как се чистят маслените пътища на ДВГ-то?
как се чистят маслените пътища на ДВГ-то?
днес като свалих капака на главата и .... се уплаших, страшна мизерия! налепите как се чистят? има ли някаква добавка или нещо друго? знам ,че трябва да сваля картера и да го почистя с бензин, но си мисля, за отаналите пътища на маслото, как се почистват?
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Има добавки за почистване на двигателя непосредствено преди смяна на маслото.Аз се доверявам на Лики Моли.Имат 2 вида добавки за почистване:с едната наливаш и оставяш двигателя 15 мин. на свободен ход и изливаш маслото; при другата наливаш,караш около 80-100 км и сменяш маслото.А тези налепи май си ги има по всички двигатели...освен сериозно поддържаните,разбира се
.

- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- rusiq_24
- Мнения: 1660
- Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Това е нещо много лошо попринцип и когато налееш хубаво масло (а както се знае хубавите масла имат прочистващ ефект)то изчиства тези мизерии и ги събаря долу и от там се набиват в цедката и масленния филтър и до следващата смяна на маслото дебита на масленната помпа е по малък
Затова както казаха колегите или с добавка за прочистване или както каза колегата NovobranecGT 


Така стават мизерии и налепи отвътре на двигателя когато се сменят маслата на 10 или 15 хил. км. Някой хора много се кефят като кажат "еее, моето масло го сменям на 12 хил. и нямам проблеми", ми то проблеми може да няма, ама после трябват добавки за почистване за които се говори в тая тема. Най-добрия начин е разглобяване на мотора, и почистване. Ама и едно сваляне на картер ще свърши работа. Както и да го мъчиш, на дъното на картера е просто тиня. Без сваляне не може да се изчисти.
- kokovanev
- Мнения: 1170
- Регистриран на: Пет 09 сеп 2005 16:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Сменяш на една година или след определен пробег /избран от теб между 5 и 15 к км
- според маслото, карането и шАфьора/ - което настъпи първо. Преди да смениш маслото наливаш присадката в старото, бръмчиш 15 мин. /или се возиш/ и после сменяш. Колите ни са на такива години и км пробег, че колкото пъти да слагаш присадката - все ще пуска черно...

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
provigo написа:, на дъното на картера е просто тиня.
Въпреки отчайващото състояние, в което бях взел предната си кола, Г2, 1.6Д, се оказа, че картера е огледално чист! Изненадах се сам, защото разглабях мотор веднага след покупката, а и предните собственици бяха невероятни мърлячи, гледащи как да се мине по-тънко, по приятелски. Не казвам, че е правило, но все пак не е задължително да е с калища отдолу.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
-
- Мнения: 169
- Регистриран на: Пет 16 дек 2005 21:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Грешка е да се промива двг с добавки. Накратко се получава следното: голяма част от налепите по стените на каналите падат и запушват самите канали. добавката не може да работи безкрайно дълго за да ги разтвори напълно. Резултатът е запушена маслена помпа, ниско налягане на маслото, протекли гарнитури и пр...н колянов вал. Частично решение е да се отвори картера и да се почисти насъбралата се след промивка мръсотия.
По-доброто решение е да се сложи хубаво синтетично масло, хубав филтър и няколко път да се сменят не на 10-12К км, а на 6-8к км. (Аз лично харесвам Кастрол+Knecht
, но това е за друга тема.
В заключение ще кажа, че гореописаният сценарий не съм си го изсмукал от пръстите, а се случи на мой приятел.
П.П. на 1.4 маслената помпа не е от най-дълговечните.
По-доброто решение е да се сложи хубаво синтетично масло, хубав филтър и няколко път да се сменят не на 10-12К км, а на 6-8к км. (Аз лично харесвам Кастрол+Knecht

В заключение ще кажа, че гореописаният сценарий не съм си го изсмукал от пръстите, а се случи на мой приятел.
П.П. на 1.4 маслената помпа не е от най-дълговечните.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
ttony написа:Грешка е да се промива двг с добавки. Накратко се получава следното: голяма част от налепите по стените на каналите падат и запушват самите канали. добавката не може да работи безкрайно дълго за да ги разтвори напълно. Резултатът е запушена маслена помпа, ниско налягане на маслото, протекли гарнитури и пр...н колянов вал. Частично решение е да се отвори картера и да се почисти насъбралата се след промивка мръсотия.
По-доброто решение е да се сложи хубаво синтетично масло, хубав филтър и няколко път да се сменят не на 10-12К км, а на 6-8к км. (Аз лично харесвам Кастрол+Knecht, но това е за друга тема.
Има и по-лесен начин след слагане на добавка.
Източваш маслото с добавката. слагаш тапата, наливаш 3л бензин , стой няколко часа и източваш без никакво въртене на стартер или палене. Ако има много гнилоч повтаряш процедурата.
Слагаш после евтино ново масло, да поработи 5-10 мин и пак точиш.
Слагаш хубаво масло и караш и редовна смяна на маслото 2-3000 км преди срока на производителя .
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
ttony написа:Грешка е да се промива двг с добавки. Накратко се получава следното: голяма част от налепите по стените на каналите падат и запушват самите канали. добавката не може да работи безкрайно дълго за да ги разтвори напълно. Резултатът е запушена маслена помпа, ниско налягане на маслото, протекли гарнитури и пр...н колянов вал. Частично решение е да се отвори картера и да се почисти насъбралата се след промивка мръсотия.
По-доброто решение е да се сложи хубаво синтетично масло, хубав филтър и няколко път да се сменят не на 10-12К км, а на 6-8к км. (Аз лично харесвам Кастрол+Knecht, но това е за друга тема.
Има и по-лесен начин след слагане на добавка.
Източваш маслото с добавката. слагаш тапата, наливаш 3л бензин , стой няколко часа и източваш без никакво въртене на стартер или палене. Ако има много гнилоч повтаряш процедурата.
Слагаш после евтино ново масло, да поработи 5-10 мин и пак точиш.
Слагаш хубаво масло и караш и редовна смяна на маслото 2-3000 км преди срока на производителя .
Върни се в “Основен Volkswagen Форум”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 103 госта