Смяна на четки на вентилатора на парното на Т5
- panchod
- Мнения: 51
- Регистриран на: Съб 29 авг 2015 14:00
- Автомобил: VW T5
- Двигател: BRS BNZ
- Местоположение: София
Смяна на четки на вентилатора на парното на Т5
Здравейте, препоръчайте ми в София къде могат да свършат грамотно подмяна на четките на вентилатора на купето. Колата е бус Т5, но това едва ли има значение. Благодаря на отзовалите се!
Последна промяна от panchod на Съб 01 юли 2017 9:05, променено общо 1 път.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Смяна на четки на вентилатора на парното
Не съм сигурен, че могат да се сменят четките на точно този вентилатор.
- panchod
- Мнения: 51
- Регистриран на: Съб 29 авг 2015 14:00
- Автомобил: VW T5
- Двигател: BRS BNZ
- Местоположение: София
Re: Смяна на четки на вентилатора на парното
Такаа, ще помоля модератор да премести темата в раздела за бусове или технически дискусии, тъй като ще придобие информативно - образователен характер.
Ще започна от симптомите. На 1ва и 2ра степен вентилатора си работише ОК, но в големите жеги и на дълъг път , климатика си искаше сериозен въздушен поток. Докато работеше на 4та степен, усетих как вентилатора започна да глъхне , после да се развърта, пак да глъхне докато спря. След известно време го включих отново , тръгна но после картинката се повтори. Възможностите бяха две - или тиристорното управление с термо-бушона, или вентилатора. При проблем с тиристора обаче, вентилатора ще работи само на 4та степен, тъй като тогава тока ще е директен, т.е. не минава през тиристора. Оставаше ел.двигателя. Вентилатора на парното на Т5 се намира при краката на пасажерското място. За да се стигне до него се сваля:
1. декоративната пластмаса отстрани на таблото откъм вратата , тя се държи на щипки
2.малката пластмаса до еърбега.
3. Голямата кора отдолу, държи се на 7 винта с глава торкс 20
4.откача се буксата
5. С вложка 5.5 се развиват още 7 винта и вентилатора се изнизва надолу.
За да се свали самият ел.мотор от корубата му трябва с права отвертка да се притиснат 4те гумени тампончета , и да се освободи буксата от задната й страна.
От тук започва забавата. Трябва да сте се снабдили с два броя четки 8х10мм, като е желателно медната жичка да излиза от края на задната част на четката, а не от центъра й. Ще ви е нужна обла пила, дълги пинсети, здрав конец или тел, тънка права отвертка и мнооого търпение. След като се откачат пружинките, четкодържателя се изважда между радиалните ламели на перката. Маха се скобата и остатъка от четката се избутва на вън от водачите. Запазете го защото по неговото износване трябва да се изпили и новата четка. Пилене има и в основата, където влиза в четкодържача. Следва запояване и промушване обратно. С конеца или с телта се издърпва пружинката и се закача на мястото си. Процедурата е същата и за другата четка.
Ако сте уцелили точно скосението на четката вентилатора ще работи ОК. Ако не - ще притраква леко като го въртите на ръка - контактната повърхност между ротора и четката не е идеална, и тя почуква при преминаването на секторите на ротора. Желателно е да я препилите, за да не съкратите живота на ротора. Сглобяване по обратния ред.
Стойност на ремонта - между 9 и 16 лв. Зависи от къде си намерите четки. Дано съм бил полезен. Предполагам, че с такъв вентилатор е и Caddy , Touran и може би Passat.
Ще започна от симптомите. На 1ва и 2ра степен вентилатора си работише ОК, но в големите жеги и на дълъг път , климатика си искаше сериозен въздушен поток. Докато работеше на 4та степен, усетих как вентилатора започна да глъхне , после да се развърта, пак да глъхне докато спря. След известно време го включих отново , тръгна но после картинката се повтори. Възможностите бяха две - или тиристорното управление с термо-бушона, или вентилатора. При проблем с тиристора обаче, вентилатора ще работи само на 4та степен, тъй като тогава тока ще е директен, т.е. не минава през тиристора. Оставаше ел.двигателя. Вентилатора на парното на Т5 се намира при краката на пасажерското място. За да се стигне до него се сваля:
1. декоративната пластмаса отстрани на таблото откъм вратата , тя се държи на щипки
2.малката пластмаса до еърбега.
3. Голямата кора отдолу, държи се на 7 винта с глава торкс 20
4.откача се буксата
5. С вложка 5.5 се развиват още 7 винта и вентилатора се изнизва надолу.
За да се свали самият ел.мотор от корубата му трябва с права отвертка да се притиснат 4те гумени тампончета , и да се освободи буксата от задната й страна.
От тук започва забавата. Трябва да сте се снабдили с два броя четки 8х10мм, като е желателно медната жичка да излиза от края на задната част на четката, а не от центъра й. Ще ви е нужна обла пила, дълги пинсети, здрав конец или тел, тънка права отвертка и мнооого търпение. След като се откачат пружинките, четкодържателя се изважда между радиалните ламели на перката. Маха се скобата и остатъка от четката се избутва на вън от водачите. Запазете го защото по неговото износване трябва да се изпили и новата четка. Пилене има и в основата, където влиза в четкодържача. Следва запояване и промушване обратно. С конеца или с телта се издърпва пружинката и се закача на мястото си. Процедурата е същата и за другата четка.
Ако сте уцелили точно скосението на четката вентилатора ще работи ОК. Ако не - ще притраква леко като го въртите на ръка - контактната повърхност между ротора и четката не е идеална, и тя почуква при преминаването на секторите на ротора. Желателно е да я препилите, за да не съкратите живота на ротора. Сглобяване по обратния ред.
Стойност на ремонта - между 9 и 16 лв. Зависи от къде си намерите четки. Дано съм бил полезен. Предполагам, че с такъв вентилатор е и Caddy , Touran и може би Passat.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 110 госта