Първоначално обслужване на Т4
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Чет 24 мар 2011 19:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Първоначално обслужване на Т4
Здравейте колеги !
Аз съм нов във форума и все още неориентиран...Скоро се сдобих с VW-T4-2.4D закупен от Германия на 260 000 км./реални/,а до сега не съм имал дизелов автомобил. Технически грамотен съм по автомобилите, но по принцип.
А и не мога да намеря все още темите във форума, които ме интересуват.
Смятам да си подменя ангренажа, масло ,филтри...Може ли някой да ми каже какъв ангренажен ремък да сложа,колко ролки има този ангренаж и обтгегача задължително ли се сменява ?
Интересува ме също и какви БЕЛЕЗИ за центровка има.
Re: Първоначално обслужване на Т4
Колега ще има да си питаш и едва ли някой ще ти отговори , аз в една друга тема (по същия въпрос) щеше да се радвам и на подобен коментар ,но уви ,тук май всеки се спасява самостоятелно - като на потъващ кораб.
Засега по въпроса за центровката стигнах до намиране на белези само на зъбното колело което предава движение към помпата и на белезите на самата помпа ,по коляновия вал търсех на демпферната шайба - не намерих ,на маховика също ,такъв филм да не мога да открия белези за центровка досега май не ми се е случвал ,а колко псувни изяде конструктора на двг и VW не ти е на идея .
Засега по въпроса за центровката стигнах до намиране на белези само на зъбното колело което предава движение към помпата и на белезите на самата помпа ,по коляновия вал търсех на демпферната шайба - не намерих ,на маховика също ,такъв филм да не мога да открия белези за центровка досега май не ми се е случвал ,а колко псувни изяде конструктора на двг и VW не ти е на идея .
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Първоначално обслужване на Т4
Не псуваите конструктора а почетете малко.Според теб колега 2.4I колко собственика на бусове в тоя форум си ги обслужват сами.Смяната на ремък на 2.4 и 2.5 е филм и си трябват знания и умения.Лично аз си потдържам сам колите,но не мога да дам компетентно мнение по всеки въпрос,щот още не съм си разглобил буса на части и не съм се сблъскал с всичките му болежки.Общо взето всеки пуска тема за това което е правил по своя бус,и отговаря на въпроси ,ако може да помогне. viewtopic.php?f=66&t=241740 има и подобна тема КОлега прочети последния пост и си направи регистрация в руския форум от линка на колегата.Там ще получиш отговори на всичките си въпросир без да "хвърляш боб" и да чакаш мнение от колеги.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване на Т4
Ето още матрял, това че някой не може да си намери белезите, или не гледа където трябва, или има прескочил зъб. Утре ще изровя още снимки. Ето тема във википедия на немски. Показани са и частите.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zahnriemen_%28Wechsel_AAB%29
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zahnriemen_%28Wechsel_AAB%29
Последна промяна от KingoftheROAD на Нед 03 апр 2011 9:07, променено общо 1 път.
- batchi
- Мнения: 290
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Първоначално обслужване на Т4
KingoftheROAD написа:Ето още матрял, това че някой не може да си намери белезите, или не гледа където трябва, или има прескочил зъб. Утре ще изровя още снимки. Ето тема във википедия на немски. Показани са и частите.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zahnriemen_%28Wechsel_AAB%29
Колега объркваш човека ,тои пита за 2,4 д а твоите снимки са на 2,5 тди
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване на Т4
Колега, двигателите AAB и ACV са до голяма степен унифицирани. Погледи по-долу по-страничката във википедията и ще видиш че са дадени таблици с частите за двата двигателя съответно.
- batchi
- Мнения: 290
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Първоначално обслужване на Т4
KingoftheROAD написа:Колега, двигателите AAB и ACV са до голяма степен унифицирани. Погледи по-долу по-страничката във википедията и ще видиш че са дадени таблици с частите за двата двигателя съответно.
Колегата пита за AAB мотор които има само една ролка на ангренажа ти си му пуснал
снимки на 2,5 тди с три ролки , какъв е смисъла да му пускаш неправилни снимки,
немога да разбера.
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Първоначално обслужване на Т4
http://www.t4-wiki.de/wiki/Kurbelwelle# ... _OT_drehen Кого обърква Ванката не разбрах?/Ето аз се порових и намерих.За незнаещите като мен немски има Гугъл.Намам думи просто википедията е злато момчета, само да има кои да я ползва.
Re: Първоначално обслужване на Т4
Е колеги дано излезне ,че се лъжа за форума .
Благодаря за отговорите и снимковия матереиал ,но моя двг ми се вижда различен от показания на снимките ,конкретно видях ,че в тази тема не съм писал какъв е и на какво е - LT 31 , 2.4TD.
По - горе имаше една критика ,че съм се надявал на помощ ........ - нормално е да се надявам някой да помогне с информация във ворума на VW за VW МПС ,аз поне в други форуми (др. марка автомобили) - където съм компетентен съм помагал.
Днес след не - малко търсене на инфо по въпроса ,ми се стори ,че съм открил белег на маховика ,за беда обаче ,при поставен ремък УЖ на белези се чу едно тракване (повече и не пробвах) ,та след бъдеща успешна центровка май може да ми се наложи и глава да отварям
Благодаря за отговорите и снимковия матереиал ,но моя двг ми се вижда различен от показания на снимките ,конкретно видях ,че в тази тема не съм писал какъв е и на какво е - LT 31 , 2.4TD.
По - горе имаше една критика ,че съм се надявал на помощ ........ - нормално е да се надявам някой да помогне с информация във ворума на VW за VW МПС ,аз поне в други форуми (др. марка автомобили) - където съм компетентен съм помагал.
Днес след не - малко търсене на инфо по въпроса ,ми се стори ,че съм открил белег на маховика ,за беда обаче ,при поставен ремък УЖ на белези се чу едно тракване (повече и не пробвах) ,та след бъдеща успешна центровка май може да ми се наложи и глава да отварям
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване на Т4
Колега, дай година на производство, и буквите на движока. Или снимай лепенката от сервизната книжка ако имаш такава, или по буса. Така нямам достатъчно данни за да ровя е ЕТКА, ЕЛЗА и тн ....
Айде ся да преброим колко ролки има на агренажа на тази снимка. Ти погледна ли въобще по-надолу по страницата във википедията, да видиш къде за кой движок е указано. Това, че пистовия ремък е 10 ролки какво значение има за агренажа?
batchi написа: Колегата пита за AAB мотор които има само една ролка на ангренажа ти си му пуснал снимки на 2,5 тди с три ролки , какъв е смисъла да му пускаш неправилни снимки, немога да разбера.
Айде ся да преброим колко ролки има на агренажа на тази снимка. Ти погледна ли въобще по-надолу по страницата във википедията, да видиш къде за кой движок е указано. Това, че пистовия ремък е 10 ролки какво значение има за агренажа?
Re: Първоначално обслужване на Т4
Данни по талон Фолксваген ЛТ 31 ,година на производство 22.09.1988г. Кубатура на двигателя - 2382кс. ,максимална мощност - 68kw .Отивам да направя снимки на двг ,но интернета ми е така ,че кога ще успея да кача снимките - божа работа.
- batchi
- Мнения: 290
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Първоначално обслужване на Т4
KingoftheROAD написа:Колега, дай година на производство, и буквите на движока. Или снимай лепенката от сервизната книжка ако имаш такава, или по буса. Така нямам достатъчно данни за да ровя е ЕТКА, ЕЛЗА и тн ....batchi написа: Колегата пита за AAB мотор които има само една ролка на ангренажа ти си му пуснал снимки на 2,5 тди с три ролки , какъв е смисъла да му пускаш неправилни снимки, немога да разбера.
Айде ся да преброим колко ролки има на агренажа на тази снимка. Ти погледна ли въобще по-надолу по страницата във википедията, да видиш къде за кой движок е указано. Това, че пистовия ремък е 10 ролки какво значение има за агренажа?
Колега говорим за една ролка на ангренажа + две на горивната помпа = 3ролки,а на 2,4 д само една ролка,на помпата няма
За какви пистови ремаци говориш ,явно много си се объркал
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Първоначално обслужване на Т4
Ето и другия вариант, грешката е моя. Не съм спец по дизелите. на ААВ мотор ремъка на ГНП-то се натяга със самата нея. А на ACV има две допълнителн ролки...
- Прикачени файлове
-
- V13-0514.png (30.68 KиБ) Видяна 9959 пъти
-
- V23-0108.png (30.83 KиБ) Видяна 9941 пъти
- batchi
- Мнения: 290
- Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Асеновград
Re: Първоначално обслужване на Т4
KingoftheROAD написа:Ето и другия вариант, грешката е моя. Не съм спец по дизелите. на ААВ мотор ремъка на ГНП-то се натяга със самата нея. А на ACV има две допълнителн ролки...
Браво колега ,всеки греши ,трябва да се стремим да сме точни за да не изгоним фенове на
нашия раздел че се броят на пръсти за което много ме е яд
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Чет 24 мар 2011 19:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Първоначално обслужване на Т4
колеги, първо искам да ви благодаря за отзивчизостта !
Както ви казах, аз съм съвсем нов във VW -клуба и за пръв път пускам въпрос във форума.Първите няколко дни нямаше никакво мнение по въпроса и започнах да се чудя защо въобще зададох въпрос. Сега обаче съм оптимист вече ,след толкова много мнения. И макар не всички да са съвсем компетентни , то виждам, че са много хората , които се отзовават и са готови да помогнат със съвет, линкове и снимков материал,което много ме зарадва и затова искам още веднъж да БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ВИ.
Не знаех, че е от значение да спомена за ДВГ, че е ААВ -2,4 D- 1994г.
ще пусна допълнително снимка с табелата от сервизната книжк
Както ви казах, аз съм съвсем нов във VW -клуба и за пръв път пускам въпрос във форума.Първите няколко дни нямаше никакво мнение по въпроса и започнах да се чудя защо въобще зададох въпрос. Сега обаче съм оптимист вече ,след толкова много мнения. И макар не всички да са съвсем компетентни , то виждам, че са много хората , които се отзовават и са готови да помогнат със съвет, линкове и снимков материал,което много ме зарадва и затова искам още веднъж да БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ВИ.
Не знаех, че е от значение да спомена за ДВГ, че е ААВ -2,4 D- 1994г.
ще пусна допълнително снимка с табелата от сервизната книжк
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 117 госта