антифриэ

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

антифриэ

Мнениеот popeye » Пет 22 окт 2004 21:07


някои има ли представа за видовете и химичния състав на антифриэа




Потребителски аватар
MK2
Мнения: 424
Регистриран на: Пон 06 сеп 2004 17:51
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот MK2 » Съб 23 окт 2004 18:58


Знам само че преди време си купих концентриран антифтиз(български,сертифициран по стандарт за качество ISO9001 или нещо от сорта,абе няма значение) и струваше 10лв.-4л. Със съотношение на концентрат към вода тъй както 1:2 издържа на темпераатура от -20.След това видях същия на една бензиностанция за 18лв.Така че ви предлагам да отидете до метро,а и избора е голям!!!


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Съб 23 окт 2004 19:45


най разпространения е етилен-гликол.
иначе повечето са гликоли.

Последна промяна от vaskoto1 на Пон 25 окт 2004 7:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

antifris

Мнениеот Жоро Делчев » Нед 24 окт 2004 1:17


Антифриза е етилен-гликол и е силно отровен,в чист вид причинява корозия и за тва му слагат добавки ,наи -добре е да са разрежда 50:50 с дестилирана вода.


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: antifris

Мнениеот vaskoto1 » Нед 24 окт 2004 8:39


Achim Laurizen написа:в чист вид причинява корозия и за тва му слагат добавки ,наи -добре е да са разрежда 50:50 с дестилирана вода.


не съм ного съгласен за корозията...ма не споря.
водата се добавя поради факта че тя има най добри топлоотдаващи /приемащи характеристики-но има кофти момента че замръзва...
иначе другия плюс на антифриза е че маже водната помпа-е затуй не съм съгласен с корозията.
има и други освен етилен-гликола-не е само той-ма не се сещам сега...


Потребителски аватар
malcho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот malcho » Пон 25 окт 2004 7:55


Антифризът е смес от моно етилен гликол, вода и още 5-12 / в зависимост от производителя/ присадки - анти корозионни, стабилизиращи и т.н. Интересно е че чистият моно етилен гликол замръзва при -12°С, а водата при 0°С. Ниската температура на замръзване се получава именно при смесването им и се дължи
на водородните връзки, които се създават. Така, че ако някой Ви
твърди, че Ви продава антифриз концентрат -40 - не му вярвайте!


Потребителски аватар
mucho
Палячо
Мнения: 1367
Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mucho » Пон 25 окт 2004 9:45


добре де ;) чета ся аз и тука, и в по-стари теми за антифриза, и пак не ми светва аджаба антифриза последно тряя ли да се разрежда с малко дистилирана водица (че нал имал корозионни свойства) ели не ...

... аз до ся не съм го разреждал, думкам до зуко от оня руския жълтурестия (казват, че бил готски) и тва е ;) - да не би па да бъркам ам?!


Потребителски аватар
malcho
Мнения: 288
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот malcho » Пон 25 окт 2004 13:14


Трябва.Обикновено на всяка опаковка има схема за степента на разреждане.


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

антифризз

Мнениеот Жоро Делчев » Пон 25 окт 2004 21:36


Чист антифриз недеи слага.Аз сложих по едно време и след един ден радиаторчето на парното протече,после от тялото на термостата и за капак от дъното на радиатора.Доста пари отидоха за смяната...Бях сменил водната помпа и един комшия ми вика сложи чист антифриз да смазва помпата и кво стана -200 лева назад...


Потребителски аватар
mucho
Палячо
Мнения: 1367
Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: антифризз

Мнениеот mucho » Пон 25 окт 2004 23:46


Achim Lauritzen написа:Чист антифриз недеи слага.Аз сложих по едно време и след един ден радиаторчето на парното протече,после от тялото на термостата и за капак от дъното на радиатора.Доста пари отидоха за смяната...Бях сменил водната помпа и един комшия ми вика сложи чист антифриз да смазва помпата и кво стана -200 лева назад...


ок мерс ;) то аз на голфа йош не съм сменял, ама на корсата думках квот ми падне :twisted: - за голфа убещаам да не праа така ;)

[offtopic]за мен е истинска чест такава знаменита немска звезда да ми отговаря ;) - благодаря ти мистър Ахим ;)[/offtopic]


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Вто 26 окт 2004 9:17


Тази схема (нарича се диаграма на състоянието) отговаря на част от поставените въпроси и обяснява дадените отговори.
Изображение

Защо НЕ ТРЯБВА да се използва етиленгликол без да е разтворен във вода.
1. Защото има относително висока t на начало на замръзване - 11.5 °C (виж диаграмата при 100% етиленгликол), след която започва да се превръща в каша (смес от кристали и течност);
2. Защото има по-висока плътност спрямо водата, което означава по-висок вискозитет, следователно по-големи загуби на енергия в охладителната система. Излишно се товари водната помпа.

Защо НЕ ТРЯБВА да се използва етиленгликол в чист вид (като химичен състав).
1. Защото наистина има корозионно действие върху металните елементи от охладителната система. Затова използвайте САМО антифризи, които съдържат т. нар. инхибитори. Предполага се, че антифризите от търговската мрежа трябва да съдържат такива.
2. Защото има по-малък специфичен топлинен капацитет отколкото водата (охлажда по-лошо).

Какво СЪОТНОШЕНИЕ етиленгликол/вода трябва да се използва.
Например, за да се получи t на замръзване -25 °C (напълно достатъчна за нашата географска ширина) трябва да се използва охл. течност с около 40% етиленгликол (60% вода). Съдържание на етиленгликол по-ниско 30% не се препоръчва, защото разтворът губи противокорозионните си свойства.

Забележки:
1) Тази диаграма е приблизителна (с учебна цел) и НЕ ТРЯБВА да се използва за точни изчисления. Най-добре е да се ръководите от инструкциите на производителя на антифриза.
2) Диаграмата важи САМО за най-разпространеният антифриз - на основата на етиленгликол. Съществуват и други. Така, че ВНИМАТЕЛНО!

Последна промяна от stil на Чет 02 фев 2012 10:12, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот vasstop » Вто 26 окт 2004 13:12


Васкооо weekenda съм при тебе да отлееме от антифриза и да налеем водица :)


Потребителски аватар
popeye
Мнения: 1253
Регистриран на: Пет 30 юли 2004 22:59
Автомобил: VW Passat variant 4motion 2002
Двигател: AMX 193hp 2771cc
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот popeye » Вто 26 окт 2004 19:42


най-разпространеният антифриз - на основата на етиленгликол. Съществуват и други
това ме интересува-какви са другите видове


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Вто 26 окт 2004 19:58


vasstop написа:Васкооо weekenda съм при тебе да отлееме от антифриза и да налеем водица :)


седи мирен бре! :lol:
нали затуй ти казах да си вземеш от брикото-булгар-булгааар. пише концентрат ама...
аз 2ра кола карам с тоя "концентрат" и ни ми е замръзнала ни ми се е скапала нещо...
виж за хубавите антифризи-може!
съгласен съм напълно. ама там за 15 кинта няма да си напълниш системата... 8)


stil
Мнения: 534
Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
Автомобил: VW Polo 1991
Двигател: NZ
Местоположение: София

Мнениеот stil » Сря 27 окт 2004 10:34


най-разпространеният антифриз - на основата на етиленгликол. Съществуват и други това ме интересува-какви са другите видове
Не съм голям специалист по антифризи, но доколкото знам се различават по валентността на използвания алкохол (гликоли, глицерини, спирт, някой соли и др). За повече информация – да помага някой химик. Аз само ще отбележа, че всичи те се различават значително във своите свойства (специфичен топлинен капацитет, топлопроводност, плътност, t на замръзване, разтворимост във вода), затова не бива да се правят експерименти върху автомобилните двигатели. За тях май на най подходящи са етиленгликоловите.



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта