проблем с акумулатора-кипи
- kadeta
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
- Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
- Двигател: 1X 1992
- Местоположение: pleven
проблем с акумулатора-кипи
Здравеите колеги,машината е т4 1992 когато го купих преди година забелязах,че около акумулатора има окис от електролит не обърнах внимание,замерих го дава 14,4v след 6 месеца акумулатора свърши земния си път,купих си нов и тои започна да кипи.смених и релето на генератора сложих 110A и няма промяна.незнам какво да правя,ако някой се е сблъсквал с такъв проблем ще се радвам да сподели
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19560
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Sharan 7M
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: проблем с акумулатора-кипи
Колега, акумулатор кипи от 3 неща (най-общо)
Клетка на късо (щом е нов - не е това)
Превишено напрежение на заряд (14.4V си е перфектно )
Избил/и/ диод/и/ в изправителния блок.
При мен имаше прекъснал диод навремето. Не разреждаше акумулатора, но кипеше електролита и имаше черно по капачките за наливане на киселина.
Клетка на късо (щом е нов - не е това)
Превишено напрежение на заряд (14.4V си е перфектно )
Избил/и/ диод/и/ в изправителния блок.
При мен имаше прекъснал диод навремето. Не разреждаше акумулатора, но кипеше електролита и имаше черно по капачките за наливане на киселина.
- kadeta
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
- Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
- Двигател: 1X 1992
- Местоположение: pleven
Re: проблем с акумулатора-кипи
Кк да разбера дали са избили тези диоди?
- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: проблем с акумулатора-кипи
Трябва да ги измериш с мултицет. Намират се вътре в генератора откъм задната му част. 6 броя са. Обикновено са запресовани на охлаждаща плочка. За да ги измериш трябва да разглобиш генератора. Ето тук:
са дадени като Diode assembly, a на снимка изглеждат примерно така:
Лампата за зареждане свети ли ти?
са дадени като Diode assembly, a на снимка изглеждат примерно така:
Лампата за зареждане свети ли ти?
- ktamen
- Мнения: 6154
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: проблем с акумулатора-кипи
Акумулатора кипи от презареждане, 14,4в наистина е перфектно, ако двигателя работи 2 часа седмично, предполагам обаче, че караш доста повече. Трябва да намериш начин да намалиш напрежението до 14в, с друго реле на алтернатора или някакъв по-побългарен вариант, например тока от алтернатора да минава през подходящ диод с пад около 0,5 в (шоткидиод). Напрежението веднага след като си запалил обикновено е доста по-ниско от това след половин час работа на двигателя, така, че не е зле да го измериш още веднъж при студен двигател и при загрял двигател и да пишеш какви са стойностите.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: проблем с акумулатора-кипи
14,4 вола на какви обороти колега? Пробвай да дадеш малко газ да речем на 2000-2500 оборота и пак измери напрежението да видим. Ако се запазва същото, проблема не е в регулатора. Ако обаче напрежението се повишава на средни обороти - от това идва кипенето на електролита. Щом акумулатора е нов, с него не би трябвало да има проблеми.
- kadeta
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
- Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
- Двигател: 1X 1992
- Местоположение: pleven
Re: проблем с акумулатора-кипи
14.4v е и на ниски и на високи обороти без консуматори,а със парно и светлини е 13,8v явно ще се налага да отварям генератора,но си мисля, че ако е избушил някой диод ще се мени напрежението.и м/у другото понякога лампичката съм хзабелязал че междука,като чукна светкавицата и тя огасва правиго на 3 дни веднъж. п.п.карам доста
Re: проблем с акумулатора-кипи
намери мултицет и мери.не бързай със свалянето на генератора.като светне следващия път премери напрежението на самия генератор.премери и напрежението между плюса на генератора и Д+ на генератора.ако там има разлика > 0.4 волта то има или изгорял диод или разпоена връзка.ако там всичко е ок,то някъде има лоша връзка.А за акумулатора-досега не съм видял такъв,който да е бил на втомобил и да не е изцапан от електролита.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: проблем с акумулатора-кипи
Да не би четките на генератора да са на края на живота си? ако можеш свали ги и ги погледни без да сваляш генератора.
- kadeta
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
- Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
- Двигател: 1X 1992
- Местоположение: pleven
Re: проблем с акумулатора-кипи
Смених четките преди месец,и аз мислех че е от тях ама не.почистих и всички връзки и клеми от акумулатора до генератора и стартера,напръсках ги и с контактен спреи,няма промяна маи ще се наложи да сваля генератора
- kadeta
- Мнения: 140
- Регистриран на: Съб 16 яну 2010 19:58
- Автомобил: MULTIVAN 1.9 D
- Двигател: 1X 1992
- Местоположение: pleven
Re: проблем с акумулатора-кипи
ОТКРИХ ГО ПРОБЛЕМА,когато вали дъжд водата се стича по предното стъкло и се събира във улея под чистачките,там има уплатнение на капака и то скъсано и от там водата на акумулатора на капачките и вътре вдига нивото и тои кипи изрязах му едно капаче от пластмаса и край невярвах че е това но проблема се реши.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 105 госта