В Европа си сменят спирачната течност на 2 години?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

В Европа си сменят спирачната течност на 2 години?

Мнениеот SnowMaster » Сря 30 ное 2005 20:14


В Европа си сменят спирачната течност на 2 години има ли някой идея защо?дали твърдостта на педала има връзка с това?




Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Сря 30 ное 2005 22:07


Спирачната течност е хидроскопична т.е. има навика да абсорбира водата и за това се сменя переодично доколкото знам.Моита си е оригиналната още.


Потребителски аватар
Sir T
the STIG
Мнения: 1403
Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе
Контакти:

Мнениеот Sir T » Чет 01 дек 2005 9:28


точно. Абсорбира влагата, след което при активно използване кипва при много по-ниска температура, в следствие на което се образуват мехурчета, а мехурчетата карат педала да хлътва във възможно най-неподходящия момент!
Аз моята я сменям на година/година и половина!

Преди години тъкмо бях взел един Rover Coupe Targa и си карам колкото може да върви колата от Търново за Свищов, на един завой, който е за 60-70км/ч, идвах със 140км/ч, натискам спирачката да намалявам - греда! Педала хлътна .. пак натискам .. намаля и пак хлътва! Вярвайте ми чувството не е никак приятно! Оказа се, че колата си е с оригиналната течност и понеже беше на мой приятел, а той я караше само събота и неделя не се е сетил да я смени. Аз също не се сетих да я сменя. Ако беше в някаква друга ситуация можеше и да не пиша тия редове в момента! От тогава спирачната течност я сменям редовно, особено като се знам как карам!


Потребителски аватар
МОРСКИЯ
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот МОРСКИЯ » Нед 04 дек 2005 11:55


Sir T написа:точно. Абсорбира влагата, след което при активно използване кипва при много по-ниска температура, в следствие на което се образуват мехурчета, а мехурчетата карат педала да хлътва във възможно най-неподходящия момент!
Аз моята я сменям на година/година и половина!

Преди години тъкмо бях взел един Rover Coupe Targa и си карам колкото може да върви колата от Търново за Свищов, на един завой, който е за 60-70км/ч, идвах със 140км/ч, натискам спирачката да намалявам - греда! Педала хлътна .. пак натискам .. намаля и пак хлътва! Вярвайте ми чувството не е никак приятно! Оказа се, че колата си е с оригиналната течност и понеже беше на мой приятел, а той я караше само събота и неделя не се е сетил да я смени. Аз също не се сетих да я сменя. Ако беше в някаква друга ситуация можеше и да не пиша тия редове в момента! От тогава спирачната течност я сменям редовно, особено като се знам как карам!

Това което казваш за стареенето на спирачната течност е вярно . Но тая случка е пълен абсурд .Невъзможно е да хлътне педала на спирачките до долу и това да се дължи на стара спирачна течност . Това са пълни глупости ! Че оказва някакво влияние е вярно , но то е толкова малко, че ти по време на шофиране изобщо не можеш да го усетиш . Просто си имал някакъв друг проблем със спирачките(въздух в системата ) , който вобще не е свързан с това за което говорим . И като си сменил течноста , нормално е да се оправи всичко .
Междодругото , течноста се сменя основно заради това , че с времето от маркучите и гумичките на спирачните цилиндри се отделят малки частици които замърсяват течноста и особенно при ABS системите могат да предизвикат задръстване . Налейте в едно прозрачно шишенце стара течност и ще видите колко черна мътилка има на дъното . Това имах предвид . Това е основната причина за подмяната на течноста . Останалото са малко .... :wink: фантасмагории.


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Нед 04 дек 2005 12:45


МОРСКИЯ написа:Междодругото , течноста се сменя основно заради това , че с времето от маркучите и гумичките на спирачните цилиндри се отделят малки частици които замърсяват течноста и особенно при ABS системите могат да предизвикат задръстване . Налейте в едно прозрачно шишенце стара течност и ще видите колко черна мътилка има на дъното . Това имах предвид . Това е основната причина за подмяната на течноста . Останалото са малко .... :wink: фантасмагории.

