Първоначално обслужване на Т4

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
itzohristov
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 24 мар 2011 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот itzohristov » Пон 28 мар 2011 10:15


:roll:
Здравейте колеги !
Аз съм нов във форума и все още неориентиран...Скоро се сдобих с VW-T4-2.4D закупен от Германия на 260 000 км./реални/,а до сега не съм имал дизелов автомобил. Технически грамотен съм по автомобилите, но по принцип.
А и не мога да намеря все още темите във форума, които ме интересуват.
Смятам да си подменя ангренажа, масло ,филтри...Може ли някой да ми каже какъв ангренажен ремък да сложа,колко ролки има този ангренаж и обтгегача задължително ли се сменява ?
Интересува ме също и какви БЕЛЕЗИ за центровка има.




Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот 2.4I » Чет 31 мар 2011 15:29


Колега ще има да си питаш и едва ли някой ще ти отговори , аз в една друга тема (по същия въпрос) щеше да се радвам и на подобен коментар ,но уви ,тук май всеки се спасява самостоятелно - като на потъващ кораб.
Засега по въпроса за центровката стигнах до намиране на белези само на зъбното колело което предава движение към помпата и на белезите на самата помпа ,по коляновия вал търсех на демпферната шайба - не намерих ,на маховика също ,такъв филм да не мога да открия белези за центровка досега май не ми се е случвал ,а колко псувни изяде конструктора на двг и VW не ти е на идея .


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот DA@KA » Чет 31 мар 2011 16:35


Не псуваите конструктора а почетете малко.Според теб колега 2.4I колко собственика на бусове в тоя форум си ги обслужват сами.Смяната на ремък на 2.4 и 2.5 е филм и си трябват знания и умения.Лично аз си потдържам сам колите,но не мога да дам компетентно мнение по всеки въпрос,щот още не съм си разглобил буса на части и не съм се сблъскал с всичките му болежки.Общо взето всеки пуска тема за това което е правил по своя бус,и отговаря на въпроси ,ако може да помогне. :deal viewtopic.php?f=66&t=241740 има и подобна тема :screwy КОлега прочети последния пост и си направи регистрация в руския форум от линка на колегата.Там ще получиш отговори на всичките си въпросир без да "хвърляш боб" и да чакаш мнение от колеги.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 31 мар 2011 21:17


Ето още матрял, това че някой не може да си намери белезите, или не гледа където трябва, или има прескочил зъб. Утре ще изровя още снимки. Ето тема във википедия на немски. Показани са и частите.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zahnriemen_%28Wechsel_AAB%29

Последна промяна от KingoftheROAD на Нед 03 апр 2011 9:07, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот batchi » Чет 31 мар 2011 21:56


KingoftheROAD написа:Ето още матрял, това че някой не може да си намери белезите, или не гледа където трябва, или има прескочил зъб. Утре ще изровя още снимки. Ето тема във википедия на немски. Показани са и частите.
http://www.t4-wiki.de/wiki/Zahnriemen_%28Wechsel_AAB%29

Колега объркваш човека ,тои пита за 2,4 д а твоите снимки са на 2,5 тди


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 31 мар 2011 22:04


Колега, двигателите AAB и ACV са до голяма степен унифицирани. Погледи по-долу по-страничката във википедията и ще видиш че са дадени таблици с частите за двата двигателя съответно.


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот batchi » Чет 31 мар 2011 22:18


KingoftheROAD написа:Колега, двигателите AAB и ACV са до голяма степен унифицирани. Погледи по-долу по-страничката във википедията и ще видиш че са дадени таблици с частите за двата двигателя съответно.

Колегата пита за AAB мотор които има само една ролка на ангренажа ти си му пуснал
снимки на 2,5 тди с три ролки , какъв е смисъла да му пускаш неправилни снимки,
немога да разбера. :screwy


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот DA@KA » Чет 31 мар 2011 22:25


http://www.t4-wiki.de/wiki/Kurbelwelle# ... _OT_drehen Кого обърква Ванката не разбрах?/Ето аз се порових и намерих.За незнаещите като мен немски има Гугъл.Намам думи просто :beat_butt2 википедията е злато момчета, само да има кои да я ползва. :012: :beer


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот 2.4I » Чет 31 мар 2011 22:53


Е колеги дано излезне ,че се лъжа за форума .
Благодаря за отговорите и снимковия матереиал ,но моя двг ми се вижда различен от показания на снимките ,конкретно видях ,че в тази тема не съм писал какъв е и на какво е - LT 31 , 2.4TD.
По - горе имаше една критика ,че съм се надявал на помощ ........ - нормално е да се надявам някой да помогне с информация във ворума на VW за VW МПС ,аз поне в други форуми (др. марка автомобили) - където съм компетентен съм помагал.
Днес след не - малко търсене на инфо по въпроса ,ми се стори ,че съм открил белег на маховика ,за беда обаче ,при поставен ремък УЖ на белези се чу едно тракване (повече и не пробвах) ,та след бъдеща успешна центровка май може да ми се наложи и глава да отварям :banghead:


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 01 апр 2011 8:34


Колега, дай година на производство, и буквите на движока. Или снимай лепенката от сервизната книжка ако имаш такава, или по буса. Така нямам достатъчно данни за да ровя е ЕТКА, ЕЛЗА и тн ....


batchi написа: Колегата пита за AAB мотор които има само една ролка на ангренажа ти си му пуснал снимки на 2,5 тди с три ролки , какъв е смисъла да му пускаш неправилни снимки, немога да разбера. :screwy


Айде ся да преброим колко ролки има на агренажа на тази снимка. Ти погледна ли въобще по-надолу по страницата във википедията, да видиш къде за кой движок е указано. Това, че пистовия ремък е 10 ролки какво значение има за агренажа?


Потребителски аватар
2.4I
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 15 яну 2009 19:41
Автомобил:
Двигател:

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот 2.4I » Пет 01 апр 2011 9:07


Данни по талон Фолксваген ЛТ 31 ,година на производство 22.09.1988г. Кубатура на двигателя - 2382кс. ,максимална мощност - 68kw .Отивам да направя снимки на двг ,но интернета ми е :uuoooh: така ,че кога ще успея да кача снимките - божа работа.


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот batchi » Пет 01 апр 2011 10:55


KingoftheROAD написа:Колега, дай година на производство, и буквите на движока. Или снимай лепенката от сервизната книжка ако имаш такава, или по буса. Така нямам достатъчно данни за да ровя е ЕТКА, ЕЛЗА и тн ....


batchi написа: Колегата пита за AAB мотор които има само една ролка на ангренажа ти си му пуснал снимки на 2,5 тди с три ролки , какъв е смисъла да му пускаш неправилни снимки, немога да разбера. :screwy


Айде ся да преброим колко ролки има на агренажа на тази снимка. Ти погледна ли въобще по-надолу по страницата във википедията, да видиш къде за кой движок е указано. Това, че пистовия ремък е 10 ролки какво значение има за агренажа?

Колега говорим за една ролка на ангренажа + две на горивната помпа = 3ролки,а на 2,4 д само една ролка,на помпата няма :screwy
За какви пистови ремаци говориш ,явно много си се объркал :beer


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 01 апр 2011 12:33


Ето и другия вариант, грешката е моя. :banghead: Не съм спец по дизелите. :( на ААВ мотор ремъка на ГНП-то се натяга със самата нея. А на ACV има две допълнителн ролки...
Прикачени файлове
V13-0514.png
V13-0514.png (30.68 KиБ) Видяна 9959 пъти
V23-0108.png
V23-0108.png (30.83 KиБ) Видяна 9941 пъти


Потребителски аватар
batchi
Мнения: 290
Регистриран на: Вто 02 окт 2007 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Асеновград

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот batchi » Пет 01 апр 2011 14:15


KingoftheROAD написа:Ето и другия вариант, грешката е моя. :banghead: Не съм спец по дизелите. :( на ААВ мотор ремъка на ГНП-то се натяга със самата нея. А на ACV има две допълнителн ролки...

Браво колега :beer ,всеки греши ,трябва да се стремим да сме точни за да не изгоним фенове на
нашия раздел че се броят на пръсти за което много ме е яд :banghead:


itzohristov
Мнения: 9
Регистриран на: Чет 24 мар 2011 19:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Първоначално обслужване на Т4

Мнениеот itzohristov » Пет 01 апр 2011 21:12


:) колеги, първо искам да ви благодаря за отзивчизостта !
Както ви казах, аз съм съвсем нов във VW -клуба и за пръв път пускам въпрос във форума.Първите няколко дни нямаше никакво мнение по въпроса и започнах да се чудя защо въобще зададох въпрос. Сега обаче съм оптимист вече ,след толкова много мнения. И макар не всички да са съвсем компетентни , то виждам, че са много хората , които се отзовават и са готови да помогнат със съвет, линкове и снимков материал,което много ме зарадва и затова искам още веднъж да БЛАГОДАРЯ НА ВСИЧКИ ВИ.
Не знаех, че е от значение да спомена за ДВГ, че е ААВ -2,4 D- 1994г.
ще пусна допълнително снимка с табелата от сервизната книжк



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 117 госта