Здравейте,
Може ли някой да ми даде съвет?
Имам следния проблем:
Спука ми се маркуча на климатика, водещ от компресора към радиатора на PASSAT `91г. Оказа се, че е с фреон 12, който почти не се намира.
Интересувам се къде мога да заредя климатика с такъв фреон или заместител, колко струва и къде може да се смени маркуча и колко струва.
Предварително съм ви благодарен!
Климатик с фреон R12
- vaskoto1
- майстор Падна ли ми!
- Мнения: 11995
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
410 откъде го измисли само...???
R134a е фреона но:
1. агресивен е към еластомерите->нови маркучи (пише се с А а не с Ъ)
2. маслото в системата ти в момента не е съвместимо със 134а->друго
3. филтър/дехидратора се сменя също.
операцията е към 150 кинта приблизително при наш доверен човек. скъпо е но после по натам нямаш проблеми с фреона.
вярно е че R12 се държи много по добре но...озонова дупка блабла...
не се прави вече-факт.дори и да намериш някой да ти зареди с 12-аз не бих се доверил...
моя го чакам да фуфне и ще го конверсирам. няма как...
R134a е фреона но:
1. агресивен е към еластомерите->нови маркучи (пише се с А а не с Ъ)
2. маслото в системата ти в момента не е съвместимо със 134а->друго
3. филтър/дехидратора се сменя също.
операцията е към 150 кинта приблизително при наш доверен човек. скъпо е но после по натам нямаш проблеми с фреона.
вярно е че R12 се държи много по добре но...озонова дупка блабла...
не се прави вече-факт.дори и да намериш някой да ти зареди с 12-аз не бих се доверил...
моя го чакам да фуфне и ще го конверсирам. няма как...
- tyo
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в покрайнините на EU
- Контакти:
Re: Климатик с фреон R12
..........
Последна промяна от tyo на Вто 29 май 2007 10:09, променено общо 1 път.
- tyo
- Мнения: 1884
- Регистриран на: Вто 01 фев 2005 23:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: в покрайнините на EU
- Контакти:
..........
Последна промяна от tyo на Вто 29 май 2007 10:09, променено общо 1 път.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Колегата ме попита за заместител на R12 .. това му е заместител.Не си измислям.




колеги , по хубава газ от 12 аз не знам ... нещо старо и стабилно, непретенциозно ...за съжаление цената й сега прехвърля 220 - 270лв бутилката - трябва да се спасявате кой както може

-
- Мнения: 39
- Регистриран на: Чет 29 окт 2009 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Климатик с фреон R12
За 800 грама пълнене с R12 ме таксуваха 150 лв...
?

- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатик с фреон R12
R12 е забранен от 92-ра година да се произвежда и продава,какво очаквате?
Намирането му в момента е само от източване на стари хладилни инсталации на сгради и кораби и така се намира и продава ест. на черно,никой не го продава легално,понеже не е законно.Общо взето цената му е много по-сериозна от на другите.
Всички хора,които се занимават с автомобилни климатици (домашните са друга бира),работят с 12 или 134,понеже техниката за автомобилните климатици е за тези два типа фреон.като след 95-та,6-та вече никой не предлава оборудване за работа с R12,понеже излиза от употреба.
Цената му стига и до 30-40лв за 100 грама,ама ако искаш
За да се преправи една система от 12 на 134,е най-добре да се направи,както е казал Васко,само че цената от 2007-ма се е променила сериозно вече,защото 134 поскъпна в пъти от тогава
М аркучите не е рентабилно да се сменят,защото са маса пари,а от следващия Пасат с другия фреон,не стават,защото са с други накрайници и компресора е друг.Съответно колкото изкарат - толкова.Компресора има смисъл да се прави ако така или иначе в момента тече от някоя гарнитура,иначе и той колкото изкара (изкарват 2-3-4 години преди да се разтекат заради разлагане от новия фреон).Дехидратора се сменя,както и маслото в компресора,слагат се две адаптивни дюзи за новия фреон и готово.Хубаво е да се смени ТРВ - вентила,който регулира налягането на фреона и съответно студеното,който се предлага за старата система,но за новия фреон (с резбови накрайници,понеже заводския за новия фреон е без резби с друг тип захват)
От тази година вече не е задължително да се сменя и маслото т.е. да се сваля компресора от колата и да се сменя дехидратора,понеже пуснаха едно универсално масло за фреон 134,което става за всички нови компресори и най-хубавото е,че е напълно съвместимо с това за стария фреон и работата се свежда само до боцването на две дюзи и напълването на системата с новия фреон.Желателно си остава да се смени ТРВ-то,но не е задължително,за да има някакво студено в колата (разликата със старо и ново ТРВ е около 5 до 10 градуса тепература).Финансово за този пасат,цената на удоволствието без ТРВ-то е около 130-140лв фреон с дюзи,с ТРВ отива към 200-250 лв.


Намирането му в момента е само от източване на стари хладилни инсталации на сгради и кораби и така се намира и продава ест. на черно,никой не го продава легално,понеже не е законно.Общо взето цената му е много по-сериозна от на другите.
Всички хора,които се занимават с автомобилни климатици (домашните са друга бира),работят с 12 или 134,понеже техниката за автомобилните климатици е за тези два типа фреон.като след 95-та,6-та вече никой не предлава оборудване за работа с R12,понеже излиза от употреба.
Цената му стига и до 30-40лв за 100 грама,ама ако искаш

За да се преправи една система от 12 на 134,е най-добре да се направи,както е казал Васко,само че цената от 2007-ма се е променила сериозно вече,защото 134 поскъпна в пъти от тогава

М аркучите не е рентабилно да се сменят,защото са маса пари,а от следващия Пасат с другия фреон,не стават,защото са с други накрайници и компресора е друг.Съответно колкото изкарат - толкова.Компресора има смисъл да се прави ако така или иначе в момента тече от някоя гарнитура,иначе и той колкото изкара (изкарват 2-3-4 години преди да се разтекат заради разлагане от новия фреон).Дехидратора се сменя,както и маслото в компресора,слагат се две адаптивни дюзи за новия фреон и готово.Хубаво е да се смени ТРВ - вентила,който регулира налягането на фреона и съответно студеното,който се предлага за старата система,но за новия фреон (с резбови накрайници,понеже заводския за новия фреон е без резби с друг тип захват)

От тази година вече не е задължително да се сменя и маслото т.е. да се сваля компресора от колата и да се сменя дехидратора,понеже пуснаха едно универсално масло за фреон 134,което става за всички нови компресори и най-хубавото е,че е напълно съвместимо с това за стария фреон и работата се свежда само до боцването на две дюзи и напълването на системата с новия фреон.Желателно си остава да се смени ТРВ-то,но не е задължително,за да има някакво студено в колата (разликата със старо и ново ТРВ е около 5 до 10 градуса тепература).Финансово за този пасат,цената на удоволствието без ТРВ-то е около 130-140лв фреон с дюзи,с ТРВ отива към 200-250 лв.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта