Биодизел
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Съб 08 апр 2006 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Миналата седмица пътувах до Хасково - малко преди хасковски минерални бани видях биодизел( не знаеха хората колко е , но мисля че 100%био ) 1.35лв/литър - сипах 20л. - никакваразлика , може би малко по- мека работа(или така ми се стори), но откъм мощност, разход и т.н - никаква разлика. Имал съм около 50- 55л. минерална нафта в резервоара , значи се е е получило био40 -мисля да опитам пак. Не съм имал адове при палене, нито при ускорение, а и не съм забелязал котките да обикалят колата- един глас за 

-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 30 май 2006 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
олио
Здравейте ентусиасти
Що не направите една елементарна система за олио на колите си и да карате на олио вместо биодизел.Аз минах над 10000 км с олио и над 12000 вече на биодизел с голфето и мога да кажа че с олиото е пушка
и върви по добре от биодизела(190km/ч)в Швеция.Не пишете глупости че нам кои коли не ставали стават всичките без проблем.В Германия има над 300 колонки за ОЛИО като гориво от 63 до 81 евро цента литъра(нерафинирано).Аз зареждам от там като се прибирам в България и виждам доста нови коли да зареждат олио.Вижте в Elsbet страницата там има примери за двата вида системи за олио.Аз смених инжекторите не защото имаше проблем а от любопитство.Те бяха на над 100000 и колата не пушеше или да пали трудно.На минус19 градуса палеше с 1 подгряване от първия път.Просто исках да видя след олиото и биото дали имаше нещо по тях.Просто си бяха съвсем нормално износени и само едната даваше лек признак на пропикаване.Но колата е карана само в Норвегия с тяхната нафта която е с огромна разлика в качеството.Голф 1,9ТДК 75 коня.С цена на слънчогледа 35 стотинки на едро може да намерите олио за по 1/1,20 литъра.Аз лично замислям да опитам да предложа олио на интересуващите се за гориво за Русе и региона номалко по късно че имам работа в чужбина още.Не съм в БГ отдавна и не знам колко заинтересувани ентусиасти ще намеря за да си оправдая инвестициите.Последния път много хора от града се запалиха от мен по олиото.По границате с Румъния и България стоях с часове да обяснявам на митничарите как работи колата на олио че не ми вярваха и не ме пускаха.Абе купон общо взето,всички се изредиха да я душат при аспуха.
Що не направите една елементарна система за олио на колите си и да карате на олио вместо биодизел.Аз минах над 10000 км с олио и над 12000 вече на биодизел с голфето и мога да кажа че с олиото е пушка
и върви по добре от биодизела(190km/ч)в Швеция.Не пишете глупости че нам кои коли не ставали стават всичките без проблем.В Германия има над 300 колонки за ОЛИО като гориво от 63 до 81 евро цента литъра(нерафинирано).Аз зареждам от там като се прибирам в България и виждам доста нови коли да зареждат олио.Вижте в Elsbet страницата там има примери за двата вида системи за олио.Аз смених инжекторите не защото имаше проблем а от любопитство.Те бяха на над 100000 и колата не пушеше или да пали трудно.На минус19 градуса палеше с 1 подгряване от първия път.Просто исках да видя след олиото и биото дали имаше нещо по тях.Просто си бяха съвсем нормално износени и само едната даваше лек признак на пропикаване.Но колата е карана само в Норвегия с тяхната нафта която е с огромна разлика в качеството.Голф 1,9ТДК 75 коня.С цена на слънчогледа 35 стотинки на едро може да намерите олио за по 1/1,20 литъра.Аз лично замислям да опитам да предложа олио на интересуващите се за гориво за Русе и региона номалко по късно че имам работа в чужбина още.Не съм в БГ отдавна и не знам колко заинтересувани ентусиасти ще намеря за да си оправдая инвестициите.Последния път много хора от града се запалиха от мен по олиото.По границате с Румъния и България стоях с часове да обяснявам на митничарите как работи колата на олио че не ми вярваха и не ме пускаха.Абе купон общо взето,всички се изредиха да я душат при аспуха.

Системата на Елсбет е доста скъпа - между 700 и 1000 евро. Но е разработена, отработена, изпитана и изгладена. Работи както на старите дизели, така и на новите -- ТДИ, помпа-дюза, комън-рейл. Все пак, ако колата е с помпа "Лукас", Елсбет не се наемат да я преправят за олио. Ето линк: www.elsbett.de.
За пригаждане и "направи си сам" обаче има широко поле за действие. Ето линк :
www.oliomobile.org/forum
За България виждам и друг проблем -- качеството на олиото. В Германия олиото за гориво е предмет на проект за стандарт и свойствата му са строго контролирани ( www.elsbett.com/fileadmin/elsbett/archi ... tephan.pdf ). "Нерафинирано", както пише колегата по-горе, не значи "направо от пресата" и бум - в колата. Освен това олиото трябва да е студено пресовено, ако ще се ползва нерафинирано. Проблемната съставка са т.нар. фосфолипиди, които могат да запекат двигателя. В рафинираното олио ги няма, в нерафинираното ги има в по-голямо или по-малко количество в зависимост от условията на пресоване. Като се сетя какво гориво зареждаме сега, не ми се мисли какво олио мога да заредя тук в Бг-то.
Иначе съм за олиото като гориво. Карал съм със смес олио/нафта 50/50 -- всичко е наред.
За пригаждане и "направи си сам" обаче има широко поле за действие. Ето линк :
www.oliomobile.org/forum
За България виждам и друг проблем -- качеството на олиото. В Германия олиото за гориво е предмет на проект за стандарт и свойствата му са строго контролирани ( www.elsbett.com/fileadmin/elsbett/archi ... tephan.pdf ). "Нерафинирано", както пише колегата по-горе, не значи "направо от пресата" и бум - в колата. Освен това олиото трябва да е студено пресовено, ако ще се ползва нерафинирано. Проблемната съставка са т.нар. фосфолипиди, които могат да запекат двигателя. В рафинираното олио ги няма, в нерафинираното ги има в по-голямо или по-малко количество в зависимост от условията на пресоване. Като се сетя какво гориво зареждаме сега, не ми се мисли какво олио мога да заредя тук в Бг-то.
Иначе съм за олиото като гориво. Карал съм със смес олио/нафта 50/50 -- всичко е наред.
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
Мисля че основно по миризмата - както на горивото, така и на изгорелите газове. Бях мяркал някъде, ама нямам време сега да прецизирам - провери в http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=doit&Number=1945960441&page=&view=&sb=
http://arhiv.forum.abv.bg/cgi-bin/showpost.pl?Board=auto&Number=894&page=40&view=collapsed&mode=threaded&sb=5#Post894
Мисля че имше нещо, че биодизела при по-висока температура става твърд - един даже снимки беше сложил, и процедура за изпитване - дали биодизела е добър /тъй като можеш и сам да си го правиш/.
Успех !
http://arhiv.forum.abv.bg/cgi-bin/showpost.pl?Board=auto&Number=894&page=40&view=collapsed&mode=threaded&sb=5#Post894
Мисля че имше нещо, че биодизела при по-висока температура става твърд - един даже снимки беше сложил, и процедура за изпитване - дали биодизела е добър /тъй като можеш и сам да си го правиш/.
Успех !
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 24 ное 2006 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Биодизелът може да се използва като 100% или като всякакъв процент смесен със обикновен дизел. Най-популярната смеска е 30/70. Като 30% е Биодизелът а 70% е обикновен дизел. Някои от причините за това са:
Биодизелът започва да замръзва при -10°C ако е правен от растителни масла, но при +16°C ако е направен от животински мазнини
Биодизелът разгражда уплътненията направени от гума.
Биодизелът се смесва добре с вода, което води до корозия, повече дим, понижена мощност
Биодизелът започва да замръзва при -10°C ако е правен от растителни масла, но при +16°C ако е направен от животински мазнини
Биодизелът разгражда уплътненията направени от гума.
Биодизелът се смесва добре с вода, което води до корозия, повече дим, понижена мощност
- gr_kanev
- Доктора
- Мнения: 5650
- Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
- Автомобил: VW Transporter T5 2006
- Двигател: AXD
- Местоположение: Търговище
L-M написа:Биодизелът се смесва добре с вода, ...
Е с това не съм съгласен. Имаш мазнина /която не се смесва с вода/, правиш й някакви преобразувания /по-скоро физични, отколкото химични/ - резултата отново не се смесва с вода. Тънкостта е друга - самата технология на производство на биодизела е свързана с това, че се смесват с вода продуктите /и изходните, и готовите/, и тя трябва да се отдели - т.е. да се изчака, да се утаи /в реактора имаш емулсия/. Ама нали все се пишем голямата работа, и бързаме /за да печелим повече/, и не доизчакваме. Дори бях чел някъде в темите, които предложих по-горе, че някои продавачи обяснявали, че е нормално като караш на биодизел, да имаш сапун в резервоара

http://clubs.dir.bg/showthreaded.php?Board=doit&Number=1945686307&page=&view=&sb=
а за който го мързи да ходи там да чете :
Обаче да споделя, биодизели разни. Най-малкото, като ви предложат да си купите вземете половин литър и го размесете със същото количество вода от чешмата. Разбийте енергично. Оставете го да се раздели. Ако е станал на майонеза и не иска да се раздели и за половин ден, то значи просто са ви продали олио. Биодизелът ще изгуби кристалния си цвят и ще потъмнее. Това е нормално. Важно е отдолу водата да не е пълна със сапун. Не трябва да има твърд остатък, както и пяна, тиня и други подобни гнусотии. В никакъв случай колкото и да ви убеждават биодизелът не трябва да пуши когато колата работи в нормален режим. Не трябва и при нормална работа да мирише на каквото и да е. На вискозитет трябва да е около 2 пъти по-гъст от нафтата и да не лепи по стените на шишето. Практически не трябва да се образува пяна при енергично разтръскване Сложете го във фризера. При -9 градуса ще замръзне. Оставете го да се размрази. Следете за разделяне на фракции. Ако се дели, то не е добре изпран. И така нататък...
Това е от един производител на биодизел - Ваклин Христов от Козлодуй.
nix написа:Биодизела мирише на безир, има точно цвят на олио. Нафтата има различни цветове и си мирише на нафта.
Засега не сипвайте биодизел, изчакайте пролетта за да ви е сигурна работата.
Щом взимаш толкова евтина нафта си карай с нея, едва ли ще намериш по евтино биодизел.

- GodLike
- Мнения: 2133
- Регистриран на: Чет 19 яну 2006 9:27
- Автомобил: VW Touran
- Двигател: CRKB 7DSG Highline
- Контакти:
L-M написа: Биодизелът разгражда уплътненията направени от гума.
Биодизелът се смесва добре с вода, което води до корозия, повече дим, понижена мощност
Напълно съм съгласен! След продължителна употреба на биодизел направо се съсипва двигателя. Биодизела промива всичко и причинява течове. Разяжда маркучетата за излишната нафта. Цяло лято карах един камион с биодизел и последствията бяха пагобни. Редовно ми смесваше нафтата с маслото (дюзите са под капака на главата) поради размиването и разяждането за което казах.
-
- Мнения: 18
- Регистриран на: Вто 30 май 2006 23:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Честита нова година
Абе защо толкова негативно към биодизела.Ако беше толкова лош нямаше 90% от германските камиони да го ползват.Камионите ги карат много,не като колите и ако имаше наистина такива проблеми отдавна да са спряли да го ползват.Сега,друг е проблема с качеството на Бг.биодизела.Купувал съм и Бг.и немски и мога да кажа че разликата е огромна така че не се чудете защо е така при вас.Като цяло аз съм привърженик на олиото и мисля че е по евтино и по добре.Оня ден намерих Бг.фирма която продава инсталации за олио но цената е неоправдано висока поне за мен.С малко четене в нета и сръчност за цената на една инсталация може да оборудваш 3 автомобила.Моята излезе не по вече от 200 лева за Голф3 1,9 ТДК.Ей тука ще ви пусна сайта им ако някой се интересува http://www.biogorivo.com/index.html

Абе защо толкова негативно към биодизела.Ако беше толкова лош нямаше 90% от германските камиони да го ползват.Камионите ги карат много,не като колите и ако имаше наистина такива проблеми отдавна да са спряли да го ползват.Сега,друг е проблема с качеството на Бг.биодизела.Купувал съм и Бг.и немски и мога да кажа че разликата е огромна така че не се чудете защо е така при вас.Като цяло аз съм привърженик на олиото и мисля че е по евтино и по добре.Оня ден намерих Бг.фирма която продава инсталации за олио но цената е неоправдано висока поне за мен.С малко четене в нета и сръчност за цената на една инсталация може да оборудваш 3 автомобила.Моята излезе не по вече от 200 лева за Голф3 1,9 ТДК.Ей тука ще ви пусна сайта им ако някой се интересува http://www.biogorivo.com/index.html

Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 80 госта