как се чистят маслените пътища на ДВГ-то?

Главният форум, касаещ всичко свързано с автомобилите Volkswagen
Потребителски аватар
ventor
Мнения: 152
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

как се чистят маслените пътища на ДВГ-то?

Мнениеот ventor » Пет 16 мар 2007 22:26


днес като свалих капака на главата и .... се уплаших, страшна мизерия! налепите как се чистят? има ли някаква добавка или нещо друго? знам ,че трябва да сваля картера и да го почистя с бензин, но си мисля, за отаналите пътища на маслото, как се почистват?




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 16 мар 2007 22:33


Има добавки за почистване на двигателя непосредствено преди смяна на маслото.Аз се доверявам на Лики Моли.Имат 2 вида добавки за почистване:с едната наливаш и оставяш двигателя 15 мин. на свободен ход и изливаш маслото; при другата наливаш,караш около 80-100 км и сменяш маслото.А тези налепи май си ги има по всички двигатели...освен сериозно поддържаните,разбира се :) .


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Съб 17 мар 2007 0:23


По редовно сервизираните двигатели тия мизерии ги няма.Пробвай да налееш промивно масло преди следващата смяна на маслото :wink:


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Съб 17 мар 2007 0:34


Това е нещо много лошо попринцип и когато налееш хубаво масло (а както се знае хубавите масла имат прочистващ ефект)то изчиства тези мизерии и ги събаря долу и от там се набиват в цедката и масленния филтър и до следващата смяна на маслото дебита на масленната помпа е по малък :roll: Затова както казаха колегите или с добавка за прочистване или както каза колегата NovobranecGT :wink:


provigo
Мнения: 96
Регистриран на: Пон 23 яну 2006 4:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Канада

Мнениеот provigo » Съб 17 мар 2007 0:53


Така стават мизерии и налепи отвътре на двигателя когато се сменят маслата на 10 или 15 хил. км. Някой хора много се кефят като кажат "еее, моето масло го сменям на 12 хил. и нямам проблеми", ми то проблеми може да няма, ама после трябват добавки за почистване за които се говори в тая тема. Най-добрия начин е разглобяване на мотора, и почистване. Ама и едно сваляне на картер ще свърши работа. Както и да го мъчиш, на дъното на картера е просто тиня. Без сваляне не може да се изчисти.


Потребителски аватар
ventor
Мнения: 152
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ventor » Съб 17 мар 2007 9:37


значи смених маслото като взех колата, преди 1000 км, да изчакам ли или да чистя и сменям?


Потребителски аватар
kokovanev
Мнения: 1170
Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен

Мнениеот kokovanev » Съб 17 мар 2007 11:13


Сменяш на една година или след определен пробег /избран от теб между 5 и 15 к км :) - според маслото, карането и шАфьора/ - което настъпи първо. Преди да смениш маслото наливаш присадката в старото, бръмчиш 15 мин. /или се возиш/ и после сменяш. Колите ни са на такива години и км пробег, че колкото пъти да слагаш присадката - все ще пуска черно...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Мнениеот radotom » Съб 17 мар 2007 12:50


provigo написа:, на дъното на картера е просто тиня.

Въпреки отчайващото състояние, в което бях взел предната си кола, Г2, 1.6Д, се оказа, че картера е огледално чист! Изненадах се сам, защото разглабях мотор веднага след покупката, а и предните собственици бяха невероятни мърлячи, гледащи как да се мине по-тънко, по приятелски. Не казвам, че е правило, но все пак не е задължително да е с калища отдолу.


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Мнениеот znainainai » Съб 17 мар 2007 14:29


Последната смяна на масло я правих при един приятел и ми сипаха промивна добавка. Има ефект преди лампата изгасваше когато запали мотора( 1 сек след като заработи) а сега още докато върти на стартер. :D


Потребителски аватар
Muncho
Мнения: 2996
Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Muncho » Съб 17 мар 2007 14:47


Колко горе долу струва и къде може да се намери тази добавка :gruebel


Потребителски аватар
Asen_D
Мнения: 2239
Регистриран на: Чет 19 яну 2006 0:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Asen_D » Съб 17 мар 2007 19:26


Muncho написа:Колко горе долу струва и къде може да се намери тази добавка :gruebel


Във почти всички бензиностанции ги има,
тази която аз ползвам е на STP,синя консерва,Енджин нещоси....
Около 10-тина лева е...


ttony
Мнения: 169
Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ttony » Нед 18 мар 2007 9:20


Грешка е да се промива двг с добавки. Накратко се получава следното: голяма част от налепите по стените на каналите падат и запушват самите канали. добавката не може да работи безкрайно дълго за да ги разтвори напълно. Резултатът е запушена маслена помпа, ниско налягане на маслото, протекли гарнитури и пр...н колянов вал. Частично решение е да се отвори картера и да се почисти насъбралата се след промивка мръсотия.

По-доброто решение е да се сложи хубаво синтетично масло, хубав филтър и няколко път да се сменят не на 10-12К км, а на 6-8к км. (Аз лично харесвам Кастрол+Knecht :), но това е за друга тема.

В заключение ще кажа, че гореописаният сценарий не съм си го изсмукал от пръстите, а се случи на мой приятел.

П.П. на 1.4 маслената помпа не е от най-дълговечните.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 19 мар 2007 20:56


ttony написа:Грешка е да се промива двг с добавки. Накратко се получава следното: голяма част от налепите по стените на каналите падат и запушват самите канали. добавката не може да работи безкрайно дълго за да ги разтвори напълно. Резултатът е запушена маслена помпа, ниско налягане на маслото, протекли гарнитури и пр...н колянов вал. Частично решение е да се отвори картера и да се почисти насъбралата се след промивка мръсотия.

По-доброто решение е да се сложи хубаво синтетично масло, хубав филтър и няколко път да се сменят не на 10-12К км, а на 6-8к км. (Аз лично харесвам Кастрол+Knecht :), но това е за друга тема.


Има и по-лесен начин след слагане на добавка.
Източваш маслото с добавката. слагаш тапата, наливаш 3л бензин , стой няколко часа и източваш без никакво въртене на стартер или палене. Ако има много гнилоч повтаряш процедурата.
Слагаш после евтино ново масло, да поработи 5-10 мин и пак точиш.
Слагаш хубаво масло и караш и редовна смяна на маслото 2-3000 км преди срока на производителя .


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот kris11 » Пон 19 мар 2007 21:14


ttony написа:Грешка е да се промива двг с добавки. Накратко се получава следното: голяма част от налепите по стените на каналите падат и запушват самите канали. добавката не може да работи безкрайно дълго за да ги разтвори напълно. Резултатът е запушена маслена помпа, ниско налягане на маслото, протекли гарнитури и пр...н колянов вал. Частично решение е да се отвори картера и да се почисти насъбралата се след промивка мръсотия.

По-доброто решение е да се сложи хубаво синтетично масло, хубав филтър и няколко път да се сменят не на 10-12К км, а на 6-8к км. (Аз лично харесвам Кастрол+Knecht :), но това е за друга тема.


Има и по-лесен начин след слагане на добавка.
Източваш маслото с добавката. слагаш тапата, наливаш 3л бензин , стой няколко часа и източваш без никакво въртене на стартер или палене. Ако има много гнилоч повтаряш процедурата.
Слагаш после евтино ново масло, да поработи 5-10 мин и пак точиш.
Слагаш хубаво масло и караш и редовна смяна на маслото 2-3000 км преди срока на производителя .


Потребителски аватар
ventor
Мнения: 152
Регистриран на: Пон 17 юли 2006 16:35
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот ventor » Пон 19 мар 2007 22:10


благодаря ви колеги!!



Върни се в “Основен Volkswagen Форум”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 103 госта