В Европа си сменят спирачната течност на 2 години?
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
В Европа си сменят спирачната течност на 2 години?
В Европа си сменят спирачната течност на 2 години има ли някой идея защо?дали твърдостта на педала има връзка с това?
- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
- Sir T
- the STIG
- Мнения: 1403
- Регистриран на: Сря 20 апр 2005 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
точно. Абсорбира влагата, след което при активно използване кипва при много по-ниска температура, в следствие на което се образуват мехурчета, а мехурчетата карат педала да хлътва във възможно най-неподходящия момент!
Аз моята я сменям на година/година и половина!
Преди години тъкмо бях взел един Rover Coupe Targa и си карам колкото може да върви колата от Търново за Свищов, на един завой, който е за 60-70км/ч, идвах със 140км/ч, натискам спирачката да намалявам - греда! Педала хлътна .. пак натискам .. намаля и пак хлътва! Вярвайте ми чувството не е никак приятно! Оказа се, че колата си е с оригиналната течност и понеже беше на мой приятел, а той я караше само събота и неделя не се е сетил да я смени. Аз също не се сетих да я сменя. Ако беше в някаква друга ситуация можеше и да не пиша тия редове в момента! От тогава спирачната течност я сменям редовно, особено като се знам как карам!
Аз моята я сменям на година/година и половина!
Преди години тъкмо бях взел един Rover Coupe Targa и си карам колкото може да върви колата от Търново за Свищов, на един завой, който е за 60-70км/ч, идвах със 140км/ч, натискам спирачката да намалявам - греда! Педала хлътна .. пак натискам .. намаля и пак хлътва! Вярвайте ми чувството не е никак приятно! Оказа се, че колата си е с оригиналната течност и понеже беше на мой приятел, а той я караше само събота и неделя не се е сетил да я смени. Аз също не се сетих да я сменя. Ако беше в някаква друга ситуация можеше и да не пиша тия редове в момента! От тогава спирачната течност я сменям редовно, особено като се знам как карам!
- МОРСКИЯ
- Мнения: 244
- Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Sir T написа:точно. Абсорбира влагата, след което при активно използване кипва при много по-ниска температура, в следствие на което се образуват мехурчета, а мехурчетата карат педала да хлътва във възможно най-неподходящия момент!
Аз моята я сменям на година/година и половина!
Преди години тъкмо бях взел един Rover Coupe Targa и си карам колкото може да върви колата от Търново за Свищов, на един завой, който е за 60-70км/ч, идвах със 140км/ч, натискам спирачката да намалявам - греда! Педала хлътна .. пак натискам .. намаля и пак хлътва! Вярвайте ми чувството не е никак приятно! Оказа се, че колата си е с оригиналната течност и понеже беше на мой приятел, а той я караше само събота и неделя не се е сетил да я смени. Аз също не се сетих да я сменя. Ако беше в някаква друга ситуация можеше и да не пиша тия редове в момента! От тогава спирачната течност я сменям редовно, особено като се знам как карам!
Това което казваш за стареенето на спирачната течност е вярно . Но тая случка е пълен абсурд .Невъзможно е да хлътне педала на спирачките до долу и това да се дължи на стара спирачна течност . Това са пълни глупости ! Че оказва някакво влияние е вярно , но то е толкова малко, че ти по време на шофиране изобщо не можеш да го усетиш . Просто си имал някакъв друг проблем със спирачките(въздух в системата ) , който вобще не е свързан с това за което говорим . И като си сменил течноста , нормално е да се оправи всичко .
Междодругото , течноста се сменя основно заради това , че с времето от маркучите и гумичките на спирачните цилиндри се отделят малки частици които замърсяват течноста и особенно при ABS системите могат да предизвикат задръстване . Налейте в едно прозрачно шишенце стара течност и ще видите колко черна мътилка има на дъното . Това имах предвид . Това е основната причина за подмяната на течноста . Останалото са малко ....

-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
МОРСКИЯ написа:Междодругото , течноста се сменя основно заради това , че с времето от маркучите и гумичките на спирачните цилиндри се отделят малки частици които замърсяват течноста и особенно при ABS системите могат да предизвикат задръстване . Налейте в едно прозрачно шишенце стара течност и ще видите колко черна мътилка има на дъното . Това имах предвид . Това е основната причина за подмяната на течноста . Останалото са малко ....фантасмагории.
Изобщо не са фантасмагории. Причините, поради които се налага периодична (2-3 г) смяна на спирачната течност подредени по важност са:
На първо място - ХИГРОСКОПИЧНОСТТА, както са обяснили по-горе колегите.
На второ място - СТАРЕЕНЕТО. Спирачната течност съдържа инхибитори за защита на материалите на спирачната система от корозия. Подобно на антифризите качествата на тези инхибитори се губят с времето.
И чак на трето място идва ЗАМЪРСЯВАНЕТО от различни отлагания. Това е бавен процес и зависи предимно от състоянието (възрастта) на системата.
- МОРСКИЯ
- Мнения: 244
- Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Да не земеш само , като отидеш в някой автосервиз да разкажеш на майсторите за "инхибиторите " и "хигроскопичноста " , щото ще ти се смеят .Как може да вярваш на това , че педала ти щял да хлътне , защото течноста абсорбирала влагата .... и т.н. врели некипели . Онова за инхибиторите пък е най-смешното нещо което съм чувал някога .Слезте на земята бе ! Недейте се вързва на такива работи . 3 години съм работил в Аutomotor после 4 в частен сервиз ама 4ак такива абсурди не бях чувал . Без да се сърдите ама вобще не мога да се съглася с тас информация .
- Jerom
- Мнения: 2711
- Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
- Автомобил: Golf II
- Двигател: RF
- Местоположение: София
- Контакти:
ХАХАХА е нали като поеме влага течността и после при загряване се отделят мехурчета точно от изпаряването на тази влага...и по точи начин се получава потъването на педала (е,това става при доста големи температури...ама все пак става)МОРСКИЯ написа:Да не земеш само , като отидеш в някой автосервиз да разкажеш на майсторите за "инхибиторите " и "хигроскопичноста " , щото ще ти се смеят .Как може да вярваш на това , че педала ти щял да хлътне , защото течноста абсорбирала влагата .... и т.н. врели некипели . Онова за инхибиторите пък е най-смешното нещо което съм чувал някога .Слезте на земята бе ! Недейте се вързва на такива работи . 3 години съм работил в Аutomotor после 4 в частен сервиз ама 4ак такива абсурди не бях чувал . Без да се сърдите ама вобще не мога да се съглася с тас информация .
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
МОРСКИЯ написа:Да не земеш само , като отидеш в някой автосервиз да разкажеш на майсторите за "инхибиторите " и "хигроскопичноста " , щото ще ти се смеят
Хехехе


Аман от майстори и разбирарачи.
- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Jerom
- Мнения: 2711
- Регистриран на: Пон 29 ное 2004 10:45
- Автомобил: Golf II
- Двигател: RF
- Местоположение: София
- Контакти:
а сещаш ли се при какво атм.налягане завира?имаше нещо че при по-високо налягане завира при по-висока температураg1.6s написа:e сега се скараха.та в крайна сметка водата завира при 100 градуса.та от дотук писаното излиза че е все тая дали да сменя човек течността май





- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Тва за завирането на по-ниска температура съм го чел на няколко места и съм склонен да го вярвам. Като доказателство в Аутобилд(българското издание) имаше тест с Голф 3 комби със стара и с нова спирачна течност като при загрели спирачки имаше огромна разлика.
Към Морския: Колега не сме се събрали да се обиждаме, а да си помагаме!
Към Морския: Колега не сме се събрали да се обиждаме, а да си помагаме!
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Морски абсолютно си прав!
Не се връзвай на хората тук. Те са хора, които много четат и въпреки, че знаят че течността се сменя на 2 години няма да го направят
Лично аз имам 2 голфа: единия го имам от 7 години, дургия от 3. И на двата е доливано по малко течност когато са обезвъдушавани. Никога не е сменяна цялата. Педали никога не са ми потъвали до земята - това са научни фантастики.
Не се връзвай на хората тук. Те са хора, които много четат и въпреки, че знаят че течността се сменя на 2 години няма да го направят

Лично аз имам 2 голфа: единия го имам от 7 години, дургия от 3. И на двата е доливано по малко течност когато са обезвъдушавани. Никога не е сменяна цялата. Педали никога не са ми потъвали до земята - това са научни фантастики.
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
момчета.
ето ви и моето мнение:
still и SirT ви казват чистата истина!
сега по отношение на мнението на still и големия смях около инхибиторите.
ако отвориш спирачна система и видиш ръждясали отвътре цилиндърчета на барабанни спирачки как според вас е станало това?
да потопиш нещо в спирачна течност и то да ръждяса вътре?
отговора е:
=> хигроскопичност=вода в системата
=> изчезнала антикорозионна защита=ръжда!
ако ви се смеят майсторите по сервизите-по добре им кажете да си водят бележки а не да се хилят като тикви...
иначе при каране "в заварка" спирачките се натоварват много яко термично (тва спор няма) спирачките преобразуват кинетична енергия в топлинна (тва също спор няма) оттам водата в течността завира=балончета- потъване на педала.
всички които не са го изпитали нека изкарат колата си на голяма, широка, БЕЗЛЮДНА отсечка и да потормозят качествено спирачките. до почервеняване. и гарантирам ви че ще го изпитате!
при нормално каране много ясно че нищо няма да има. но един път ще се случи и да не дава господ тогава да стане белята...

ето ви и моето мнение:
still и SirT ви казват чистата истина!
сега по отношение на мнението на still и големия смях около инхибиторите.
ако отвориш спирачна система и видиш ръждясали отвътре цилиндърчета на барабанни спирачки как според вас е станало това?
да потопиш нещо в спирачна течност и то да ръждяса вътре?
отговора е:
=> хигроскопичност=вода в системата
=> изчезнала антикорозионна защита=ръжда!
ако ви се смеят майсторите по сервизите-по добре им кажете да си водят бележки а не да се хилят като тикви...
иначе при каране "в заварка" спирачките се натоварват много яко термично (тва спор няма) спирачките преобразуват кинетична енергия в топлинна (тва също спор няма) оттам водата в течността завира=балончета- потъване на педала.
всички които не са го изпитали нека изкарат колата си на голяма, широка, БЕЗЛЮДНА отсечка и да потормозят качествено спирачките. до почервеняване. и гарантирам ви че ще го изпитате!
при нормално каране много ясно че нищо няма да има. но един път ще се случи и да не дава господ тогава да стане белята...



- МОРСКИЯ
- Мнения: 244
- Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Колега сорри , ако съм обидил някой ама едно е да го четеш , друго е да знаеш неща от опит . Ако става въпрос , аз съм наливал раредено с вода "веро " в спирачната система и тя продължава да работи без да потъва педала . Това не сте го и чували нали . Ама аз съм го правил . А това със загряването и влошаването качеството на спиране идва оттам , че се загрява течноста , а тя както всяко масло си има някакъв вискозитет и с повишаването на температурата тя се разрежда и малка (съвсем малка) част от нея преминава пакрай опланителните гумички на буталцата и от там донякаде се влошава спирането но е едва доловимо и освен това , поради високата температура , няма как да видите че се е омаслило цилиндърчето защото е загрято до толкова че течноста моментално се изпарява .w_smith написа:Тва за завирането на по-ниска температура съм го чел на няколко места и съм склонен да го вярвам. Като доказателство в Аутобилд(българското издание) имаше тест с Голф 3 комби със стара и с нова спирачна течност като при загрели спирачки имаше огромна разлика.
Към Морския: Колега не сме се събрали да се обиждаме, а да си помагаме!
А има и друг момент загряват се и феродата и от там и триенето се намалява и затова спира по-трудно .
Но като се има предвид че съм карал кола , с разтвор 70% веро; 30% вода в спирачките и си спира горе долу нормално .... какво говорим тогава за инхибитори , завиране на водата и т.н.
Това няма до го прочетете в нито едно списание.
Съжелявам още веднъж за острия си език , не искам да обидя никой . Просто искам да ви обясня нещо , което го знам от опит .
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта