Първо искам да благодаря на колегите които изявиха желание и помогнаха и присъстваха. Също така и на Христо, Кирил и Свилен от ХЕЕД-91 за съдействието и търпението.
Ето и анализа на резултатите.
Базова конфигурация:
Тестван автомобил: Пасат Комби, 1992 г., предно предаване, Ръчни скорости.
Пробег а автомобила по километраж: 170 000 км.
Двигател: 1.8 Моноинжекцион Monomotronic, код на двигателя - ABS
Скоростна кутия и диференциал: Стандартните за автомобила
Свещи: BOSCH Platinum +4
Гориво: OMV Super 95 Unleаded gasoline
Филтър: обикновен хартиен
Гуми: DEBICA Frigo, 185/65/14
Съединител: Неизвестна марка, за належаща смяна (както се оказа)
Оборотен диапазон на измерванията: 3360 об/мин - 6060 об/мин.
Предавка на скоростната кутия по време на теста: 3-та
Промени в базовата конфигурация: Модифицирана кутия на въздушният филтър, ПВП с аксиален вентилатор DELTA, Модел PFB1212GHE с тези ТТ данни:
http://media.digikey.com/pdf/Data%20She ... 0x38mm.pdf
и панелен филтър K&N
Анализ на Резултатите:
Като цялостен резултат - и въртящият момент и мощността са стабилни и над стоковите в целият диапазн на измерване, което показва че вентилаторът не е като "тапа". Поради спецификата на измерването не е обхванат оборотният диапазон 2000 - 3360 об/мин., което би било интересно от гледна точка на факта че по данни на производителят макс. въртящ момент за този двигател е при 2500 об/мин., отделно и че този диапазон е най-масовият при ежедневно каране. Поради факта че вентилаторът е с константни характеристики на въздухоподаване, по-отчетливите разлики са в ниските обороти, където разликата от подаваното от вентилатора и консумираното от мотора е по-голяма. За сравнение, при турбокомпресора е обратното - с повишаването на оборотите въздухоподаването нараства.
Като цифрово изражение:
Макс. мощност - увеличение с 1.4 к.с. или 2.12% - от 66 кс на 67.4 кс. Като абсолютна цифра е много малко. Като процент - хмммм... почти нищо. Факт. Интересното е при внимателен поглед върху графиката на мощността до 4000 об/мин - там има по-отчеливо повдигане на кривата с 2.5-3 к.с., което при 50-51 к.с. там е от порядъка на 5-6%, груба преценка, до колкото мащаба на графиката позволява. Интересното е че има изразена тенденция за изправяне кривата на мощността в широк оборотен диапазон. Това вече е интересно (продължаване на пробите с други типове и характеристики на вентилаторите и двигателите за тях)
Максимален Въртящ момент - увеличение с 7.3 Нм или 6.9% от 105.7 Нм на 113 Нм. Това е окуражаващо. Както се вижда от графиката, а и както споменах вече - измерванията започват при над 800 об/мин. над тези при които двигателт развива максималният си момент и общо взето кривата е в своя спад. Предполагам че при 2500 об/мин. ще е още по-интересно.
Други важни резултати:
1. Според Свилен (ДИНО тестера) съединителят ми е много зле и ще здаде багажа всеки момент

Извън шегата - предполагам че това оказва влияние върху отдадената мощност и въртящ момент на колелата.
2. Панелен спортен филтър K&N - от Щатско - даде 0.3 к.с. ВЛОШАВАНЕ!! на 1.8 Моноинжекцион Monomotronic, код на двигателя - ABS, сток конфигурация. На модифицираната даде 0.1 к.с. подобрение. Извод за колегите с такива мотори - не бързайте да си слагате панелни филтри - на колегите, които сложиха конуси на ABF-ите имаше приличен ефект
Изводи:
1. Влиянието е положително - демек идеята не е съвсем зле, но честно казано очаквах повече.
2. Влиянието е по-осезаемо до 4000 об/мин - анализирайки графиката от теста - значи е необходимо повишаване на дебита и налягането - центробежен вентилатор, а не осов
3. Влиянието е повече (над 3 пъти по-голмо увеличение на макс. въртящ момент спрямо увеличението на макс. мощност!!) от гледна точка на въртящ момент, отколкото на макс. мощност - явно това съм усетил в субективните си наблюдения като подобрена еластичност и дърпане при ежедневно шофиране - и както там съм предположил (правилно..) за подобрение в Нм.
Дано да съм бил полезен
Струва ли си или не - нека всеки реши сам за себе си. Аз смятам да продължа експеримента.
П.П. Ако някой Мод реши, може да събере писаното за първоначалната идея, по-интересните ЗА и Против, изчисленията, снимките от изработката и крайните резултати в едно мнение.
Ето и ДИНО графиките
