:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Запотяване/Замръзване предното стъкло Б3-решено

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Запотяване/Замръзване предното стъкло Б3-решено

Мнениеот megalodon » Сря 14 ное 2007 10:52


Докато валеше дъжд, ок изтърпях го - пускам парното да го издуха и горе-долу се справях. Сега на тия минусови температури предния ми прозорец освен че замръзва от вън (което е нормално) замръзва целия и от вътре. Ужас. Стържа като идиот отвътре, за да мога да виждам. И миналата зима беше така, но тая ми писна вече. В уплътненията ли да търся проблема. Забелязвам, че и на други пасати от този набор много им се запотяват стъклата, а на мойта най-много от всички. Като в аквариум съм :D Хелп... :?

Последна промяна от megalodon на Пон 03 дек 2007 18:05, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
vladko_g40
Мнения: 1386
Регистриран на: Чет 15 мар 2007 23:57
Автомобил: Audi A6 Audi 90
Двигател: AEB AAN
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vladko_g40 » Сря 14 ное 2007 11:05


добре де, тоя пасатор не духа ли топло?
имаш ли филтър на купето?
трети вариант, който е най-неприятния - ако ти е протекло радиаторчето на парното(дори и да е в начален стадий и само да сълзи леко) се запотяват стъклата :wink:


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Сря 14 ное 2007 11:12


Духа, ама го карам предимно на къси разстояния и докато загрее...
Филтър на купето идея си нямам дали имам, но ако по принцип има със сигурност не е сменяван. За радиаторчето не знам дали е протекло, ще го погледна


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 14 ное 2007 11:13


Не е само на твоята така :wink: Като се качиш сутрин в студа в колата от парата от дишането ти се запотява стъклото и ако е много студено веднага замръзва. Но би трябвало след 2-3мин работа на колата парното да издухва стъклото и да го изчиства, поне при мен така става.


GVG
Мнения: 475
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:53
Автомобил: PASSAT B6 2.0 TDI
Двигател: CBDC 2010
Местоположение: София,

Мнениеот GVG » Сря 14 ное 2007 11:13


Колега, трябва да смениш филтъра за въздуха, който влиза в купето. И аз съм на твоя хал и в събота ще го сменям.


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Сря 14 ное 2007 11:16


Теодор написа:Не е само на твоята така :wink: Като се качиш сутрин в студа в колата от парата от дишането ти се запотява стъклото и ако е много студено веднага замръзва. Но би трябвало след 2-3мин работа на колата парното да издухва стъклото и да го изчиства, поне при мен така става.


Това ясно, обаче ме дразни това, че преди да се кача в колата върху прозореца има стабилен слой лед !


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 14 ное 2007 11:31


Къде е леда ако е отвътре това означава че някъде в купето ти е доста мокро и през деня като грее слънце като вчера или като я караш от парното водата се изпарява и през ноща кондензира по стъклата и замръзва.
GVG рядко ще срещнеш В3 с филтър за въздуха към купето :wink: И моя няма и никога не е имал, само една мрежа на кутията да не влизат боклуци.


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Сря 14 ное 2007 11:37


Да отвътре замръзва. Никъде в купето не е мокро, или поне аз не виждам такова място. Съмнява ме да няма вода зад таблото някъде и тя да си се стича всеки път от предния прозорец надолу и после пак да се изпрява, да замръзва и така...


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Теодор » Сря 14 ное 2007 11:41


megalodon написа:Да отвътре замръзва. Никъде в купето не е мокро, или поне аз не виждам такова място. Съмнява ме да няма вода зад таблото някъде и тя да си се стича всеки път от предния прозорец надолу и после пак да се изпрява, да замръзва и така...
    Виж под стелките в краката ти и на пасажерското место дали не е влажно кичето отдолу :idea: Ако е някъде зад таблото лошо че трудно се бърка там.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12124
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Мнениеот К.Одаджийски » Сря 14 ное 2007 13:04


Тръгваш си от работа, палиш колата и след 3 км. се прибираш в къщи.Стрелката на температурата не си е и помисляла да мръдне, щото е студено, но от парното все пак полъхва някаква топлина и е отмъртвило вътре в купето. Това плюс изпаренията и затоплянето от самия шофьор веднага почва да кондензира и при тоя сух студ замръзва директно на джама. Забелязъл съм обаче, че няколко дни след като е измито стъклото отвътре с препарат за прозорци почти не замръзва.
Като се наслои по стъклото един тънък филм примерно от никотин и други такива гадости пак при студ почва да замръзва. При мен парното го издухва, но колата ми работи сутрин преди да тръгна поне десетина минути на място.


Потребителски аватар
Dpop
Мнения: 3400
Регистриран на: Сря 25 окт 2006 15:57
Автомобил: VW
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Dpop » Сря 14 ное 2007 15:00


Ами аз само ще потвърдя вече писаното от колегите преди мен megalodone.
Вероятно ти остава вода в купето и то доста. На един Г2 му се случваше това, защото отворите за отвеждане на водата на предните врати бяха запушени от мръсотии.
По принцип предното стъкло е залепено :) (но това сигурно го знаеш), така че ако освен не е нарушено някъде лепилото не би следвало да имаш проблем от там. :roll: Щом имаш съмнение в това, просто след като спреш постави парцал, така че да покриеш цялата дължина на стъклото по долния му край и след известно време го провери дали е мокър. :да:
И аз карам във дъждовно и снежно време, но изключително рядко при много ниски температури ми се е случвало описаното от теб.
В такива мокри дни е нормално при къси преходи да остане мокро петно от обувките върху стелките, но то не е достатъчно за да се получи този кофти ефект. Покарай или остави колата да поработи толкова, че да духа горещ въздух от вентилатора и да изсуши идеално стъклото и виж на следващия ден резултата.


Потребителски аватар
Gorgotov
Мнения: 36
Регистриран на: Чет 18 окт 2007 16:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Gorgotov » Сря 14 ное 2007 15:38


Здравейте колеги. И аз карам Пасат Б3 и имам същия проблем със запотяване на стъклата. Но при мен и още нещо, от няколко дни вентилацията ми не работи на нито една степен. Преди обяд не мога да изкарам колата защото предното стъкло е цялото замръзнало и т.н. Та въпроса ми е от какво може такак изведнъж да се повреди и то всички степени. Прегледах бушоните и врътката, но проблема не е в тях. Другото което е че когато карам малко по-бързо се усеща някаква струя топъл въздух но много слабо, а когато намаля спира. Моля ако някой може да помогне да казва че олата направо не може да се кара така.


Потребителски аватар
megalodon
Мнения: 883
Регистриран на: Чет 18 яну 2007 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот megalodon » Сря 14 ное 2007 15:44


Gorgotov написа:Здравейте колеги. И аз карам Пасат Б3 и имам същия проблем със запотяване на стъклата. Но при мен и още нещо, от няколко дни вентилацията ми не работи на нито една степен. Преди обяд не мога да изкарам колата защото предното стъкло е цялото замръзнало и т.н. Та въпроса ми е от какво може такак изведнъж да се повреди и то всички степени. Прегледах бушоните и врътката, но проблема не е в тях. Другото което е че когато карам малко по-бързо се усеща някаква струя топъл въздух но много слабо, а когато намаля спира. Моля ако някой може да помогне да казва че олата направо не може да се кара така.


Пич, проблема ти е до някъде свързан с моя, но при теб се е развалило парното, доколкото разбрах. Порови се в търсачката, и ако не намериш решение пусни си нова тема !


Потребителски аватар
GERIO
Мнения: 26
Регистриран на: Сря 20 сеп 2006 17:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Мнениеот GERIO » Сря 14 ное 2007 21:00


Ето и още една идея. Провери си клапата, която изолира въздуховода от външната среда. При по - новите коли тази клапа превключва на вътрешна и външна циркулация, а при Б3 тя се затваря след като от нулева позиция на врътката за вентилатора завъртиш още по посока след нулата. В крайна позиция на врътката има прекъсвач който се задейства чрез жило, но незнам за какво е. Или за прекъсване на веригата на вентилатора или за задействане на задвижването на клапата, защото при мен тя е с ел. задвижване.
Та да се върна на темата. Ако тази клапа поради някаква причина е останала затворена изпотяването на стъклото при дъжд или през зимата е абсолютно задължително, а замръзването си е от температурата на вън. Успех в отстраняването на този гаден проблем.
Слава богу при мен не съществува. Просто пускам духалката и за около 2, 3 минути всичко е светло.


Потребителски аватар
walentin
Мнения: 519
Регистриран на: Чет 22 мар 2007 19:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот walentin » Чет 15 ное 2007 10:35


Има спрей против изпотяване на стъклата в "Метро". Нормално е да се изпотяват , щото винаги човек вкарва вода вътре , особено при сняг.Пускай духалките на стъклото, дори и на студен мотор.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта