Пасат Б5 - 1997г. 1.9ТДИ 110к.с. проблем с педала на газта

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
valerius
Мнения: 348
Регистриран на: Пет 01 фев 2008 10:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Монтана
Контакти:

Пасат Б5 - 1997г. 1.9ТДИ 110к.с. проблем с педала на газта

Мнениеот valerius » Пет 21 мар 2008 21:46


Здравейте,
пускам тази тема за тези които са си блъскали главата със същия проблем или им предстои да го направят. В български страници никаде няма материали по този въпрос а в чуждите доста, защото явно това си е често срещан проблем.

Иде реч за проблеми с педала на газта. При мен лично на моя Пасат Б5 - 1997г. 1.9ТДИ 110к.с. Когато шофирам и вали дъжд автомобила влиза в сервизен режим. Лампата на таблото светва, подържа до 1100об./мин. и нямам подаване на газ. Качен за диагностика с VAG-COM изписва следната грешка:

18047 - Accelerator Position Sensor 1/2 (G79/G185): Implausible Signal
P1639 - 35-10 - - - Intermittent

Майстори всякакви всеки със своите идеи и съвети. Един иска да сменя педала друг ECU-то, трети друго и тн. А проблема е никакъв а решението му просто. Във мн. чуждестранни сайтове е описано точно това решение което подейства и при мен. А именно:
С годинките и явно податливо на влага при дъжд проникваща в кутията на ECU-то която се намира под предния капак и овлажнява конектора от педала до ECU-то. Самата букса е в ъгъла до едниния винт на капака и от там се овлажнява. При мен лично беше клеясала и това създава проблема и не прави добър контакт особено при влажно време. Просто се почиства с контактен Спрей и всично е вече наред. Показвам каде точно се намира на снимката.

Изображение

радвам се ако сам бил от полза. На мен решението ми отне 9 месеца и обикаляне по всевъзмойни маистори докато не не се справих сам.
mod edit: Varbona

Последна промяна от valerius на Пет 20 мар 2009 22:03, променено общо 1 път.




svilen5
Мнения: 45
Регистриран на: Пон 10 дек 2007 16:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Мнениеот svilen5 » Съб 22 мар 2008 6:55


браво колега, евала
един безкористен човек :bowdown


Потребителски аватар
lover4o
Мнения: 31
Регистриран на: Пон 07 апр 2008 16:38
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот lover4o » Пон 07 апр 2008 17:04


Колега много благодаря аз имах същия проблем и го оправих благодарение на теб...! аз мога да ти дам и един съвет както е кутията на Компютъра отдолу има гумено оплътнение почисти го стабилно и намажи с силиконче и здраво стегни 2-а болта които държат самата кутия на компа да се изолира достъпа на водата аз така направих, и с контактния спрей както си описал.... наистина ми беше много полезен и проблема изчезна...!!! ТИ СИ ВЕЛИК!
mod edit: gr_kanev


Потребителски аватар
martin983
Мнения: 52
Регистриран на: Нед 07 окт 2007 12:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ботевград

Мнениеот martin983 » Пон 07 апр 2008 17:24


ЕВАЛА!


Потребителски аватар
sto4o
Мнения: 221
Регистриран на: Нед 15 мар 2009 11:37
Автомобил: Leon
Двигател: ARL
Местоположение: София

Re: Проблем с педала на газта

Мнениеот sto4o » Вто 22 юни 2010 20:33


колега днес и при мен се появи същия проблем след преминаване през една многооо дълбочка локва само че колата е голф 4 tdi AHF 110 кс. моля някой да ми даде насоки къде е тая букса при голф или какво друго да търся


mirimontana
Мнения: 4
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 23:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с педала на газта

Мнениеот mirimontana » Пон 13 фев 2012 11:02


Привет на всички колеги! И аз си патя от този педал при мен възникна въпроса какво правим след като се изчистят и трите букси и пак си остава проблема?
Аз като дипломиран ел техник и педала от който си патя стигнах до следния извод проблема е с натрупване т.е. прецакан е педала и в следствие на влагата буксите си променят параметрите и започва да се появаява тази грешка. При мен след почистването нещата се оправиха за няколко седмици или месец зависи от метерологичните условия.Така аз карам Сеат Леон при мен буксата ,която е посочил колегата е синя така че колегите с голфовете е добре да обърнат внимание и на синята букса или по добре на всичките които са там.Аз стигнах до смяна на педал ,но преди това реших да го разглобя естествено нали съм българин :D обяснявам каква е процедурата.Сваля се кората и след това педала или само той на който както му е удобно от страни се вижда капаче с 5 болчета едното от които е с боя което ви навежда на мисълта че има някаква калибровка.При това положение се салгат един два маркера(белега)на капачето и корпуса аз забравих естествено :banghead: но за късмет се бяха добре отбелязали главите на болтовете. Така какво има под капачето? На самото капаче е закрепена платка малка с 4 или 5 графитени ивици точно като на потенциометър а на основата има рамо с толкова плъзгачи.Почистих платката без да я свалям от капака,защото беше покрита с графитен прах.Оказа се че една от ивиците има 2 фабрични прекъсвания които по схема би трябвало да дават инфо на компа за темпомата (круиз контрола), които за запознати повече знаят че темпомата е заложен в инсталацията за това има и прекусвачи на съединителя и спирачката.Да се върнем на темата,при мен върху прекъсването се беше разнесъл графит което ще рече че вече не е съвсем прекъсване а има някаква проводимост от тук идва грешката с по твърд предмет го почистих и за сега проблема го няма и в дъжд и сняг :D .Почистването на буксите решава временно проблема защото увеличава проводимоста им и данните от педала влисат в някакви гранични параметри които компа не ги отчита.Това е дано съм бил полезен и да спестя някой лев на колегите ;)


K8KPI1988
Мнения: 26
Регистриран на: Чет 25 ное 2010 18:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с педала на газта

Мнениеот K8KPI1988 » Пон 13 юни 2016 11:24


Здравейте всички имам проблем с педала на газта само,че на голф 4 1.9 116к.с.Купих "нов" от една морга разглобих двата и сглобих най-доброто от единия платката с графитените писти,а от другия механизма с пружината и така си карам от известно време никакъв проблем до момента в който не завали.Тогава не знам точно при какви условия се появява проблема.Казах не знам при какви условия,защото не всеки път когато вали го прави.ECU при голфовете седи малко по-различно от при на Пасата до колкото съм запознат.Въпроса ми е дали и при голфовете влиза такава букса в ECU както сте описали на горе и дали е отзад на компютъра отпред влизат две правоъгълни големи букси който са ок.Колегата mirimontana описва 3 букси ...ако може някой да ме насочи къде точно минават кабелите за педала на газта и къде отиват?!Благодаря предварително!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта