Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи
- MrDiesel
- Мнения: 65
- Регистриран на: Пон 05 юни 2006 19:14
- Автомобил: vw t3 Caravelle
- Двигател: SUBARU EJ 25 DOHC
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи
Знам, че няколко колеги от форума са го правили,но никакви отзиви от тяхна страна от крайния резултат.Затова пуснах тази тема ако желаят да изразят коментари относно ефикасността спрямо стокови спирачки.Благодаря предварително на отзовалите се.
- BUS1988
- Мнения: 680
- Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: THESSALONIKI-GREECE
Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи
MrDiesel написа:Знам, че няколко колеги от форума са го правили,но никакви отзиви от тяхна страна от крайния резултат.Затова пуснах тази тема ако желаят да изразят коментари относно ефикасността спрямо стокови спирачки.Благодаря предварително на отзовалите се.
Ъпгреида има само плюсове, като разликата в ефикасността на спирачките е огромна.
Паралелно с това вече спирачките не пушат и не миришат при спускания.
Може би най добрия ъпгреид като съотношение пари/ефикасност.
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи
Веднага изразявам мнение (без да съм подобрявал спирачки, мнението ми да не се брои за мародвано), но първо задавам един въпрос:
В 90% от времето буса с какъв товар се кара?
Обяснявам: ако се кара натоварен с хора или багаж над 500 кг постоянно или е тип кемпер който е пълен с тежки шкафове и оборудване - ДА, ИМА СМИСЪЛ ДА СЕ ПОДОБРЯТ СПИРАЧКИТЕ, НО
ако буса се кара без товар, с по 1-3 ма човека постоянно ТО НЕ, НЯМА СМИСЪЛ ДА СЕ ПОДОБРЯВАТ спирачките.
Това го казвам защото спирачките на буса са направени да го спират при 2500 кг, а ако се кара празен е 1500 кг. Моето впечатление е, че ако се кара празен спирачките имат в ПЪТИ по-голяма ефективност от всяка лека кола. Срявнявал съм го с всякакви коли, с тези големи дискове и огромни задни барабани си е ОК (пак казвам, ако не се кара натоварен) ако са наред. Даже са прекалено добри и ако прекалиш с усилието може да го "катурнеш" :)
В 90% от времето буса с какъв товар се кара?
Обяснявам: ако се кара натоварен с хора или багаж над 500 кг постоянно или е тип кемпер който е пълен с тежки шкафове и оборудване - ДА, ИМА СМИСЪЛ ДА СЕ ПОДОБРЯТ СПИРАЧКИТЕ, НО
ако буса се кара без товар, с по 1-3 ма човека постоянно ТО НЕ, НЯМА СМИСЪЛ ДА СЕ ПОДОБРЯВАТ спирачките.
Това го казвам защото спирачките на буса са направени да го спират при 2500 кг, а ако се кара празен е 1500 кг. Моето впечатление е, че ако се кара празен спирачките имат в ПЪТИ по-голяма ефективност от всяка лека кола. Срявнявал съм го с всякакви коли, с тези големи дискове и огромни задни барабани си е ОК (пак казвам, ако не се кара натоварен) ако са наред. Даже са прекалено добри и ако прекалиш с усилието може да го "катурнеш" :)
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи
Mihailov78 написа:Веднага изразявам мнение (без да съм подобрявал спирачки, мнението ми да не се брои за мародвано)......
Само ще споделя и своето мнение, всеки сам си прави изводите. На първия Балкан Бус Джем в Гърция, катерихме и спускахме Олимп, ползвахме доста спирачки и макар че повече се спусках на скорост. На последното слизане преди асфалта спирането ми беше на косъм, спирачките бяха супер загряли и все едно нямах спирачки. С новият ъпгрейд на синхро сбирката не усетих никакви подобни проблеми. Смяната на предните спирачки с хубави дискове, апарати, качествени накладки, сервото и хонорара на фрезиста ми излезе около 500 лв. Приготвил съм се и за задни дискове, когато ги монтирам ще ви запозная с ценоразписа.
