CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Техническа и сервизна информация
Правила на форума
Изображение
Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7640
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот goppa » Нед 30 дек 2018 23:33


Зъбна, като на всички двг.

Пардон! Май е лопаткова.
Изображение

Последна промяна от goppa на Нед 30 дек 2018 23:57, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот hvp800 » Нед 30 дек 2018 23:37


А този модел на Крафтера има ли ангренажен ремък?


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7640
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот goppa » Пон 31 дек 2018 0:09




Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1893
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот 110afn » Пон 31 дек 2018 1:18


deodriver написа:Само да кажа,че имаме познал за решението на проблема и това е колегата VolkswagenDE.
Наистина проблема на този мотор е ламбда сондата,колкото и да не ви се вярва.Реално нещата се оправят с едни 200лв. за нова,но майсторите първо правят основен ремонт,рециклират турбо и т.н.Точно по-този път мина един Крафтер при нас.Така,че колегата да си смени сондата и ще си реши проблема на 99%.Възможно е след това да си изгаря 200-300гр. на 10хил.км.,но това е допустимо спрямо километрите,а и като се има предвид,че завода му дава 1л.(чел съм упътването на Крафтер).

Колега, обясни подробно да какво иде реч


Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 275
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот deodriver » Пон 31 дек 2018 9:36


Честно казано няма много за обяснение.Буса първо му направиха рециклаж на турбото,резултат нула.След това последва основен ремонт при който нямаше видимо никакво износване на пети,лагери,сегменти и т.н.,но всичко се смени с ново и кактото трябва,резултат нула.Накрая не си спомням по какъв начин се стигна до ламбда сондата(сила са му на майстора вагаджийте),но тя реши проблема.Наистина,когато не работи коректно,мотора гори здраво масло.Начина по които се случва това не мога да го обясня.Факт е обаче,че след смяната й всичко е шест.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2078
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот vladtod® » Сря 20 май 2020 15:14


Тук да потвърдя и аз ,че след смяна на сондата ,4000 км не е пипнал маслото иначе по литър на 1000 км.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот samo_pechka » Сря 20 май 2020 16:41


Колкото и странно да звучи , чел съм за този проблем преди време в нета . Лапа масло зверски и след смяна на Л-сондата нещата се оправят драстично. Имало е дори някаква акция за този проблем.
Но досега не съм се задълбочавал. Ако ми излезе инфо, ще го постна.
П.п. не съм попадал на темата , щях да подхвърля за сондата още тогава.


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот drotomir » Сря 20 май 2020 17:36


Дизел и ламбда сонда са две несъвместими неща , досега на дизел ламбда сонда не съм виждал да има. Май бъркате ламбдата с някой друг сензор.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот samo_pechka » Сря 20 май 2020 17:54


drotomir написа:Дизел и ламбда сонда са две несъвместими неща

Мхм...ама има . На сегашната ми е около 160-180 левчета е автърмаркет бош , мотор 2.0тди . За ОЕМ не знам, ама няма се учудя ако е 200 евро там..
Сегашните коли станаха майката си трака...
Тези сонди ги вкараха по Е5 и нагоре дизеляци, от има няма 12-15 годинки някъде. Може да бъркам малко за годините, ама не е с много :mhihi


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот niks76 » Сря 20 май 2020 20:25


Ще се опитам елементарно да обясня какво става в горивната камера,при погрешни данни на горната сонда Е4(бг производство) порцията гориво е обогатена и една малка част от нафтата се стича в маслото през нужните конструкционни хлабини в цилиндровата група........ и го разрежда,оттам е и харча на масло


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7640
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот goppa » Чет 21 май 2020 6:27


Това няма ли да омирише маслото на нафта? Никой не споменава подобно нещо.
Според мен го засмуква през картерната вентилация.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот samo_pechka » Чет 21 май 2020 9:35


Не знам със сигурност, по-точно не съм проучвал. Но и двете споменати неща са ми минали на ума за причина . Не се сещам вече и къде съм го чел, не се сещам дали в момента на смяната спада рязко харчът на масло или смяната на сондата е съчетана и със смяна на масло.
Но истината е някъде там...


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот drotomir » Чет 21 май 2020 20:25


Истината е някъде там но от някакъв датчик да се регулира харча на масло е просто лишено от всякаква логика.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7640
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот goppa » Чет 21 май 2020 20:38


От показанията на датчика се регулира дроселовата клапа. А от нейното положение зависи вакуумът в тръбата след въздушният филтър. Като няма достатъчно вакуум не се затваря pcv клапана и маслото излиза през картерната вентилация.
Аз така си го обяснявам.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: CRAFTER 2,5 tdi 136 к.с. гори масло

Мнениеот samo_pechka » Пет 22 май 2020 9:30


И според мен е така. Нарочно погледнах набързо в нета , споменава се смяна на сондата, но не и на маслото в него момент . Харчът спрял . А преди това зверско доливане. Добре, че са с по-голям картер , отколкото на лека кола, то да не смееш да изпревариш два камиона и може ти светне лампата :mhihi



Върни се в “LT и Crafter”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта