Т4 2,4 D 91 г не работи допълнителната електрическа водна помпа
Т4 2,4 D 91 г не работи допълнителната електрическа водна помпа
Здравейте колеги, имам Т4 2,4 D 91г още като го взех не работеше помпата, не след дълго протече и я смених, но не съм я чул да работи, ако някои знае от къде взима сигнал, кога се включва и какъв е замисъла да я има да сподели. Благодаря предварително!
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа
Първо трябва да се спомене със кой мотор ти е буса.Може и без тази помпа но си е добре да я има.Датчика със четирите пина се намира на пластмасовия фланец на главата.Задейства се при загрял мотор и може да я чуеш лятно време.А мисля,че на кръст ако замасиш пиновете и трябва да тръгне помпата.
Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа
Мотора е 2,4 дизел, смених го този датчик защото той е и за отчитане на температурата, когато изгася двигателя се включва перката да охлади но не и помпата
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа
Аз до колкото знам тази помпа работи постоянно, смисъл дори когато дадеш на контакт заработва за определено време и сама си спира, по същия начин като изгасиш мотора тая помпа частично продължава да циркулира водата до определена температура. Освен това ако не се бъркам спомага за по бързото загряване на радиатора на парното, но може и да се бъркам.
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа
sonyman написа:Къде е тая помпа
От къде да знам какво караш колега марка/модел/двигател, при opel и bmw е в маската захванат за перките/радиатора, vw е около корпуса за термостата или водната помпа (главната).
Иначе ето какво представлява secondary water pump или (вторична/спомагателна водна помпа)
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа
Потърси малко (transporter secondary water pump) ако добавиш и двигател, може би и година...
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа
Тази помпа не работи постоянно.Тя се включва на около 105 107 градуса когато огасиш мотора.И като смениш датчика със менте може и да не я чуеш.Датчика е около 85лв.
- M3ntata
- Мнения: 843
- Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
- Автомобил: Golf MK4 4motion
- Двигател: V5 AGZ
Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа
avtohit77 написа:Тази помпа не работи постоянно.Тя се включва на около 105 107 градуса когато огасиш мотора.И като смениш датчика със менте може и да не я чуеш.Датчика е около 85лв.
Това с температурата явно е различно според модела или двигателя. Но има ли нещо вярно в това, че служи за по бързото затопляне на купето ?
- valsanik
- Мнения: 1214
- Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
- Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
- Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
- Местоположение: София
Re: Не работи допълнителната електрическа водна помпа
Не....Помпата служи да превърти водата сред като го угасиш , а преди това яко си го карал. За това управляващия датчик е на 105 градуса. Пример...... Изкачвал си дъгто време баир и като стигнеш на върха спираш и го гасиш..... Но, мотора яко нагрят, пък и има някаква топлинна инерция....... Температурата се повишава до 105 градуса и датчика задейства въпросната циркулационна помпа. Която прекарва вода през радиатора.... Съответно се задействат вентилаторите и по този начин се охлажда двигателя. Тази помпа НЕ ТРЯБВА да работи когато е запален двигателя, защото се получава водна тапа и последствията са кофти.....
Re: Не работи допълнителната електрическа водна помпа
Когато моторът има механична водна помпа, електрическата обикновено е спомагателна. При повечето автомобили се включва само при висока температура след гасене мотора(най-вече лятото след дългът път или задръстване). Идеята е, че някои компоненти са по-горещи от други - най-вече главата. Като загасите мотора механичната помпа спира да върти и когато самата глава е нагрята на да кажем 110-115 градуса, антифризът в нея също се загрява. Може да ви се е случвало, на коли без ел. помпа. Да загасите колата при голяма жега и като я запалите след 1-2 минути да ви покаже по-висока температура от колкото е била преди да загасите, защото главата е топла и водата в нея не циркулира.
Електрическите помпи обикновено са спомагателни, както казах, не знам да имат някакво приложение при работещ двигател, когато механичната върти. Би трябвало да можеш спокойно да караш без ел. помпата, но след продължителна работа давай 1-2 минути на празен ход да изстине мотора.
Електрическите помпи обикновено са спомагателни, както казах, не знам да имат някакво приложение при работещ двигател, когато механичната върти. Би трябвало да можеш спокойно да караш без ел. помпата, но след продължителна работа давай 1-2 минути на празен ход да изстине мотора.
Re: Не работи допълнителната електрическа водна помпают
Писах в друга тема за моя проблем но почти нокой не пише свързах въпросната помпа постоянно да върти но файда няма пак си ми държи 95-105 градуса
- DA@KA
- Мнения: 1081
- Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
- Автомобил: Caravelle
- Двигател: ACV 1998
- Местоположение: гр.Русе
Re: Не работи допълнителната електрическа водна помпа
Аз съм "съседа от 2 рия етаж"та да кажа,че тая помпа при TDI с догревател(разбираите печка)работи със същия И за по бързо загряване на купето.Намира се под радиятора.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта