Проблем! Губи мощност при ускорение AAU - '94 - решен!
- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблем! Губи мощност при ускорение AAU - '94 - решен!
При набиране, колата изведнъж "олеква" откъм демераж все едно си си махнал крака от газта внезапно, като подам съвсем малко дори още газ - тръгва все едно съм "сритал" педала и така до следващия път. От време на време при натиснат съединител без газ оборотите седят все едно подавам газ, докато не изфорсирам - след малко се оправя. На празен ход оборотите са бомба, няма ник'во колебаене - бетон 850 както винаги. Проблема е само по време на движение и специално се усеща при набиране. Дайте акъл какво да търся, на стенда преди месец и нещо (не се проявяваше често тогава но го имаше проблема), казаха според компа всичко е ОК, оттогава зачестява. Мерси предварително за всякакви идеи какво може да е причина за това.
Последна промяна от kimbaten на Нед 28 окт 2007 21:58, променено общо 1 път.
lrlmodo,ако е този TPS(не че знам за кво е
-ако можеш да разясниш....)няма ли да го хване диагностиката???
kimbaten,когато обясняваше в предишната си тема от август месец,(пък и сега,когато проблема явно е ескалирал)нещо много ми напомня за моите случки....Внезапна,за кратко загуба на мощност,все едно не и стига бензин(щото газ не съм монтирал...още).Интересното при мен е че това се случваше малко преди да сменявам филтрите...Когато сменя горивния филтър,помпата променя звука си,нямам това придръпване,дори и гаснене на двигателя(понякога)Все си мисля че помпата ми е за смяна-малка причина за това е силния звук от нея,по-скоро ми прави разни мизерии.Примера е от онзи ден-колата не е палена от месец,когато се опитах най-накрая да я запаля...НЪЦ!Помпата не арбайтен!3 часа я раздвижвах,накрая "зацепи"
Та след многословието
,ако нямаш АГУ и караш на бенз бих ти препоръчал първо да провериш тая пуста помпа и филтъра,щото може твоя проблем да е същия като моя.Не е изключено-все пак караме еднакви автомобили 

kimbaten,когато обясняваше в предишната си тема от август месец,(пък и сега,когато проблема явно е ескалирал)нещо много ми напомня за моите случки....Внезапна,за кратко загуба на мощност,все едно не и стига бензин(щото газ не съм монтирал...още).Интересното при мен е че това се случваше малко преди да сменявам филтрите...Когато сменя горивния филтър,помпата променя звука си,нямам това придръпване,дори и гаснене на двигателя(понякога)Все си мисля че помпата ми е за смяна-малка причина за това е силния звук от нея,по-скоро ми прави разни мизерии.Примера е от онзи ден-колата не е палена от месец,когато се опитах най-накрая да я запаля...НЪЦ!Помпата не арбайтен!3 часа я раздвижвах,накрая "зацепи"

Та след многословието



- Anbuch
- Полохолик
- Мнения: 3278
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 23:53
- Автомобил: VW POLO 6R
- Двигател: CGGB 2010г
- Местоположение: Хасково
- Контакти:
TPS - Throtle position sensor
това е един "датчик" който казва на компира колко си натиснал газта, респективно колко е отворена дроселовата клапа. На диагностиката би трябвало да са го засекли ако нещо не му е чиста работата. И аз залагам на проблем с горивота (вода в бензина, дупка в металната гърловина на резервоара,задръстен бенз,филтър,бензинова помпа)
това е един "датчик" който казва на компира колко си натиснал газта, респективно колко е отворена дроселовата клапа. На диагностиката би трябвало да са го засекли ако нещо не му е чиста работата. И аз залагам на проблем с горивота (вода в бензина, дупка в металната гърловина на резервоара,задръстен бенз,филтър,бензинова помпа)
- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
такааа... ТПС-а къде се намира ако мога така да се изразя - нямал съм сблъсък до сега с него та не знам къде да го търся - ако споделите - ще го почистя (предполагам не е сложно) и ще кажа резултат. Относно филтъра - не е, защото го смених преди морето а и преди смяната си го правеше същото. За бензиновата помпа - чува си се като дадеш контакт - са не знам дали е силно или не но си има жужене няколко сек. преди да запаля и винаги откак съм я купил си се е чувала толкова силно - вече 2 години. По логика най-близо ми се струва "диагнозата" на колегата lrlmodo за ТПС-а - това ще проверя първо. Благодаря на всички за съпричастието. Повече инфо за тоя датчик би ми било от помощ, примерно къде да го търся по двг, сложно ли е да го почистя сам и да я водя на сервиз за това, евентуално колко струва ако трябва нов - е такива неща - Благодаря на всички още веднъж. 

- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Карам същата кола. Лятото тръгнах за море и реших да тествам по магистралата. Настъпих здраво (до тенекето) и някъде малко след 140 колата рязко загуби мощност и взе да намалява все едно съм махнал крак от газта...
Върнах педала и пак я натиснах постепенно. Нещата се оправиха и повече не ми се случи. Чак днес след като прочитам темата се сетих за случката ми. Нямам представа от какво може да е. Наистина ще се радвам ако някой открие топлата вода
Върнах педала и пак я натиснах постепенно. Нещата се оправиха и повече не ми се случи. Чак днес след като прочитам темата се сетих за случката ми. Нямам представа от какво може да е. Наистина ще се радвам ако някой открие топлата вода

- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
по моя проблем... значи днес след дълга и много обстоятелствена диагностика изводите са следните:
- TPS-a ми е "като нов" - не повярвахме как може да е толкова запазен, работи като пушка както и самия дросел - което както каза моя човек "тва си е повод да почерпиш"
- бензиновата помпа си има капацитет - работи съвсем нормално.
ПРОБЛЕМА - не знам как му е българското наименование но по книгите се води "Fuel pressure regulator" - това е една гад, дето има една пружинка вътре и регулира налягането на горивото. При мене първотачално като го закачиха налягането беше 0,5 бара
- като при моноинжекционите трябвало да бъде 1,5 бара. За сега го "потегнаха" и имам 1 седмица за тестове като ако продължава да си го прави проблема май ще трябва ново - което се намирало трудно- въпроса ми е някой от колегите дали се е сблъсквал с подобно нещо и ако трябва да купувам ново да ме насочите от къде и горе-долу някакъв порядък - цена смисал 10, 20, 50, 100 лева? горе-долу... за сега толкова - другата събота - продължение 
- TPS-a ми е "като нов" - не повярвахме как може да е толкова запазен, работи като пушка както и самия дросел - което както каза моя човек "тва си е повод да почерпиш"

- бензиновата помпа си има капацитет - работи съвсем нормално.
ПРОБЛЕМА - не знам как му е българското наименование но по книгите се води "Fuel pressure regulator" - това е една гад, дето има една пружинка вътре и регулира налягането на горивото. При мене първотачално като го закачиха налягането беше 0,5 бара


- kimbaten
- Мнения: 339
- Регистриран на: Съб 17 сеп 2005 9:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Проблема е открит и унищожен, след ЧУТОВНАТА диагностика която ми се случи
(която междувпрочем беше доста полеза тъй като някои неща които имаха нужда от настройка бяха настроени, други които имаха нужда от проверка и почестване и тн. бяха проверени и почистени) та сега колата освен че върви МНОГО повече от когато и да е било преди се оказа че проблема е идвал изцяло от ламбда-сензора ПАК и ОТНОВО - 3 пъти за късмет както се казва
- та са единствената ми чуденка е дали изобщо да слагам нов или да си карам така - ще помисля 2-3 дена - ако разликата в разхода е около литър на 100 км изобщо няя да си праа труда да я сменям. Ако някой има впечатления каква е разликата в разхода на гориво с и без ламбда сензор - нека сподели. Мерси на всички които помогнаха с идеи и предложения.


Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта