T3 питане за скорости

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
shulio
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 08 май 2011 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот shulio » Сря 25 окт 2017 21:08


Това изглежда добър вариант. Така паднахме на 2500 оборота, което е приемливо за дизела, какъвто искам да карам.

А възможно ли е да се сменя диференциала с друг?




Потребителски аватар
BUS1988
Мнения: 668
Регистриран на: Съб 20 фев 2010 21:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: THESSALONIKI-GREECE

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот BUS1988 » Чет 26 окт 2017 15:07


4,57 е най бързия диференциал който е излизал от завода.
Има по бърз ама около 800 евра...


shulio
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 08 май 2011 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот shulio » Чет 26 окт 2017 16:52


Да намерих го

https://www.vw-t3-bus-shop.de/en/drive- ... ansmission

Но с него и най-добрата 5-та скорост 0.77 и падаме на 2200 оборота при 90км/ч и гуми 195/80/15


Питах, защото мой приятел кара на буса си кутия ДК с диференциал 4.57 и си е взел 3Н с цел по-голяма максимална скорост. Но като смятах 4-та скорост на ДК е по-добра от 5-та на 3Н заради по-добрия диф. Та да му дам идея, че неговото решение е да сложи диференциала от ДК на 3Н. Така ще е доста по-добре.

Понеже така и така търся бус е добре да почна от кутията, защото двигателя при всички случаи ще се сменя - поне кутията да не се налага да сменям. Иначе купувам само купе :) . Естествено ако купето си заслужава пак е вариант.


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1285
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот avtohit77 » Чет 26 окт 2017 17:23


Да ДК е по добрата.


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1171
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот valsanik » Чет 26 окт 2017 22:49


Няма как да стане... DK e 4 степенна, а 3Н е Петица.... Пиньона е различен.. от 5-ца можеш да ползваш само запчатките....Примерно, 4-та от 4ст. да я сложиш на 5-та на 5ст и обратно. Дифа няма как да стане .... Дори и само да смениш короната...пиньона няма да стане..


Потребителски аватар
pepi3196
Мнения: 364
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
Автомобил: T3 Karavel
Двигател: T3 1987
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот pepi3196 » Пет 27 окт 2017 7:13


До колкото знам,между двете кутии няма взаимно заменяеми части.
Търси петица с 4. 57 диф.
Успех


shulio
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 08 май 2011 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот shulio » Пет 27 окт 2017 10:38


Това 5-тица с 4.57 диф е идеалния вариант, но като гледам са няколко вида само и вероятността да намеря бус с такава клони към 0 :). Незнам дали при една кутия като ДК се усеща липсата на още една скорост.


Потребителски аватар
muko
Мнения: 242
Регистриран на: Сря 06 фев 2008 17:58
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: KR 1991
Местоположение: Раднево

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот muko » Пет 27 окт 2017 20:07


Може ли да ми кажете къде на кутията е обозначението кой модел кутията е?Имам 3 бр.Една 4 степенна от синхро-бензин и 2 бр дизелови едната с 4 ,другата с 5 предавки.
Поздрави!


Потребителски аватар
pepi3196
Мнения: 364
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
Автомобил: T3 Karavel
Двигател: T3 1987
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот pepi3196 » Пет 27 окт 2017 22:11


Незнам дали при една кутия като ДК се усеща липсата на още една скорост



Усеща се ;дупка; между трета и четвърта предавка.Карах една ДК с 1.6 тд мотор около 30к километра.
На ДК четвърта е 0.85 и като максимална скорост е много близка с 3Н :beer


shulio
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 08 май 2011 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот shulio » Съб 28 окт 2017 0:22


Някои слагал ли е това?
https://www.vw-t3-bus-shop.de/en/drive- ... ansmission
да сподели впечатления


Потребителски аватар
pepi3196
Мнения: 364
Регистриран на: Пет 08 авг 2008 21:25
Автомобил: T3 Karavel
Двигател: T3 1987
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот pepi3196 » Съб 28 окт 2017 7:19


Това е истината :th_up


shulio
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 08 май 2011 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот shulio » Съб 28 окт 2017 11:13


На пръв поглед е така. Но да няма после голяма загуба на мощност и баирите да станат тежка задача :). Или с 5-те скорости ще можеш да компенсираш достатъчно.


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 212
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот me4ou » Съб 28 окт 2017 13:14


pepi3196 написа:Усеща се ;дупка; между трета и четвърта предавка.Карах една ДК с 1.6 тд мотор около 30к километра.


3H vs DK.JPG


Умнохиж всяка предавка с главното предаване, за да получа абсолютното предавателно число и да се види нагледно кое какво е, като съпоставих предавките на DK със следващите предавки от 3H - така е най-пригледно.
Ако има някъде "дупка" между предавки то определено е при 3H между 2-ра и 3-та, DK е доста по праволинейна кутия, и 4-та е по-дълга (по-бърза) от 5-та на 3H, но като цяло разликата е незначителна. Предимството на 3H е свръх късата (бавна) първа, която би била полезна за теглене, тръгване натоварен по баир и по някой черен път е елементи на офроуд. За сметка на това DK спада към известните шестребрени кутии (6-rib transmission), които са известни навсякъде с голямата си надеждност и здравина.
От отношение на скоростта при стандартните гуми за т3 - 185R14C с димаетър около 62см. моята сметка показва, че на последна предавка за да се движим със 100км/ч при 3H кутията това ще са 3385rpm, а при DK 3231rpm или по-малко от 5% разлика.

В крайна сметка не забравяйте, че говорим за скорости на по 20-30 години, които са видяли стотици хиляди километри, ръчкане, тормоз и други работи, така че според мен дори и да е по-къса кутията, важното е да е безпроблемна и да може да върши добра работа.

Прави ми впечатление, че често забравяме да сме благодарни за това, което имаме и се впускаме в търсене на високо спортно майсторство, а както всички знаем, скоростите на Т3 са сравнително слабо място и най-важното според мен е кутията да е здрава, надеждна, без шумове, течове и други забележки, а дали 100км/ч ще са на 3000 или на 3300 оборота, е от минимално значение, ако ще трябва да се долива масло през 1000км или ще вие като линейна, а всяка смяна ще става с грозно хъркане.
Имаме един приятел, който винаги си държи поне една кутия настрана в случай на авария, и все си ги носи на майстор. До тук няма нито една, която след отваряне да е изкарала повече от 3-4000км.
Помислете си добре кой ще ви прави кутията, как ще я направи и дали няма само да хвърлите няколко стотин лева в канала, в гонене на 5-10% по-добра предавка?
Когато става дума за диф. над 5.5 примерно съм съгласен, че е друга бира. :beer


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 212
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот me4ou » Съб 28 окт 2017 13:26


Пропуснах да добавя, че тук говоря за фабрични стойности на всичко. Ако се придържаме към мощности около фабричните - до 100к.с. мисля, че немците навремето са положили достатъчно услия в сметки, тестове и изследвания и са подбрали най-подходящите числа за тези бусове, с оглед на мултифункнционалност, надеждност, стабилност и т.н.
Така или иначе за т3 скорости над 120км/ч според мен предизвикват силен дискомфорт както за машината така и за шофьора, от гледна точка на стабилност и шум.
С въпросния диф. - 4,14(за 600евра...) при стокови гуми и последна предавка от 3H - 0.816 ще са необходими 2920 оборота за 100км/ч., при по-големи гуми може и да се слезе още надолу, което макар да е поносимо за турбиниран дизел, мисля, че рано или късно ще се стигне до момента, в който насреща излиза вятър 3-4км/ч и се налага да върнем 4-та за да си задържим скоростта. Вече за AFN или 1Z с малко завишени параметри, нещата сигурно ще стоят по друг начин.


shulio
Мнения: 98
Регистриран на: Нед 08 май 2011 17:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: T3 питане за скорости

Мнениеот shulio » Съб 28 окт 2017 15:14


me4ou написа:
С въпросния диф. - 4,14(за 600евра...) при стокови гуми и последна предавка от 3H - 0.816 ще са необходими 2920 оборота за 100км/ч., при по-големи гуми може и да се слезе още надолу

Тук има някаква неточност със стокови гуми би трябвало да си на 2746 оборота


Моята цел е да получа 697 оборота на гумите 195/80/15 и да се движа с 90км/ч с нормални обороти. Това е максималната скорост с която искам да се движа продължително време. Но със стокова кутия ще трябва да гоня 2700-3200 оборота, което за дизела хич не ми харесва. Имаме няколко варианта за постигане на това:

1. - Стокова кутия с диф 4.57 и 5-та скорост 0.816 - ААР, ААR = 2600 оборота, което е идеалния вариант, но само тези 2 кутии - могат да го постигнат това. Предполагам, че ще трябва да ги търся доста време и ще ми искат пари в хиляди само за кутията. Ако знаят какво продават разбира се :).

2. - Стокова кутия с диф 4.57 и 5-та скорост 0.85 = АSL, AST = 2707 оборота - пак само тези две кутии имат такива данни.

3. - Стокова кутия с диф 4.83 и 5-та скорост 0.816 = 2747

4. - 5-ца кутия с диф 4.83 и смяна на 5-тата скорост с 0.78 свалена от някоя 4 степенна кутия = 2625 оборота

5. - 5-ца кутия с диф 4.57 и смяна на 5-тата скорост с 0.78 свалена от някоя 4 степенна кутия = 2484 оборота

6. - 5-ца кутия с диф 4.83 и смяна на 5-тата скорост с 0.74 - https://www.vw-t3-bus-shop.de/en/gear-wheel-pair-074 = 2491 оборота

7. - 5-ца кутия с диф 4.57 и смяна на 5-тата скорост с 0.74 - https://www.vw-t3-bus-shop.de/en/gear-wheel-pair-074 = 2357 оборота

8. - 5-ца кутия с диф 4.83 и смяна на диференциала с 4.14 - https://www.vw-t3-bus-shop.de/en/drive- ... ansmission - 2354 оборота, което напълно нормално като обороти. С моя пасат 1Z при 90км/ч съм на 2200 оборота.

Като номер 1 и 2 почти не ги слагам в сметките, защото едва ли ще попадна на бус с такава кутия. Ако някой има друго предложение кажете за да допълня списъка. Но пък номер 3 също не е за пренебрегване. А най-лесно и евтино е да си вземем по-големи гуми :)

Относно отварянето на кутията. Прав си не е за всеки работа, В примера с твоя приятел обаче трябва да кажеш и какво влага като отваря въпросните кутии и при кой. При кварталния майстор и без пари, което съм почти сигурен, защото човек имащ възможности никога няма подходи така към проблема, а ще направи нещата както трябва за да си реши бъдещи проблеми. За това резултата е такъв. Трябва да кажеш и как кара. Защото ако кара с 130-40 по магистралата това са 4500 оборота на кутията и тя естествено не издържа.

Последна промяна от shulio на Съб 28 окт 2017 20:45, променено общо 3 пъти.



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост