Съвместимост на волан
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 02 ное 2009 9:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Съвместимост на волан
Здравейте, искам да попитам, дали волан от друг модел Фолксваген, от същото поколение- 1997-99, би бил съвместим с шлиците и буксите за еърбег, и клалсон, на моят Мултиван-97ма.
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Съвместимост на волан
Савместими са
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 02 ное 2009 9:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Съвместимост на волан
Супер! Благодаря!
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 02 ное 2009 9:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Съвместимост на волан
Оказва се, че не са съвместими, съответно продавам волан от Пасат 4 99-та Ако някой се интересува, да погледне в раздел "продава".
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Съвместимост на волан
Бе приятел как да не става фланеца взимаш и си ти
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Съвместимост на волан
Видях го волана просто трябва да си вземеш преходната втулка от пасата и ще стане на буса ти
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 02 ное 2009 9:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Съвместимост на волан
Предпочитам да не правя подобни преработки. Не е случайно това,че на буса шлиците са по масивни.Знам случаи на превъртяни фланци, тъй че ще намеря волан от бус. :)
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Пон 02 ное 2009 9:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Съвместимост на волан
Пичове, в крайна сметка реших да се хвърля в студената вода, след като ми обявиха цени от 150 до 250лв, за бусов волан... Не беше като, просто, да демонтираш единия и да сложиш другия волан.Ето как протече всичко:
От първата морга купих преходната втулка,от малък към голям диаметър шлици, която, явно, стандартно се набива на кормилния прът, на някои модификации. При монтажа установих, че е прекалено дълбока и притиска механизма на лостчетата. Извадих я, със скоба за избиване на лагери и я отрязах до нивото на технологичния зъб.До тук добре- монтирах волана, но остана голямо разстояние от него, до контактната шайба изключваща мигачите и даваща контакт на клаксона и еърбега, която иначе стои фиксирана с болтове към волана. След известно време размисъл, от какво да направя дистанционна втулка, от волана до въпросната шайба, реших, че фибран е най- лесното решение, защото има достатъчна плътност, а в същото време се моделира лесно и всяка изпъкналост(в конкретния случай трите водача, които иначе влизат в дупки на волана)притисната, го пробива и си прави легло. После с нож и малко сръчност успях да изработя въпросната втулка, или по друг начин казано-удължение за волана.Не стана най- красивият детайл, но аз тъй, или иначе харесвам нещата да са грубовати. В крайна сметка, крайният резултат се оказа отличен, защото сега, воланът стои малко по- близо до мен и при маневриране не се налага да изправям до край ръцете си! Единствено системата за клаксона не пасна, защото е съвсем различна, но и без това откакто съм го купил(6години), буса е с развален клалксон и все не намирам време да го сменя, а и не държа... Ето и малко снимки:
От първата морга купих преходната втулка,от малък към голям диаметър шлици, която, явно, стандартно се набива на кормилния прът, на някои модификации. При монтажа установих, че е прекалено дълбока и притиска механизма на лостчетата. Извадих я, със скоба за избиване на лагери и я отрязах до нивото на технологичния зъб.До тук добре- монтирах волана, но остана голямо разстояние от него, до контактната шайба изключваща мигачите и даваща контакт на клаксона и еърбега, която иначе стои фиксирана с болтове към волана. След известно време размисъл, от какво да направя дистанционна втулка, от волана до въпросната шайба, реших, че фибран е най- лесното решение, защото има достатъчна плътност, а в същото време се моделира лесно и всяка изпъкналост(в конкретния случай трите водача, които иначе влизат в дупки на волана)притисната, го пробива и си прави легло. После с нож и малко сръчност успях да изработя въпросната втулка, или по друг начин казано-удължение за волана.Не стана най- красивият детайл, но аз тъй, или иначе харесвам нещата да са грубовати. В крайна сметка, крайният резултат се оказа отличен, защото сега, воланът стои малко по- близо до мен и при маневриране не се налага да изправям до край ръцете си! Единствено системата за клаксона не пасна, защото е съвсем различна, но и без това откакто съм го купил(6години), буса е с развален клалксон и все не намирам време да го сменя, а и не държа... Ето и малко снимки:
- avtohit77
- Мнения: 1292
- Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
- Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
- Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
- Местоположение: Плевен-Елхово
Re: Съвместимост на волан
Така те искам,казах ти,че става просто съм на работа и нямах време да ти обяснявам как става.Това сме го правили на Т3-Т4 и т.н.
- stefan4o
- Мнения: 19113
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Съвместимост на волан
Същия шлиц с втулка го има и при Мк2 серията на Голф. Колите от първите години са без него, после - с него. Нямаш повод за притеснение относно него и безопасността на колата ти. Аз моя го махнах, за да сложа волан по-старо поколение от Пасат Б2.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 19 госта