Принудително Вентилаторно... - Next Level - Стр.21

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Потребителски аватар
DJ_TOLYO
Мнения: 1245
Регистриран на: Пет 23 мар 2007 0:05
Автомобил: Passat Variant
Двигател: 2E 1991
Местоположение: Търговище

Мнениеот DJ_TOLYO » Нед 30 мар 2008 11:15


Skakauec написа:Колега какво стана с диното какви са резултатите :)


Да бре верно нищо не разбрах! Дайте ги някъде тея резултати! :lol:




Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Нед 30 мар 2008 19:48


еех, четете из другите теми също
1 кон, но 10нм
при тези начални разработки е прилично
според мен ако докара до 20-25 нм ще е просто идеално

а и човекът сам си прави всичко, като го чета, чак аз се зарибявам


Потребителски аватар
RS-MAD
Мнения: 89
Регистриран на: Сря 30 мар 2005 3:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот RS-MAD » Нед 30 мар 2008 20:05


dude написа:еех, четете из другите теми също
1 кон, но 10нм
при тези начални разработки е прилично
според мен ако докара до 20-25 нм ще е просто идеално

а и човекът сам си прави всичко, като го чета, чак аз се зарибявам

Не мога да разбера кво сте се хванали за тоз 1 кон и 10нм , тези разлики могат да се получат просто м/у две замервания , за мене ефекта ще е доказан ако видим нещо повече от това.
Мерил съм коли които дават разлики в порядъка на 5-10 k.s. между отделните рънове.


Потребителски аватар
Plarol
Мнения: 298
Регистриран на: Сря 01 мар 2006 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: s.Dobroslavci-Sofiisko

Мнениеот Plarol » Нед 30 мар 2008 23:00


Замерванията бяха две по две, а разликите отчетливи, макар и малки.


Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Пон 31 мар 2008 8:20


Първо искам да благодаря на колегите които изявиха желание и помогнаха и присъстваха. Също така и на Христо, Кирил и Свилен от ХЕЕД-91 за съдействието и търпението.

Ето и анализа на резултатите.

Базова конфигурация:
Тестван автомобил: Пасат Комби, 1992 г., предно предаване, Ръчни скорости.
Пробег а автомобила по километраж: 170 000 км.
Двигател: 1.8 Моноинжекцион Monomotronic, код на двигателя - ABS
Скоростна кутия и диференциал: Стандартните за автомобила
Свещи: BOSCH Platinum +4
Гориво: OMV Super 95 Unleаded gasoline
Филтър: обикновен хартиен
Гуми: DEBICA Frigo, 185/65/14
Съединител: Неизвестна марка, за належаща смяна (както се оказа)
Оборотен диапазон на измерванията: 3360 об/мин - 6060 об/мин.
Предавка на скоростната кутия по време на теста: 3-та

Промени в базовата конфигурация: Модифицирана кутия на въздушният филтър, ПВП с аксиален вентилатор DELTA, Модел PFB1212GHE с тези ТТ данни:
http://media.digikey.com/pdf/Data%20She ... 0x38mm.pdf
и панелен филтър K&N

Анализ на Резултатите:
Като цялостен резултат - и въртящият момент и мощността са стабилни и над стоковите в целият диапазн на измерване, което показва че вентилаторът не е като "тапа". Поради спецификата на измерването не е обхванат оборотният диапазон 2000 - 3360 об/мин., което би било интересно от гледна точка на факта че по данни на производителят макс. въртящ момент за този двигател е при 2500 об/мин., отделно и че този диапазон е най-масовият при ежедневно каране. Поради факта че вентилаторът е с константни характеристики на въздухоподаване, по-отчетливите разлики са в ниските обороти, където разликата от подаваното от вентилатора и консумираното от мотора е по-голяма. За сравнение, при турбокомпресора е обратното - с повишаването на оборотите въздухоподаването нараства.

Като цифрово изражение:
Макс. мощност - увеличение с 1.4 к.с. или 2.12% - от 66 кс на 67.4 кс. Като абсолютна цифра е много малко. Като процент - хмммм... почти нищо. Факт. Интересното е при внимателен поглед върху графиката на мощността до 4000 об/мин - там има по-отчеливо повдигане на кривата с 2.5-3 к.с., което при 50-51 к.с. там е от порядъка на 5-6%, груба преценка, до колкото мащаба на графиката позволява. Интересното е че има изразена тенденция за изправяне кривата на мощността в широк оборотен диапазон. Това вече е интересно (продължаване на пробите с други типове и характеристики на вентилаторите и двигателите за тях)

Максимален Въртящ момент - увеличение с 7.3 Нм или 6.9% от 105.7 Нм на 113 Нм. Това е окуражаващо. Както се вижда от графиката, а и както споменах вече - измерванията започват при над 800 об/мин. над тези при които двигателт развива максималният си момент и общо взето кривата е в своя спад. Предполагам че при 2500 об/мин. ще е още по-интересно.

Други важни резултати:
1. Според Свилен (ДИНО тестера) съединителят ми е много зле и ще здаде багажа всеки момент :lol: Извън шегата - предполагам че това оказва влияние върху отдадената мощност и въртящ момент на колелата.
2. Панелен спортен филтър K&N - от Щатско - даде 0.3 к.с. ВЛОШАВАНЕ!! на 1.8 Моноинжекцион Monomotronic, код на двигателя - ABS, сток конфигурация. На модифицираната даде 0.1 к.с. подобрение. Извод за колегите с такива мотори - не бързайте да си слагате панелни филтри - на колегите, които сложиха конуси на ABF-ите имаше приличен ефект

Изводи:
1. Влиянието е положително - демек идеята не е съвсем зле, но честно казано очаквах повече.
2. Влиянието е по-осезаемо до 4000 об/мин - анализирайки графиката от теста - значи е необходимо повишаване на дебита и налягането - центробежен вентилатор, а не осов
3. Влиянието е повече (над 3 пъти по-голмо увеличение на макс. въртящ момент спрямо увеличението на макс. мощност!!) от гледна точка на въртящ момент, отколкото на макс. мощност - явно това съм усетил в субективните си наблюдения като подобрена еластичност и дърпане при ежедневно шофиране - и както там съм предположил (правилно..) за подобрение в Нм.

Дано да съм бил полезен
Струва ли си или не - нека всеки реши сам за себе си. Аз смятам да продължа експеримента.

П.П. Ако някой Мод реши, може да събере писаното за първоначалната идея, по-интересните ЗА и Против, изчисленията, снимките от изработката и крайните резултати в едно мнение.

Ето и ДИНО графиките

Изображение

Последна промяна от dimitarpetrov на Пон 31 мар 2008 19:31, променено общо 7 пъти.


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Пон 31 мар 2008 8:43


проблемацията на твоя мотор е дросела :) за това е и това с филтъра :) пооправя се положението с един шмиргел от тия малките :D


Потребителски аватар
nasodotcom
Мнения: 400
Регистриран на: Пон 13 мар 2006 0:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот nasodotcom » Пон 31 мар 2008 9:42


Не си слагайте панелни филтри хаха...човек бъди по-обективен не всички коли са 1.8 моно с тЕсно гърло...панелния филтър е най-оптималния вариант за стрийт кола според мен, защото няма нужда да се пере всяка седмица, не се правят побългарявания по колата и определено има осезаем ефект, поне при мен...


Потребителски аватар
dude
Мнения: 1614
Регистриран на: Пет 27 май 2005 13:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dude » Пон 31 мар 2008 11:09


сори, че пак питам глупост
но долу по оста едното предполагам са обороти, а другото кво са
,щото горе въртящия момент не проумявам как е в постоянен спад, ако е в зависимот от оборотите


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пон 31 мар 2008 11:21


Въртящият момент на този мотор е максимален при 2500rpm... затова и виждаш спад. Графиката започва от 3300 някъде.


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 31 мар 2008 11:22


didoriginal написа:Въртящият момент на този мотор е максимален при 2500rpm... затова и виждаш спад. Графиката започва от 3300 някъде.


грешка .. ;) 2500 някъде


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Пон 31 мар 2008 11:38


Каква грешка бре, брат? :) Я прочети пак. :)


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 31 мар 2008 11:43


о_0 .. почувствах се глупаво не знам как съм го прочел
сори дидо


Потребителски аватар
Tyan
Ън Мън
Мнения: 7962
Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Tyan » Сря 02 апр 2008 10:11




Потребителски аватар
dimitarpetrov
Мнения: 794
Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
Автомобил: HONDA CR-V 2003
Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
Местоположение: София / Зверино

Мнениеот dimitarpetrov » Сря 02 апр 2008 10:31


Tyan написа:http://speed-press.com/?pageId=7929


Вайзъре, това да ти изглежда познато? - Дири голям студен охлюв!


Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Сря 02 апр 2008 10:33


dimitarpetrov написа:
Tyan написа:http://speed-press.com/?pageId=7929


Вайзъре, това да ти изглежда познато? - Дири голям студен охлюв!


диря между другото... чакам да видя моя човек с врабчето дали е разглобил онова магаре 3.0 турбо и дали старото му турбо има поне нещо здраво по него :lol:

п.п. виж датата на публикуване
аз ти казвам че има нещо гениално в тази идея.. ама хората имат инжинери апа ние сме айляци :lol:



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта