Абе бомба бомба....със закъснител.
Направо като чета последните мнения, и ми иде да си сипа едно....Единият кара с джанти на БМВ, другият - бусът не бил тежък...
Значи "два чифта гуми време" нищо не говори. Аз на пасата също съм "на втория чифт" (имам 1ви чифт зимни и 2ри летни), и мисля, че всеки един ще ме изкара поне още 20 000 км. И колко съм им врътнал досега? Ми едни 80 000 сумарно минимум. Съмнява ме тези км да е имал предвид колегата под "2 чифта гуми време"
Що се отнася за теглото на буса - талона не ми е под ръка, на моя бус на ос пишеше 1640 на ос ако не се лъжа. Това прави 820 кг на гума, които гумата трябва да може да издържи, ако буса се кара напълнен. Сиреч минимум товарен индекс 101. Айде сега всеки от вас (без тези, дето карат Транспортер) просто да погледне дали кара гуми по спецификация
Същото е със джантите. Тия Миле Миглиа бутикови джанти при тия 16 цола не вярвам да държат повече от 650 кг на джанта, защото малко коли, които се карат на 16ки стандартно могат да поберат толкова кг, за да достигнат 1300 на ос.
Малко изключение правят нишови изпълнения с 16ки стандартно - пример Пасат комби с V6 4х4 и автоматик - там има бая материал, така че и джантите трябва да могат да носят
Що се отнася до броя на излизанията навън - аз съм постоянно "навън" и не са ме проверявали. Обаче не е там момента. Това не ми дава право да си позволявам да карам извън спецификация. Защото стане ли нещо и излезе ли наяве, че сте с "непригодни" джанти - не искам да съм там да ви превеждам обясненията...Това не е БГ, дето в КАТ
без връзки колата минава със скъсано жило на ръчната (разказ от 1ва ръка, не си го измислям)
Не искам да се изкарам по-голям светец от папата, замислете се просто, че тези индекси и спецификации не са измислени от инженерите от няма нищо. Че нещо може физически да се надене някъде далеч не значи, че е годно за там