Здравейте пак
Не виждам какво толкова съм казал, че ме засипахте на лични
Дискутирано е във форума много кратно от други колеги. Сега ще се опитам да обясня подробно.
Дизеловият мотор няма дроселна клапа, и единственият начин за промяна на сместа/оборотите е чрез промяна на количеството впръскано гориво. Тоест за поддържането на определени обороти, е нужно точно определена порция гориво (в зависимост от вида и състоянието на мотора в т.ч компресия, газоразпределение, центровка и т.н)), промяната на тази порция веднага предизвиква промяна на оборотите (това при условие, че не променяте механичното натоварване на двигателя). С две думи , за да поддържате Х обороти, са Ви нужни Х милиграма гориво в горивната камера. Сега малка скоба относно устройството на помпата:
Ето какво представлява помпата
Отгоре в зелено е датчика за положението на електромагнита в помпата. В жълто е самият електромагнит чиято ос завършва с ексцентър и при въртенето движи на ляво на дясно шибъра който е в синьо отдолу, който в действителност регулира количеството нафта. Датчика отгоре, показва на ЕЦУ-то в всеки един момент колко е завъртян електромагнита и тъй като връзката е изцяло механична, респективно, къде се намира шибъра определящ количеството гориво.
Сега да се върнем пак на милиграмите :
Ецу-то се стреми да потдържа въпросните Х оборота на празен ход. Тоест, в момента приоритетната обратна връзка е именно тези Х оборота, и върти магнита в съответната посока до постигането им. Това което виждате като милиграми всъщност е положението електромагнитният ротор в даденият момент (напрежението на датчика отгоре спрямо оборотите).
Премествайки главата, Вие местите всичките тези вертикални чарколяци на ляво на дясно, барабар със шибъра долу. Променяйки положението му, променяте порцията гориво, без да се завърта електромагнита. Оборотите се вдигат, ЕЦУ-то вижда това , и тъй като в момента това му е приоритетната обратна връзка за корекция, завърта ел.магнита до възстановяването на Х rpm. Естествено реалната порция гориво, която влиза в цилиндъра е пак същата, но тъй, като положението на електромагнита и датчика е завъртян на друго място, показанията за количеството милиграми са други. Естествено, поради грешните стойности изчисленията на борда са грешни. До тук нищо стряскащо но :
Подавайки газ, Ецу-то се бръща към горивните си таблици. Според Натоварването, оборотите, налягането, темп и т.н ЕЦУ-то пресмята нужната порция гориво която в момента трябва да подаде. Сега вече единствената обратна връзка му е датчика върху електромагнита, и той го позиционира на точно определено място на датчика, където би трябвало да са Y милиграма. Да , ама понеже Вие сте преместили цялата глава, там вече са Z милиграма, но ЕЦУ-то няма как да знае това
Естествено, тъй като няма как механично тази помпа да се направи линейна, въпросният датчик е калибриран към помпата чрез съответна характеристика и тя не е линейна.1мм преместване в различните диапазони отговаря на различно количество гориво. Преместването на помпата обаче , е линейно и праща въпросната характеристика на майната му
Именно за това във ВАГ-Кома има възможност за такава корекция. По същество, тя действа по същият начин , като преместването на помпата, но с разликата че запазва калибровачната характеристика на помпата.
Заболяха ме пръстите. Който разбрал - разбрал