ВЪПРОС ЗА ШИБЕДАХА!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Vento_Power
Мнения: 979
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

ВЪПРОС ЗА ШИБЕДАХА!

Мнениеот Vento_Power » Сря 10 окт 2007 9:48


НЕработи шибедаха на Вентото - електрически е като натисна копчето и се чува звук,но не го отваря.Проверих бушоните-НЕ е от тях -КАКЪВ МОЖЕ ДА Е ПРОБЛЕМА?? :?:




rumo
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 28 юни 2007 11:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rumo » Сря 10 окт 2007 11:36


Механиката ще е . Моя отваря , а пък не затваря , което е по-лошия вариант , щото може да остане и отворен.
И доколкото знам е доста скъп ремонта .


Потребителски аватар
titi7707
Мнения: 2482
Регистриран на: Вто 05 сеп 2006 21:21
Автомобил: Golf 3
Двигател: ABS 1993
Местоположение: Плевен

Мнениеот titi7707 » Сря 10 окт 2007 19:18


обикновенно криви водачи на люка има електроника и датчик за претоварване на мотора който излючва!затова неможе да се затваря оправя се но трябва майстор който разбира много от такива неща в Плевен има само двама! единият ми прави всичко по колата и ми направи и шибидаха беше го свалил на земята целия и цял ден работа взе ми 90 лв. труд и части но сега всичко е нормално :wink:


Vento_Power
Мнения: 979
Регистриран на: Вто 28 авг 2007 20:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vento_Power » Сря 10 окт 2007 19:25


Мерси много :beer


Потребителски аватар
H2O
Мнения: 1160
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 20:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Field of Dreams

Мнениеот H2O » Сря 10 окт 2007 20:28


Забрави за тоз люк!Не го отваряй нито затваряй.Една от простотиите на VW,да направят ел.люк,а да няма лампа за горивото.И аз имам,работи но не го отварям,щото ще бера ядове!Ей за такива недомислия не бях си взел Голф до сега!А съм сменил доста коли :!:


ila
Мнения: 998
Регистриран на: Чет 25 ное 2004 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ila » Чет 11 окт 2007 8:50


за майстор си колега. Оправи го на пролет. Писали сме телефоните на майстора, но сега ме мързи да търся.


Потребителски аватар
hop
Мнения: 100
Регистриран на: Чет 25 май 2006 16:00
Автомобил: VW Touran 2005
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот hop » Чет 11 окт 2007 10:36


Може и да е капризен, но си е хубаво нещо шибидаха!
Доста оплаквания съм изчел тук от него. Вероятно немеца наистина го е създал крехък, чуплив, трудно ремонтируем и проблемо-създаващ.
На мен обаче по-ми се вярва просто да е проектиран да изкарва толкова време, докато шофиращия германец изхвърли колата си на боклука или я купи някой източноевропеец, след като си е изпяла песента по истинските европейски пътища. С две думи - не мисля, че немеца се оплаква от счупен люк!!!
Системата на шибидаха е ОТВОРЕНА. Т.е. - той не херметизира отвора в тавана, когато го затвориш. За това са и четерите отводнителни канала в краищата му. Протичането на влага в купето може да се дължи на запушените (затлачени с прах и всякаква мръсотия) канали или на разхлабени и неуплътняващи връзки на четерите маркуча към люка. Първото се оправя, като се отпушат каналите (с тел, внимателно да не се откачат мъркучите), а второто е по сложно - сваля се тавана и се силиконират връзките на маркучите към люка.
Друг шубан-дах-ски проблем е чупенето на водачите, и като че ли най-често това е левия. Люка или не се отваря (неприятно) или се отваря, но трябва да му се помага ръчкайки го, за да се затвори (кофти) или изобщо не ще да се затвори (много лошо). Гимнастиката по ремонта е голяма, но както се убедихме - майстори има. Само дето всеки трябва да си прецени, дали му се дават пари за тази екстра.
А причините, поради които се чупят прословутите водачи са: съхненето с времето (и набиването на достатъчно прах) на смазката (греста) на тия всички водачи, плъзгачи, червячни механизми и зъбчатки - увеличава се триенето между тези всичките и или сработва изключвателя на моторчето или се чупи най-крехкото от тях - прословутия ляв водач. Плъзгачите и каналите са алуминиеви и ако не са смазвани (а германеца едва ли го прави това, на него не му пука че някой източноевропеец ще си блъска главата) се издълбават канали в тях и един ден водачите задират и се чупят.
Да чукна на дърво, при мен шибидаха си работи! Може пък и наистина някоя немска баба-пенсионерка да ми е карала Вентото само за да си вземе пенсията веднъж месечно и още два пъти да ходи да й мерят кръвното в поликлиниката а през останалото време да си я държи в гаража!
Извода до който достигнах обаче (и с който не искам да ангажирам никого) след като изчетох доста и тук и в рукия сайт и... другаде, е че на източноевропейския собственик на кола с шибидах се пада отговорноста да го поддържа в работно състояние, ако разбира се иска да се любува на тази екстра. Поне аз правя така!
От време на време (веднъж годишно) да се почисват отводнителните канали. Не е задължително да е с тел (а и е опасно). Прекарването на вода с разтворен в нея миещ препарат през каналите (маркучите) е достатъчно да отмие набъканите прахоляци и да не протича тавана при всеки по-силен дъжд. Смазването със същата периодичност (пак от време на време) на водачите, плъзгачите, повдигачите и т.н пък ще удължи експлоатационния срок на люка. Не е задължително да се сваля за това тавана - достатъчно е да се почисти видимото наплескано с грес и след това да се наплеска отново. При следващите няколко отваряния и затваряния на люка греста ще се разнесе навсякъде, където трябва.


Потребителски аватар
venll-vr
Мнения: 469
Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, Враца

Мнениеот venll-vr » Чет 11 окт 2007 11:34


Свали си ключа с който се отваря и затваря до плафона. Разглоби и почисти добре, защото може да има нагорели контакти. Поне моят се оправи така.


Потребителски аватар
VW_ABT
Мнения: 24
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 0:33
Автомобил: VW Bora
Двигател: AKL
Местоположение: София

Мнениеот VW_ABT » Чет 11 окт 2007 13:26


между плафона и шибедаха има едно пластмасово капаче, под което е управляващия блок на люка. Като махнеш това капаче ще забележиш едно малко кръгло капаче с бяла стрелка. Отмести капачето по посока на стрелката и под него ще забележиш една дупчица. Вземи "Z" образния шестограм, който е закачен с шипки за управляващия блок и сложи в дупчицата. Завъртайки го отваряш и затварях шибедаха механично, т.е. без да работи електромотора!:) Аз на това му викам "аварийна система за отваряне/затваряне на люка" :P



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 70 госта