Двигател ВР5??? Какво точно представлява това чудо?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Двигател ВР5??? Какво точно представлява това чудо?

Мнениеот Plamen_RI » Нед 13 авг 2006 15:09


За ВР6 предполагам всички знаем, сам по себе си е уникална машина....Наскоро обаче преглеждах едни обяви и гледам ВР5, после проверих, оказа се не е правописна грешка, такъв си е мотора просто....Ако някой е наясно какво точно е това чудо, много ще се радвам да пообясни :lol:




Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Нед 13 авг 2006 15:11




Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Нед 13 авг 2006 15:18


То и аз си намерих подобно обяснение в гугъла, но ми беше интересно как точно са разположени цилиндрите - един вид каква му е симетрията, а пък и с каква идея е направена тази промяна....такива неща


Потребителски аватар
Жоро Делчев
BBS Collector
Мнения: 2964
Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
Автомобил: Golf GTI16V
Двигател: ABF 1994

Мнениеот Жоро Делчев » Нед 13 авг 2006 15:53


Доколкото съм чел си е ВР6 без един цилиндър и е 2300см,150к.с.


Потребителски аватар
rusiq_24
Мнения: 1660
Регистриран на: Чет 30 мар 2006 14:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот rusiq_24 » Нед 13 авг 2006 17:19


Achim Lauritzen написа:Доколкото съм чел си е ВР6 без един цилиндър и е 2300см,150к.с.
Да така е но са два вида единият е 150кс. а другият който аз съм показал по горе е 170кс. Разликата до колкото виждам е в степента на сгъстяване единият е 10:1 а другият е 10,8:1 :wink: http://doppel-wobber.de/


Luka Brazi
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 30 авг 2007 18:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Luka Brazi » Чет 30 авг 2007 18:50


193 коня = VR6


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот brabus » Чет 30 авг 2007 19:13


rusiq_24 написа:
Achim Lauritzen написа:Доколкото съм чел си е ВР6 без един цилиндър и е 2300см,150к.с.
Да така е но са два вида единият е 150кс. а другият който аз съм показал по горе е 170кс. Разликата до колкото виждам е в степента на сгъстяване единият е 10:1 а другият е 10,8:1 :wink: http://doppel-wobber.de/

Този от 170 кс е с по 4 клапана на цилиндър, а другия (150) е с два.

Изображение


Потребителски аватар
Denko_be_maina
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 08 яну 2007 17:40
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Denko_be_maina » Чет 30 авг 2007 20:45


братовчет ми има голф 4-ка вр5 возил ме е не съм много очарован
не помня до кви обороти работил на 3 цилиндара
и до 100 км нормално набиране пак бачкал на 3 цилиндара
икономия гонел :D


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Пет 31 авг 2007 21:38


Тва zа 3-те цилиндъра ми е ново :gruebel да не е некъф ВР3 Sondermodell :lol:


Потребителски аватар
chefito
Мнения: 9527
Регистриран на: Сря 02 фев 2005 12:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот chefito » Пет 31 авг 2007 21:44


кви са тия ванос системи в голфовете бре...


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот icoico » Пет 31 авг 2007 21:56


:dontknow: Ама светнете ме какво е ванос.Ина4е 4овека може да е махнал две свебти zа икономия :)


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Пет 31 авг 2007 22:27


icoico написа::dontknow: Ама светнете ме какво е ванос.Ина4е 4овека може да е махнал две свебти zа икономия :)

VANOS (variable valve timing/variable camshaft control)...което на нашия майчин език означава нещо от сорта на променливи фази на газоразпределение. Представлява изменяне на момента на отваряне на клапаните според ъгъла на отваряне на дроселната клапа. Чувал ли си нещо за раздвижно зъбно (ангренажно) колело на разпределителния вал? Ако имаш някои познат който се занимава със състезателни ЛАДА-бегачки (малко смешно звучи...) това колело се поставя за да се изменя ъгловото положение на разпред вала към ангренажното колело (т.е. към зъбния венец на колелото...абе към кляновия вал в крайна сметка). Когато клапаните се отварят по-рано (по-голям аванс на разпред вала) се постигат високи обороти, макар те да се постигат по-бавно. Обяснението е следното: например при заводско положение на вала всмукателния клапан се отваря 12 градуса (завъртане на коляновия вал) преди ГМТ (горна мъртва точка на буталото); с въпросното раздвижно колело да речем се дава предварение около 5 градуса ( отваря се на 17 град. преди ГМТ, но и ще се затвори с 5 градуса по-рано). А със затварянето на всмукателния клапан приключва реалния такт пълнене, след който започва сгъстяването. Продължителността на сгъстяването е по-голяма, откъдето е по-голямо и крайното налягане (т. нар. компресия), което товари повече двигателя, което намалява ускоряемостта му, но може да достигне по-високи обороти, макар и по-бавно. С намаляване на аванса на разпред вала се дава възможност да се увеличи ускоряемостта - всмукателния клапан се затваря по-късно от обикновено, времетраенето на сгъстяването се намалява, увеличава се това на горенето - двигателя се ускорява като флекс, но не достига макс. обороти (при гореспоменатата ЛАДА са около 8500-9000об.мин., онякога и повече). За да се направи тази регулировка трябва да се отвори капака на клапаните, да се прецени какво точно се иска от колата (говоря за лада-та) - ускорение или макс. обороти. Техниката е напреднала, хората са измислили как това да става в процес на работа на двигателя - с най-прости думи чрез електромагнит и налягането на маслото. В зависимост от ъглвото положение на дроселната клапа се определя тока, подаван към ел. магнита а оттам и положението на разпред. вала. При празен ход вала е в положение макс. ускорение например. Така чрез педала на газта командваш един параметър в повече на двигателя, което ОПРЕДЕЛЕНО Е ДОБРЕ. Оба4е идва и въпросът за надеждността на системата - има много високи изисквания към маслото... Заслужава си общо взето, конструкцията не е много сложна, но ремонтът определено се усложнява. Но значително се подобрява работата на двигателя. Надявам се да съм ти го обяснил добре, поне се постарах!
Да те светне Гугъла тебе дано! :wink: mhihi


Потребителски аватар
biostrong
Мнения: 771
Регистриран на: Нед 22 окт 2006 21:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Мнениеот biostrong » Пет 31 авг 2007 22:39


Denko_be_maina написа:братовчет ми има голф 4-ка вр5 возил ме е не съм много очарован
не помня до кви обороти работил на 3 цилиндара
и до 100 км нормално набиране пак бачкал на 3 цилиндара
икономия гонел :D


тва сефте го чувам, 1 приятел има вр5 пасат 5 150 коня и смея да твърдя че се изстрелва доста пъргаво за това голямо купе + климатика - но все пак той много случи с тая кола ходи сам да си я взима от австрия и е перфектна буквално + фул екстри


Потребителски аватар
niikoo_1
Мнения: 3308
Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот niikoo_1 » Съб 01 сеп 2007 0:15


Denko_be_maina написа:братовчет ми има голф 4-ка вр5 возил ме е не съм много очарован
не помня до кви обороти работил на 3 цилиндара
и до 100 км нормално набиране пак бачкал на 3 цилиндара
икономия гонел :D

Точно така, а на празен ход работи на 2цилиндъра за икономия на гориво.

Икономията е непозната на тоя мотор VR5 :wink: това за цилиндрите също.


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Съб 01 сеп 2007 12:43


:039:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта