
ВЪПРОС ЗА ШИБЕДАХА!
-
- Мнения: 979
- Регистриран на: Вто 28 авг 2007 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
ВЪПРОС ЗА ШИБЕДАХА!
НЕработи шибедаха на Вентото - електрически е като натисна копчето и се чува звук,но не го отваря.Проверих бушоните-НЕ е от тях -КАКЪВ МОЖЕ ДА Е ПРОБЛЕМА?? 

- titi7707
- Мнения: 2482
- Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
- Автомобил: Golf 3
- Двигател: ABS 1993
- Местоположение: Плевен
обикновенно криви водачи на люка има електроника и датчик за претоварване на мотора който излючва!затова неможе да се затваря оправя се но трябва майстор който разбира много от такива неща в Плевен има само двама! единият ми прави всичко по колата и ми направи и шибидаха беше го свалил на земята целия и цял ден работа взе ми 90 лв. труд и части но сега всичко е нормално 

-
- Мнения: 979
- Регистриран на: Вто 28 авг 2007 20:55
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- hop
- Мнения: 100
- Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
- Автомобил: VW Touran 2005
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Може и да е капризен, но си е хубаво нещо шибидаха!
Доста оплаквания съм изчел тук от него. Вероятно немеца наистина го е създал крехък, чуплив, трудно ремонтируем и проблемо-създаващ.
На мен обаче по-ми се вярва просто да е проектиран да изкарва толкова време, докато шофиращия германец изхвърли колата си на боклука или я купи някой източноевропеец, след като си е изпяла песента по истинските европейски пътища. С две думи - не мисля, че немеца се оплаква от счупен люк!!!
Системата на шибидаха е ОТВОРЕНА. Т.е. - той не херметизира отвора в тавана, когато го затвориш. За това са и четерите отводнителни канала в краищата му. Протичането на влага в купето може да се дължи на запушените (затлачени с прах и всякаква мръсотия) канали или на разхлабени и неуплътняващи връзки на четерите маркуча към люка. Първото се оправя, като се отпушат каналите (с тел, внимателно да не се откачат мъркучите), а второто е по сложно - сваля се тавана и се силиконират връзките на маркучите към люка.
Друг шубан-дах-ски проблем е чупенето на водачите, и като че ли най-често това е левия. Люка или не се отваря (неприятно) или се отваря, но трябва да му се помага ръчкайки го, за да се затвори (кофти) или изобщо не ще да се затвори (много лошо). Гимнастиката по ремонта е голяма, но както се убедихме - майстори има. Само дето всеки трябва да си прецени, дали му се дават пари за тази екстра.
А причините, поради които се чупят прословутите водачи са: съхненето с времето (и набиването на достатъчно прах) на смазката (греста) на тия всички водачи, плъзгачи, червячни механизми и зъбчатки - увеличава се триенето между тези всичките и или сработва изключвателя на моторчето или се чупи най-крехкото от тях - прословутия ляв водач. Плъзгачите и каналите са алуминиеви и ако не са смазвани (а германеца едва ли го прави това, на него не му пука че някой източноевропеец ще си блъска главата) се издълбават канали в тях и един ден водачите задират и се чупят.
Да чукна на дърво, при мен шибидаха си работи! Може пък и наистина някоя немска баба-пенсионерка да ми е карала Вентото само за да си вземе пенсията веднъж месечно и още два пъти да ходи да й мерят кръвното в поликлиниката а през останалото време да си я държи в гаража!
Извода до който достигнах обаче (и с който не искам да ангажирам никого) след като изчетох доста и тук и в рукия сайт и... другаде, е че на източноевропейския собственик на кола с шибидах се пада отговорноста да го поддържа в работно състояние, ако разбира се иска да се любува на тази екстра. Поне аз правя така!
От време на време (веднъж годишно) да се почисват отводнителните канали. Не е задължително да е с тел (а и е опасно). Прекарването на вода с разтворен в нея миещ препарат през каналите (маркучите) е достатъчно да отмие набъканите прахоляци и да не протича тавана при всеки по-силен дъжд. Смазването със същата периодичност (пак от време на време) на водачите, плъзгачите, повдигачите и т.н пък ще удължи експлоатационния срок на люка. Не е задължително да се сваля за това тавана - достатъчно е да се почисти видимото наплескано с грес и след това да се наплеска отново. При следващите няколко отваряния и затваряния на люка греста ще се разнесе навсякъде, където трябва.
Доста оплаквания съм изчел тук от него. Вероятно немеца наистина го е създал крехък, чуплив, трудно ремонтируем и проблемо-създаващ.
На мен обаче по-ми се вярва просто да е проектиран да изкарва толкова време, докато шофиращия германец изхвърли колата си на боклука или я купи някой източноевропеец, след като си е изпяла песента по истинските европейски пътища. С две думи - не мисля, че немеца се оплаква от счупен люк!!!
Системата на шибидаха е ОТВОРЕНА. Т.е. - той не херметизира отвора в тавана, когато го затвориш. За това са и четерите отводнителни канала в краищата му. Протичането на влага в купето може да се дължи на запушените (затлачени с прах и всякаква мръсотия) канали или на разхлабени и неуплътняващи връзки на четерите маркуча към люка. Първото се оправя, като се отпушат каналите (с тел, внимателно да не се откачат мъркучите), а второто е по сложно - сваля се тавана и се силиконират връзките на маркучите към люка.
Друг шубан-дах-ски проблем е чупенето на водачите, и като че ли най-често това е левия. Люка или не се отваря (неприятно) или се отваря, но трябва да му се помага ръчкайки го, за да се затвори (кофти) или изобщо не ще да се затвори (много лошо). Гимнастиката по ремонта е голяма, но както се убедихме - майстори има. Само дето всеки трябва да си прецени, дали му се дават пари за тази екстра.
А причините, поради които се чупят прословутите водачи са: съхненето с времето (и набиването на достатъчно прах) на смазката (греста) на тия всички водачи, плъзгачи, червячни механизми и зъбчатки - увеличава се триенето между тези всичките и или сработва изключвателя на моторчето или се чупи най-крехкото от тях - прословутия ляв водач. Плъзгачите и каналите са алуминиеви и ако не са смазвани (а германеца едва ли го прави това, на него не му пука че някой източноевропеец ще си блъска главата) се издълбават канали в тях и един ден водачите задират и се чупят.
Да чукна на дърво, при мен шибидаха си работи! Може пък и наистина някоя немска баба-пенсионерка да ми е карала Вентото само за да си вземе пенсията веднъж месечно и още два пъти да ходи да й мерят кръвното в поликлиниката а през останалото време да си я държи в гаража!
Извода до който достигнах обаче (и с който не искам да ангажирам никого) след като изчетох доста и тук и в рукия сайт и... другаде, е че на източноевропейския собственик на кола с шибидах се пада отговорноста да го поддържа в работно състояние, ако разбира се иска да се любува на тази екстра. Поне аз правя така!
От време на време (веднъж годишно) да се почисват отводнителните канали. Не е задължително да е с тел (а и е опасно). Прекарването на вода с разтворен в нея миещ препарат през каналите (маркучите) е достатъчно да отмие набъканите прахоляци и да не протича тавана при всеки по-силен дъжд. Смазването със същата периодичност (пак от време на време) на водачите, плъзгачите, повдигачите и т.н пък ще удължи експлоатационния срок на люка. Не е задължително да се сваля за това тавана - достатъчно е да се почисти видимото наплескано с грес и след това да се наплеска отново. При следващите няколко отваряния и затваряния на люка греста ще се разнесе навсякъде, където трябва.
- VW_ABT
- Мнения: 24
- Регистриран на: Вто 06 мар 2007 0:33
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: AKL
- Местоположение: София
между плафона и шибедаха има едно пластмасово капаче, под което е управляващия блок на люка. Като махнеш това капаче ще забележиш едно малко кръгло капаче с бяла стрелка. Отмести капачето по посока на стрелката и под него ще забележиш една дупчица. Вземи "Z" образния шестограм, който е закачен с шипки за управляващия блок и сложи в дупчицата. Завъртайки го отваряш и затварях шибедаха механично, т.е. без да работи електромотора!:) Аз на това му викам "аварийна система за отваряне/затваряне на люка" 

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта