mafiota написа:колега не са ли малко повечко неотралните?
До колкото разбирам при теб клетката е: +NNNN-NNNN+ ??
западните източници препоръчват неутралните ламели да са даже 5 на брой +ннннн-ннннн+.по този начин се получават по 2 волта между двойка ламели.ако има по-голямо напрежение то не се оползотворява за разделяне на водните молекули,а се получават топлинни загуби- електролита ненужно се загрява.
колега vladtod искам да те поздравя за резултата и ентусиазма! имам само един въпрос - на оригиналната суха клетка разстоянието межу ламелите не е ли по-малко отколкото се е получило при теб?ако е така има ли разлика в производството и поведението на клетката при еднакви други параметри-напрежение и сила на тока,концентрция на КОН?колкото до резервоар от сайта на ланда енерджи можеш да си поръчаш точно пригоден за целта.по-ефтин вариант е от някоя морга да си вземееш разширителен съд от охладителна система на някаква кола и евентоално да му добавиш още един щуцер някъде горе/а защо не на самата капачка??/.балбукарника или бълбучника или бабълъра можеш да си направиш и сам.по моите наблюдения на тези водни филтри им искат поне 20 лева...а мислил ли си дали наистина ти трябва.ако получения газ го прекараш през резервоара за КОН няма смисъл от повече филтрации.ако смяташ да го ползваш за искрогасител и при взрив да си заминава бълбучника, а не резервоара-това е друг въпрос, но и там има по-ефтини решения.в ю тюб гледах как направиха искрогасител от 2 камъчета за въздух за аквариумни рибки-сложиха ги в месингова тръба,като преди това ги залепиха на вътрешната страна на щуцерите и демонстрираха точно с ННО газ как като го запалиш от едната страна- от другата нищо нестава.
а за колегата dandan ще споделя че аз имам неуспехи със сухата клетка,която ми донесоха от щатите.още след първото напълване започна да сълзи между ламелите и уплътненията.свалих я от колата,подложих по една шайба от двете страни,при затягането скъсах 4 болта понеже американците незнайно защо са решили да използват 4х80мм,а не нещо по-дебело.след повторния монтаж в колата започнах да налучквам концентрацята на КОН и засега мога да кажа че с 20,10 и 5 % КОН 40 амперов бушон си заминава плашещо бързо-за под 10 минути,въпреки пулсовия модулатор.вече съм забъркал и 2,17% КОН,но незнам точката и на замръзване и затова тя стои в бутилка на терасата-да видя опитно какво ще стане.досега установих че на -5 е течна.за горните концентрации мога да кажа че държат поне до -12...просто нестана по-студено докато те бяха на терасата