Т4 2,4 D 91 г не работи допълнителната електрическа водна помпа

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
hardi88
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Т4 2,4 D 91 г не работи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот hardi88 » Пон 20 яну 2014 0:29


Здравейте колеги, имам Т4 2,4 D 91г още като го взех не работеше помпата, не след дълго протече и я смених, но не съм я чул да работи, ако някои знае от къде взима сигнал, кога се включва и какъв е замисъла да я има да сподели. Благодаря предварително!




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот avtohit77 » Пон 20 яну 2014 7:30


Първо трябва да се спомене със кой мотор ти е буса.Може и без тази помпа но си е добре да я има.Датчика със четирите пина се намира на пластмасовия фланец на главата.Задейства се при загрял мотор и може да я чуеш лятно време.А мисля,че на кръст ако замасиш пиновете и трябва да тръгне помпата.


hardi88
Мнения: 3
Регистриран на: Пет 16 ное 2007 0:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол

Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот hardi88 » Чет 23 яну 2014 0:20


Мотора е 2,4 дизел, смених го този датчик защото той е и за отчитане на температурата, когато изгася двигателя се включва перката да охлади но не и помпата


Потребителски аватар
sonyman
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот sonyman » Нед 23 апр 2017 20:40


А къде се намира тая ел помпа?


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот M3ntata » Нед 23 апр 2017 20:52


Аз до колкото знам тази помпа работи постоянно, смисъл дори когато дадеш на контакт заработва за определено време и сама си спира, по същия начин като изгасиш мотора тая помпа частично продължава да циркулира водата до определена температура. Освен това ако не се бъркам спомага за по бързото загряване на радиатора на парното, но може и да се бъркам.


Потребителски аватар
sonyman
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот sonyman » Нед 23 апр 2017 21:00


Къде е тая помпа


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот M3ntata » Нед 23 апр 2017 21:10


sonyman написа:Къде е тая помпа


От къде да знам какво караш колега марка/модел/двигател, при opel и bmw е в маската захванат за перките/радиатора, vw е около корпуса за термостата или водната помпа (главната).

Иначе ето какво представлява secondary water pump или (вторична/спомагателна водна помпа)
Изображение


Потребителски аватар
sonyman
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот sonyman » Нед 23 апр 2017 21:26


При транспортер има ли такова чудо


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот M3ntata » Нед 23 апр 2017 21:31


Потърси малко (transporter secondary water pump) ако добавиш и двигател, може би и година...


Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот avtohit77 » Пон 24 апр 2017 5:25


Тази помпа не работи постоянно.Тя се включва на около 105 107 градуса когато огасиш мотора.И като смениш датчика със менте може и да не я чуеш.Датчика е около 85лв.


Потребителски аватар
M3ntata
Мнения: 843
Регистриран на: Нед 07 юни 2015 16:02
Автомобил: Golf MK4 4motion
Двигател: V5 AGZ

Re: Неработи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот M3ntata » Пон 24 апр 2017 18:41


avtohit77 написа:Тази помпа не работи постоянно.Тя се включва на около 105 107 градуса когато огасиш мотора.И като смениш датчика със менте може и да не я чуеш.Датчика е около 85лв.


Това с температурата явно е различно според модела или двигателя. Но има ли нещо вярно в това, че служи за по бързото затопляне на купето ?


Потребителски аватар
valsanik
Мнения: 1214
Регистриран на: Пон 10 авг 2009 8:48
Автомобил: T3 MULTIVAN+CARAVELLE 16 C-87+91
Двигател: 1.6 TD JX +2.1 MV-Petrol+LPG
Местоположение: София

Re: Не работи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот valsanik » Пон 24 апр 2017 19:17


Не....Помпата служи да превърти водата сред като го угасиш , а преди това яко си го карал. За това управляващия датчик е на 105 градуса. Пример...... Изкачвал си дъгто време баир и като стигнеш на върха спираш и го гасиш..... Но, мотора яко нагрят, пък и има някаква топлинна инерция....... Температурата се повишава до 105 градуса и датчика задейства въпросната циркулационна помпа. Която прекарва вода през радиатора.... Съответно се задействат вентилаторите и по този начин се охлажда двигателя. Тази помпа НЕ ТРЯБВА да работи когато е запален двигателя, защото се получава водна тапа и последствията са кофти.....


Потребителски аватар
me4ou
Мнения: 259
Регистриран на: Съб 17 апр 2010 23:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Не работи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот me4ou » Пон 24 апр 2017 19:22


Когато моторът има механична водна помпа, електрическата обикновено е спомагателна. При повечето автомобили се включва само при висока температура след гасене мотора(най-вече лятото след дългът път или задръстване). Идеята е, че някои компоненти са по-горещи от други - най-вече главата. Като загасите мотора механичната помпа спира да върти и когато самата глава е нагрята на да кажем 110-115 градуса, антифризът в нея също се загрява. Може да ви се е случвало, на коли без ел. помпа. Да загасите колата при голяма жега и като я запалите след 1-2 минути да ви покаже по-висока температура от колкото е била преди да загасите, защото главата е топла и водата в нея не циркулира.
Електрическите помпи обикновено са спомагателни, както казах, не знам да имат някакво приложение при работещ двигател, когато механичната върти. Би трябвало да можеш спокойно да караш без ел. помпата, но след продължителна работа давай 1-2 минути на празен ход да изстине мотора.


Потребителски аватар
sonyman
Мнения: 21
Регистриран на: Сря 01 авг 2007 12:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ловеч

Re: Не работи допълнителната електрическа водна помпают

Мнениеот sonyman » Пон 24 апр 2017 20:01


Писах в друга тема за моя проблем но почти нокой не пише свързах въпросната помпа постоянно да върти но файда няма пак си ми държи 95-105 градуса


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Не работи допълнителната електрическа водна помпа

Мнениеот DA@KA » Пон 24 апр 2017 20:31


Аз съм "съседа от 2 рия етаж"та да кажа,че тая помпа при TDI с догревател(разбираите печка)работи със същия И за по бързо загряване на купето.Намира се под радиятора.



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта