Т4 98г. AES - ВР6 горят ми запалителните свещи

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Т4 98г. AES - ВР6 горят ми запалителните свещи

Мнениеот galyaradeva » Чет 02 юни 2016 1:08


Бусчо е 98г. AES-ВР6 мотор

Миналата година изгоряха две свещи наведнъж и сменихме комплект свещи и кабели “предполагам не бяха пипани с години поне последните 5" които издържаха около 8-9 месеца Януари заминаха пак две сменихме и шестте със Бош свещи + кабелите “единият се беше заварил буквално" Февруари хвърлихме една и Април още една не знам на кой цилиндър и до днес беше всичко наред докато не отказаха отново, предполагам на 1 и 6 цилиндър понеже на тях когато издърпам кабелите от бобината работата на мотора се променя незабележимо..

Днес свалих най лесната на 1 цилиндър имаше малко нагар но изглеждаше добре даже и искри даваше ..но.. дърпам кабела и нищо докато на другите цилиндри почти ще угасне мотора.

Странични проблеми
Днес смених два вакум маркуча бяха напукани.. до края на седмицата ще ги подменя всичките до които мога да стигна.
От около месец буса взе да гори масло.. След като съм слизал на скорост долу на равното като подам газ отзад прави димна завеса по скоро бял отколкото синкав пушек, първият път помислих че е от събраният конденз .. предполагам гумички или надявам се да е било заради вакумчетата, нещо да не е работило,, но как това ще се отрази на свещите ? Преди седмица ми изчезна един + на десен заден и преден габарит и задните духалки.. но и това не би повлияло на свещите..

Дайте идея какво да го правя.. цената на свещите е пренебрежимо малка но майстора работи на час.. а за смяната им едва ли не трябва да се свалят задните стопове..




Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Горят ми запалителните свещи

Мнениеот Чудомир » Чет 09 юни 2016 9:04


Купи си един динамометричен ключ до 30 нм, две-три удължения и това
https://www.amazon.de/Hazet-1849-6-HAZE ... B001C9X7U8

И си ги сменяй сам. Първият път е играчка, но след това вече ще знаеш и не е кой знае какво.
Газова имаш ли?
Като загрее колата пушек има ли?

Моето предположение:
Пушекът идва или от ауспуха, ако си с газова, или от клапана, който е след помпата за вторичен въздух.
Като си по колата ще видиш пред двигателя помпата
https://1c2a8a2161d644d95009-22d26b38e7 ... OEM_wp.jpg
От нея излиза един маркуч към въздушния филтър и един отива към клапана и двигателя.
Откачи ги и внимавай да не ти се излеят върху теб, защото вътре сигурно има доста вода.
Ако е така, трябва да свалиш и помпата и да я замениш с нова или да елиминираш системата, което обаче може да ти направи проблем на следващия техн. Преглед.


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Горят ми запалителните свещи

Мнениеот galyaradeva » Чет 09 юни 2016 23:57


Thursday,09,June,2016,20:03:21:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910





--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Chassis Type: 7D - VW Transporter/Multivan (1996 > 2004)
Scan: 01 02 03 08 15 17 18 19 22 25 35 37 56

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine Labels: 021-906-256.lbl
Part No: 021 906 256 H
Component: MOTRONIC M3.8.1 HS V03
Coding: 00000
Shop #: WSC 02744
VCID: 173D2DD775787FA6459-4A3A

4 Faults Found:
00668 - Supply Voltage Terminal 30
07-10 - Signal too Low - Intermittent
00281 - Vehicle Speed Sensor (G68)
03-00 - No Signal
00561 - Mixture Adaptation
14-10 - Adaptation Limit (Add) Exceeded - Intermittent
00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
Readiness: N/A


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Горят ми запалителните свещи

Мнениеот galyaradeva » Пет 10 юни 2016 0:23


Не нямам газово но тази помпа я знам отдолу около стартера беше ... в неделя ще я разкача.. Ключът е за по лесно сваляне и слагане на лулите нали ? без него няма ли да мина ?

00668 - Supply Voltage Terminal 30
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00668
За някакъв бушон ли става въпрос ?

00561 - Mixture Adaptation
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00561
Предполагам я дава тази грешка понеже един или два от целиндрите не работят и сериозно си друса.. :)

00525 - Oxygen (Lambda) Sensor (G39)
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00525
Това тук не мога да го разбера.. Как да се разбере дали сондата е изгоряла? или е кабел само.

Ни вопъл ни стон за евентуални проблеми със свещите.. Ако има такъв не би ли трябвало да се покаже като грешка ...


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2846
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Горят ми запалителните свещи

Мнениеот Чудомир » Съб 11 юни 2016 17:43


Може и да минеш без нея, зависи колко си сръчен :-) аз имам тези

https://www.amazon.de/KS-Tools-500-7510 ... -Zange-290

Как смяташ да свалиш кабелите? Дърпайки докато излязат?


Потребителски аватар
galyaradeva
Мнения: 645
Регистриран на: Чет 10 апр 2008 20:42
Автомобил: Vw Caravelle 1998
Двигател: VR6-140hp
Местоположение: Ямбол-Норвегия
Контакти:

Re: Т4 98г. AES - ВР6 горят ми запалителните свещи

Мнениеот galyaradeva » Нед 12 юни 2016 21:02


:) тез от вътрешната страна бяха лесни но от към радиатора бяха невъзможни без инструмент. Викнах приятел който донесе нещо подобно на дълги клещи и така ги извадихме лулите. На 6 цилиндър свеща беше цялата в нагар. Да видим колко ще изкарат свещите уж оригинални както ги дават по книга BKR 5 EKUP..

Смених и метър и половина вакумчета. За помпата отдолу нямах време но ще я разкача при първа възможност.. Едното от вакумчетата което влиза във нея имаше вода или масло.. нещо подобно..
Благодаря за подкрепата.


Потребителски аватар
CARAVELLE_VR6
Мнения: 116
Регистриран на: Вто 05 юли 2005 16:46
Автомобил: VW T4
Двигател: AAC 1995
Местоположение: София
Контакти:

Re: Т4 98г. AES - ВР6 горят ми запалителните свещи

Мнениеот CARAVELLE_VR6 » Вто 20 дек 2016 21:54


Доста години карах такъв мотор на Т4 и никога не съм имал проблем със свещите - КУПИ СИ ОРИГИНАЛНИ КАБЕЛИ. Много пари са , но с други нестава.



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта