Т4 срещу Т5 за кемпер

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
trap
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 1:13
Автомобил:
Двигател:

Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот trap » Пон 12 сеп 2016 23:40


Здравейте,
Имам следната дилема Т4 или Т5 е по добрата алтернатива за кемпер, като се има предивид, че бюджета и в двата случая е един и същ. Кемпера ще се прави изцяло от нулата така, че се търси по добрата база и тук идва дилемата.
Изискванията към базата са
- да поддържа 120-130 на магистрала при почти пълен товар (оборудването на кемпера си тежи и то доста)
- да има климатик
- да е 4х4
- да е високата и дълга база
- да е дизел
Според вас кой е най-добрия модел при тези условия?
Никога не съм карал VW бус, но вече гледах няколко различни модела бусове и VW най-добре отговаря на нашите нужди. Бюджета е важна част и повишаването му за закупуване на по скъп бус ще ме лиши от възможност за направата на по-добра кемперна част, но трябва да се правят компромиси в края на краищата. Освен това някой има ли впечатления колко харчат напълно натоварени тези модели и как са като части и поддръжка в България? Питам защото дестинациите на които ще пътува са основно извън страната и до достигането им ще се минават по над 2000км в едната посока.




Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 403
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Местоположение: У нас
Контакти:

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот musuibie » Вто 13 сеп 2016 14:04


Естествено Т5 е много по-готин, по-нов, по-...., но пък Т4 е да го кажем по-безпроблемен в техническо отношение, по-натам ти си правиш сметка кое ти е приоритет.


Потребителски аватар
panchod
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 29 авг 2015 14:00
Автомобил: VW T5
Двигател: BRS BNZ
Местоположение: София

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот panchod » Пет 16 сеп 2016 9:32


Здравей колега,
Прекрасно е , че имаш желание да се впуснеш в приключението " направи си кемпер" . Хубаво е , че имаш някакви насоки за това. По изискванията , които си поставил, независимо дали е Т4 или Т5, буса трябва да е с поне 2500см3 двг. Първия е 102к.с., Т5 е с 131к.с. Има и 174к.с -R5 двг. но не е за препоръчване, не се знае на какво ще попаднеш. И двата напълно натоварени със скоростите които искаш да подържаш няма да падат под 9-10 / 100.
Климатик имат почти всички Т5 с този мотор. Предполагам и повечето Т4.
Намирането на дълга и висока база, която да е 4х4 много ще ти ограничи предложенията. Най-вероятно ще е бивша линейка.
Ценовият клас на двата модела е много различен. Може би двойно.
Казваш, че VW най-много ти допада, но имай предвид, че и най-голямата база на тези бусове е малка за удобен кемпер. Надстройките и на двата модела са силно скосени в горната си част. Това прави доста неудобно изграждането на баня и монтирането на шкафове, а за легло на горно ниво пък съвсем неудачно.
Бих те посъветвал с парите , които би дал за читава Т5, да се огледаш за пежо , фиат или ситроен. Признавам, че за нищо не бих сменил моята Т5 за такива но е безспорно , че базите на тези бусове са най-удачни за кемпери. Най-вече факта , че от пода до горе са една ширина. В кемпера всеки сантиметър е важен и има огромно значение дали вътре е 1.60м или 1.85.
Поздрави и успех с начинанието

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот niks76 » Пет 16 сеп 2016 18:42


вече сме 2016г и времето си върви така че Т4 е малко остарял като технология/относно кемпер може би по сполучливата комбинация е дълга и висока база на товарен Т5 .икономията от товарния бус може да се използва за стъкла и работа а надстройката така или иначе си е стъклопласт на болтове и скоби.формоушъна също винаги може да се добави в последствие ,не е толкова трудно за изпълнение при положение че купето е фабрично подготвено.
п.с


trap
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 1:13
Автомобил:
Двигател:

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот trap » Пет 16 сеп 2016 19:56


Много благодаря за отговорите. Други бусове няма да гледам повече. VW е идеален за нашите нужди. Ние сме двама и в машинката ще има само баня/тоалетна и място за спане и багаж. Никакви мивки, печки, скари и т.н. Важни са изолацията, която ще си правим и отоплението защото там където ходим дори и лятото не качва повече от 20 градуса, а за зимата да не говорим. Другата ни важна екстра е 4х4, а не съм наясно между двата модела има ли съществени разлики или не. Някой може ли да помогне с това колко би струвало преправянето до 4х4 на т4/т5 съответно?


MESER
Мнения: 98
Регистриран на: Пет 01 авг 2014 10:58
Автомобил: VW caravelle syncro T4+t3hochdach
Двигател: AAB
Местоположение: Казанлък

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот MESER » Съб 17 сеп 2016 9:38


Здравей колега! На въпроса ти за цена преправяне на 4х4 мисля, че musuibie продаваше конверсия за 1000 лв, но ще ти трябва и скоростна кутия подходяща за съответния мотор + това т4 syncro дълга база са рядкост преправянето ще ти е филм. Моето мнение е ,че за целта ти най-подходящо би било Т4 syncro бивша линейка или такъв с надстройка 2.5 TDI мотор или 2.5 бензин (бих предпочел за целта дизела). Висока летва слагаш за движение по магистрала - поддържане 120-130. Натоварен с цялото оборудване, багаж, вода, надстройка малко трудно. Скоростните кутии на Т4 syncro не са от най-бързите, но затова пък по баирите му е по-добре. Моят съм го пробвал на магистралата макс. 135 ама вътре не се седи и оборотомера е над 4000 об/мин. ( мотор AAB 2,4D) нормално е 90-100 натоварен, разход смятай около 9, макар, че на дълго съм падал на 8,3 . Най-общо Т4 срещу Т5 за кемпер бих заложил (дефакто съм заложил) на Т4 syncro оригинално от Т5 заради по-голяма надеждност откъм технически проблеми и съответно отстраняването им. Достатъчно работа ще имаш по оборудването и по-добре би било да стъпиш на готова база, а не да преправяш за 4х4. Успех колега.


Salvatore
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот Salvatore » Нед 18 сеп 2016 2:06


Като бивш собственик на Hobby A 620, на база J5, съвета ми е да прочетеш пак какво ти е написал panchod и да се откажеш от меко казано смелата си идея за тая доработка. За парите, които ще вложиш в машината + доработки, узаконяване, загубените нерви, време и т.н....ще си докараш отвън прекрасен, истински, пълноразмерен кемпер без никакъв компромис във функциите. Това, дето искаш да го правиш....обратно-всичко ще е компромис. Лично аз се съмнявам, че изобщо ще успееш така преработен бус да го направиш редовен откъм документи. Кемперите минават преглед два пъти годишно!


Потребителски аватар
musuibie
Мнения: 403
Регистриран на: Сря 18 фев 2009 21:02
Автомобил: gotin
Двигател: chugunen glava - aluminieva
Местоположение: У нас
Контакти:

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот musuibie » Нед 18 сеп 2016 9:19


Що не се огледаш за LT?


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19662
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот Vlad777 » Нед 18 сеп 2016 10:17


Ето една тема, в която доста подробно е описано как един бус е преправен на кемпер.

Колегата, доколкото разбирам иска нещо подобно, само че и с баня, което не мисля, че ще е чак толкова скъпо.

Относно Т4 нищо не мога да кажа, но за Т5 2.5 TDI искам да предупредя колегата да е много внимателен при избора.

Задължително при T5 2.5 е след като се закупи, да се направи ревизия на главата на двигателя - т.е. сваляне, дюзи, проверка вал и т.н. Само така се гарантира, че този бус ще изкара дълги безпроблемни километри, защото да ти се счупи двигателя на 1000 км от България не е приятно - изпитано лично.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот niks76 » Нед 18 сеп 2016 18:26


е точно това изказване за сервизиране на глава е необосновано при нормална работа на мотора...
далеч е от задължително да се отваря здрав двигател без причина а Т5 2.5тди си има някои особености и ако се взема на сляпо после се плаче и е скъпо
п.п Влад като постоянен собственик на минимум 2броя Т5 и бивш на още десетина/ ремонтирани над стотина мога да споря с обоснования че 2.5тди при Т5 не е толкова плачевен-как иначе си правят 500000км без да се отваря моторa


Ivailo G. Ivanov
Мнения: 200
Регистриран на: Пет 02 юли 2010 14:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Devnq

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот Ivailo G. Ivanov » Пон 19 сеп 2016 14:59


Здравейте , е то малко наблюдения от т4 2.5 тди двигател, с код ALX 102 к.с. syncro , товарен къса база . Разход на гориво гледам го дават 10,6 , не съм го засичал с точност , но разхода е там някъде , резервоара съм му слагал 93 94 литра . Максимална скорост която развива е 160 км/ч , доста пъргав , и доста по маневрен от т4 примерно 94 г. този е 2001г. . Попаднах на читав двигател , като отворих капака когато го купувах, беше като аптека , три годи след това е същия , проблем ми е тракащия демпферен маховик , така го взех и все още не съм го сменил заради цената .Също така имам загуба на спирачно масло , което доливам периодично , когато спирачното масло намалее драстично първо започва да се губи съединителят , не изведнъж постепенно , и така веднъж ми се случи , Слава Богу карах градско а там се ползва често съединителят , когато взе да ми потъва педала , установих липса на спирачно масло . Често преглеждам бусчето , така че се надявам да не се озовавам друг път в тази ситуация . Буса е товарен и се налага , да минава два пъте преглед в годината. Това е от мен.


trap
Мнения: 7
Регистриран на: Пет 04 мар 2016 1:13
Автомобил:
Двигател:

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот trap » Вто 27 сеп 2016 21:02


Благодаря на всички за отговорите. @Salvatore ти повдигаш една тема за която даже не съм мислил, но е супер че си го написал. Регистрацията - трябва ли изобщо да я правя? Аз няма да променям конструктивно нищо от съществуващия модел освен да монтирам малко изолация и дървения вътре. А иначе кемпери гледахме и тествахме и не ни харесаха - пробвано е ( поне тези с нашия бюджет бяха отврат - само след 200км и си помислих да ги удесеторя), иначе си прав за парите.
Ако някой чуе или види нещо по Швейцария и Франция което съм пропуснал да си каже :) че така и така другата седмица съм там да го доогледам и даже и полета си може да изтърва ако го купя.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8339
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот samo_pechka » Вто 27 сеп 2016 22:13


Записвам се за темата . Принципно и аз се оглеждам за 4х4 бусче. Мисля си за Спринтер . С добър просвет е . Системата им 4х4 не съм я проучвал . Предполагам е парттайм ( да не би да има модификации с фуллтайм и междуосев дифф ? ) . Не съм запознат, когато съм готов с мат'ряла :) , ще му мисля . Ценово ме плашат най-вече...
П.п. има една камара фирми се занимават с преправки на бусчета за кемпери. издават се сертификати и т.н. Пари да има само
Примерна фирма https://web.facebook.com/RuhrCamper-602 ... 7282/?_rdr
и тяхна обява в нета https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 2-220-1008


Потребителски аватар
panchod
Мнения: 51
Регистриран на: Съб 29 авг 2015 14:00
Автомобил: VW T5
Двигател: BRS BNZ
Местоположение: София

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот panchod » Сря 28 сеп 2016 18:43


...Регистрацията - трябва ли изобщо да я правя? Аз няма да променям конструктивно нищо от съществуващия модел освен да монтирам малко изолация и дървения вътре. ...

Намираш дълга и висока база транспортер, основното ти изискване. Дай боже Т5. В този си вид той почти сигурно товарен, или както писах по-горе - линейка. Ако е така добре, защото е със стъкла, изолиран и регистриран като специален автомобил. Но и той ще се води 2+1 места. Неприятно е ако един път ти се случи да тръгнеш с компания и точно тогава ти проверят талона. Малко вероятно е , но не е изключено. Ако е товарен минаваш преглед два пъти в годината и се движиш с други такси - по-високи, плюс ще е по-малкия данък.
Удобен и функционален кемпер не се прави само с малко изолация и дървения. Имаш газова инсталация за отопление на салона , бойлера и котлони. Инсталация на 12 и 220 волта. Водосъдаржатели за чиста и отпадна вода и т.н.
По закон за всички тези промени трябва да минеш през ДЕКРА и да пререгистрираш буса. Ако искаш да направиш всичко като хората филма е сериозен и многосериен. Не те плаша и не се опитвам да те откажа, просто има много аспекти , които трябва да се взимат под внимание.
Говоря като бивш собственик на каравана, кемпер Dethlefs Globetroter на база на дукато и настоящ на Т5 модифицирана с rock'n roll легло . Беше 2+1 , сега е 6+1.
Поздрави и ни дръж в течение, темата е интересна за любителите на бусови трансформации.

Sent from my GT-I9295 using Tapatalk


Salvatore
Мнения: 140
Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Т4 срещу Т5 за кемпер

Мнениеот Salvatore » Сря 28 сеп 2016 20:35


Филма с Технотест/Декра няма да си го спестиш, освен ако на риск не разчиташ, че при проверка няма да те спрат от движение. Мен като ме спрат, абсолютно винаги ме питат къде са ми седаките (все казвам, че са за пране или че нещо се е счупило и съм ги оставил на майстор да ги завари)...представям си ако видят оборудване за кемпер вътре.
По документи трябва да си не товарен, а автомобил със специално предназначение. От там са ти различни преглед, застраховка и данъци. Не може да си товарен...с нещо си вътре. Както и пътнически, а да ти няма седалките, освен ако конструктивно не са предвидени като на вановете да се слагат и махат.



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта