Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
MrDiesel
Мнения: 65
Регистриран на: Пон 05 юни 2006 19:14
Автомобил: vw t3 Caravelle
Двигател: SUBARU EJ 25 DOHC
Местоположение: Варна
Контакти:

Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи

Мнениеот MrDiesel » Пон 07 апр 2014 17:56


Знам, че няколко колеги от форума са го правили,но никакви отзиви от тяхна страна от крайния резултат.Затова пуснах тази тема ако желаят да изразят коментари относно ефикасността спрямо стокови спирачки.Благодаря предварително на отзовалите се.




Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 680
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи

Мнениеот BUS1988 » Пон 07 апр 2014 18:20


MrDiesel написа:Знам, че няколко колеги от форума са го правили,но никакви отзиви от тяхна страна от крайния резултат.Затова пуснах тази тема ако желаят да изразят коментари относно ефикасността спрямо стокови спирачки.Благодаря предварително на отзовалите се.


Ъпгреида има само плюсове, като разликата в ефикасността на спирачките е огромна.
Паралелно с това вече спирачките не пушат и не миришат при спускания.
Може би най добрия ъпгреид като съотношение пари/ефикасност.


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи

Мнениеот Mihailov78 » Пон 07 апр 2014 21:01


Веднага изразявам мнение (без да съм подобрявал спирачки, мнението ми да не се брои за мародвано), но първо задавам един въпрос:

В 90% от времето буса с какъв товар се кара?

Обяснявам: ако се кара натоварен с хора или багаж над 500 кг постоянно или е тип кемпер който е пълен с тежки шкафове и оборудване - ДА, ИМА СМИСЪЛ ДА СЕ ПОДОБРЯТ СПИРАЧКИТЕ, НО

ако буса се кара без товар, с по 1-3 ма човека постоянно ТО НЕ, НЯМА СМИСЪЛ ДА СЕ ПОДОБРЯВАТ спирачките.

Това го казвам защото спирачките на буса са направени да го спират при 2500 кг, а ако се кара празен е 1500 кг. Моето впечатление е, че ако се кара празен спирачките имат в ПЪТИ по-голяма ефективност от всяка лека кола. Срявнявал съм го с всякакви коли, с тези големи дискове и огромни задни барабани си е ОК (пак казвам, ако не се кара натоварен) ако са наред. Даже са прекалено добри и ако прекалиш с усилието може да го "катурнеш" :)

:beer


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи

Мнениеот PACH » Пон 07 апр 2014 22:14


Mihailov78 написа:Веднага изразявам мнение (без да съм подобрявал спирачки, мнението ми да не се брои за мародвано)......:beer


Само ще споделя и своето мнение, всеки сам си прави изводите. На първия Балкан Бус Джем в Гърция, катерихме и спускахме Олимп, ползвахме доста спирачки и макар че повече се спусках на скорост. На последното слизане преди асфалта спирането ми беше на косъм, спирачките бяха супер загряли и все едно нямах спирачки. С новият ъпгрейд на синхро сбирката не усетих никакви подобни проблеми. Смяната на предните спирачки с хубави дискове, апарати, качествени накладки, сервото и хонорара на фрезиста ми излезе около 500 лв. Приготвил съм се и за задни дискове, когато ги монтирам ще ви запозная с ценоразписа.


Потребителски аватар
mesiata666
Мнения: 260
Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
Двигател: 1.9 TD 1989
Местоположение: Sofia
Контакти:

Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи

Мнениеот mesiata666 » Вто 08 апр 2014 23:04


Абе колкото и да се кара празен, един път ще се наложи да спра натоварен и искам спирането да е супер, шега с живота на хората не бива! Все пак деца се возят най-малкото, а да се стига до "спиране на косъм" не е оферта.


BURKAN
Вечен БАН
Мнения: 723
Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи

Мнениеот BURKAN » Сря 09 апр 2014 11:21


Винаги е добре да има ъпргрейт на спирачките! Аз също бих си направил, но ще е по-нататък! И на някой по читав бус от моя! :banghead


Потребителски аватар
BuGmaN
Мнения: 3037
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи

Мнениеот BuGmaN » Сря 09 апр 2014 23:31


Много е хубаво, ако човек може да си модифицира спирачките и те да станат по-добри,
обаче на приказки от сорта - сложих вентилирани дискове от Порше и апарати с 6 бутала и сега спира супер, не ща да вярвам. Всъщност, мене ме притеснява съотношението предни/задни, щото там е тънката част, дори заводско производителите се опитват, чрез различни системи да направят, тъй, че при различни скорости, терени и най-вече килограми да имаме оптимално съотношение придни/задни и спирането да не води до суркане на предни или задни колела, тъй-като, това, особенно в завой - си е опасно, но трудно им се получава... тоест, ако съотношението не е правилно, възможно е да ни се стори, че спираме по-добре, а всъщност да прилагаме повече спиране на предните колела а задните все-още се чудят или пък обратно, което май е по-лошо. Тия работи най си личат при екстремни спирания, особенно в завой, особенно при мокра настилка и понеже не веднъж съм се въртял, заради суркащи задни, само заради "прескочен" (байпаснат) "кантар" на Г3, при Т3 пък съм влизал в насрещното в завой, заради суркащи предни... Мисля, че е добре да се помисли, посмята, потества и преправи, така, че да не стане фал, ощи при първото екстремно спиране... :th_up


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи

Мнениеот nylon » Чет 10 апр 2014 13:45


Всяка промяна в системата на спирачките би следвало да се счита за положителна единствено след измерване на спирачното усилие на всяко едно колело на специализиран стенд и съпоставянето на данните между преден и заден мост. Лошото е, че аналоговите системи за регулиране на спирачното усилие на задния мост при натоварен и при празен автомобил са архаични като конструкция и често са блокирали в някакво средно положение, което не е оптималния вариант. Всичко това е избегнато с въвеждането на системите за електронна стабилност и съвременните автомобили спират много сериозно и със задните си спирачки при всеки режим на натоварване, същевременно без да приплъзват.


Потребителски аватар
muko
Мнения: 245
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи

Мнениеот muko » Съб 30 сеп 2017 23:25


Може ли да ми кажете нещо за спирачните апарати?
Отпред се слагат от Ауди А6 и серво от БМВ Е30 ,но не разбрах какви трябва да са задните и какво точно се преправя ?
Поздрави!



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта