VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот bobocamaro » Съб 03 авг 2013 16:57


Ееееее браво, браво :bowdown :bowdown
Колега, имаш истинско чудо на колела. Записвам се и аз, да следя този крайно интересен автомобил :biggrin
peterkaludov написа:После шеф екипа започна проверка

Мисля, че без шеф екипа няма да имаш този успех - определено. :th_up




Потребителски аватар
peterkaludov
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 04 юни 2012 6:48
Автомобил: VW T4 Multivan
Двигател: 1.9D
Местоположение: Burgas

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот peterkaludov » Пон 12 авг 2013 1:34


здравейте отново!

от известно време ми се въртеше из главата идеята за инсталация за 220 волта в буса. когато си на къмпинг е малко неудобно да минават кабели през прозорците и вратите. и днес реших да си направя още една екстра на буса.
материалите които използвах ги има във всеки магазин за ел материали и не са скъпи:
1 предпазител 25А - 5лв
2 пластмасово табло - 6лв
3 кабел 2х1.5 6 метра - 6лв
4 контакт - 3лв
5 външни контакт и щепсел - 13лв

Изображение
Изображение


първо монтирах предпазителя в таблото

Изображение

после поставих таблото и контакта на мястото което избрах в буса(на колонката зад шофьорската седалка)

Изображение
Изображение

тъй като доста ме напече слънцето направих малка почивка и се разхладих с една ледена бира

Изображение

после дойде ред кабела да се прекара до задната част на буса и падна голямо лежане но поне бях на сянка :mhihi

Изображение
Изображение

накрая монтирах и задния контакт към който се подава захранването

Изображение
Изображение

сега остава да си взема малко кабел за да си направя удължител и когато отидем на къмпинг съм готов с електрозахранването.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 12 авг 2013 6:35


кабел 2х1,5мм2 не е ли мааалко тъничък? аз бих опроводил поне с 2х2,5мм2.


Потребителски аватар
peterkaludov
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 04 юни 2012 6:48
Автомобил: VW T4 Multivan
Двигател: 1.9D
Местоположение: Burgas

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот peterkaludov » Пон 12 авг 2013 9:46


KingoftheROAD написа:кабел 2х1,5мм2 не е ли мааалко тъничък? аз бих опроводил поне с 2х2,5мм2.



и аз първоначално мислех за по дебел кабел но не е необходимо. този е достатъчен за осветлтние, телевизор или дори и за скара. когато го купих(от магазина на елкабел в бургас) питах като спецификации колко може да остиска и продавача погледна каталога и каза че го дават до 5000 вата. същия кабел ползвам в гаража за удължител за електрожена и няма проблеми така че това ми е добре за момента, а ако се наложи се сменя с по дебел за една бира време :mhihi


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот Петър Христов » Пон 12 авг 2013 11:14


Здравей!
По принцип като се проектират ел инсталации кабелите се смятат по 8А/кв.мм.,така че 1.5кв.мм. са 2640 вата! Не знам въпросния продавач какъв каталог е гледал,но през този кабел ако пуснеш 5 КВт бая ще поомекне :mhihi .Те на практика и 10 КВт ще минат през него ама как ще грее...
За електрожена не си единствения дето ползва тънък удължител,но не е правилно,трябва да е мин. 2.5кв.мм. Консумацията при 120 А зав. ток е към 3.6Квт.
Съветвам те за уреди над 3 КВт да ползваш тънък удължител само в краен случай и за кратко!


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8339
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот samo_pechka » Пон 12 авг 2013 12:13


Колегата над мен мн точно го е казал , дори бих се попрезастраховал на 5А на квадрат жица. За по-мощни консуматори , квадратурата на кабела трябва да съответства :th_up мен повече ме вълнува ,коя "джиджавка" произвежда в колата 220 волта :gruebel


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот PACH » Пон 12 авг 2013 14:44


Я да те питам аз, защо си ползвал ШВПС ? Трябваше да вземеш кабел с по-сериозна изолация от типа ШВПТ или ШВПЛ, които са с гумирана изолация и зимата студа не им влияе, като на ПВЦ изолацията :beat_butt2
Лично за мен на конектора изобщо не му е там мястото до теглича и като цяло концепцията е сгрешена. Продават каравани и кемпери на части, може да закупиш от тях контакт като на вестфалията, който се скрива в пластмасова ниша с капаче в стената на буса, като отвътре кабела ти влиза под задната седалка. Така не се размотават никакви дълги кабели по купето, които са опасни с напрежението което тече по тях. При евентуалено скъсване на изолацията не ми се мисли...
Ако решиш, може да преработим системата зимъска :mrgreen


Петър Христов
Мнения: 181
Регистриран на: Нед 13 яну 2013 17:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот Петър Христов » Пон 12 авг 2013 20:02


Днес един колега разгада продавача с 5те киловата на 1.5 кв мм. , гледал е графата с трифазни консуматори :mhihi При трифазното един киловат е 2 ампера.

PACH какво не му харесваш на ШВПС то?Всички автомобилни инсталации са от ПВА2,което е със същата изолация. ШВПЛ е същото като ШВПС,разликата е че ШВПЛ е до 1 кв. а ШВПС е над 1 кв. ШВПТ не съм срещал не знам какво е. Гумираните са ШКПЛ,ШКПТ и ШКГД.
Аз се занимавам с монтаж и ремонт на климатици и хладилни инсталации,и рядко виждам напукан кабел с пвц изолация в климатик,също рядко виждам НЕнапукан гумиран кабел.Аз Също бих сложил ШВПС но 3*2.5 кв.мм. но бих му сложил гофре(има едни много гъвкави и жилави,ползват се за вакуум,а ние ги ползваме за дренаж по климатиците).Освен това съм напълно съгласен че захр. контакт е добре да е по височко за да се мокри по малко,и максимално близо до разпределителната кутия,където освен предпазител е добре да има ДТЗ.Предпазителя трябва да е двоен(да прекъсва и нулата) защото бас държа че щепсела в другия край на захр.кабел ще е шуко,и при евентуална авария,дали единичния предпазител ще е на фазата?Задължително купето да е занулено и винаги когато се включвате в контакт който не сте ползвали до сега мерете дали е занулен!Пробника е 5 6 лева ,но спасява живот! Аз щях да си умра на един покрив заради неправилно занулен контакт(беше си офазен) добре че един колега ме усети и ме събори,че се разминах с добре разтегната ръка,и невероятно дълга :censored2


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот PACH » Пон 12 авг 2013 22:19


Петър Христов написа:Днес един колега разгада продавача с 5те киловата на 1.5 кв мм. , гледал е графата с трифазни консуматори :mhihi При трифазното един киловат е 2 ампера.

PACH какво не му харесваш на ШВПС то?Всички автомобилни инсталации са от ПВА2,което е със същата изолация. ШВПЛ е същото като ШВПС,разликата е че ШВПЛ е до 1 кв. а ШВПС е над 1 кв. ШВПТ не съм срещал не знам какво е. Гумираните са ШКПЛ,ШКПТ и ШКГД.
..........


Автомобилната изолация е на 12 волта, там няма значение каква е изолацията. Извинявам се за грешката горе, имах в предвид ШВПТ, който е доволно проектиран да издържа на всякакви механични въздействия.


Потребителски аватар
peterkaludov
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 04 юни 2012 6:48
Автомобил: VW T4 Multivan
Двигател: 1.9D
Местоположение: Burgas

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот peterkaludov » Вто 13 авг 2013 12:21


сега нека поясня още веднъж: това е инсталация която направих за да може когато отида на къмпинг да подам до буса ток и да си включа лампа или нещо друго а не да заварявам.няма да има товар повече от 1500 вата. буса няма инвертор което ще рече че по време на движение в инсталацията не тече ток. за външния конектор мислих къде да го сложа но не ми се иска да пробивам дупки по буса и затова го монтирах под задната броня.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8339
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот samo_pechka » Вто 13 авг 2013 13:07


Ясно. Но пък си избрал "грешен" контакт ,т.е. трябвало е да бъде "мъжки" ( не съм мн сигурен дали има точно от този модел такъв ) ,щото сега какво става , от генераторчето ти , си опъваш кабел с "мъжки" щепсел със стърчащи и голи железа и по тях върви 220 в :exclaim а трябва да е обратно .Знам ,че ще внимаваш , но някой може да сгреши и при ваденето да речем , да бръкне вътре :exclaim Не знам дали стана ясно , обясних го максимално просто , за инфо може да видиш как е изпълнението при линейките !


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот KingoftheROAD » Вто 13 авг 2013 13:41


peterkaludov написа:сега нека поясня още веднъж: това е инсталация която направих за да може когато отида на къмпинг да подам до буса ток и да си включа лампа или нещо друго а не да заварявам.няма да има товар повече от 1500 вата. буса няма инвертор което ще рече че по време на движение в инсталацията не тече ток. за външния конектор мислих къде да го сложа но не ми се иска да пробивам дупки по буса и затова го монтирах под задната броня.

Колега, не знам доколко си на ТИ с електротехниката, но по-добре си уточни добре понятията за ток (А), и напрежение (V). Че понякога се получават големи каламбури.


Потребителски аватар
peterkaludov
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 04 юни 2012 6:48
Автомобил: VW T4 Multivan
Двигател: 1.9D
Местоположение: Burgas

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот peterkaludov » Вто 13 авг 2013 13:50


направо ме изядохте за малко кабел и два контакта :mhihi
важното е че това което направих работи и ми върши работа а на мен така ми харесва :beer


Потребителски аватар
peterkaludov
Мнения: 136
Регистриран на: Пон 04 юни 2012 6:48
Автомобил: VW T4 Multivan
Двигател: 1.9D
Местоположение: Burgas

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот peterkaludov » Сря 04 сеп 2013 13:25


тези дни буса се сдоби с потъмнени мигачи отпред и отзад!
ровейки се из форума попаднах на една тема в която колега с голф обяснява как си е затъмнил мигачите с боя за обувки. първоначално ми се стори глупаво но после един ден когато нямах какво да правя реших да пробвам. купих въпроснара боя. всичко излезе 1,80 лв за боята тъй като имах всичко друго в гаража.

ето снимка на материалите:

Изображение

така е стопа както е оригинално:

Изображение

а така в процеса на работа:

Изображение

а ето го и крайния резултат:

Изображение
Изображение
Изображение

най хубаво е че разлика в светенето няма

Изображение
Изображение

сега малко описание на цялата пороцедура:
след като са добре измити мигачите леко се минават с водна шкурка ако има някакви драскотини да се заличат. после се нанася боята като колкото повече слоеве се нанесат толкова по тъмен става мигача.след като е изсъхнал добре и последния слой боя се лакира с безцветен лак и готово.
ако в последствие решите че нещо не ви харесва мигачите може да се почистят с разредител и стават както са били.

...е не е като оригинални тъмни стопове и мигачи но и цената е друга. като забогатея може да си купя и оригинални но за сега... :beer


Потребителски аватар
nylon
Мнения: 183
Регистриран на: Сря 22 ное 2006 15:42
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1988
Местоположение: Русе

Re: VW T4 Multivan или какво и как направих по буса

Мнениеот nylon » Сря 04 сеп 2013 19:44


Къде е щепсела до теглича?



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта