Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
doktorche69
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 09 мар 2013 23:19
Автомобил:
Двигател:

Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот doktorche69 » Пет 03 яну 2014 13:38


Здравейте колеги ще съм мнго благодарен ако ми кажете какво да правя и към кой да се обарна да решим проблема !
Буса си загрява нормално духа леко топло ,но като паднат температурите не духа топло а колата си загрява , другият проблем е на копето духа само студеното а като заварта за толо не духа седно не работи винтилатор !
А печката се вклучва работи бочи пуши хаби нафта , но пак не греее дори като я пускам без коалта да раобти пак не грее...
незнам какво да правя !




Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот DA@KA » Пет 03 яну 2014 15:34


Ако е с климатроник има кран с вакум може да е блокирал.Намира се до печката.Другото за което се сещам е дунапрена на клапите,ако е "излетял"няма да има парно.Успех тука само с акъл може да помогнем,ама понякога и това не помага. :mhihi Трябва да се бориш сам.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 03 яну 2014 15:45


Коя година производство е буса?
до 96-та са с кранчета, от 96-нататък може да без кранче, или са такъв клапан кат на братчеда DA@KA


doktorche69
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 09 мар 2013 23:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот doktorche69 » Пет 03 яну 2014 15:47


Няма климатроник !
а от зад парното защо не духа грам и няма ли някой сервиз или колега от форума който да се занимава с това?
97 година !


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 03 яну 2014 19:40


Има ве колега, братчеда avtohit77 е клубнио майстер. Нумеро уно, само дет трее са замъкнеш ду Йелхуву :beer


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот avtohit77 » Пет 03 яну 2014 20:31


Поне колегата да каже от къде е :screwy И ако е далече от мен да го насочим към друг колега :drunk


doktorche69
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 09 мар 2013 23:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот doktorche69 » Съб 04 яну 2014 0:11


Да това забравих да спомена от София съм !


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот PACH » Съб 04 яну 2014 22:46


KingoftheROAD написа:Има ве колега, братчеда avtohit77 е клубнио майстер. Нумеро уно, само дет трее са замъкнеш ду Йелхуву :beer


Адашче, ако не друго поне Иво има желание да помогне и го е правил много пъти за всеки който е потърсил помоща му. Хайде поне тук да загърбим типичния български манталитет и да се уважаваме. Утре ще ти се наложи да го помолиш за помощ и няма да имаш очи да му се обадиш.
До сега търпях странностите на няколко човека, но от тук нататък ще пипам със здрава ръка. Или влизате в час или си отивате, избора оставям на вас !!!


doktorche69
Мнения: 9
Регистриран на: Съб 09 мар 2013 23:19
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот doktorche69 » Нед 05 яну 2014 9:21


Много е далече колегата от сф няма ли тук някои свестен майстор по тези неща.
Търсих сервизи ходих на няколко места те я гледат като извънземно не знаят нито каде е от зад радиатор нито вентилатор нищо ...


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот avtohit77 » Нед 05 яну 2014 18:43


doktorche69 написа:Много е далече колегата от сф няма ли тук някои свестен майстор по тези неща.
Търсих сервизи ходих на няколко места те я гледат като извънземно не знаят нито каде е от зад радиатор нито вентилатор нищо ...


Обади ми се да поговорим 0887 01 51 05 и 0898 54 98 53 Иво


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 06 яну 2014 8:18


PACH написа:
KingoftheROAD написа:Има ве колега, братчеда avtohit77 е клубнио майстер. Нумеро уно, само дет трее са замъкнеш ду Йелхуву :beer


Адашче, ако не друго поне Иво има желание да помогне и го е правил много пъти за всеки който е потърсил помоща му. Хайде поне тук да загърбим типичния български манталитет и да се уважаваме. Утре ще ти се наложи да го помолиш за помощ и няма да имаш очи да му се обадиш.
До сега търпях странностите на няколко човека, но от тук нататък ще пипам със здрава ръка. Или влизате в час или си отивате, избора оставям на вас !!!


Адаш, все ми е тая. Мога и да не пиша тук, ако толкова много преча на някой да диша спокойно. Колкото до помощ от Иво, ами на мен леко не ми е "задължителна". Мога и със, мога и без, варианти винаги има. Това е...


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3086
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот PACH » Пон 06 яну 2014 8:46


KingoftheROAD написа:Адаш, все ми е тая. Мога и да не пиша тук, ако толкова много преча на някой да диша спокойно. Колкото до помощ от Иво, ами на мен леко не ми е "задължителна". Мога и със, мога и без, варианти винаги има. Това е...


Ако продължаваш с този тон, даже ще съм ти благодарен ако спреш да пишеш тук. Като гледам в офроуд форума не се правиш на такъв умник, защо ли...


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот zfa159 » Сря 08 яну 2014 22:32


В крайна сметка въпросния бус попадна при мен днес :)
Отзад или по-правилно казано отдолу, ситуацията е следната - тече по малко радиатора и вентилатора е поседял накиснат в антифриз.В резултат на това е изгорял колектора с четкодържателя и всичко вътре е на нищо. Резисторния блок за степените отзад е целия ръждясал и до колкото го мерих, не работи и той. Захранване до долу (+) също няма (вероятно е изгорял предпазителя за въпросния вентилатор).Според схемите, които едвам намерихме, предпазителя вероятно е номер 14 (за тук ми трябва помощ, понеже не съм 100% сигурен дали това е предпазителя за този вентилатор).

За топлото :
-кран има - влиза един маркуч и излизат два за двата радиатора
-маркучите на радиатора в кабината (който ще кръстя горен), не са нормално топли - входния е почти горещ, изходния е почти студен без да е пуснат вентилатора.Като пуснеш вентилатора,нищо не се променя.Ако остаивш буса да работи 15 минути примерно и после пуснеш топлото,първоначално лъхва жега за 2 секунди и после изстива.
-маркучите на радиатора под купето (който ще кръстя долен), са горещи и двата
-централните духалки над врътките за парното винаги ли духат само студено или това е отделен проблем, с който трябва да се занимаваме? Страничните духат една идея по-топло от централните, без значение на каква позиция е врътнато копчето за посоката на обдухването.

Какво сме правили като опити :
-> крана - жилото си го мести и той според мен си работи - тествахме го като откачихме маркучите за радиаторите от него и при отворен разширителен съд, при завъртане към топло, тече антифриз и колкото по-топло, толкова повече антифриз тече (на макс топло тече доста и според мен е нормално).
-> предвид, че на долния радиатор маркучите са горещи,реших да разменя двата маркуча т.е. антифриза за долния радиатор да го пратя към горния и обратното...никакъв ефект - долния пак си направи двата маркуча горещи,горния същото положение.
-> пробвахме да обезвъздушаваме горния радиатор по всевъзможни начини,включително и да наливаме антифриз през разширителния съд,докато потече плътно антифриз от изходния маркуч на радиатора (т.е. се предполага,че радиатора е пълен с антифриз) - никаква разлика в топлината на маркучите
-> пробвахме да откачим горния радиатор и да го промиваме, да видим какво ще стане - маркуча от чешмата в радиатора - минава вода през него, не изтече никаква мизерия, имаше и приличен дебит.
-> при запален двигател и отворен разширителен съд т.е. без налягане в системата, ако се развие пробката за обезвъздушаването на входния маркуч към радиатора, има струя, която изчезва, когато двигателя се загаси, което ме навежда на мисълта, че помпата си прави дебит.

Вариантите за такова поведение се свеждат до няколко,за които се сещам :
1. помпата не прави достатъчно дебит и не може да завърти антифриза през радиатора - помпата е нова по думите на собственика, предполага се, че трябва да е ок.
2. радиатора няма достатъчно дебит през себе си (запушени доста от тръбичките) и съответно минава по малко антифриз през него (при промивката с водата,налягането е доста по-голямо и избутва повече вода през работещите тръбички и привидно дебита е добър).Това смятам за основната причина в случая, предвид че като го оставиш да поработи,стопля радиатора и като пуснеш вентилатора,веднага изстива.
3. да има въздух в системата - това ме съмнява,защото след последния опит за обезвъздушаване,където реално напълнихме радиатора с антифриз,няма как да има толкова много въздух, че да не духне грам топло.
Предвид тези неща, решихме да сменим радиатора за парното и да видим какво ще се случи (то ако не е радиатора, остава да е помпата). Това ми е следващото питане - до сега не ми се е налагало да свалям радиатор на такъв бус, ако някой удари едно рамо как е най-лесно да подходя, за да не губя времето на човека в безсмислено разглобяване. :bowdown
:beer


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот DA@KA » Сря 08 яну 2014 22:54


Колега да ти отговоря на въпросите.От всички духалки трябва да духа топло(значи дунапрена на клапите го няма)Таблото за съжаление се сваля цялото и зад него има греда тя също.Тънкия и наи неприятен момент е ако има пасажерски ербег,развива се отзад,свали дясната духалка до него да виждаш по добре.Според това което си направил като опити и аз си мисля,че пластмасовите спиралки в радиатора са станали на :кал"и е частично запушен.Моя е с климатроник но таблата са еднакви,дано съм бил полезен.Успех. :th_up
Прикачени файлове
P3070073.JPG
P3070082.JPG
P3070083.JPG


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7882
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с печката и парното на Т4 каравеле 2.5 тди

Мнениеот zfa159 » Сря 08 яну 2014 23:11


Ясно...аз с таблата съм запознат как стават нещата, ако трябва да се махне всичко (по цял ден това правим с колегата :mhihi ), ама не знаех дали и при Транспортерите без климатик пак така се случват нещата. Пасажерски бег има, да.
Намерих в ЕТКА тази схема за клапите при Транспортер без климатик, до колкото се ориентирам,тя трябва да е за предната зона (съдържанието под таблото :mhihi ) :
Изображение



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта