Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Колеги и аз имам същия проблем и не искам да го запоявам с поялник (за да не рискувам да счупя цялото стъкло), изчетох цялата тема с интерес
и само да попитам с тези лепила ще мога ли да го залепя ?
- crashman
- Мнения: 321
- Регистриран на: Вто 07 юли 2009 16:29
- Автомобил: Bora
- Двигател: AUS
- Местоположение: морето
- Контакти:
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Аз лично се съмнявам с поялника да пукнеш стъклото, няма да го държиш с минути, само допираш, нагряваш, запояваш и дуАш
Както е казал колагата - електропроводимо лепило /днес го гледах в Практикер, но не помня цена/ и си ток.
Както е казал колагата - електропроводимо лепило /днес го гледах в Практикер, но не помня цена/ и си ток.
- mucho
- Палячо
- Мнения: 1366
- Регистриран на: Пон 05 апр 2004 12:26
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Здравейте колеги,
Някой може ли да ми каже това проводящо лепило дали има и свойствата да подгрява или просто прави свръзка между прекъснатите "писти"?!
Някой може ли да ми каже това проводящо лепило дали има и свойствата да подгрява или просто прави свръзка между прекъснатите "писти"?!
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
mucho написа:Здравейте колеги,
Някой може ли да ми каже това проводящо лепило дали има и свойствата да подгрява или просто прави свръзка между прекъснатите "писти"?!
Най-вероятно само прави връзка.
Не съм запознат с лепилото, но шанса да работи като реотан е нищожен. Нали се сещаш, че се ползва и за куп други места, където греенето е нежелателно. Примерно да си поправяш пистите на платката на арматурното табло.
Което ме подсеща, че ако възстановяваш цяла писта / от край до край на стъклото / ще имаш проблеми със тоците, щото на практика си направил късо съединение.
Нека някой, който е възстановявал по-дълга част от писта премери съпротивлението на реотана /на клемите/ на лепеното, и го сравни със съпротивлението на здрав, оригинален реотан, за да не патите по ел. инсталации и акомулатори.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
То по дълга част от 5 санта не си струва да се прави а даже и 30-40 см да свържеш няма да се отрази много на общото съпротивление понеже всички писти са паралелно свързани а цялото съпротивление е няколко ома.Е сега ако наплескаш цяла писта открай до край може да има негативни последици ама това само по себе си е глупаво.
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
fox_vt написа:То по дълга част от 5 санта не си струва да се прави а даже и 30-40 см да свържеш няма да се отрази много на общото съпротивление понеже всички писти са паралелно свързани а цялото съпротивление е няколко ома.Е сега ако наплескаш цяла писта открай до край може да има негативни последици ама това само по себе си е глупаво.
Ами не си прав, щото почти целия ток ще мине по пистата с по-ниското съпротивление, и ако си "направил" половин писта /30-40 см/ най-вероятно ще изгори отново, щото ще прегрее.
Ако не вярваш откъде ще мине тока - провери в учебника по ел. техника.
- yarek
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:41
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AJM 2000
- Местоположение: Габрово - Daugavpils
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Набавих въпросното лепило Бизон, сега ще чакам да се затопли, защото на самото лепило пише че трябва да се работи при температура 20 градуса.
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Даа попитам за моя проблем който е (мисля) по-сериозен.Смених капака на багажника и на новия капак имаше някакво фолио(на места прозрачно на места тъмно) и го разлепих.Уж нагрявах мокрих за да не разлепя реотаните ама пак съм ги прецакал и не ми работи подгрева на стъклото.Не мисля че с тези лепила ще може да се поправи защото като гледам линиите на лампа има места по 40-50 см направо си липсват.Някакви идеи за ремонт?
Пазя стария капак със стъклото което си работеше безпроблемно, ноо "майсторите" не искат да свалят здрави стъкла,защото много ги чупят и не им се рискува.
Пазя стария капак със стъклото което си работеше безпроблемно, ноо "майсторите" не искат да свалят здрави стъкла,защото много ги чупят и не им се рискува.
- groznika
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
- Автомобил: Bora 1.8T
- Двигател: AUM
- Местоположение: София
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Според мен най-добре в твоя случай е да подмениш прозореца. Можеш и сам да опиташ внимателно да демонтираш здравото стъкло или да търсиш навит майстор за целта.
Успех
Успех
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13446
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Denzi написа: Пазя стария капак със стъклото което си работеше безпроблемно, ноо "майсторите" не искат да свалят здрави стъкла,защото много ги чупят и не им се рискува.
Стъклото е лепено.
На Пуловера на сина махах стъклото със струна , но имаше отвор наблизо до стъклото от ръжда. 2-3 струни ми свършиха работа, но е много бвна операцията. После го знаесох на стъклар да го залепи.
- ktamen
- Мнения: 6167
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
mucho написа:Здравейте колеги,
Някой може ли да ми каже това проводящо лепило дали има и свойствата да подгрява или просто прави свръзка между прекъснатите "писти"?!
Всички проводници имат свойството да подгряват когато през тях протича ток. Колкото по-голямо съпротивление имат - толкова повече се загряват от един и същ ток. Доколкото съм запознат нагревателите на стъклото са от най-обикновена мед и са отлични проводници, лепилото колкото и добър проводник да е, едва ли е по добър от непрекъснат меден проводник, така, че би трябвало да загрява повече от медта. Друг е въпроса, че медните писти са много тънки и едва ли от лепилото може да се направи също толкова тънка писта, а колкото е по-дебела - толкова по-малко съпротивление ще има.
Проводник в лепилото е сребърен прах. Медта отстъпва по проводимост единствено на среброто, но разликата е нищожна, а понеже сребърния проводник не е цял а има милион "снадки" съпротивлението на лепилото е доста голямо.
- dancing_niki
- Скиора
- Мнения: 2106
- Регистриран на: Нед 24 сеп 2006 17:55
- Автомобил: VW Touareg V6 TDI Individual
- Двигател: CASA
- Местоположение: София
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Някой в една тема не беше ли писал, че от меден проводник беше изжулил малко меден прашец и го е смесил с лепилото за по-добра проводимост, за да се избегне точно прегряването в точката на лепенето? Помислете и върху този вариант.
-
- Мнения: 22
- Регистриран на: Вто 13 мар 2012 10:46
- Автомобил: Seat Leon
- Двигател: 1.9 TDI ALH
- Местоположение: София
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Направих процедурата със сребърния лак от Конрад преди 2 месеца и всички ленти се оправиха. Преди 2 седмици обаче една спря да работи, оправих я. Снощи видях, че имам пак 2 неработещи. Споделете има ли някаква друга тънкост след като се мине с лака (по принцип нанасям 2 слоя и чакам 24ч) или съм Марко Тотев и не ми върви :)?
Благодаря!
ПС Предполагам е от значение, че оправих около 10 ленти, някои от тях са с по-големи участъци покрити с лак (7-8 см).
Благодаря!
ПС Предполагам е от значение, че оправих около 10 ленти, някои от тях са с по-големи участъци покрити с лак (7-8 см).
Re: Как си поправих подгряването на задния прозорец...
Пиша, за да облекча всички с проблема отлепена клема на отоплението на задното стъкло. След като изчетох доста подобни теми в различни форуми, най-после и аз си реших проблема. Кратката версия: просто звъннете на сервиза в кв.Сухата река, тел. 0888/ 928 772 и обяснете какъв е случая. Оттам-нататък нямате грижи...
Мога да споделя какво се случи при мен:
След великата градушка през лятото на 2014, останах без задно стъкло. На счупеното стъкло клемите бяха вградени в дебелина, а на подмененото моят майстор ги бе запоил върху стъклото, отвътре. Отоплението си работеше, докато не минех през някоя дълбока дупка - тогава дясната клема се отпояваше и дотам с отоплението. Четири пъти пада (все дясната) и четири пъти след ново запояване изтрайваше за по няколко месеца, докато пак падне. През лятото си я оставях да виси така.
Последният, пети път, вече бях решил да намеря друго решение. Зачетох из форумите - някои бяха останали доволни от електропроводимото лепило BISON ELECTRO. Качествата му бяха изглеждаха убедителни и тръгнах да го диря. Явно темите за препоръките му са стари, тъй като се оказа, че вече никъде го няма - ни в магазини, ни като онлайн доставка. В Баухаус има огромен щанд на BISON, но и там го нямат вече - спрели да го предлагат, тъй като било скъпо (последно около 40 лв) и не се купувало. Направо се отчаях - запояването не помагаше, а електропроводимо лепило нямаше...
Докато търсех електропроводимо лепило, случайно бях попаднал и на препоръката на сервиза в кв.Сухата Река. Бях си я оставил като резервен вариант, но явно вече нямах друг избор. За щастие, телефонният номер беше актуален - 0888/ 928 772. Оказа се, че толкова години по-късно още се занимават. Човекът ме поразпита какъв е случая, предварително ми каза цена (20лв), отидох, а той дойде дори 5 мин. по-рано. Приключи за 20-30 мин., отоплението работеше. Беше свършил работата, взе ми колкото беше казал. Предложих да му оставя бакшиш няколко лева отгоре - отказа ми. На потегляне си обещах да напиша в тези овехтели стари теми по една добра дума, за да го похваля. Успех на всички!
Мога да споделя какво се случи при мен:
След великата градушка през лятото на 2014, останах без задно стъкло. На счупеното стъкло клемите бяха вградени в дебелина, а на подмененото моят майстор ги бе запоил върху стъклото, отвътре. Отоплението си работеше, докато не минех през някоя дълбока дупка - тогава дясната клема се отпояваше и дотам с отоплението. Четири пъти пада (все дясната) и четири пъти след ново запояване изтрайваше за по няколко месеца, докато пак падне. През лятото си я оставях да виси така.
Последният, пети път, вече бях решил да намеря друго решение. Зачетох из форумите - някои бяха останали доволни от електропроводимото лепило BISON ELECTRO. Качествата му бяха изглеждаха убедителни и тръгнах да го диря. Явно темите за препоръките му са стари, тъй като се оказа, че вече никъде го няма - ни в магазини, ни като онлайн доставка. В Баухаус има огромен щанд на BISON, но и там го нямат вече - спрели да го предлагат, тъй като било скъпо (последно около 40 лв) и не се купувало. Направо се отчаях - запояването не помагаше, а електропроводимо лепило нямаше...
Докато търсех електропроводимо лепило, случайно бях попаднал и на препоръката на сервиза в кв.Сухата Река. Бях си я оставил като резервен вариант, но явно вече нямах друг избор. За щастие, телефонният номер беше актуален - 0888/ 928 772. Оказа се, че толкова години по-късно още се занимават. Човекът ме поразпита какъв е случая, предварително ми каза цена (20лв), отидох, а той дойде дори 5 мин. по-рано. Приключи за 20-30 мин., отоплението работеше. Беше свършил работата, взе ми колкото беше казал. Предложих да му оставя бакшиш няколко лева отгоре - отказа ми. На потегляне си обещах да напиша в тези овехтели стари теми по една добра дума, за да го похваля. Успех на всички!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта