Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС на В4 - РЕШЕНО

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС на В4 - РЕШЕНО

Мнениеот doktora » Вто 12 май 2009 10:03


Пасата е 94 год, с 1.8 двигател ADZ, моно .
Преди време писах в няколко теми че имам проблем с оборотите - непосредствено след всяко запалване се вдигат до около 3500 , а през останалото време независимо дали е загрял двигателя и ли не - почти не падат под 2000 .Освен високите обороти, ме мъчеха и прекалено ниски обороти ( 300-400 ) за няколко секунди след отпускане на педала на газта.
От 02.05 карам с изключен ТПС, проблема с високите обороти изчезна, но този с ниските се задълбочи.Т.е. 99 процента съм убеден че проблема е в ТПС . Само да уточня че преди това съм замервал температурните датчици и един мйстор ми е казвал няколко пъти че ТПС-а си е отишъл.
Решил съм да взема втора употреба, върви около 30 лв, заедно с алуминиево блокче към което е застопорен.
Моля да ми помогнете , по какъв начин да се ориентирам , кой ТПС е за моя двигател?Евентуално ако има някакви стандартни означения по него също може да ми ги напишете.

Последна промяна от doktora на Пон 25 май 2009 8:42, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот doktora » Вто 12 май 2009 19:26


Колеги, няма ли кой да ми помогне :|
На самия ТПС има разни означения, над буксата е изписано 20202..401 ( на мястото на точките не се виждат цифрите ) . Под буксата има номер - 3437 .
Днес ходих в автоморгата и гледаха номера над буксата, но не намериха/нямаха ТПС със такъв номер.
Бих искал да ви попитам, дали може да се ползва ТПС от Пасат В3 , или от Голф 3 , или има разлика ?
И още нещо да ви попитам - какви последствия може да има върху двигателя, ако се кара повече време с изключен ТПС, тъй като мисля да не го включвам докато не намеря друг?Имайте в предвид че карам на газ.

Последна промяна от doktora на Вто 12 май 2009 19:39, променено общо 1 път.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот nepreklonniq » Вто 12 май 2009 19:34


Колега, ако не си ходил на комп. диагностика на колата, която струва 30 лв., по добре не се хвърляй за такива ремонти и то самичък, защото после последиците са доста лоши!
И при мен имаше такова задържане на оборотите на 2000, имах и трудно палене сутрин - говорим на бензин и т. н., но като отидох на диагностика, сега съм много доволен от работата на мотора, и на газ и на бензин! Аз отидох за друго - неработещ датчик на АБС, а ми откриха и занулиха сумати грешки! Не трябва да обвиняваш ТПС-а, докато не го диагностицират, че е от него!


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот pas1.8mi » Вто 12 май 2009 19:40


На диагностика видя ли се проблем с ТПС-а?Ако наистина караш без него,ти препоръчвам да го отвориш/4 болтчета торкс/!Предварително маркирай положението му спрямо корпуса!Огледай го добре за износване на пистите!Ако е необходимо го почисти с памуче!Успех! :wink:

П.П Аз съм с РП ,но карам с дросел и ТПС от АБС!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот doktora » Вто 12 май 2009 20:08


Ходя редовно при едно майсторче, което преди 2 години забеляза че имам много ниски обороти на празен ход.Точно тогава отново имах проблем и с задържане на оборотите около 2000 след отпускане на педала. Последва комп диагностика и тогава той констатира че проблемите идват от ТПС-а, отвори го, почисти го и го сложи обратно.И проблема с оборотите изчезна . Още тогава момчето ми каза че пистите са износени и ми препоръча нов ТПС. След 1 год , проблема с оборотите се повтори, последва същата процедура - сваляне, почистване и т.н.Тогава той сериозно ми каза да се замисля за нов ТПС.От последното почистване са минали едвам 4-5 месеца и проблема с оборотите отново се появи , даже бих казал че се задълбочи.
Ако ви послушам, ще отида пак при него, ще направи диагностика, ще почисти ТПС-а, накрая ще ми вземе парите и след няколко месеца ще съм отново със същите проблеми.Затова твърдо съм решил да дам 30 лв за друг ТПС, но въпросът е дали може да се сложи такъв от Пасат В3 или от Голф3. Ще обиколя още 1-2 морги, но много се съмнявам че ще намеря ТПС със същите означения.


nepreklonniq
Мнения: 567
Регистриран на: Съб 08 мар 2008 18:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот nepreklonniq » Вто 12 май 2009 20:20


Един съвет, колега - свали твоя и потърси такъв, но като го носиш и го показваш! Защото на книга пише едно, а на практика излиза друго! Просто ти го казвам от личен опит! Работя в магазин за авточасти и за моят пасат ми излиза едно по каталог, и като го взема и реша да го сменям се оказва че е друго :lol:


Потребителски аватар
puman
Мнения: 47
Регистриран на: Чет 24 юли 2008 21:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раднево

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот puman » Вто 12 май 2009 20:33


Докторе, и аз съм със същата кола като теб (Б4 1,8 ABS) и със същия проблем. Карам на газ. Отначало проблема започна да се появява в задържане на оборотите на празен ход на 2000 и бавно спадане. Реших да си почистя стъпковото моторче и проблема стана точно обратен. Оборотите на празен ход падат рязко (до 400)след отпускане на педала на газта, след което бавно се вдигат до към 900. А когато пусна климатика тогава оборотите падат и колата гасне. Забелязах, че едно малко маркуче (идващо от пластмасовия капак на моното и влизащ по-надолу в инжекциона отзад към купето) влияе на оборотите, ако е извадено. Така че погледни при теб да не е разкачено.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот Winner25 » Сря 13 май 2009 9:31


Мисля че ТПС-а от ABS,ABU,ABD,RP,1F са еднакви. Или поне нямат видима разлика.
Аз имах подобен проблем с голф ABU. Високи обороти които понякога падат и колата направо гасне. Взехме ТПС от една автоморга, сменихме го и всичко се оправи. Но след 4-5 дена пак се появи проблема. Тогава прочетох че се върти и се настройва. Завъртях го леко и успях да стабилизирам оборотите.
Едва ли на колата ще и стане нещо като я караш с изключен тпс. Още повече че караш на газ. Най много да натрупа грешки. Моята на бензин не ще да работи с изключен тпс.

puman написа:Докторе, и аз съм със същата кола като теб (Б4 1,8 ABS) и със същия проблем. Карам на газ. Отначало проблема започна да се появява в задържане на оборотите на празен ход на 2000 и бавно спадане. Реших да си почистя стъпковото моторче и проблема стана точно обратен. Оборотите на празен ход падат рязко (до 400)след отпускане на педала на газта, след което бавно се вдигат до към 900. А когато пусна климатика тогава оборотите падат и колата гасне. Забелязах, че едно малко маркуче (идващо от пластмасовия капак на моното и влизащ по-надолу в инжекциона отзад към купето) влияе на оборотите, ако е извадено. Така че погледни при теб да не е разкачено.

При тебе всичко може да е било от натрупани грешки. А проблема с ниските обороти по-скоро е от стъпковия мотор. Остта на самия стъпков мотор завършва с нещо като бутонче. Разстоянието от него до това нещо което мести дроселовата клапа (не знам как му е името :oops: ) трябва да е 0.2мм. Щом си го свалил има вероятност вече да е по голямо и за това да се получава така. Стъпковия мотор се връща бързо и се получава временен недостик на гориво-въздушна смес.
Колегата ivo123 беше написал подробно как се настройва но сега не мога да намеря темата.


rudoni
Мнения: 2091
Регистриран на: Пет 01 юни 2007 8:51
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот rudoni » Сря 13 май 2009 9:50


подобен проблем съм отстранявал комплексно : спених TPS - продължава да мени оборотите !отново диагностика - показва стъпков мотор .сменям и се оправи. при тази диагностика /зависи с какъв софтуер/ трябва да се отстраняват неизправностите и пак на следващата неизправност ,докато се оправи .с изтриване на грешки в повечето случаи не става.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот doktora » Сря 13 май 2009 10:54


Благодаря ви колеги за включването!
Колега Hristo Dimov, ще те послушам и ще сваля плочката, само да успея да намеря съответния ключ за болтчетата, които са май тип еврейска звезда с пишче по средата :) . Тъй като тази плочка се продава в автоморгите заедно с алуминиево блокче, малко се съмнявам че ще се съгласят да почнат да развиват едно по едно и да оглеждаме, но ще пробвам.
Колега puman - ще огледам с малко огледалце какво е положението с това маркуче зад моното. Мисля че е добре, защото май скоро го преглеждах с напипване, но пак ще погледна.Иначе стъпковия мотор не съм го пипал, в смисъл не съм го почиствал, защото веднъж се опитах да го развия от моното, но имах инструменти Made in Китай и болтчетата даже не помръднаха.
Колега Winner25 - мисля да ти се доверя и при следващото ходене до автоморгата, ще търся ТПС от Голф, или от друг тип двигатели. Ще гледам обаче ТПС да съвпада по броя пинове/крачета в куплунга, това ще ми е нещо като критерии за търсене.Защото скоро разглеждах едни руски файлове и ми се стори че различните моноинжекции, ТПС-те им се различават по брой пинове, при мен пиновете са 4.Всъщност ТПС-а не зависи ли от вида на моноинжекцията?В смисъл една и съща моноинжекция може да бъде поставена на различни видове двигатели , например на тези които ти си изброил ABS,ABU,ABD,RP,1F . Тя и моята не върви на бензин когато е изключен потенциометъра, но на газ няма проблем, освен много ниските обороти, които обаче вчера преборих , като преместих с 1-2 идеи по напред чопчето на жилото.Това с чопчето разбира се ще е временно, докато намеря ТПС, защото се ужасявам от мисълтта че може да ми загасне колата на някое натоварено кръстовище.
Колега rudoni - и аз мисля да действам по същия начин - да отстранявам една по една неизправностите, като мисля да започна от най-вероятната ( ТПС )и ако няма промяна следващото ще е стъпковото моторче. И двете джаджи се продават долу-горе на една цена в моргите, но нали съм набедил вече ТПС-а та затова ще започна от него.


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот doktora » Сря 13 май 2009 11:59


За да не стават много дълги отговорите ми, пускам нов вместо да допълвам към предишния.
Само да допълня, че най-вероятно колегата Winner25 e почти прав за двигателите, защото сега се зачетох отново в едни руски файлове.В тях пише, че двигатели RP до 90 година са с Mono Jetronic,а двигатели ААМ,ABS,ADZ,RP след 90 год са с Mono Motronic.Разликата между тях не е голяма и не е в ТПС.По тази логика, не трябва да има разлика в ТПС-те при по-горе изброените двигатели преди и след 90 год...Т.е. излиза че ТПС от Пасат В3, би трябвало да стане и за моя В4 ... Също така излиза че съм в грешка за броя крачета/пинове в куплунга между Mono jetronik и Mono Motronic, защото разлика в броя няма. Еврика :)

Последна промяна от doktora на Сря 13 май 2009 12:37, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Winner25
Мнения: 7339
Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
Автомобил: VW Passat B4 B6
Двигател: ABS BKC
Местоположение: Казанлък

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот Winner25 » Сря 13 май 2009 12:27


ABU и ABS мотора по принцип са с еднаква моноинжекция, а примерно стъпковия мотор на ABU-to e с 6 пина, а на ABS-a e s 4. Но при ТПС-а не съм видял разлика.
п.с.
На нас ни продадоха само пластмасовата част, даже на място я сменихме за да сме сигурни че става :)


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот doktora » Чет 14 май 2009 12:59


Днес в една автоморга намерих капсулован ТПС, т.е. над главите на болтчетата има пластмаса.Капсулованите болтчета ме наведоха на мисълтта че плочката може би въобще не е бутана ,т.е. че е в добро състояние. Потенциометъра отново го продават с долната част от блока на моното,за 30 лв, като момчетата няколко пъти ми намекнаха че било препоръчително, да не отделям само плочката,а да го сложа целия блок както са ми го дали.Като погледнах колко работи трябва да се откачат и развиват от моното, за да се замени това долно блокче, което има вероятност и да не стане тъй като е от Mono Jetronic и се отказах. Отказах се и заради това че беще се отчекнало едно пластмасово парченце от куплунга на ТПС-а, но тези капсуловани болтчета така ме блазнят, а и отчекнатата пластмаса от куплунга не е много че да създава някакъв проблем...Май направо ще ходя да го вземам ...
Намериха и още едно моно с ТПС, но болчетата на плочката не бяха капусловани, което ме навежда на мисълта че явно вече е бъзикан.


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот pas1.8mi » Чет 14 май 2009 16:51


На РП-то има тапи,но на АБС и ААМ не съм виждал да има оригинално!


Потребителски аватар
doktora
Мнения: 813
Регистриран на: Нед 27 фев 2005 18:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: гр.Лясковец,обл.В.Търново, PASSAT B4, COMBI,1.8Mi, ADZ , 94г, LPG BRC
Контакти:

Re: Проблем с оборотите-моля за съвет за ТПС(TPS) на В4

Мнениеот doktora » Чет 14 май 2009 18:04


Ходих пак до моргата, но не са съгласни да го заменят с друг ТПС, евентуално ако не стане.Трима човека ме убеждаваха, че веднъж развинтен от блока , дори и с компютър да се настройва местоположението му, вече никога няма да работи така, както докато е бил заводски сложен. И затова не са съгласни на евентуална замяна. Дори и да реша да сменям целия блок към който е прикрепен ТПС,той има видимо малки разлики от този с който съм в момента, даже моят май е алуминиев, а техния - железен или чугунен.Както каза колегата pas1.8mi, много е вероятно блока да е от RP двигател.
Споменаха ми още, че цветовете на пистите на всеки ТПС били различни, т.е. на един потенциометър пистите му са оцветени с червено , на друг с зелено, на трети със синьо и това също имало голямо значение.
Някъде в форума бях чел, че се продават нови неоригинални ТПС-и, та те с блок ли върят, или само плочката?
П.П. Вече искам-не искам, ще трябва да търся друг ТПС, защото моя се отчупи при борбата с последното болтче. Но вече е в ръцете ми.Самата плочла е някакъв вид керамика.Самите писти не са оцветени в по-горе изброените цветове, но спойките са боядисани в зелено.Разледах по внимателно - графитени са и са много финни, тънички, като косъмчета са и сега разбирам защо е трудно да се настрои местоположението му ако бъде разместен ...



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 164 госта