Смяна на спирачната течност за VW Passat 1.8-88г.?

Техническа и сервизна информация за Passat
Lulata
Мнения: 5
Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 0:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Nova Zagora
Контакти:

Смяна на спирачната течност за VW Passat 1.8-88г.?

Мнениеот Lulata » Вто 06 сеп 2005 1:13


Здравейте пак сам аз.Интересуваме също на колко хиляди километра се сменя спирачната течност.Каква трябва да е и имали значение дали колата има ABS.Моята специално няма.




Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 06 сеп 2005 8:46


DOT4 на всеки 2 години-км. нямат значение.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 06 сеп 2005 16:59


Аз имам един такъв въпрос: ако на съда за спирачна течност пише че трябва да се налее DOT 4 (Only DOT4 ), а при покупката на спирачната течност от магазина са ми казали че щом имам ABS трябва да налея DOT 5.1 а не 4, какво да правя при това положение?Мога ли да сложа 5.1 или да го сменя в магазина с DOT 4 ?


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Вто 06 сеп 2005 17:24


doktora написа:Аз имам един такъв въпрос: ако на съда за спирачна течност пише че трябва да се налее DOT 4 (Only DOT4 ), а при покупката на спирачната течност от магазина са ми казали че щом имам ABS трябва да налея DOT 5.1 а не 4, какво да правя при това положение?Мога ли да сложа 5.1 или да го сменя в магазина с DOT 4 ?

Според мен не е проблем, че ще налееш 5.1, защото е по-висок клас от ДОТ4.
5.1 има по-висока точка на кипене, по-голяма хигроскопичност и т.н.

Ако има някой по-компетентен по темата - да изкаже мнението си...


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 06 сеп 2005 17:36


Аз карам с DOT 5.1 въпреки, че нямам ABS и съм доволен. Засега нямам проблеми. Технически нямам представа каква е разликата в числата на спирачната течност.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Вто 06 сеп 2005 17:45


Благодаря ви за мненията.Живи и здрави!


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Мнениеот vw16v » Сря 07 сеп 2005 15:11


Най-добре е да сложиш такава течност каквато предписва производителя .Щом пише DOT-4 сложи си такава и ще си сигурен,че няма да имаш проблеми.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Сря 07 сеп 2005 21:02


Мисля си следното : може би ако е съществувала спирачна течност DOT 5.1 по времето когато колата е излизала от конвейра на завода на VW, са щели да препоpъчат нея вместо DOT 4?!Това което чух до сега за 5.1, колегата Pav3L също го потвърждава, е че тя е с по добри характеристики и определено се препоръчва за автомобили с ABS.
Аз обаче искам да ви насоча вниманието към един друг факт,до който стигнах след като минах през два сервиза да питам за смяна на спирачна течност, като държа да подчертая че в първия сервиз съм и абониран!Та ето факта - въпреки че всеки майстор би имал "кяр" от смяната на течността и в двата сервиза посрещнаха желанието ми за смяна на спирачна течност с неодобрение. Като че ли се бяха наговорили, защото мнението им беше че спирачна течност не се сменя, а само се долива.Нежеланието им за смяната е свързана с многото време което отнема обезвъздушаването на системата. И тук има малко мои размисли: може би цената за смяната и обезвъдушаването не оправдава времето което ще им отнеме и за това избягват тази процедура :?: :idea: :!: :roll:
Опитах се да им предложа метода за смяна, който го има описан в форума, а именно (цитирам):
" Взема се съд за около 300-400мл . Тръбичка от стъклоумивателни на чистачки . Отвива се пробката нанизжа се трабичката и се пуска в съда . Нужен ви е и втори човек зад педала . Педала се помпи леко и бавно от горе до доло докато пропката е отворена . Същевременно се гледа в съда на спирачната помпа да не остане празен . Като намалее течноста до свършване се долива и процедурата се повтаря с всички колела да потичане на чиста спирачна течност . Започва се от наи далечното (по принцип задно дясно) къмпо близките ( задно ляво , предно дясно и наи накрая предно ляво ) . При тая процедура не битрябжало да има проблеми след смяната на течноста . А и това е наи бързият и лесен начин . Става за около30- 40 минути"
Мнението им за този начин на смяна беше, че по този начин се смесва стара и нова течност заради няколкото кръга на с-мата, като в първия сервиз ми казаха "или/или", т.е. ще сменят ако реша или всичката течност, или по добре да не сменям нищо.Но ме предупредиха че обезвъздушаването може да им отнеме цял един ден, а на мен колата ми трябва.
И сега се чудя какво да правя :roll: ?!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Сря 07 сеп 2005 21:38


аман от разни несведущи "майстори" Mad
аз пък мога да ти я сменя за час и половина и то защото нямам канал иначе за 20 минути си готов!
бреййййй мама му стара.... :dummy:

прави се една капачка за казанчето на струг с възможност за херметизация и казанчето се надува с въздух с налягане не по високо от 1бар!!

след това просто развиват пробките на колелата едно по едно и се следи за доливането на течност (след подходяща разхерметизацоя разбира се) течността сама си тече под въздействието на налягането докато потече чиста.
и го затваряш!

елементарно!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 08 сеп 2005 8:06


Ееееех vaskoto1, ако живеех в София или близо до нея, вече да си ми сменил спирачната течност и да съм забравил.Ама така е, ощетени сме си ние от провинцията за някой неща.
Но аз няма да се откажа от смяната, ще продължа да търся сервиз където да ми я сменят бързо и качествено, уфффф ако има въобще такъв.
Какво количество побира системата, защото аз съм си купил 0,5 л и в първия сервиз ми казаха че можело да отиде 1 л :shock: :shock: :shock: и сега се чудя дали течността ще ми стигне?!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 08 сеп 2005 8:40


за качествена промивка отиват някъде към 700 грама.
с половинка не е 100%ов резултата. вземи си литър-няма да сбъркаш но би трябвало да ти остане повече от половината на половинката..mhihi


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Чет 08 сеп 2005 10:47


Скоро сменях в сервиза, където съм абониран, и процедурата отне към 30мин. Колата се вдигна на крик, смениха се маркучетата / по мое желание/, източи се старата течност вкл. многобройни завъртания на предните гуми крайно ляво- крайно дясно / при което доста пръскаше течност/, след това сваляне на казанчето, измиване с препарат, подсушаване с пистолета с въздух и това е . Между другото, старата течност беше червена, т.е. не предписаната от производителя, и така съм карал три години без никакви отрицателни последствия.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Мнениеот doktora » Чет 08 сеп 2005 12:22


Значи Васко ,днес ще тичам за още половин литър спирачна течност.

Toledo написа:Между другото, старата течност беше червена, т.е. не предписаната от производителя, и така съм карал три години без никакви отрицателни последствия.


Ето защо е хубаво да си сменя течността - за да знам че аз съм си я сменил с такава каквато трябва да е. Един господ знае каква спирачна течност тече в системата, макар да си призная че колата си я купих лично от Германия, първа ръка и е поддържана доста добре.
Начина по който описваш смяната (с ваденето и изиването на съдчето ) не е същия както Ваското го описва с едновременното източване и наливане на течност в съда, но е интересно че не им е трябвало 1 ден за обезвъздушаване. А колко ти взеха за тази качествена и бърза смяна?


Toledo
Мнения: 424
Регистриран на: Съб 11 сеп 2004 8:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Toledo » Чет 08 сеп 2005 13:41


Нещо около 100лв вкл. маркучетата , но имаше и смяна на хидравлична течност / тук се коригирам, това което писах горе за червения цвят, се отнася точно за хидравличната течност :oops: / и още някакви дреболии май ...


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 08 сеп 2005 16:42


Аз мойта си е смених сам преди 3 седмици.Беше малко хамалогия, защото трябваше с крика на всяко колело, но стана работата.На мен ми трябваше около 700мл.Преди да налеем новата свалих казанчето и го измих, защото вътре беше голема смрад.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта