Търся Т4/Т5 мултиван, но при Т4 проблема с ръждата е масов дори в диапазона над 10 000 лева. Затова почвам да гледам Т5ците до 2010та. Надеждата ми е, че в бюджета до 15 000лв ще намеря по-добра Т5ца от Т4ките които гледам.
Двигателите които предпочитам са бензиновите VR6 или дизеловите. За бензиновите не съм намерил информация (освен, че са доста редки). При дизелите има един 1.9TDI PD който е здрав и сравнително евтин, но идва слаб за семейни цели и е рядко срещан.
Масовият двигател при дизелите е 2.5TDI PD. При тях се оказа често срещан страха 'к'во праим с тоя блок от говнолин'. Алуминиев блок, цилиндрите са с покритие от алусил (подобно на никасил). Не подлежи на ремонт ако тръгне и вариантите са или нов двигател от VAG (не предлагат само блок), или блок/двигател от морга. Проблемите с цилиндрите не дават много симптоми и при оглед е близко до невъзможно да се открие проблем там. Хубавото е, че това не е масово, а по-скоро сравнително рядко срещано. По моргите има уж читави блокове за по 1000 - 1500 лева. Или по друг начин казано - преживява се. Още полезна информация за моторите има и в темата http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?f=87&t=482569. Като кратко summary - 2.5TDI е за предпочитане. Мотора е читав, но си иска адекватна поддръжка. Двигателя е по-особен и не всички механици знаят какво да правят с него.
Системата за 4х4 е с халдекс до колкото намирам информация от internet-а. Няма разлика във височината при 4х4 и е същата както при тези на предно. Хубавото е, че конверсията от предно към 4х4 е без рязане.
За мотора толкова. За останалите неща нямам много информация. Първите няколко въпроса които изскачат са:
- Как е от към ръжди Т5цата? Къде да се гледа при оглед? Поцинковани ли са ламарините?
- Често срещани проблеми с двигателят има ли? При диагностика на какво да се обърне внимание?
- Имат ли масови болежки (без да броим ламарините и двигателите) и ако да - какви са те?
- Бравите като при Golf MK4/Passat B5 ли са и имат ли същите проблеми с микроключетата?