Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот Чудомир » Чет 09 яну 2014 0:05


Не успях да проследя дали въпросния бус има клима (май няма?), но по мое инфо бусовете без клима духат през средните духалки само студено? Поне така знам от немските източници, от времето, когато търсих къде е проблемът при моя бус - той също е без клима и духа само студено през средните духалки.

Клик-клик




Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот zfa159 » Чет 09 яну 2014 0:19


Не, този няма климатик и до колкото усетих, духа осезаемо по-студено от средните 3 духалки. Примерно на стъклото и на двете странични ако духа 20-25 градуса при около 0 навън, през средните духа леден въздух, с температура като навън. Аз разхвърлям ли му таблото, ще стане ясно дали трябва да духа топло от там, ама искам да се подготвя предварително :)


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот Чудомир » Чет 09 яну 2014 0:56


ОК, щом трябва. Залагам на "заводско студено" от средните духалки :mrgreen

Успяваш ли да се ориентираш с немските термини?

Изображение

Последна промяна от Чудомир на Чет 09 яну 2014 1:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот DA@KA » Чет 09 яну 2014 0:58


http://www.t4-wiki.de/wiki/Luftverteilerkasten Според схемата наистина духа студено през средните духалки,на моделите без клима. :mhihi
Прикачени файлове
500px-Heizung_Luftverteilerkasten_ohne_Klimaanlage_Prinzip_2[1].jpg


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот Чудомир » Чет 09 яну 2014 1:03


Хаха, групов копи-пейст на една и съща картинка от различни места. Да живее авторското право :redface


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот zfa159 » Чет 09 яну 2014 9:32


Съвсем се ориентирам с немския :) Значи средните духалки духат винаги (ако не са затворени директно от тях) и духат само студено...това е напредък, един проблем по-малко.
:mhihi
Някой има ли представа кой номер е предпазителя за долния вентилатор? (седи под купето отдолу по средата на буса и от там има въздуховоди до под седалките)
Остава да докараме топлото :mhihi


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот zfa159 » Пет 10 яну 2014 22:34


Има развитие по темата :)
Оказа се много комплексен проблем - буса има печка, тя има електрическа циркулационна помпа (външна за печката). Цялата печка не беше вързана правилно към 6-пътния клапан, който регулира кога откъде да минава антифриза според температурата му. Също така не работеше циркулационната помпа на печката (изгнили и бяха кабелите). Беше вързано така, че колкото повече загрява буса, толкова по-малко антифриз минава към радиаторите за отопление -> водната помпа на двигателя се мъчи да избутва вода през помпата на печката (която не работи), през самата печка и после тази вода е силно редуцирана като дебит от почти затворения и неправилно свързан 6-пътен клапан. Резултата е, че към радиатора минава сравнително малко антифриз, достатъчно за да поддържа маркуча горещ, но недостатъчно за да отоплява вътре нормално. Радиатора в резултат на това също се беше задръстил с мизерия....нормално, като няма циркулация през него кой знае от кога. Развитието - сменихме радиатора на парното с нов и понеже нямаше време (буса се ползва), откачихме изцяло печката и 6-пътния клапан от охладителната система за да може да се кара и да духа топло. Резултата е парно убиец :mhihi .Когато колегата намери време, ще се пробваме да възстановим захранването на помпата и да вържем правилно клапана, за да подкараме и печката както трябва.
За смяната на радиатора - не е нужно да се сваля цялото табло. Свалят се корите под таблото при педалите и при пасажера, разкачат се въздуховодите и жилата от тялото, развиват се болтовете отпред, които крепят тялото към коша, откачат се и маркучите за парното и вакуумите и с малко изсулване, тялото излиза от мястото си. Не се свалят волан,табло с уреди,радио,копчета,панел за управление на клапите и т.н.Като изключим,че през повечето време се работи надолу с главата, става относително лесно.
:beer


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот avtohit77 » Съб 11 яну 2014 19:30


И аз му обясних на колегата,че няма нужда от много разглобяване на таблото радвам се,че е станало :th_up :beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот zfa159 » Нед 12 яну 2014 17:54


avtohit77 написа:И аз му обясних на колегата,че няма нужда от много разглобяване на таблото радвам се,че е станало :th_up :beer

Това, което му беше казал ,той не го беше разбрал съвсем, ама като за идея как да подходя, беше от съществена полза :bowdown
Когато буса е свободен, ще се занимая с печката и ще пиша какво се е случило :)
:beer


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот zfa159 » Пон 20 яну 2014 19:34


С печката тотална греда - електрическата помпа си е здрава (външна е и пише Пиербург на нея).Кабелите до нея са изгнили заедно с буксата за нея. Свалихме помпата,почистихме и конектора,плясняхме я в леген с вода - като подадеш напрежение си помпа и то доста сериозен дебит вади. Тръгнах по кабела,за да видя до къде ще отведе,но до никъде не стигнах...кабела не е част от заводската инсталация на буса,пускан е допълнително. От тук нататък на колегата му трябва някой човек,който е в час с печките и ел. инсталациите им,за да му подкара електрически печката и циркулационната помпа. Печката е Eberspächer , в момента се управлява от няккаъв допълнително сложен модул - на таблото има дисплейче с копченца (на което нон стоп мигат всички символи).
:beer


petrushkov
Мнения: 317
Регистриран на: Вто 27 окт 2009 21:41
Автомобил: VW T4 1996
Двигател: AET
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот petrushkov » Пет 30 юни 2017 10:24


Колеги, развитие по темата ?? Вярно че е преди 3 години, но научих доста интересни работи (предстой ми филм - присаждане на климатик :screwy ) :) и преглеждам полезни теми "филми" на съфорумци. :beer



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта