 0,3?1,8 bar 0,8?2,6 bar 0,5?1,1 bar 16A 230V 55 oC , но тъй като тва устройство е електроно и е на 220 немога да го ползвам . Хладилен техник познат обаче ми казва , че има май някаде си в тях такова нещо с прожинки сиреч механично и ключа се вързва оделно,смисал какъвто сложиш някой ден живот и здраве може да се пробва . От друга страна майстора на авто/мото техника ми казва "закакво тие да се разтоварва турбината". http://vbox7.com/play:eb15ec9548 http://vbox7.com/play:5790c39f63
Прикачени файлове
DSC03124.JPG
DSC03125.JPG
DSC03126.JPG


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Чет 06 дек 2012 18:34


Здравейте , буса пали доста трудно като е студен , с голямо въртене и постояно подгряване , викам може да е от това , че не е обезвъздошена системата и когато се обезвъздоши се оправя обаче той буса вече е загрял , освен това когато ми свършваше преди нафтата и аз а още малко докато съвсем спре , вярвам системата пак се е пълнела с въздох , но на бензиостанцията с няколко завртания и си палише .Затова смених горивен филтър ,плюс четирите дюзи , понеже мойте ги бях отварял и викам сигорно е от тях . Като престигнаха новите стари дюзи вече на 155 бара ,а не 130 като старите отидох до сервиза да взема горивен филтар , слава на Бога ,за касмет гледам на монтьора му подарили стенд за дюзи . Пробваме стенда оказва се , че дюзите отварят на 150 бара , от който 2 работещи и две пикаещи , майстора който е там вика двете са за боклука , но аз пак ги монтирах всичките заедно с горивния филтър . Викам ще се оправи паленето , но положението си остана също толкова трагично . Питам се : Възможно ли е каде сменях вложки , клапаните да не затварят плътно и да губи компресия , освен това коляновия вал него центровам на белег при поставянето на ангренажа , защото няма такъв (чоповете на маховика преди време ги бях откъртил със стар съединител и слънце )и сега го центровам когато буталуто , което е до скоросната кутия е на горна мъртва точка , това разбирам ,като оставя клапана на съответния цилиндар в прожино положение посредством разпредилителния вал полу затворил , и когато буталото чукне съвсем леко клапана той се затваря а буталото е горе в мъртва точка. Реших да сменя двете пикаещи дюзи и пак да пробвам.Въздавам славата на Господа и Бога Исуса Христа , защото колегата "
shanadjiqta "
беше така точен да изпрати други четери дюзи с опция за проверка на стенд , освен това да взема само две , ако има изобщо такива работещи , оказа се че работят три на 155 бара правещи както каза майстора идеална мъгла . Взех и трите монтирах ги и запалих , след като обезвъздоших , изглежда сякаш работи добре нямах време за пълен тест , тоест да истине и след няколко часа първо да погледна пак ли е глътнал въздох и ако не е дали ще запали нормално . Също така загряваше повече и се включваше перката,сега се надявам да стабилизира . http://www.vbox7.com/play:f4ea369e98


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3024
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот PACH » Чет 06 дек 2012 18:43


Ивчо, аз ли не виждам добре или не си сменял ГНП ? Защото ти трябва помпа от ТД, която има вакуум мембрана, когато надуе турбото да отпуска повече гориво.


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 185
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Чет 06 дек 2012 19:00


Да старата помпа е , на която и бутнах малко болчето за горивото до толкова като паднат оборотите да не претриса , а турбото каде мислих как да го разтоварвам ,първо го вързах към смукателната система , но в последствие савет от майстор , изолирах разтоварването да надува на воля колкото може .Те като паднат оборотите тя си се е разтоварила . За помпа ще помисля по нататака.


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3024
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: поставяне на турбо от 1z на 1.7д (ky)

Мнениеот PACH » Чет 06 дек 2012 19:13


Ivailo G. Ivanov написа:Да старата помпа е , на която и бутнах малко болчето за горивото до толкова като паднат оборотите да не претриса , а турбото каде мислих как да го разтоварвам ,първо го вързах към смукателната система , но в последствие савет от майстор , изолирах разтоварването да надува на воля колкото може .Те като паднат оборотите тя си се е разтоварила . За помпа ще помисля по нататака.


ОК, а какво става когато си на висока скорост и даваш газ, турбото надува а горивото не се променя като количество...пълним цилиндрите с въздух :mrgreen:



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта