:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Скоростен лост на Г3

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Скоростен лост на Г3

Мнениеот andro_ » Пет 25 май 2007 15:58


Здравейте колеги!
Имам страшно гаден проблем - трудно включвам 1/2/5.Локализирах проблема,той е в една разбита метално/гумена втулка,в която лагерува лоста,идващ от купето.Някой да е сменял тази гад?Номер 22 на картинката,маркираното нещо:

Изображение

Да знае как се казва този тампон като тръгна да го търся по магазините и в кой магазин да отида?Оригинален номер зная - 191 711 190B. Доколкото успях да напипам отгоре този тампон е на една планка с две болтчета,но за да се смени,трябва да се извади лоста :cry:
Някой да го е правил?Да ми кажете как да измъкна лоста - отвътре в купето или да развъртя и другия тампон вътре под пластмасовите кори и да дърпам под двигателя?Оффф реве ми се.




Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пет 25 май 2007 17:17


продажа се отделно в юнитраид оранжев е на цвят и струва около 5.6 лв.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 25 май 2007 17:19


kamus11 написа:продажа се отделно в юнитраид оранжев е на цвят и струва около 5.6 лв.

Ама този,който е до двигателя,не този в купето?За него пишеш,нали? (надявам се :oops: )
То в Плд Юни няма,да ходя в Хаас освен :cry:


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пет 25 май 2007 18:02


този които е на позициа 22....за него пи6а:)


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 25 май 2007 18:06


Аз го видях в Текдока...ама май не е това.Мисля,че 22 е в купето под пластмасите :( .
Никой ли не е свалял лост да ми каже в моторния отсек дали тампонът е същия?


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пет 25 май 2007 18:13


кажи за кои то4но става вапрос аз см ги сменъал вси4ките ....ако е 22 е опанжев на цвъат.....вси4ки позиции от 23 на доло са в купето другите са изван него ....а този то4но ...22 ...се сменъа малко по трудно


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 25 май 2007 18:18


Значи става въпрос за двата тампона,в които лагерува лост 21.Единият е в купето,другият е в моторния отсек.Моето питане е за този тампон,в моторния отсек.
На пипане ми се стори,че представлява метална планка с елипсовидна форма,която се закрепва за купето с 2 болтчета,най-вероятно за кръстата отвертка.Този тампон е точно преди нещото под номер 26.

П.С.Много ти благодаря за отделеното време!!!


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пет 25 май 2007 18:29


зна4и говорим за едно и са6то ....този тампон се нанизва на 6тангата ...купи си го ...пак повтаръам оригиналниъа цвъат е оранжев....но жа жалост се сменъа малко по трудно тръбва да свали6 целиа механизам ...много е 6ибано...мога да ти пожелаъа успех само :077:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 25 май 2007 18:32


Мдаа,за него ставаше въпрос,разбра ме.Ами значи е същото.Видях го на снимка в Текдок,наистина е оранжев.За един скапан тампон сега има да разглабям...баси да й бяха сложила 2 жила,мамицата им немска :twisted: .
Още един път ти благодаря! :beer

Ей го на:
Изображение


Потребителски аватар
kamus11
Мнения: 851
Регистриран на: Съб 05 май 2007 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот kamus11 » Пет 25 май 2007 18:40


като го купи6 6те ти дадат само оранжевата 4аст ...да не се 6а6не6 не6то .....така се продава ....и преди да го сложи6 го намажи с ...тест...препарат за миене на 4инии...по лесно 6те ти е :)


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пет 25 май 2007 20:18


Аз съм сменял. Без канал е невъзможно да се направи и задължително с двама човека. Съветвам те да отидеш на сервиз. Услугата е около 10-15 лв. Иначе ако си сръчен може да успееш и сам.
Първо трябва да се откачи генерацията, после се махат предпазните ламарини. Под скоростния лост има една ламаринена кутия. Развива се, като същевременно, вътре в купето се надига кожата на лоста и развиваш пластмасовите гайки. Кутията пада надолу. Хубаво е да се развие топлката на лоста, за да не се изцапа. Кутията остава да виси на пръта който отива към скоростната кутия. В края на пръта има една втулка със шлици. Развиваш и издърпваш пръта. Така излиза кутията с пръта. После като ги смъкнеш ще видиш как да смениш гумената топка. После всичко по обратния ред. Като последно остава да се регулират скоростите да се включват нормално и правилно. Регулирането става от шлиците. Недей да очакваш чудеса от тази топка. Не повече от 40 000 км живот и давам (поне при мен след толкова километри се наложи да я сменя отново )
Успех.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 25 май 2007 20:43


DAXC написа:Аз съм сменял. Без канал е невъзможно да се направи и задължително с двама човека. Съветвам те да отидеш на сервиз. Услугата е около 10-15 лв. Иначе ако си сръчен може да успееш и сам.
Първо трябва да се откачи генерацията, после се махат предпазните ламарини. Под скоростния лост има една ламаринена кутия. Развива се, като същевременно, вътре в купето се надига кожата на лоста и развиваш пластмасовите гайки. Кутията пада надолу. Хубаво е да се развие топлката на лоста, за да не се изцапа. Кутията остава да виси на пръта който отива към скоростната кутия. В края на пръта има една втулка със шлици. Развиваш и издърпваш пръта. Така излиза кутията с пръта. После като ги смъкнеш ще видиш как да смениш гумената топка. После всичко по обратния ред. Като последно остава да се регулират скоростите да се включват нормално и правилно. Регулирането става от шлиците. Недей да очакваш чудеса от тази топка. Не повече от 40 000 км живот и давам (поне при мен след толкова километри се наложи да я сменя отново )
Успех.

Колега,благодаря за помощта,но мойто е Голф три.Лостът ми минава през купето,а не под него.Не е като на Голф 2 механизма.
Може би като на Г2 са механизмите при 1.4-1.6 на тройката,но до 1995 година.Този модел механизъм,за който пишеш е с една гумена топчица в едно метално тяло,която се разбива лесно.

Между другото ще си купувам цял ремонтен комплект.Не са толкова скъпи,а така и така ще си играя да свалям.Консултирах се с майстор.Може да се мине и без канал - само отгоре.


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пет 25 май 2007 21:52


Мойта кола е Венто. Скоростите са еднакви. От купето лоста излиза под купето и отива към скоростната кутия, като преди да влезе пак има един ябълковиден тампон, който обира луфтовете на лоста.(на схемата седи на "г" образния лост "27". Като махнеш кожата на лоста, металната вдлъбната кутия виси под купето, но от горе погледната изглежда, че е в купето.

Последна промяна от DAXC на Пет 25 май 2007 21:59, променено общо 1 път.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Пет 25 май 2007 21:56


Ахам,ясно.Аз утре ще потърся първо ремонтен комплект,а като я направя ще споделя за всички какво е било и как се разглабя.
Колега DAXC,помислих,че си правил Г2 :oops: .


Потребителски аватар
DAXC
Мнения: 1219
Регистриран на: Съб 29 апр 2006 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Свищов

Мнениеот DAXC » Пет 25 май 2007 22:02


andro_ написа:...Консултирах се с майстор.Може да се мине и без канал - само отгоре.

Явно майстора не е сменял такъв тампон. Без канал е невъзможно, защото външната част на тампона лежи в ламаринената кутия, а в сърцевината минава лоста към скоростната кутия, а всичко това както описах, са закачени под купето на колата.

Между катализатора и средното гърне има надка. От нея освобождаваш генерацията. Необходимо е, тръбата с катализатора да провисне надолу и чак тогава махаш алуминиевите предпазни ламарини. Те се държат на скоби.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 60 госта