Изобщо не са фантасмагории. Причините, поради които се налага периодична (2-3 г) смяна на спирачната течност подредени по важност са:
На първо място - ХИГРОСКОПИЧНОСТТА, както са обяснили по-горе колегите.
На второ място - СТАРЕЕНЕТО. Спирачната течност съдържа инхибитори за защита на материалите на спирачната система от корозия. Подобно на антифризите качествата на тези инхибитори се губят с времето.
И чак на трето място идва ЗАМЪРСЯВАНЕТО от различни отлагания. Това е бавен процес и зависи предимно от състоянието (възрастта) на системата.


Потребителски аватар
МОРСКИЯ
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот МОРСКИЯ » Нед 04 дек 2005 13:25


Да не земеш само , като отидеш в някой автосервиз да разкажеш на майсторите за "инхибиторите " и "хигроскопичноста " , щото ще ти се смеят .Как може да вярваш на това , че педала ти щял да хлътне , защото течноста абсорбирала влагата .... и т.н. врели некипели . Онова за инхибиторите пък е най-смешното нещо което съм чувал някога .Слезте на земята бе ! Недейте се вързва на такива работи . 3 години съм работил в Аutomotor после 4 в частен сервиз ама 4ак такива абсурди не бях чувал . Без да се сърдите ама вобще не мога да се съглася с тас информация .


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Нед 04 дек 2005 13:31


МОРСКИЯ написа:Да не земеш само , като отидеш в някой автосервиз да разкажеш на майсторите за "инхибиторите " и "хигроскопичноста " , щото ще ти се смеят .Как може да вярваш на това , че педала ти щял да хлътне , защото течноста абсорбирала влагата .... и т.н. врели некипели . Онова за инхибиторите пък е най-смешното нещо което съм чувал някога .Слезте на земята бе ! Недейте се вързва на такива работи . 3 години съм работил в Аutomotor после 4 в частен сервиз ама 4ак такива абсурди не бях чувал . Без да се сърдите ама вобще не мога да се съглася с тас информация .
ХАХАХА е нали като поеме влага течността и после при загряване се отделят мехурчета точно от изпаряването на тази влага...и по точи начин се получава потъването на педала (е,това става при доста големи температури...ама все пак става)


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 04 дек 2005 13:48


МОРСКИЯ написа:Да не земеш само , като отидеш в някой автосервиз да разкажеш на майсторите за "инхибиторите " и "хигроскопичноста " , щото ще ти се смеят


Хехехе :) нашите майстори са способни да се смеят на всичко :) Бас държа, че ако ги попиташ "това какво е?" - ще ти отговорят "ми това е една ненужна дрънкулка сложена от немеца за да създава проблеми, предлагаме ти срещу 20 лева да изрежем тази система".

Аман от майстори и разбирарачи.


Потребителски аватар
МОРСКИЯ
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот МОРСКИЯ » Нед 04 дек 2005 14:00


Ейй много са ядосах ! :evil: Ко съм седнал да споря с философи , дето знаят само откаде се налива бензин и не са хващали гаечен ключ през живота си


Потребителски аватар
SnowMaster
Мнения: 699
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот SnowMaster » Нед 04 дек 2005 14:10


e сега се скараха.та в крайна сметка водата завира при 100 градуса.та от дотук писаното излиза че е все тая дали да сменя човек течността май


Потребителски аватар
Jerom
Мнения: 2711
Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
Автомобил: Golf II
Двигател: RF
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Jerom » Нед 04 дек 2005 14:26


g1.6s написа:e сега се скараха.та в крайна сметка водата завира при 100 градуса.та от дотук писаното излиза че е все тая дали да сменя човек течността май
а сещаш ли се при какво атм.налягане завира?имаше нещо че при по-високо налягане завира при по-висока температура :roll: та май когато е в спирачната с-ма завира при доста над 100градуса :roll: нз де мойта течност като я гледам си е оригинална(мътна,черна и...),а пък веднъж при едно спускане запалих феродото без да ми направи проблем педала...(не пропадна) като спрях дисковете бяха почти червени :shock: :lol: явно зада ти направи проблем трябва да си голям карък :roll:


Потребителски аватар
w_smith
Мнения: 2303
Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот w_smith » Нед 04 дек 2005 15:04


Тва за завирането на по-ниска температура съм го чел на няколко места и съм склонен да го вярвам. Като доказателство в Аутобилд(българското издание) имаше тест с Голф 3 комби със стара и с нова спирачна течност като при загрели спирачки имаше огромна разлика.
Към Морския: Колега не сме се събрали да се обиждаме, а да си помагаме!


