Тахограф на Т5
Тахограф на Т5
Здравейте колеги! Купих си бус Т5, който е с тахограф и искам да го махна, за да сложа 2DIN радио. Четох из форумите и в общи линии разбрах, че ще бъде трудна работа! В района който живея (Сандански)няма или аз не зная маистор, който да ми помогне.Ще бъда благодарен на всякакъв съвет. Поздрави!
- panchod
- Мнения: 51
- Регистриран на: Съб 29 авг 2015 14:00
- Автомобил: VW T5
- Двигател: BRS BNZ
- Местоположение: София
Re: Тахограф на Т5
Колега привет. Бих те посъветвал в никакъв случай да не ходиш при майстор, който не се е занимавал с монтаж и демонтаж на тахографи. През тахото в общи линии минава всичко от компютъра на буса. Има реална опасност ако не се демонтира грамотно, да не можеш после да запалиш. Поздрави.
- georgebonev
- Мнения: 3098
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Тахограф на Т5
Тахографа явно е допълнително слаган и предполагам, че е на централната конзола, в дясно от таблото.
Тахографа има до 4 букси отзад, като първата (бяла) е за захранването, втората (жълта) е връзката с датчика, третата и четвъртата (червена и кафява) най-често са за връщане на скоростен сигнал към таблото пред шофьора.
Тахографа би трябвало да има 4 отвора в четирите ъгъла, които са за поставяне на скоби за изваждане (освобождаване от шината). Ако тахографа е от друг тип ("чекмедже"), освобождава се с две пластини, които се подпъхват точно в края на "чекмеджето".
След като освободиш тахографа, извади бялата букса и пробвай как се държи буса.
Най-вероятно няма да имаш показание за скорост на централното табло.
Надявам се, зад тахографа да има заводско оставена букса/преходник, в която да може да се постави жълтата букса от тахографа, така че сигнала от датчика на скоростната кутия да се прехвърли на централното табло. Може и да е преправяна заводската инсталация и да има нужда от възстановяване.
Всички сигнали от/към тахографа би трябвало да минават през CAN-шината, така че може да се наложи и компютърна диагностика.
В Сандански би трябвало да има сервиз за тахографи (в ДАП-а).
Ако е дигитален тахографа (а и не само)- има изисквания за попълване на разни документи при демонтажа, които се представят в метрологията...
Тахографа има до 4 букси отзад, като първата (бяла) е за захранването, втората (жълта) е връзката с датчика, третата и четвъртата (червена и кафява) най-често са за връщане на скоростен сигнал към таблото пред шофьора.
Тахографа би трябвало да има 4 отвора в четирите ъгъла, които са за поставяне на скоби за изваждане (освобождаване от шината). Ако тахографа е от друг тип ("чекмедже"), освобождава се с две пластини, които се подпъхват точно в края на "чекмеджето".
След като освободиш тахографа, извади бялата букса и пробвай как се държи буса.
Най-вероятно няма да имаш показание за скорост на централното табло.
Надявам се, зад тахографа да има заводско оставена букса/преходник, в която да може да се постави жълтата букса от тахографа, така че сигнала от датчика на скоростната кутия да се прехвърли на централното табло. Може и да е преправяна заводската инсталация и да има нужда от възстановяване.
Всички сигнали от/към тахографа би трябвало да минават през CAN-шината, така че може да се наложи и компютърна диагностика.
В Сандански би трябвало да има сервиз за тахографи (в ДАП-а).
Ако е дигитален тахографа (а и не само)- има изисквания за попълване на разни документи при демонтажа, които се представят в метрологията...
Re: Тахограф на Т5
Така е,както казваш колега, но тахографа е слаган заводски. Ходих до майстора в Сандански(в ДАП-а) но не може да ми помогне.Аз си признавам,че няма да мога да се справя сам и за това търся тук във форума човек,на който естествено срещу заплащане да го направи(отстрани) грамотно и без последици.Ако има такъв да пише и да се разберем кога и къде и да го почва.
Така изглежда гадината и ме дразни много!
Така изглежда гадината и ме дразни много!
Последна промяна от gr_kanev на Пет 13 май 2016 14:33, променено общо 1 път.
Причина: Не е нужно да пишеш 2 поста един след друг - вместо червения бутон "Нов отговор" можеш да ползваш зеления "промени"
Причина: Не е нужно да пишеш 2 поста един след друг - вместо червения бутон "Нов отговор" можеш да ползваш зеления "промени"
Re: Тахограф на Т5
Намери диагностична програма за VW(която и да е), в Adaptations, на канал 33 се сменя стойността на флага от 1 на 0 и тахографа се изключва,
като данните за изминати километри и данните за скоростта към таблото вече се взимат от централния компютър на буса.
Ето и нагледно - https://www.youtube.com/watch?v=eUoJ5Zn7Rss
Клипа е за т5, но същото е и на т4
като данните за изминати километри и данните за скоростта към таблото вече се взимат от централния компютър на буса.
Ето и нагледно - https://www.youtube.com/watch?v=eUoJ5Zn7Rss
Клипа е за т5, но същото е и на т4
Re: Тахограф на Т5
Днес направих така,както го е описал колегата сулио,но скоростомера спря,също и показанието за гориво изчезна.Закачих го обратно и всичко си е по старому.Сигурно бъркам някъде!?
Re: Тахограф на Т5
кога спряха показанията на уредите? След като смени 1 на 0 и го запамети или след като изключи кабелите на тахографа? Една възможна причина е да не се е запаметила новата стойност, друга е да трябва да се прави мост от кабелите от сензорите към кабелите за таблото... при мен на т4 2003г като смених флага на 0 зареди колометрите от главния компютър, но кабелите от сензора за скорост в скоростната кутия отиват директно в тахографа и още се мъча да разбера как да пусна сигнала по снопа към ECUто. С утрда за горивото не съм имал ядове с или без тахограф.. хинт- на тахографа трябва да има схема на пиновете на буксите
- georgebonev
- Мнения: 3098
- Регистриран на: Пет 10 май 2013 10:04
- Автомобил: Golf 3 Variant
- Двигател: 1.9 TD AAZ 1994
- Местоположение: Търговище
- Контакти:
Re: Тахограф на Т5
Да, има схема.
Кабелите на датчика са:
1- плюс
2- минус
3- сигнал
4- дефазиран сигнал.
Ако е само с един датчик ( за тахографа), трябва да се пуснат плюса и минуса към датчика и от 3 пин на датчика сигнала да се закачи за кабела, който влиза в таблото или компа за скорост.
Не знам обаче, при диагностиката как да се прехвърли инфото към CAN - шината, евентуално.
Кабелите на датчика са:
1- плюс
2- минус
3- сигнал
4- дефазиран сигнал.
Ако е само с един датчик ( за тахографа), трябва да се пуснат плюса и минуса към датчика и от 3 пин на датчика сигнала да се закачи за кабела, който влиза в таблото или компа за скорост.
Не знам обаче, при диагностиката как да се прехвърли инфото към CAN - шината, евентуално.
Re: Тахограф на Т5
Здравей колега, ако си решил проблема би ли споделил какво направи, че се мъча със същото в момента. Тахографа на буса спря и сега не ми работи скоростомера както и стрелката на горивото се движи постоянно напред назад. Благодаря.
Re: Тахограф на Т5
Здрасти, не съм го решил, отказах се да го махам, аз не мога да го направя,така си карам.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 115 госта