Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот levonik » Вто 26 мар 2013 20:50


Здравейте! Моля, дайте идея с какво да обработя кабелната обувка на +-са, който се закача на шпилката на изхвърляча на стартера! Такъв го ядох в студа, вятъра и дъжда поради отказ на стартера, че не ми се говори. Последва бутане, дърпане с всички опасности. Бях набедил стартера, а то причината се оказа в нагорялата кабелна обувка.Знам, че грес и масло не вършат работа.




Потребителски аватар
staraplanina
Мнения: 114
Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот staraplanina » Вто 26 мар 2013 20:57


Има един контактен спрей - пръска се върху клемата.
Изображение
Аз ползвам този.
Предполагам ще ти свърши работа и на теб :th_up


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот avtohit77 » Вто 26 мар 2013 20:58


Колега контакторите на шалтера са медни и се подменят с нови.Там не се слага грес или масло.А окисляването е от охлабени връзки и не правилни контакти,а и от не честа употреба.


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот levonik » Вто 26 мар 2013 21:59


Какъв контактор? Говоря за двете действително медни шпилки по които върви +. Не говоря за вътрешните матракалешки- то е една медна котва, която изхвърляча, който аз познавам като бендикс, итласква и свързва за да захрани стартера. Кабелната обувка с "+" при мен винаги е била притискана с железни гайки и шайби. Предлагате да намеря бронзови или медни ли? Може да се потърси, това е възможност. Колкото до разхлабването - сигурно го е имало, но и при клемите на акуто въпреки плътния контакт се появява нагар.
Почвам да търся в нета спрея.
Благодаря!
http://kvazer.com/spray-for-electronics ... 90096.html


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот avtohit77 » Вто 26 мар 2013 23:05


Дано помогне спрейчето но да ти кажа,че така наречения бендикс така изглежда колега http://www.google.bg/imgres?imgurl=http ... Aw&dur=137


geodj
Мнения: 167
Регистриран на: Съб 18 дек 2010 11:29
Автомобил: Vw ID3
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот geodj » Вто 26 мар 2013 23:12


Колегата явно бърка шалтера с бендикс, защото по бендикса ток и жици няма.


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот avtohit77 » Вто 26 мар 2013 23:16


:th_up
geodj написа:Колегата явно бърка шалтера с бендикс, защото по бендикса ток и жици няма.


passat91
Мнения: 10
Регистриран на: Сря 24 мар 2010 21:15
Автомобил: passat B3
Двигател: ABS 1991
Местоположение: Русе

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот passat91 » Сря 27 мар 2013 0:18


срещу нагар и окисление здраво стягане е лечението :smile


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот levonik » Сря 27 мар 2013 21:17


Още веднъж благодаря за вниманието!


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6150
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот ktamen » Сря 27 мар 2013 22:04


Много често тези болтове са железни и само на главата им е заварена една медна пластина. Моите съм ги сменил с такива от масивна мед, смених и гайките с бронзови. И вече 9 години не съм имал проблем. Спрейчетата ми се струват несериозна работа.


Потребителски аватар
MrDiesel
Мнения: 65
Регистриран на: Пон 05 юни 2006 19:14
Автомобил: vw t3 Caravelle
Двигател: SUBARU EJ 25 DOHC
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот MrDiesel » Чет 28 мар 2013 8:40


Ако говорим за Т3 проблема ти не е от плюсовата клема а от масата на скоростната кутия към купето.От влагата и солта не прави добра връзка,провери и минусовата клема на акумулатора към купето.Клемите се обработват с технически вазелин които не позволява проникване на влага и окисление.


Потребителски аватар
ivchoto
Мнения: 341
Регистриран на: Сря 11 ное 2009 14:24
Автомобил: SUBARU OUTBACK
Двигател: 2000
Местоположение: bg okolo plovdiv

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот ivchoto » Чет 28 мар 2013 15:28


Колеги срещу окиси аз ползвам контактна грес.Тук в Пловдив е купувам от ФИЛКАБ на Коматевско шосе.Цената и беше около 12-15лв тубата около 300мл. аз я ползвам за ел. инсталации като кербовам кабелните обувки.Лошото е че нямат етикети(много бързо им пада)но пишеше че е Финландска.Ето и две снимки:
DSC02951.jpg

DSC02950.jpg


Потребителски аватар
levonik
Мнения: 694
Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
Автомобил: T3 Caravele D
Двигател: CS 1985
Местоположение: Балчик

Re: Срещу нагар и окисляване на кабелна обувка

Мнениеот levonik » Чет 28 мар 2013 18:48


:bowdown



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 154 госта