Потребителски аватар
rmk
Мнения: 740
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
Автомобил: KIA Sportage 3
Двигател: 1.6 GDI
Местоположение: София

Мнениеот rmk » Нед 04 дек 2005 16:19


Морски абсолютно си прав!
Не се връзвай на хората тук. Те са хора, които много четат и въпреки, че знаят че течността се сменя на 2 години няма да го направят ;)
Лично аз имам 2 голфа: единия го имам от 7 години, дургия от 3. И на двата е доливано по малко течност когато са обезвъдушавани. Никога не е сменяна цялата. Педали никога не са ми потъвали до земята - това са научни фантастики.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Нед 04 дек 2005 16:38


момчета.
ето ви и моето мнение:
still и SirT ви казват чистата истина!
сега по отношение на мнението на still и големия смях около инхибиторите.
ако отвориш спирачна система и видиш ръждясали отвътре цилиндърчета на барабанни спирачки как според вас е станало това?
да потопиш нещо в спирачна течност и то да ръждяса вътре?
отговора е:
=> хигроскопичност=вода в системата
=> изчезнала антикорозионна защита=ръжда!
ако ви се смеят майсторите по сервизите-по добре им кажете да си водят бележки а не да се хилят като тикви...

иначе при каране "в заварка" спирачките се натоварват много яко термично (тва спор няма) спирачките преобразуват кинетична енергия в топлинна (тва също спор няма) оттам водата в течността завира=балончета- потъване на педала.

всички които не са го изпитали нека изкарат колата си на голяма, широка, БЕЗЛЮДНА отсечка и да потормозят качествено спирачките. до почервеняване. и гарантирам ви че ще го изпитате!

при нормално каране много ясно че нищо няма да има. но един път ще се случи и да не дава господ тогава да стане белята... :( :( :(


Потребителски аватар
МОРСКИЯ
Мнения: 244
Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот МОРСКИЯ » Нед 04 дек 2005 20:48


w_smith написа:Тва за завирането на по-ниска температура съм го чел на няколко места и съм склонен да го вярвам. Като доказателство в Аутобилд(българското издание) имаше тест с Голф 3 комби със стара и с нова спирачна течност като при загрели спирачки имаше огромна разлика.
Към Морския: Колега не сме се събрали да се обиждаме, а да си помагаме!
Колега сорри , ако съм обидил някой ама едно е да го четеш , друго е да знаеш неща от опит . Ако става въпрос , аз съм наливал раредено с вода "веро " в спирачната система и тя продължава да работи без да потъва педала . Това не сте го и чували нали . Ама аз съм го правил . А това със загряването и влошаването качеството на спиране идва оттам , че се загрява течноста , а тя както всяко масло си има някакъв вискозитет и с повишаването на температурата тя се разрежда и малка (съвсем малка) част от нея преминава пакрай опланителните гумички на буталцата и от там донякаде се влошава спирането но е едва доловимо и освен това , поради високата температура , няма как да видите че се е омаслило цилиндърчето защото е загрято до толкова че течноста моментално се изпарява .
А има и друг момент загряват се и феродата и от там и триенето се намалява и затова спира по-трудно .
Но като се има предвид че съм карал кола , с разтвор 70% веро; 30% вода в спирачките и си спира горе долу нормално .... какво говорим тогава за инхибитори , завиране на водата и т.н.
Това няма до го прочетете в нито едно списание.
Съжелявам още веднъж за острия си език , не искам да обидя никой . Просто искам да ви обясня нещо , което го знам от опит .



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта