Здравейте колеги ще съм мнго благодарен ако ми кажете какво да правя и към кой да се обарна да решим проблема !
Буса си загрява нормално духа леко топло ,но като паднат температурите не духа топло а колата си загрява , другият проблем е на копето духа само студеното а като заварта за толо не духа седно не работи винтилатор !
А печката се вклучва работи бочи пуши хаби нафта , но пак не греее дори като я пускам без коалта да раобти пак не грее...
незнам какво да правя !
Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Ако е с климатроник има кран с вакум може да е блокирал.Намира се до печката.Другото за което се сещам е дунапрена на клапите,ако е "излетял"няма да има парно.Успех тука само с акъл може да помогнем,ама понякога и това не помага. Трябва да се бориш сам.
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Коя година производство е буса?
до 96-та са с кранчета, от 96-нататък може да без кранче, или са такъв клапан кат на братчеда DA@KA
до 96-та са с кранчета, от 96-нататък може да без кранче, или са такъв клапан кат на братчеда DA@KA
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 09 мар 2013 23:19
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Няма климатроник !
а от зад парното защо не духа грам и няма ли някой сервиз или колега от форума който да се занимава с това?
97 година !
а от зад парното защо не духа грам и няма ли някой сервиз или колега от форума който да се занимава с това?
97 година !
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Има ве колега, братчеда avtohit77 е клубнио майстер. Нумеро уно, само дет трее са замъкнеш ду Йелхуву
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Поне колегата да каже от къде е И ако е далече от мен да го насочим към друг колега
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 09 мар 2013 23:19
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Да това забравих да спомена от София съм !
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
KingoftheROAD написа:Има ве колега, братчеда avtohit77 е клубнио майстер. Нумеро уно, само дет трее са замъкнеш ду Йелхуву
Адашче, ако не друго поне Иво има желание да помогне и го е правил много пъти за всеки който е потърсил помоща му. Хайде поне тук да загърбим типичния български манталитет и да се уважаваме. Утре ще ти се наложи да го помолиш за помощ и няма да имаш очи да му се обадиш.
До сега търпях странностите на няколко човека, но от тук нататък ще пипам със здрава ръка. Или влизате в час или си отивате, избора оставям на вас !!!
-
- Мнения: 9
- Регистриран на: Съб 09 мар 2013 23:19
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Много е далече колегата от сф няма ли тук някои свестен майстор по тези неща.
Търсих сервизи ходих на няколко места те я гледат като извънземно не знаят нито каде е от зад радиатор нито вентилатор нищо ...
Търсих сервизи ходих на няколко места те я гледат като извънземно не знаят нито каде е от зад радиатор нито вентилатор нищо ...
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
doktorche69 написа:Много е далече колегата от сф няма ли тук някои свестен майстор по тези неща.
Търсих сервизи ходих на няколко места те я гледат като извънземно не знаят нито каде е от зад радиатор нито вентилатор нищо ...
Обади ми се да поговорим 0887 01 51 05 и 0898 54 98 53 Иво
- KingoftheROAD
- Мнения: 2486
- Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
- Автомобил: VW Transporter T4 1995
- Двигател: ACU
- Местоположение: Калояново
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
PACH написа:KingoftheROAD написа:Има ве колега, братчеда avtohit77 е клубнио майстер. Нумеро уно, само дет трее са замъкнеш ду Йелхуву
Адашче, ако не друго поне Иво има желание да помогне и го е правил много пъти за всеки който е потърсил помоща му. Хайде поне тук да загърбим типичния български манталитет и да се уважаваме. Утре ще ти се наложи да го помолиш за помощ и няма да имаш очи да му се обадиш.
До сега търпях странностите на няколко човека, но от тук нататък ще пипам със здрава ръка. Или влизате в час или си отивате, избора оставям на вас !!!
Адаш, все ми е тая. Мога и да не пиша тук, ако толкова много преча на някой да диша спокойно. Колкото до помощ от Иво, ами на мен леко не ми е "задължителна". Мога и със, мога и без, варианти винаги има. Това е...
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
KingoftheROAD написа:Адаш, все ми е тая. Мога и да не пиша тук, ако толкова много преча на някой да диша спокойно. Колкото до помощ от Иво, ами на мен леко не ми е "задължителна". Мога и със, мога и без, варианти винаги има. Това е...
Ако продължаваш с този тон, даже ще съм ти благодарен ако спреш да пишеш тук. Като гледам в офроуд форума не се правиш на такъв умник, защо ли...
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
В крайна сметка въпросния бус попадна при мен днес :)
Отзад или по-правилно казано отдолу, ситуацията е следната - тече по малко радиатора и вентилатора е поседял накиснат в антифриз.В резултат на това е изгорял колектора с четкодържателя и всичко вътре е на нищо. Резисторния блок за степените отзад е целия ръждясал и до колкото го мерих, не работи и той. Захранване до долу (+) също няма (вероятно е изгорял предпазителя за въпросния вентилатор).Според схемите, които едвам намерихме, предпазителя вероятно е номер 14 (за тук ми трябва помощ, понеже не съм 100% сигурен дали това е предпазителя за този вентилатор).
За топлото :
-кран има - влиза един маркуч и излизат два за двата радиатора
-маркучите на радиатора в кабината (който ще кръстя горен), не са нормално топли - входния е почти горещ, изходния е почти студен без да е пуснат вентилатора.Като пуснеш вентилатора,нищо не се променя.Ако остаивш буса да работи 15 минути примерно и после пуснеш топлото,първоначално лъхва жега за 2 секунди и после изстива.
-маркучите на радиатора под купето (който ще кръстя долен), са горещи и двата
-централните духалки над врътките за парното винаги ли духат само студено или това е отделен проблем, с който трябва да се занимаваме? Страничните духат една идея по-топло от централните, без значение на каква позиция е врътнато копчето за посоката на обдухването.
Какво сме правили като опити :
-> крана - жилото си го мести и той според мен си работи - тествахме го като откачихме маркучите за радиаторите от него и при отворен разширителен съд, при завъртане към топло, тече антифриз и колкото по-топло, толкова повече антифриз тече (на макс топло тече доста и според мен е нормално).
-> предвид, че на долния радиатор маркучите са горещи,реших да разменя двата маркуча т.е. антифриза за долния радиатор да го пратя към горния и обратното...никакъв ефект - долния пак си направи двата маркуча горещи,горния същото положение.
-> пробвахме да обезвъздушаваме горния радиатор по всевъзможни начини,включително и да наливаме антифриз през разширителния съд,докато потече плътно антифриз от изходния маркуч на радиатора (т.е. се предполага,че радиатора е пълен с антифриз) - никаква разлика в топлината на маркучите
-> пробвахме да откачим горния радиатор и да го промиваме, да видим какво ще стане - маркуча от чешмата в радиатора - минава вода през него, не изтече никаква мизерия, имаше и приличен дебит.
-> при запален двигател и отворен разширителен съд т.е. без налягане в системата, ако се развие пробката за обезвъздушаването на входния маркуч към радиатора, има струя, която изчезва, когато двигателя се загаси, което ме навежда на мисълта, че помпата си прави дебит.
Вариантите за такова поведение се свеждат до няколко,за които се сещам :
1. помпата не прави достатъчно дебит и не може да завърти антифриза през радиатора - помпата е нова по думите на собственика, предполага се, че трябва да е ок.
2. радиатора няма достатъчно дебит през себе си (запушени доста от тръбичките) и съответно минава по малко антифриз през него (при промивката с водата,налягането е доста по-голямо и избутва повече вода през работещите тръбички и привидно дебита е добър).Това смятам за основната причина в случая, предвид че като го оставиш да поработи,стопля радиатора и като пуснеш вентилатора,веднага изстива.
3. да има въздух в системата - това ме съмнява,защото след последния опит за обезвъздушаване,където реално напълнихме радиатора с антифриз,няма как да има толкова много въздух, че да не духне грам топло.
Предвид тези неща, решихме да сменим радиатора за парното и да видим какво ще се случи (то ако не е радиатора, остава да е помпата). Това ми е следващото питане - до сега не ми се е налагало да свалям радиатор на такъв бус, ако някой удари едно рамо как е най-лесно да подходя, за да не губя времето на човека в безсмислено разглобяване.
Отзад или по-правилно казано отдолу, ситуацията е следната - тече по малко радиатора и вентилатора е поседял накиснат в антифриз.В резултат на това е изгорял колектора с четкодържателя и всичко вътре е на нищо. Резисторния блок за степените отзад е целия ръждясал и до колкото го мерих, не работи и той. Захранване до долу (+) също няма (вероятно е изгорял предпазителя за въпросния вентилатор).Според схемите, които едвам намерихме, предпазителя вероятно е номер 14 (за тук ми трябва помощ, понеже не съм 100% сигурен дали това е предпазителя за този вентилатор).
За топлото :
-кран има - влиза един маркуч и излизат два за двата радиатора
-маркучите на радиатора в кабината (който ще кръстя горен), не са нормално топли - входния е почти горещ, изходния е почти студен без да е пуснат вентилатора.Като пуснеш вентилатора,нищо не се променя.Ако остаивш буса да работи 15 минути примерно и после пуснеш топлото,първоначално лъхва жега за 2 секунди и после изстива.
-маркучите на радиатора под купето (който ще кръстя долен), са горещи и двата
-централните духалки над врътките за парното винаги ли духат само студено или това е отделен проблем, с който трябва да се занимаваме? Страничните духат една идея по-топло от централните, без значение на каква позиция е врътнато копчето за посоката на обдухването.
Какво сме правили като опити :
-> крана - жилото си го мести и той според мен си работи - тествахме го като откачихме маркучите за радиаторите от него и при отворен разширителен съд, при завъртане към топло, тече антифриз и колкото по-топло, толкова повече антифриз тече (на макс топло тече доста и според мен е нормално).
-> предвид, че на долния радиатор маркучите са горещи,реших да разменя двата маркуча т.е. антифриза за долния радиатор да го пратя към горния и обратното...никакъв ефект - долния пак си направи двата маркуча горещи,горния същото положение.
-> пробвахме да обезвъздушаваме горния радиатор по всевъзможни начини,включително и да наливаме антифриз през разширителния съд,докато потече плътно антифриз от изходния маркуч на радиатора (т.е. се предполага,че радиатора е пълен с антифриз) - никаква разлика в топлината на маркучите
-> пробвахме да откачим горния радиатор и да го промиваме, да видим какво ще стане - маркуча от чешмата в радиатора - минава вода през него, не изтече никаква мизерия, имаше и приличен дебит.
-> при запален двигател и отворен разширителен съд т.е. без налягане в системата, ако се развие пробката за обезвъздушаването на входния маркуч към радиатора, има струя, която изчезва, когато двигателя се загаси, което ме навежда на мисълта, че помпата си прави дебит.
Вариантите за такова поведение се свеждат до няколко,за които се сещам :
1. помпата не прави достатъчно дебит и не може да завърти антифриза през радиатора - помпата е нова по думите на собственика, предполага се, че трябва да е ок.
2. радиатора няма достатъчно дебит през себе си (запушени доста от тръбичките) и съответно минава по малко антифриз през него (при промивката с водата,налягането е доста по-голямо и избутва повече вода през работещите тръбички и привидно дебита е добър).Това смятам за основната причина в случая, предвид че като го оставиш да поработи,стопля радиатора и като пуснеш вентилатора,веднага изстива.
3. да има въздух в системата - това ме съмнява,защото след последния опит за обезвъздушаване,където реално напълнихме радиатора с антифриз,няма как да има толкова много въздух, че да не духне грам топло.
Предвид тези неща, решихме да сменим радиатора за парното и да видим какво ще се случи (то ако не е радиатора, остава да е помпата). Това ми е следващото питане - до сега не ми се е налагало да свалям радиатор на такъв бус, ако някой удари едно рамо как е най-лесно да подходя, за да не губя времето на човека в безсмислено разглобяване.
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Колега да ти отговоря на въпросите.От всички духалки трябва да духа топло(значи дунапрена на клапите го няма)Таблото за съжаление се сваля цялото и зад него има греда тя също.Тънкия и наи неприятен момент е ако има пасажерски ербег,развива се отзад,свали дясната духалка до него да виждаш по добре.Според това което си направил като опити и аз си мисля,че пластмасовите спиралки в радиатора са станали на :кал"и е частично запушен.Моя е с климатроник но таблата са еднакви,дано съм бил полезен.Успех.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди
Ясно...аз с таблата съм запознат как стават нещата, ако трябва да се махне всичко (по цял ден това правим с колегата ), ама не знаех дали и при Транспортерите без климатик пак така се случват нещата. Пасажерски бег има, да.
Намерих в ЕТКА тази схема за клапите при Транспортер без климатик, до колкото се ориентирам,тя трябва да е за предната зона (съдържанието под таблото ) :
Намерих в ЕТКА тази схема за клапите при Транспортер без климатик, до колкото се ориентирам,тя трябва да е за предната зона (съдържанието под таблото ) :
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта