
Двигател ВР5??? Какво точно представлява това чудо?
- Plamen_RI
- Мнения: 1724
- Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Двигател ВР5??? Какво точно представлява това чудо?
За ВР6 предполагам всички знаем, сам по себе си е уникална машина....Наскоро обаче преглеждах едни обяви и гледам ВР5, после проверих, оказа се не е правописна грешка, такъв си е мотора просто....Ако някой е наясно какво точно е това чудо, много ще се радвам да пообясни 

- Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
- rusiq_24
- Мнения: 1660
- Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Да така е но са два вида единият е 150кс. а другият който аз съм показал по горе е 170кс. Разликата до колкото виждам е в степента на сгъстяване единият е 10:1 а другият е 10,8:1Achim Lauritzen написа:Доколкото съм чел си е ВР6 без един цилиндър и е 2300см,150к.с.

-
- Мнения: 2
- Регистриран на: Чет 30 авг 2007 18:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
rusiq_24 написа:Да така е но са два вида единият е 150кс. а другият който аз съм показал по горе е 170кс. Разликата до колкото виждам е в степента на сгъстяване единият е 10:1 а другият е 10,8:1Achim Lauritzen написа:Доколкото съм чел си е ВР6 без един цилиндър и е 2300см,150к.с.http://doppel-wobber.de/
Този от 170 кс е с по 4 клапана на цилиндър, а другия (150) е с два.

- Denko_be_maina
- Мнения: 180
- Регистриран на: Пон 08 яну 2007 17:40
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
icoico написа::dontknow: Ама светнете ме какво е ванос.Ина4е 4овека може да е махнал две свебти zа икономия
VANOS (variable valve timing/variable camshaft control)...което на нашия майчин език означава нещо от сорта на променливи фази на газоразпределение. Представлява изменяне на момента на отваряне на клапаните според ъгъла на отваряне на дроселната клапа. Чувал ли си нещо за раздвижно зъбно (ангренажно) колело на разпределителния вал? Ако имаш някои познат който се занимава със състезателни ЛАДА-бегачки (малко смешно звучи...) това колело се поставя за да се изменя ъгловото положение на разпред вала към ангренажното колело (т.е. към зъбния венец на колелото...абе към кляновия вал в крайна сметка). Когато клапаните се отварят по-рано (по-голям аванс на разпред вала) се постигат високи обороти, макар те да се постигат по-бавно. Обяснението е следното: например при заводско положение на вала всмукателния клапан се отваря 12 градуса (завъртане на коляновия вал) преди ГМТ (горна мъртва точка на буталото); с въпросното раздвижно колело да речем се дава предварение около 5 градуса ( отваря се на 17 град. преди ГМТ, но и ще се затвори с 5 градуса по-рано). А със затварянето на всмукателния клапан приключва реалния такт пълнене, след който започва сгъстяването. Продължителността на сгъстяването е по-голяма, откъдето е по-голямо и крайното налягане (т. нар. компресия), което товари повече двигателя, което намалява ускоряемостта му, но може да достигне по-високи обороти, макар и по-бавно. С намаляване на аванса на разпред вала се дава възможност да се увеличи ускоряемостта - всмукателния клапан се затваря по-късно от обикновено, времетраенето на сгъстяването се намалява, увеличава се това на горенето - двигателя се ускорява като флекс, но не достига макс. обороти (при гореспоменатата ЛАДА са около 8500-9000об.мин., онякога и повече). За да се направи тази регулировка трябва да се отвори капака на клапаните, да се прецени какво точно се иска от колата (говоря за лада-та) - ускорение или макс. обороти. Техниката е напреднала, хората са измислили как това да става в процес на работа на двигателя - с най-прости думи чрез електромагнит и налягането на маслото. В зависимост от ъглвото положение на дроселната клапа се определя тока, подаван към ел. магнита а оттам и положението на разпред. вала. При празен ход вала е в положение макс. ускорение например. Така чрез педала на газта командваш един параметър в повече на двигателя, което ОПРЕДЕЛЕНО Е ДОБРЕ. Оба4е идва и въпросът за надеждността на системата - има много високи изисквания към маслото... Заслужава си общо взето, конструкцията не е много сложна, но ремонтът определено се усложнява. Но значително се подобрява работата на двигателя. Надявам се да съм ти го обяснил добре, поне се постарах!
Да те светне Гугъла тебе дано!


- biostrong
- Мнения: 771
- Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Denko_be_maina написа:братовчет ми има голф 4-ка вр5 возил ме е не съм много очарован
не помня до кви обороти работил на 3 цилиндара
и до 100 км нормално набиране пак бачкал на 3 цилиндара
икономия гонел
тва сефте го чувам, 1 приятел има вр5 пасат 5 150 коня и смея да твърдя че се изстрелва доста пъргаво за това голямо купе + климатика - но все пак той много случи с тая кола ходи сам да си я взима от австрия и е перфектна буквално + фул екстри
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Denko_be_maina написа:братовчет ми има голф 4-ка вр5 возил ме е не съм много очарован
не помня до кви обороти работил на 3 цилиндара
и до 100 км нормално набиране пак бачкал на 3 цилиндара
икономия гонел
Точно така, а на празен ход работи на 2цилиндъра за икономия на гориво.
Икономията е непозната на тоя мотор VR5

Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта