По стечение на обстоятелствата свалих главата на двигател 1.6 TD (JX).
Забелязах, че турбината се върти нормално, без луфтове. Но, WASTEGATE-a има една дупчица, предпоалгам някакъв вид отдушник, и се вижда карантията му. И там всичко е ръждясало.
Питането ми е , някой запознат ли е как да тествам дали въобще работи турбината, без да се носи за тест във фирма, и подлежи ли на подмяна тази част ? Колко апри би струвала ? Имам подозрения, че е мембраната отвътре е ръждясала и WASTEGATE е останал отворен. По този начин не надува и турбината.
Ремонт турбина на 1.6TD (GARRET)
Re: Ремонт турбина на 1.6TD (GARRET)
С помпа за гуми, вадиш маркуча внимателно помпаш. Ако се движи и задържа налягане, значи е здрава мембраната.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Ремонт турбина на 1.6TD (GARRET)
Вариантите са такива:
Блокирал отворен гейт-там е ясно, няма налягане въобще. Ако е блокирал частично отворен, се появява зловещ лаг и пуши черно. Помпата вкарва гориво, но няма въздух и пуши.
Скъсана мембрана на клапана-започва да върви МНОГО, защото гейта не отваря въобще на никакви обороти.
Омекнала/счупена пружина на клапана, контролираш гейта-масов проблем на тия турбини, за който малко хора се замислят. При какво налягане ще отвори гейта, зависи от тази пружина. Като омекне, започва да отваря по-рано и машината не върви, защото турбото не си прави предписаното налягане. Прави някакво, но го държи ниско и имаш недостатъчно ефективна турбина. При мен е ККК турбината и го сменях тоя клапан. Скъп е! На Гарета не вярвам да е по-евтин.
Как разбрах, че не ми е в ред турбото....Изпадна някъде кухото болтче на тръбичката, която свързва турбината с клапана и гейта спря да отваря. Резултат- поне 20-30 коня отгоре, но много често започна да сработва предпазния клапан, който е отгоре на колектора. Сложих болтче-буса умря и така разбрах, че нещо не е наред. Не помня цената на клапана колко беше точно, ама си беше някаква бая сериозна цифра за такава дребна на външен вид част.
Та ако питаш мен, свали турбината и я закарай да я премерят. Там се работи с точни налягания и това , че нещо сработва механично, въобще не значи, че сработва когато трябва.
Блокирал отворен гейт-там е ясно, няма налягане въобще. Ако е блокирал частично отворен, се появява зловещ лаг и пуши черно. Помпата вкарва гориво, но няма въздух и пуши.
Скъсана мембрана на клапана-започва да върви МНОГО, защото гейта не отваря въобще на никакви обороти.
Омекнала/счупена пружина на клапана, контролираш гейта-масов проблем на тия турбини, за който малко хора се замислят. При какво налягане ще отвори гейта, зависи от тази пружина. Като омекне, започва да отваря по-рано и машината не върви, защото турбото не си прави предписаното налягане. Прави някакво, но го държи ниско и имаш недостатъчно ефективна турбина. При мен е ККК турбината и го сменях тоя клапан. Скъп е! На Гарета не вярвам да е по-евтин.
Как разбрах, че не ми е в ред турбото....Изпадна някъде кухото болтче на тръбичката, която свързва турбината с клапана и гейта спря да отваря. Резултат- поне 20-30 коня отгоре, но много често започна да сработва предпазния клапан, който е отгоре на колектора. Сложих болтче-буса умря и така разбрах, че нещо не е наред. Не помня цената на клапана колко беше точно, ама си беше някаква бая сериозна цифра за такава дребна на външен вид част.
Та ако питаш мен, свали турбината и я закарай да я премерят. Там се работи с точни налягания и това , че нещо сработва механично, въобще не значи, че сработва когато трябва.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 133 госта