- mesiata666
- Мнения: 260
- Регистриран на: Нед 02 фев 2014 15:28
- Автомобил: VW Multivan T3 Magnum
- Двигател: 1.9 TD 1989
- Местоположение: Sofia
- Контакти:
Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи
Абе колкото и да се кара празен, един път ще се наложи да спра натоварен и искам спирането да е супер, шега с живота на хората не бива! Все пак деца се возят най-малкото, а да се стига до "спиране на косъм" не е оферта.
-
- Вечен БАН
- Мнения: 723
- Регистриран на: Вто 09 юни 2009 11:42
- Автомобил: VW T3 1.6 D AUDI A6 2.5TDI
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи
Винаги е добре да има ъпргрейт на спирачките! Аз също бих си направил, но ще е по-нататък! И на някой по читав бус от моя!
- BuGmaN
- Мнения: 3037
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 19:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи
Много е хубаво, ако човек може да си модифицира спирачките и те да станат по-добри,
обаче на приказки от сорта - сложих вентилирани дискове от Порше и апарати с 6 бутала и сега спира супер, не ща да вярвам. Всъщност, мене ме притеснява съотношението предни/задни, щото там е тънката част, дори заводско производителите се опитват, чрез различни системи да направят, тъй, че при различни скорости, терени и най-вече килограми да имаме оптимално съотношение придни/задни и спирането да не води до суркане на предни или задни колела, тъй-като, това, особенно в завой - си е опасно, но трудно им се получава... тоест, ако съотношението не е правилно, възможно е да ни се стори, че спираме по-добре, а всъщност да прилагаме повече спиране на предните колела а задните все-още се чудят или пък обратно, което май е по-лошо. Тия работи най си личат при екстремни спирания, особенно в завой, особенно при мокра настилка и понеже не веднъж съм се въртял, заради суркащи задни, само заради "прескочен" (байпаснат) "кантар" на Г3, при Т3 пък съм влизал в насрещното в завой, заради суркащи предни... Мисля, че е добре да се помисли, посмята, потества и преправи, така, че да не стане фал, ощи при първото екстремно спиране...
обаче на приказки от сорта - сложих вентилирани дискове от Порше и апарати с 6 бутала и сега спира супер, не ща да вярвам. Всъщност, мене ме притеснява съотношението предни/задни, щото там е тънката част, дори заводско производителите се опитват, чрез различни системи да направят, тъй, че при различни скорости, терени и най-вече килограми да имаме оптимално съотношение придни/задни и спирането да не води до суркане на предни или задни колела, тъй-като, това, особенно в завой - си е опасно, но трудно им се получава... тоест, ако съотношението не е правилно, възможно е да ни се стори, че спираме по-добре, а всъщност да прилагаме повече спиране на предните колела а задните все-още се чудят или пък обратно, което май е по-лошо. Тия работи най си личат при екстремни спирания, особенно в завой, особенно при мокра настилка и понеже не веднъж съм се въртял, заради суркащи задни, само заради "прескочен" (байпаснат) "кантар" на Г3, при Т3 пък съм влизал в насрещното в завой, заради суркащи предни... Мисля, че е добре да се помисли, посмята, потества и преправи, така, че да не стане фал, ощи при първото екстремно спиране...
- nylon
- Мнения: 183
- Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1988
- Местоположение: Русе
Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи
Всяка промяна в системата на спирачките би следвало да се счита за положителна единствено след измерване на спирачното усилие на всяко едно колело на специализиран стенд и съпоставянето на данните между преден и заден мост. Лошото е, че аналоговите системи за регулиране на спирачното усилие на задния мост при натоварен и при празен автомобил са архаични като конструкция и често са блокирали в някакво средно положение, което не е оптималния вариант. Всичко това е избегнато с въвеждането на системите за електронна стабилност и съвременните автомобили спират много сериозно и със задните си спирачки при всеки режим на натоварване, същевременно без да приплъзват.
- muko
- Мнения: 245
- Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: KR 1991
- Местоположение: Раднево
Re: Ъпгреид на спирачната система Т3- плюсове и негативи
Може ли да ми кажете нещо за спирачните апарати?
Отпред се слагат от Ауди А6 и серво от БМВ Е30 ,но не разбрах какви трябва да са задните и какво точно се преправя ?
Поздрави!
Отпред се слагат от Ауди А6 и серво от БМВ Е30 ,но не разбрах какви трябва да са задните и какво точно се преправя ?
Поздрави!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 107 госта