Здравейте момчета.Не разбирам нищо от двигатели и може би ще прозвуча мнооооого глупаво за доста от вас.Имам следната дилема .Възнамерявам да сменям мотора на VW Транспортер Т3 който си е нормалния негов 1.6ТД.Просто му свършиха дните вече, а и слаб е за това купе.Опитах с търсачката за подобни теми ама не се справих нещо.Та въпросите ми са:
1.Какъв бихте ми препоръчали(1Z,AAZ,AFN)
2.Какво се прави по въпроса с електрониката(как се добавя тоя комп към съществуващата инсталация,ако може схеми-с ел. съм долу горе добре)
3.Каква мощност да е мотора(90,110,130 к.с.)
4.Колко според вас би ми излязло като сума.
Ако имате възможност за по-подробни обяснения ,ще съм ви благодарен.Желая ви здравеи късмет.
Смяна на двигател ?
- kokalapich
- Мнения: 127
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 22:22
- Автомобил: VW BUS T-3 westfalia
- Двигател: AGG 1980
- Местоположение: sofia
Re: Смяна на двигател ?
Здрасти колега с този AFN ще се наиграеш.Слагай AAZ аз сложих такъв и съм доволен,присаждането е без проблем.Няма електроники нямя компютри и други заигравки.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна на двигател ?
kokalapich написа:Здрасти колега с този AFN ще се наиграеш.Слагай AAZ аз сложих такъв и съм доволен,присаждането е без проблем.Няма електроники нямя компютри и други заигравки.
Категорично слагането на AFN е такъв секс, който ако предполагах, нямаше да се захвана.За сега нещата са ок и вече навъртях към 400 км. с новия мотор на синхрото.Имам база за сравнение с AAZ (на синия бях и с такъв) и мога да кажа че е много тромав.JX 1.6 TD е най-доброто решение, ако не искаш електроника.Не съм карал с чист дизел 1.9 и за него не мога да дам мнение.От бензиновите мотори, най-лесно става с 2.0 GTI от Голф/Пасат 115 к.с. и резултата е много добър.Ако някой иска да тества бензин GTI и AFN, да заповяда.
- andibula
- Мнения: 31
- Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Смяна на двигател ?
Карах един служебен преди доста време с 1,6 чист дизел.Положението е като с Москвич 408 навремето- докато се изнесеш от кръстовището поне трима ще те блъснат.Предпочитанията ми са към дизела.Не съм срещу електрониката,стига да не е прекалено много и да е ясно какво да направя по въпроса.Моторите в който взе да се ползва електроника са ми тъмна индия.Затова и пуснах темата - да ми се изяснят някои работи като очаквах че ще е в раздел "Дизелови двигатели" за да се изкажат и специалисти които не са фенове на Транспортерите.А сигурно има и други като мен които са в мъгла по въпроса.Ще изчакам още мнения и като краен вариант ще бягам към най-простия двигател с обем 1,9ТД.
Последна промяна от andibula на Вто 14 сеп 2010 21:11, променено общо 1 път.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна на двигател ?
andibula написа:Карах един служебен преди доста време с 1,9 чист дизел.Положението е като с Москвич 408 навремето- докато се изнесеш от кръстовището поне трима ще те блъснат.Предпочитанията ми са към дизела.Не съм срещу електрониката,стига да не е прекалено много и да е ясно какво да направя по въпроса.Моторите в който взе да се ползва електроника са ми тъмна индия.Затова и пуснах темата - да ми се изяснят някои работи като очаквах че ще е в раздел "Дизелови двигатели" за да се изкажат и специалисти които не са фенове на Транспортерите.А сигурно има и други като мен които са в мъгла по въпроса.Ще изчакам още мнения и като краен вариант ще бягам към най-простия двигател с обем 1,9ТД.
Най-малкия ми проблем беше с електрониката, инсталацията я оправихме за седмица.По-голяма играчка беше да се направи нов изпускателен колектор, за да нагласиш наклона на турбото, едната от лапите за захващане се преправи, маховик от 1Z се слага в комплект със съединител от VR6, който си е бая кинти.Изрязва се нова защитна ламарина между двигателя и ск.кутия.Сменя се опашката на ск.кутия с нова, която е по-дебела за съединителя от VR6, който е 28 шлици на 228 мм.Повярвай ми, ако нямаш базата и уменията да ги направиш тези неща и разчиташ само на майстори...парите които ще дадеш и времето което ще изгубиш са доста.
- andibula
- Мнения: 31
- Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Смяна на двигател ?
Най-малкия ми проблем беше с електрониката, инсталацията я оправихме за седмица.По-голяма играчка беше да се направи нов изпускателен колектор, за да нагласиш наклона на турбото, едната от лапите за захващане се преправи, маховик от 1Z се слага в комплект със съединител от VR6, който си е бая кинти.Изрязва се нова защитна ламарина между двигателя и ск.кутия.Сменя се опашката на ск.кутия с нова, която е по-дебела за съединителя от VR6, който е 28 шлици на 228 мм.Повярвай ми, ако нямаш базата и уменията да ги направиш тези неща и разчиташ само на майстори...парите които ще дадеш и времето което ще изгубиш са доста.
Това ако слагам AFN ли е?Защото от прочетеното дотук той отпада от класацията.Идеята е да стане ясно кой от всичко модели 1,9 дизел е най-подходящ като вложени усилия,нерви и цена за транспортер Т3.Пак казвам не разбирам от мотори,но бях шофьор-снабдител извесно време в една фирма и от Т3 което карах с 1,6ТД 5 степенна кутия внесен чисто нов от Германия от Фирмата,останах с впечатлението че този мотор е слаб за това купе.Затова ми се иска да е 1,9 дизелчето.Какви са разликите в маховиците ,лапите или други елементи - незанам.Опитвам се да се образовам тук.Както е казал народа "Питай пАтника - не пътника",а като гледам има доста патили хора.
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна на двигател ?
andibula написа:Най-малкия ми проблем беше с електрониката, инсталацията я оправихме за седмица.По-голяма играчка беше да се направи нов изпускателен колектор, за да нагласиш наклона на турбото, едната от лапите за захващане се преправи, маховик от 1Z се слага в комплект със съединител от VR6, който си е бая кинти.Изрязва се нова защитна ламарина между двигателя и ск.кутия.Сменя се опашката на ск.кутия с нова, която е по-дебела за съединителя от VR6, който е 28 шлици на 228 мм.Повярвай ми, ако нямаш базата и уменията да ги направиш тези неща и разчиташ само на майстори...парите които ще дадеш и времето което ще изгубиш са доста.
Това ако слагам AFN ли е?Защото от прочетеното дотук той отпада от класацията.Идеята е да стане ясно кой от всичко модели 1,9 дизел е най-подходящ като вложени усилия,нерви и цена за транспортер Т3.Пак казвам не разбирам от мотори,но бях шофьор-снабдител извесно време в една фирма и от Т3 което карах с 1,6ТД 5 степенна кутия внесен чисто нов от Германия от Фирмата,останах с впечатлението че този мотор е слаб за това купе.Затова ми се иска да е 1,9 дизелчето.Какви са разликите в маховиците ,лапите или други елементи - незанам.Опитвам се да се образовам тук.Както е казал народа "Питай пАтника - не пътника",а като гледам има доста патили хора.
Я ме намери на скайпа да поприказваме: pach_bs
Re: Смяна на двигател ?
Здравей колега.
Ако трябва аз да избирам, бих сложил 1Z.Вече не са чак толкова скъпи, електрониката не е болка за умиране, още повече както казваш че си чат с електрото(стига да намериш пълните схеми за този мотор), а и мисля че всичко пасва с изкючение на картера, маслената помпа, капака на главата и щеката за нивото на маслото.Отворите на блока за окачването мисля че пасват, но не съм сигурен.Може да пропускам нещо, но в момента не се сещам.Не знам колко напъваш машинката, но 90 кончета смятам че му стигат на това купе, ако търсим компромисен вариант.Сумата си зависи от това, колко читав 1Z ще намериш.Тази гимнастика със смяната лично не съм я правил, изказах мое мнение и ако греша да ме поправят евентуално съфорумците.Успех ти желая.
Ако трябва аз да избирам, бих сложил 1Z.Вече не са чак толкова скъпи, електрониката не е болка за умиране, още повече както казваш че си чат с електрото(стига да намериш пълните схеми за този мотор), а и мисля че всичко пасва с изкючение на картера, маслената помпа, капака на главата и щеката за нивото на маслото.Отворите на блока за окачването мисля че пасват, но не съм сигурен.Може да пропускам нещо, но в момента не се сещам.Не знам колко напъваш машинката, но 90 кончета смятам че му стигат на това купе, ако търсим компромисен вариант.Сумата си зависи от това, колко читав 1Z ще намериш.Тази гимнастика със смяната лично не съм я правил, изказах мое мнение и ако греша да ме поправят евентуално съфорумците.Успех ти желая.
- kjm
- Мнения: 105
- Регистриран на: Вто 01 яну 2008 12:42
- Автомобил: audi a3
- Двигател: ALH
- Местоположение: Добрич
Re: Смяна на двигател ?
аз имам Т4 с 1.9ТД и съм много доволен от вървеж и разход,все пак е направен за работа.Ако искаш да пробваш само се обади.
Re: Смяна на двигател ?
Здравей колега.Може би това ще ти помогне в избора.
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... ds/aaz.htm
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... ds/aaz.htm
- PACH
- Bus Master
- Мнения: 3086
- Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
- Автомобил: VW Bus T3 Syncro
- Двигател: 1.9 M-Tdi
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Смяна на двигател ?
BORCO написа:Здравей колега.Може би това ще ти помогне в избора.
http://www.brick-yard.co.uk/VehicleSpec ... ds/aaz.htm
В случая нямаме проблем с монтирането, колкото с избора на двигател и съобразяването с бюджета, който е 1000 лв.
- andibula
- Мнения: 31
- Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Смяна на двигател ?
Здравейте колеги.След много четене и най вече след консулт с колегата PACH достигнах до може би най верния избор,а именно да се сложи отново 1,6 ТД.1З мотора е извън бюджета,ААЗ-много тромав и с доста негативни мнения,АФН-непостижим за моите възможности(като познания и финансови).Мисля че за 1,6ТД средствата ще ми стигнат,а дори и да не стигнат то ще е с малко.Към колегата BORCO - благодаря за инфото ама за съжаление съм скаран с чуждите езици Дано да помогне на накой друг колега който не е проспивал часовете по английски Към колегата kjm - благодаря за поканата,но от теста на Т4 няма да разбера как би се държал такъв мотор на Т3.Нали целта е да разбера как ще е вървежа на Т3 с такъв мотор.Благодаря на всички проявили интерес и отношение към темата.
- dalgiq1944
- Мнения: 32
- Регистриран на: Сря 08 юли 2009 18:38
- Автомобил: wv t3
- Двигател: 1.9 aaz
- Местоположение: ryse
Re: Смяна на двигател ?
На моя Т3 сложих 1.9 TD AAZ, но съм с 4-степена кутия от 2.1 бензин.Там се сменя само опашката на скоростната кутия, която взех от старата от дизеловата и фланеца.Не е много паргав, но все пак е дизел.Само ще допълня че в сравнение със стария 1.6 е много пъргав.Ако искаш да е много пъргав сложи бензинов.
Аз съм много доволен от този и разхода е добър, само че да разтоваря мотора го качих на 16" джанти заради 4 степенната кутия.Това е от мен.
Аз съм много доволен от този и разхода е добър, само че да разтоваря мотора го качих на 16" джанти заради 4 степенната кутия.Това е от мен.
- andibula
- Мнения: 31
- Регистриран на: Нед 29 авг 2010 9:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Добрич
Re: Смяна на двигател ?
На моя Т3 сложих 1.9 TD AAZ, но съм с 4-степена кутия от 2.1 бензин.Там се сменя само опашката на скоростната кутия, която взех от старата от дизеловата и фланеца.Не е много паргав, но все пак е дизел.Само ще допълня че в сравнение със стария 1.6 е много пъргав.Ако искаш да е много пъргав сложи бензинов.
Аз съм много доволен от този и разхода е добър, само че да разтоваря мотора го качих на 16" джанти заради 4 степенната кутия.Това е от мен.
Стария ти двигател 1,6ТД или 1,6Д беше и защо ползваш "бензинова"кутия след като имаш от дизел(по добрия вариант за мотора ли е ).Моята си е оригиналната негова 5-степенна кутия с 1,6ТД.Но двигателя го забравяме защото нищо не става от него.Зверски прегрят с нацепена глава,турбото на селска туршия,стопени щуцери за водните съединения,нагърмени съединения.С две думи - трагедия.Затова направо тръгнах да мисля за друг мотор и така и така ще се сменя реших да попитам евентуално дали има по-добри варианти.До тук което разбрах е,че картера,маслената помпа и лапите за захващане към коша задължително се сменят с тези от стария 1,6ТД ако се слага ААЗ.За маховика със съединителя и опашката на кутията не съм сигурен,защото попаднах на противоречиви мнения.С 16" джанти гумите не опират ли никъде при пълен ляв или десен.Моите са си оригиналните 14" и мислех да ги сменям с 15".Все още размислям,а и не бързам.Варианта отново 1,6ТД ще е най-безболезния за мен ,но 1,9ТД си е предизвикателство,още повече като гледам че при доста от колегите се е получило успешно.Подробностите са важни.
Re: Смяна на двигател ?
За дизелите- нямам мнение, но ще ти кажа , че предният ми мотор беше 1,8 (VW или Audi) карбуратор, при тебе ще стане много лесно ( нйма електроника), разход на газ в града (Варна) около 12л газ , дори не намирам разлика със сегашния 2,0 ( само в разхода). А, при джанти 16/205/60 не ми е опряло оше никъде- има място за оше!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 4 госта