Реле за втори акумулатор

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Кънчев
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 20 окт 2012 10:49
Автомобил: VW T3 Multivan
Двигател:
Местоположение: София

Реле за втори акумулатор

Мнениеот Кънчев » Съб 06 юли 2013 10:45


Здравейте. Буса ми е т3 '89 1.6 ТД. Искам да си сложа втори акумулатор под седалката, за да мога спокойно да си ходя по къмпинзи, да си сложа хладилна чанта и др. Доколкото съм информиран, трябва да се сложи някакво реле, което да препраща тока от алтернатора от стартовия акумулатор към този под седалката, когато първия се зареди. Първият ми въпрос е как точно става схемата с втория акумулатор, какво точно е това реле, как се монтира и изобщо как се прави цялата инсталация. Втория ми въпрос е дали някой иматакова реле за продан, защото знам, че не се намират лесно.




Потребителски аватар
baipetko
Мнения: 50
Регистриран на: Съб 15 дек 2007 3:29
Автомобил: VW T3 1986 1.6D
Двигател:
Местоположение: Пазарджик

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот baipetko » Съб 06 юли 2013 11:12


Оправих го съжалявам

Последна промяна от baipetko на Съб 06 юли 2013 21:04, променено общо 1 път.


Кънчев
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 20 окт 2012 10:49
Автомобил: VW T3 Multivan
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот Кънчев » Съб 06 юли 2013 11:31


Нещо не се вижда какво си пуснал, колега.


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Съб 06 юли 2013 12:58


Здравейте , колега провери ли зад (под ) шофьорската седалка дали нямаш готова инсталация за втори акомолатор? Махни седалката и виж , възможно и да е зад предната пасажерска седалка . Предполагам това е схемата . Ето и един подобен клип. Ако нямаш инсталация търси в гогле надписа Central Electric 1 http://www.a2resource.com/electrical/CE1.html http://www.youtube.com/watch?v=LAFbbgEBlMc
Прикачени файлове
VW_Aux_Battery_87engine.jpg


Кънчев
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 20 окт 2012 10:49
Автомобил: VW T3 Multivan
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот Кънчев » Съб 06 юли 2013 23:00


Проверявал съм, но пак ще погледна. По спомен мисля, че под шофьорската седалка имам само клеми за акумулатор. Благодаря много за инфото.


Потребителски аватар
radio182
Мнения: 159
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 18:28
Автомобил: VW Transporter 85
Двигател: 1.9 D
Местоположение: Добрич

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот radio182 » Вто 06 фев 2018 19:07


Да разбутам малко темата,
Буса е Т3 с 120 А алтернатор.
Искам да сложа 2ри акумулатор който да се ползва когато съм спрял на пикник.
Целта е като съм на едно място консумирания ток да идва само от втория акумулатор, за да може първия да си запази тока за да мога да запаля.
Идеята е да могат да се зареждат и двата от динамото, алтернатора. За стартиране и в движение да се ползва първия, а втория да е само при изгасен двигател като музиката задължително трябва да работи. Отделно мисля да направя втория акумулатор да се зарежда от соларна система.
Дано да съм обяснил добре че да може някой да ме разбере.
:death


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8338
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот samo_pechka » Вто 06 фев 2018 20:17


Мощен диод? Може би няма по-прост вариант....


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот muns61 » Вто 06 фев 2018 21:36


Малко инверторно генераторче


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 259
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот me4ou » Вто 06 фев 2018 21:54


Моето решение изглежда така. Фабричния стартов акумулатор е под пасажерската седалка, сервизния, който аз монтирах е под шофьорската. Минусите и на двата за хванати директо за купето. Плюсът на фабричния акумулатор си е нормален. А към сервизния са закачение всичките ми "къмпинг консуматори" - помпа за вода, осветление, гнездо за запалка и т.н. Между двата плюса съм пуснал един як плюсов кабел от Голф, който е прекъснат с "ключ маса" 50А. Когато искам да зареждам сервизния - включвам ключа, когато искам да го черпя, го изключвам. Правил съм си експеримента да паля със сервизния - става (бусът ми е бензинов). Имам и едно три позиционно ключе на което съм вързал радиото и волтметър. На 1 свири от първия акумулатор и виждам волтажа му, на 2 - от втория, а на 0 е изключено за да няма консумация.
Това решение може би е малко по-трудно приложимо за бус, чийчо фабричен акумулатор е при мотора, но идеята с ключ маса да свързваш втория акумулатор според мен е валидна.

Ако не е станало ясно - ще чертая схеми. =)


Потребителски аватар
radio182
Мнения: 159
Регистриран на: Сря 21 апр 2010 18:28
Автомобил: VW Transporter 85
Двигател: 1.9 D
Местоположение: Добрич

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот radio182 » Вто 06 фев 2018 22:04


:beer горе долу и на мен това ми се върти в главицата ама как съм се оплел с тея кабели вече :bishop


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 259
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот me4ou » Вто 06 фев 2018 22:07


Разправия си е. Но внимавай много с разните плюсове под напрежение, особено на силовите кабели. Аз съм сложил общ бушон 40А от подгрев на дизел за всички консуматори и отделен бушон на всеки консуматор на едно малко "табълце". Хубаво е всичките кабели да са оригинални немски - голф, друг бус или каквото ти е най-лесно, защото изолацията им е много здрава, а са меки и гъвкави. Другото става на камък за 3 месеца...


Потребителски аватар
big_lisuger
Мнения: 36
Регистриран на: Сря 22 юни 2016 19:27
Автомобил: VW T3
Двигател:
Местоположение: Варна

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот big_lisuger » Вто 06 фев 2018 23:08




Salvatore
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Реле за втори акумулатор

Мнениеот Salvatore » Вто 06 фев 2018 23:44


Това се прави с VSR -каскадно реле (Voltage Sensing Relay ) или с Шотки.
Лошото е, че ако стартерната батерия внезапно се спомине някъде по джендемите, там си оставаш-нищо, че може да имаш още 5 читави акумулатора в колата...
Къмпингарските системи от висок клас са с контролери. Там вече и фотоволтаици на покрива можеш да качиш...



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта