Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Техническа и сервизна информация за бусовете от серия T3 - Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Theri181
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 24 яну 2018 16:21
Автомобил: VW T3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот Theri181 » Сря 24 яну 2018 16:48


Здравейте, WVclub Казвам се Александър и съм новак в wv форума
Отскоро съм собственик на светлосин Т3 1.6тд. Бусчето е прекрасно и искам да го направя на съботнонеделен пикнико транспортер , с хладилник, голям багажник за таван и резервоар с вода на мястото на резервната гума, Но засега съм зациклил с досаден проблем в скоростите .5 степенната кутия вие (леко ) ,на всичките 5 скорости, при пуснат съединител -както и втора излиза при връщане на газта. Не мога да намеря подобна кутия и предвид възрастта сигурно и тя няма да е цвете , моля някой който се е сблъсквал с подобен проблем да ме насочи към механик който може да я ремонтира.
От Пловдив съм.

Благодаря.

Последна промяна от Theri181 на Сря 24 яну 2018 18:11, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
Voluminer
Мнения: 360
Регистриран на: Сря 03 авг 2016 14:00
Автомобил: Vw Passat B3
Двигател: 2e
Местоположение: Ловеч

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот Voluminer » Сря 24 яну 2018 17:06


От кой град си?


Theri181
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 24 яну 2018 16:21
Автомобил: VW T3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот Theri181 » Сря 24 яну 2018 17:15


От Пловдив


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот me4ou » Сря 24 яну 2018 20:14


Преди да изхвърлиш кутията, провери ли маслото? Както ниво, така и състояние. Моята кутия си повийва леко на 3-та и 4-та, но за сега се крепи. Шансовете са, че твоята е била (все още е) без масло, ако си късметлия има шанс да я напълниш с читаво ново масло и да си я покараш още бая километри, естествено при спокойно каране и добро отношение и разбирасе стига да не тече като лейка.
На този модел скоростите са много слабо място, скъпи са и трудно се намират, именно затова според мен е важно да изцедиш максималния ресурс от наличните.
Ако все пак кутията е леш, в мобиле имаше 2-3 обяви за скорости, но ще трябва да си приготвиш сума между 400 и 600лв. Моят съвет би бил да се опиташ да вкараш твоята в пътя, най-много да се вътриш с едно масло.
Също мисля, че е възможно (но малко вероятно) втора да излиза от недобре регулиран скоростен лост.
Успех!


jorokr
Мнения: 19
Регистриран на: Пон 02 ное 2015 20:49
Автомобил:
Двигател:

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот jorokr » Чет 25 яну 2018 10:33


имам петстепенна кутия 8l 350лв


Theri181
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 24 яну 2018 16:21
Автомобил: VW T3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот Theri181 » Чет 25 яну 2018 15:16


Проверих маслото , долях около 200 мл. и започна да връща от пробката ,Трудно е да кажа в какво състояние е маслото без да го източа. Но явно нивото е добре . Някъде из интернет четох че виенето на всички скорости е от лагери (мисля на първичния вал , не съм сигурен и не го разбрах много ) Но луфта във въпросния вал може да причини излизане на скоростите както и износване
на зъбчатки, Извинете ако пиша неграмотоно не съм механик. jorokr благодаря за предложението ще пиша .


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 226
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот me4ou » Чет 25 яну 2018 20:03


Напълно е възможно. Тук вече не за мен е неизследвана територия. Не познавам човек, който успешно да е разпилял и сглобил кутия и тя да служи вярно и продължително. Дилемата обичайно е - да дам пари за майстор и части на моята си кутия или по-добре да хвърлям заровете и да търся стара читава. Виж кодът на твоята кутия и виж какви са нейните предавателни числа. Ако е с големи предавателни числа ("къса"/"бавна") по-добре търси друга, в противен случай ремонтът може да е поудачната опция, но оставам с впечатлението, че и маисторите са кът.
Успех!


Salvatore
Мнения: 135
Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот Salvatore » Нед 28 яну 2018 1:34


Разглабянето на тази стара кутия не е никаква философия. Нищо сложно няма в нея.
Изработка на синхронизатори-никаква драма.
ИЗработка на зъбни колела-никаква драма. Драмата идва от особената технология на закалване на колелата, което е достъпно само по големи заводи, а не съм чувал някой у нас да прави колела за ск. кутии. Имаше едно време по военните заводи.


MESER
Мнения: 97
Регистриран на: Пет 01 авг 2014 10:58
Автомобил: VW caravelle syncro T4+t3hochdach
Двигател: AAB
Местоположение: Казанлък

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот MESER » Пон 29 яну 2018 13:33


Колега точно изработката на зъбните колела и синхронизаторите е голямата драма. Първо за да се изработи еволвентно зъбно колело трябва да знаеш параметрите му - модул, брой зъби, стъпка, диаметър на основната окръжност, вътрешен, външен диаметър,дължина на общата нормала, ъгъл на наклона на зъбите и т.н. всичко това със съответните допуски. Трябва да се знаят какви са в шлиците. Следващото каква е стоманата. Обикновенно се използват ниско въглеродни CrNi стомани. Не е проблем да се намерят, но е важно точно състава за "драматичната" термообработка. Истинската "драма" или филм е самата обработка. Ако по някакъв начин се намерят истински чертежи следва: Струговане няма да се спирам, след това зъбофрезоване - необоходима точна зъбофрезова машина, инструмент фреза със съответния модул и профил 1000+ евро. Протегляне на шлиците - протяжна машина инструмент протяжка около 1000 евро. Шевинговане- шевер машина, инструмент шевер цена 1000+ евро. Измерване на параметрите- еволвентомер ( рядка измервателна машина ), бианомер, профиломер тангенциални микрокетри и т.н. Термообработка може да се направи сигурно в 50 наши фирми въпреки разсипаната ни индустрия. Казвам термообратотка а не закаляване, защото зъбните колела се цементоват и след това закаляват. Технологията не е нищо особено като знаеш каква е стоманата и какво правиш. След това зъбошлифоване и полиране - зъбошлифовъчна машина ( рядко се използва, но предходните обработки трябва да са много точни). Така, че зъбни колела които ще работят на скоростните кутии могат да се произведат само в завод, който произвежда зъбни колела и разполага с необходимото оборудване и инсрументи. У нас са произвеждани зъбни колела за скоростни кутии на машини, на камиони, зъбни помпи, зъбни колела за редуктори и мултипликатори и т.н. и не само във военните заводи.


Salvatore
Мнения: 135
Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот Salvatore » Пон 29 яну 2018 21:38


Циментацията ми е най-сложна и иска оборудване. Пробвал съм по варварския обичай в цилиндъра с дъвени въглища, калциев и бариев карбонат...става, ама много брак и много бавно. По спомен насищането беше 1мм на 12 часа или нещо такова. Неоправдан с нищо раход. Прекарах навремето няколко години в цех, който правеше колела за скоростни кутии на трактори-ясна ми е технологията, но примерно циментация и закалка нямахме-всичко се носеше в една авторемонтна база на военните, която вече я няма. Заради това си мислех, че ако е останало такова нещо работещо у нас, при тях ще да е.


MESER
Мнения: 97
Регистриран на: Пет 01 авг 2014 10:58
Автомобил: VW caravelle syncro T4+t3hochdach
Двигател: AAB
Местоположение: Казанлък

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот MESER » Вто 30 яну 2018 10:30


Вярно правили сте го по най-първобитния начин. Като се замисля може и да греша за 50 места за цементация сигурно са повече. В нашият град са над 10. Разбира се има различни видове цементация (навъглеродяване на повърхностния слой). Течна във вана при 900° на Натриев цианид и Бариев хлорид. Чиста цементация в газова среда на Въглерод при 860°. Нитро цементация в газова среда на Азот и Въглерод и т.н. За последните две се изискват специални пещи. В нашият град има поне 6 работещи, а течната е много често срещана. В солите Натриев цианид и Бариев хлорид (изглежда като лава) се потапят детайлите и стоят с часове ( в зависимост от дебелината на цементования слой ) след като се извадят се потапят най-често в масло, вода а може да се оставят да изстинат сами зависи от стоманата. Това е цяла наука. Съжалявам, че нацапах темата на колегата, но препоръката ми е търсете оргинални зъбни колела или поне от производител който произвежда резервни части за конкретния модел. Направиси си сам зъбни колела за скоростна кутия е мисия ала-бала.


Theri181
Мнения: 4
Регистриран на: Сря 24 яну 2018 16:21
Автомобил: VW T3
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот Theri181 » Вто 30 яну 2018 13:08


Явно ще трябва да си взема една втора ръка, И мойта на ремонт. Пък се едното трябва да се получи :bishop
Интересно ми е присаждане на нов съвременен мотор със скоростите сложно ли ще е?


Salvatore
Мнения: 135
Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот Salvatore » Вто 30 яну 2018 16:07


Почти невъзможно! Първо защото не е ясно от къде ще намериш надлъжно поставен мотор в съвременна кола и второ-защото диференциалът трябва да може да се обърне (иначе имаш 4 задни и една предна скорост). Надлъжно поставени мотори от по-ново време има, но кутиите, на които може да се обърне дифиеренциала са единици.
Кутия втора ръка много вероятно ще е в състояние като твоята, може и по-лошо. Няма как да разбереш, преди да я монтираш на колата.
Ако ти е интересна темата, може да се заровиш да четеш за бъгита със заден двигател. Там е същия проблем.

Последна промяна от Salvatore на Вто 30 яну 2018 16:37, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 397
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Местоположение: У нас
Контакти:

Re: Т3 1.6тд с Проблемни скорости

Мнениеот musuibie » Вто 30 яну 2018 16:32


Пичуйе, що се морите бре. Толкоз много кутия се изпопродаде тука, па и бая още ще има, е го и Продавалника, и Базара, и вторични суровини всякакви...



Върни се в “T3”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 5 госта