тампона за закрепване на моноинжекцията към вх. колектор

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

тампона за закрепване на моноинжекцията към вх. колектор

Мнениеот cerosina » Чет 24 ное 2005 15:10


Здравейте,

аз съм (с) Пасат 1.8 RP моно-мотроник , напоследък забелязвам че оборотите на празен ход се клатят леко на бензин и на газ. Смених свещи , кабелите са добре и тръгнах да търся друга повреда.
Разгледах инжекциона и забелязах че се клати в основата точно където се закрепва за входящите колектори, Като го наклоня на едната страна се отваря дупка 5 мм , точно около едно оплътнение/скъсана пластмаса, а като го наклония на другата страна блока на инж. е стабилен, няма дупка.
При работещ двигател, като отворя "дупката" двигателя изгасва.
Според мен това не е нормално , и преди да тръгна да разглабям мисля да ви питам ( ако някой е разглабял моното до колекторите ) - основата монолитна ли е или просто някой болт не са го завили като хората и не са затегнали оплътнението ( като са слагали плочката за газовото ) затова от едната страна се клати ? Как се задържа инжекциата към колекторите ? Има там едни трудно достъпни болтове No 10 като се отвори кожуха на инж., те ли стигат до долу или по нататък се открива кой държи "'пръскалката" към колекторите?
Мерси.




Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 24 ное 2005 15:25


Трите болта дет държат пластмасата не стигат до долу а си е дъжат само нея.Ако тампона ти е скъсан требва си нов, но ако не е притегнат си го дозатегни и си готов.По принцип си е направено да се мърда но без да се образуват отвори.Двигатела ти гасне защото смуче въздух и сместа обеднява мн.


Потребителски аватар
Iavor
Мнения: 3233
Регистриран на: Пон 07 фев 2005 17:27
Автомобил: Škoda Octavia VRS
Двигател: CEGA 2008
Местоположение: София

Мнениеот Iavor » Чет 24 ное 2005 17:08


Към 40 лв е добрия тампон.На баща ми пасата е РП(мисля че си моно джетроник,а не моно мотроник :wink: )и му правеше същите номера.


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Чет 24 ное 2005 17:18


Явно ще си купя нов тампон...
А дали знаете как да го "притегна" ?
Към колекторите се държи с болтове 10-ка - те се виждат отвън. А към пръскалката, как се държи този тампон, отстрани като го гледам не мога да разбера ?

RP-тата могат да бъдат с Жетроник и с Мотроник :) зависи кога са произведени

Мерси за отг. :)


Потребителски аватар
bobcho
Мнения: 2230
Регистриран на: Вто 15 фев 2005 16:45
Автомобил: VW Golf 3
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Монтана

Мнениеот bobcho » Чет 24 ное 2005 17:59


Ами откачи го от към колекторите и ще видиш вече като ти е в ръцете как е хванат за "пръскалката" :D


Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот vaskoto1 » Чет 24 ное 2005 19:33


като махнеш пластмасовия капак ще видиш още 4 болта които всъщност крепят моното към тампона. разкачи всичко от моното и развии 4те болта като след това внимаваш защото моното ще се разпадне на 2 (а щом си с газ 3) части. не е фатално нищо не можеш да объркаш ако внимаваш какво правиш.
след като махнеш моното-тампона става мн. достъпен за отвиване.


Потребителски аватар
Lisho
Мнения: 495
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:41
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот Lisho » Чет 24 ное 2005 19:38


momcho написа:Явно ще си купя нов тампон...
А дали знаете как да го "притегна" ?
Към колекторите се държи с болтове 10-ка - те се виждат отвън. А към пръскалката, как се държи този тампон, отстрани като го гледам не мога да разбера ?

RP-тата могат да бъдат с Жетроник и с Мотроник :) зависи кога са произведени

Мерси за отг. :)

Развиваш 3 (три) болта отгоре на пластмасовата капачка на моноинжекцията те са с дължина около 4-5 см. Те са захванати в корпуса на моноинжекцията.Махаш пласмасовата капачка (от нея моноинжекцията засмуква въздух през филтъра).След това развиваш 4 (четири) болта, ако си с плочка за газ ще са по-дълги около 8-10 см.Те са захванати в "проблема" - тампон всмукателен колектор (38 лв и нагоре намирал съм го и за 47 лв.). Тампона е захванат с 4 (четири) болтата около 2 см за самия всмукателен колектор. Ако не се лъжа всички болтове се развиват с "тръбно" ключе 10. Ако тампона е скъсан ще се получава описания по-горе ефект.При обратното сглобяване внимавай с поставянето на газовата плочка.Дюзите трябва да са НАДОЛУ.Защото при мен ми бяха монтирали газовата плочка нагоре и колата не работеше както трябва, че трябваше аз да си я обръщам.
Може би по-удачно е да го разглобиш и констатираш за какво се касае - разхлабени болтове или скъсан тампон.Аз залагам на скъсан тампон :wink:

Май vaskoto1 ме изпревари с "технологичната карта" :D


Потребителски аватар
cerosina
Мнения: 279
Регистриран на: Пет 14 окт 2005 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот cerosina » Пет 25 ное 2005 10:06


Стана ми ясно ( да се не надяваш ) :) Благодаря за изчерпателната информация.
Най вероятно този тампон е монолитен и е скъсан... Ще пиша кво е станало.


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Сря 30 ное 2005 23:08


Въпросният тампон си е направо "Консуматив" за марката и модела :wink:


HanSolo
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Черноочене

Мнениеот HanSolo » Пет 09 дек 2005 19:48


Pav3l написа:Въпросният тампон си е направо "Консуматив" за марката и модела :wink:

Че въпросният тампон е консуматив вече разбрах, обаче нормално ли е да се цепва през 3 месеца
Имам чувството че вече смених всякакви марки и производители на въпросните тампони, купувах и скъпи и препоръчани от монтьорите...сега купувам евтини, щото не мога да остисквам на тоя "консуматив" ей, според мен има някаква друга причина за толкова честата повреда.
Моля ако някой се е сблъскал със същите проблеми и е успял да ги разреши... нека остави тук един пост защото това е досто честа повреда и то не само на Пасат, а и на Голф май.
И между другото оригиналния тампон който си беше на колата се беше напукал от старост, а тези които слагам направо се разлагат.
Възможно ли е това да е от богата смес? Изглежда ми невероятно, но пак повтарям... тампоните изглеждат като разложена от бензин гума!


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Пет 09 дек 2005 21:29


Здравей колега!
Вчера имах същия проблем.
Сменях тампона под моноинжекцията. Взех някакъв уж немски, но не оригинален за 22лв. Като теб се замислих, дали не може да се направи някаква алуминиева отливка с формата на този тампон (не е сложно).
Ше видя колко ще изкара това менте.......
иначе както казаха по-горе колегите, свалят се трите болта на пластмасовия капак дето е въздуховода за филтъра, после на 4 болта се крепи моното и на края самия тампон е хванат за колекторните тръби с 4 болта, ....... развиваш и сменяш


HanSolo
Мнения: 15
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 19:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Черноочене

Мнениеот HanSolo » Съб 10 дек 2005 13:36


svere написа:Здравей колега!
Вчера имах същия проблем.
Сменях тампона под моноинжекцията. Взех някакъв уж немски, но не оригинален за 22лв. Като теб се замислих, дали не може да се направи някаква алуминиева отливка с формата на този тампон (не е сложно).
Ше видя колко ще изкара това менте.......

Не си само ти дето се замисляш за алуминиева отливка! Даже един колега си направи още не я е сложил обаче ...
Замисляте ли се защо конструктора е направил този тампон от гума, освен вибрациите може ли да има и някаква електро изолацонна функция? На моя Пасат например там има една кабелна обувчица, като, че ли е за маса... монтьора каза че някой модели имали ... обаче не ми се копае толкова навътре... да търся сега книги да купувам и да се занимавам с неща които не са ми работа.
Другата версия дето вчера чух направо е някаква фантастика... слушайте сега:
Съществувала бактерия която живее в бензина :shock: :shock: :shock: и се развъждала в гумените уплътнения на бензиновата инсталация, даже можела да ти срине бензиновата помпа ако не караш известно врмеме на бензин.
Значи чувал съм за подобни бактерии с които чистят нефтени замърсявания... обаче... може ли това нещо да е плъзнало по родните бензиностанциите? Направо звучи като холивудски филм на ужасите това май! :lol: :lol: :lol:
Аз зареждам от една и съща бензиностанция... служебната.
Останалите колеги също! Трябва да ви кажа, че сменяме на един и същи период тампони. Аз смених вече 4 сега съм с 5- тия другите двама колеги са още назад единия 3 а другия 2
Вече почвам да вярвам на всичко!
А не са и много евтини при нас тука... няма тампон под 30 пари.
Моля ако някой от сервизите на VW чете в този форум и може да изкаже компетентно мнение... защото май ще сменя марката... колкото и да си я харесвам тази марка и модел автомобили!


Потребителски аватар
svere
Мнения: 572
Регистриран на: Сря 25 май 2005 15:13
Автомобил: Passat B5 110++
Двигател: AFN
Местоположение: София / Монтана
Контакти:

Мнениеот svere » Съб 10 дек 2005 15:45


"HanSolo" пиши, когато твоя познат сложи отливка вместо тампона.
Какви са му впечетленията?

Между другото по запознати, какво ще кажат за идеята?


Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Съб 10 дек 2005 16:53


Свере, не се занимавай с глупости!
Хан Соло, смени си бензиностанцията, скоро всичките ти уплътнения ще се разкапят.
А иначе е много изкусително да сипваме нек'ва субстанция по 1.30 литъра и колите ни да летят, но после ... от Волфсбург ни виновни!


Потребителски аватар
Pav3l
Мнения: 703
Регистриран на: Пон 01 авг 2005 18:07
Автомобил: bmw
Двигател: 1998
Местоположение: Usa
Контакти:

Мнениеот Pav3l » Нед 11 дек 2005 21:10


HanSolo написа:...обаче нормално ли е да се цепва през 3 месеца...
...според мен има някаква друга причина за толкова честата повреда....
...И между другото оригиналния тампон който си беше на колата се беше напукал от старост, а тези които слагам направо се разлагат...
...тампоните изглеждат като разложена от бензин гума!...


Допълнение:
... Защото не е бензин :!: :!: :!: , а както каза колегата "...някаква субстанция за 1.30лв..."

Същият съвет: смени бензиностанцията :!:



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 124 госта