Здравейте колеги.Имам пасат Б3 1.8 91г.,на който му тече водната помпа.Знаете ли откъде мога да си купя нова такава и евентуално колко пари ще бъде смяната й?
Бях до един познат на брат ми и той ми каза,че ще ми намери за 80 лв. помпата и още 70лв. за смяна,ама честно казано и двете цени ми се виждат завишени.Благодаря предварително.
Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Цената на помпата мисля е нормална, за смяната.... много майстор много цена
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
До колкото си спомням преди 4-5г смених на колега помпата с RP мотор,ама я беше купил 30-40лв, 70лв за смяна бахти и кожодера. Не е толкова трудна смяната,стига да знаеш какво да правиш.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
А ако колата е със климатик?
Нали се сещате къде стои водната помпа на кола със климатик?
70-90лв за водна помпа е нормална цена (със кожуха). За ремонта там вече според колата за кола без клима и хидравлика е пладнешки обир. Ако обаче е и със двете под 50лв не бих се хванал който е виждал кола със клима ще ме разбере.
Нали се сещате къде стои водната помпа на кола със климатик?
70-90лв за водна помпа е нормална цена (със кожуха). За ремонта там вече според колата за кола без клима и хидравлика е пладнешки обир. Ако обаче е и със двете под 50лв не бих се хванал който е виждал кола със клима ще ме разбере.
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Водната помпа Kolbenschmidt струва 86лв с кожуха и е силно препоръчително да се смени заедно с него.Иначе и Hepu и Kolbenschmidt са на цена около 40-50лв,когато е само предната част.Принципно най-лесно се сменя,като се свали целия кожух на помпата и навън се разглоби на две,ако ще се сменя само предната част,защото за да се свали предната част на място,трябва да се свали и ангренажа дори,за да се развият няколко от болтчетата.Съответно цената е според зависи,както каза колегата и може да е 20-30лв за кола без хидравлика и климатик,до 80 дори 100лв за кола с хидравлика и климатик.При някои насаждани климатици дори се стига до източване на фреона и цялостен демонтаж на компресора и алтернатора,защото стойката им не е оригинална и няма как да се свали,без да се свалят те,а водната помпа е под стойката.Ест. тогава цената още се променя и за това специално цената е силно субективна.
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Благодаря ви много за съветите на всички. Истината е че и моята е с климатик и е трудно достъпна и поради този факт може би цената която са ми казали е нормална.Ще потърся още няколко мнения и вече окончателно ще реша.Останете със здраве
- brad4edat
- Мнения: 341
- Регистриран на: Пет 06 апр 2007 21:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Разлог
- Контакти:
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Щом е кола с климатик, цена от 70 - 80 лева си е подарак направо.
Лично на мене ми е дошло до гуша когато при мене в металообработващата работилница идват технически неграмтотни хора и ми дават акъл и ме пришпорват, все едно че обработвам дърво а не метали.
Когато им кажеш 20лв труд за някой шушнеж който ти е погубил между 1-2 часа работа с машини за които те само са слушали, да неговорим че незнаят как се пускат и почнат да ти трошат клечки ми идва да ги убия
Цената си е префектна в твоя случай колега:)
Оня ден идва един и ме моли да му изработя две лагерни тела за една водна турбинка и да му подготвя и оста( една изгнила шпилка ми влачи). Викам пич за труда и материалите 25 лева, ако те устройва добре, ако ли не много ти поздрави ( преебах се, ама карай), понацупи се и се съгласи. Значи тоя човек е толкова бос от техническа гледна точка че не ми се говори, просо го усетих че си няма грам идея за какво идва дума и как трябва да стане.
Носи ми човека една шпилка ф20 дълга към 400мм и иска да сложа лагерите отляво и отдясно на нея и турбинката в средата. Шпилката ръждясала и на точен размер с ръждата ф20,00мм, няма опора (ограничител) за лагера до къде да застане. Добре, вкарах турбиката в средата и прецених къде да се ограничат двата лагера осово по оста, наварих с електрожена едни ограничителни обръчи и после ги оформих на струга така че лагерите да прилегнат до тях добре ( за размера с ръждата под тях да не говориме, еле пък за сума от 25лв), почистих и резбите до лагерите.
Та ида тоя и му обяснявам вече така и така съм направил( наварил) оформил застопоряващи резби до лагерите, ала бала, като за невзискателна водна турбинка за неговите цели е екстра. Обяснявам му и че двете лагерни тела, който изработих са съвсем леко под 0-лата ( -2 /3 стотни) за да може като ги завари там на винкелите, да се компенсира смачкването което ще се получи неизбежно от електрожена ( иначе гаранция че лагерите ще почнат да хрупат от смачкването). Тоя ми разправя че щял да заварява бавно и нямало да се смачка , о боже о простотйио ненаситна Няма такова чудо да се наварява-заварява по лагерно тяло и то да не се деформира, достатачно да почнеш да мениш лагери през месец после.
Взе си човека лагерните тела с оста от шпилка която ми донесе ръждясала на точен размер, плати си и си тръгна. На утрето звъннал на началника и му казал че ИГЛЕНИТЕ лагери ( а те са 6206 там, ссъвсем обикновенни) били свободни на оста!!!! ( нещото за което казах че вече ръзждивата шпилка е виновна, не аз за тези 25 лв) Началника почна да ми разправя за някакви си иглени лагери съм правил ос, били леко хлабави на оста, а аз 1 час немога да се сетя иглени лагери да съм пипал през последната година ( оня умник неразпознава обикновен лагер от иглен ).
Леле избеснях ви казвам онзи ден, избеснях, страшно мразя когато имам клиенти, който са по зле и от жените в техническите дисциплини и да ми дават акъл как да изработя нещо.
Малко се поолях и оспамих темата, но тук идва и мястото от където започнах. Ако човек незнае или неразбира нещо което прави (техническо) то по добре е да слуша какво му обяснява хора които се занимават в тази сфера и да не коментира парите които му търсят!
Лично аз когато отида да ползвам нечии други услуги, било то технически или интелктуални и още повече ако човека се опита да ми обясни и се отнася сс мене като с човек то винаги му оставям по някой лев отгоре от тези които ми е търсил. Искам когато пак опра някога до него, този човек да ми обърне необходимото внимание отново и да ми свърши работата с удоволствие защото знае че ще оценя труда му правилно
Лично на мене ми е дошло до гуша когато при мене в металообработващата работилница идват технически неграмтотни хора и ми дават акъл и ме пришпорват, все едно че обработвам дърво а не метали.
Когато им кажеш 20лв труд за някой шушнеж който ти е погубил между 1-2 часа работа с машини за които те само са слушали, да неговорим че незнаят как се пускат и почнат да ти трошат клечки ми идва да ги убия
Цената си е префектна в твоя случай колега:)
Оня ден идва един и ме моли да му изработя две лагерни тела за една водна турбинка и да му подготвя и оста( една изгнила шпилка ми влачи). Викам пич за труда и материалите 25 лева, ако те устройва добре, ако ли не много ти поздрави ( преебах се, ама карай), понацупи се и се съгласи. Значи тоя човек е толкова бос от техническа гледна точка че не ми се говори, просо го усетих че си няма грам идея за какво идва дума и как трябва да стане.
Носи ми човека една шпилка ф20 дълга към 400мм и иска да сложа лагерите отляво и отдясно на нея и турбинката в средата. Шпилката ръждясала и на точен размер с ръждата ф20,00мм, няма опора (ограничител) за лагера до къде да застане. Добре, вкарах турбиката в средата и прецених къде да се ограничат двата лагера осово по оста, наварих с електрожена едни ограничителни обръчи и после ги оформих на струга така че лагерите да прилегнат до тях добре ( за размера с ръждата под тях да не говориме, еле пък за сума от 25лв), почистих и резбите до лагерите.
Та ида тоя и му обяснявам вече така и така съм направил( наварил) оформил застопоряващи резби до лагерите, ала бала, като за невзискателна водна турбинка за неговите цели е екстра. Обяснявам му и че двете лагерни тела, който изработих са съвсем леко под 0-лата ( -2 /3 стотни) за да може като ги завари там на винкелите, да се компенсира смачкването което ще се получи неизбежно от електрожена ( иначе гаранция че лагерите ще почнат да хрупат от смачкването). Тоя ми разправя че щял да заварява бавно и нямало да се смачка , о боже о простотйио ненаситна Няма такова чудо да се наварява-заварява по лагерно тяло и то да не се деформира, достатачно да почнеш да мениш лагери през месец после.
Взе си човека лагерните тела с оста от шпилка която ми донесе ръждясала на точен размер, плати си и си тръгна. На утрето звъннал на началника и му казал че ИГЛЕНИТЕ лагери ( а те са 6206 там, ссъвсем обикновенни) били свободни на оста!!!! ( нещото за което казах че вече ръзждивата шпилка е виновна, не аз за тези 25 лв) Началника почна да ми разправя за някакви си иглени лагери съм правил ос, били леко хлабави на оста, а аз 1 час немога да се сетя иглени лагери да съм пипал през последната година ( оня умник неразпознава обикновен лагер от иглен ).
Леле избеснях ви казвам онзи ден, избеснях, страшно мразя когато имам клиенти, който са по зле и от жените в техническите дисциплини и да ми дават акъл как да изработя нещо.
Малко се поолях и оспамих темата, но тук идва и мястото от където започнах. Ако човек незнае или неразбира нещо което прави (техническо) то по добре е да слуша какво му обяснява хора които се занимават в тази сфера и да не коментира парите които му търсят!
Лично аз когато отида да ползвам нечии други услуги, било то технически или интелктуални и още повече ако човека се опита да ми обясни и се отнася сс мене като с човек то винаги му оставям по някой лев отгоре от тези които ми е търсил. Искам когато пак опра някога до него, този човек да ми обърне необходимото внимание отново и да ми свърши работата с удоволствие защото знае че ще оценя труда му правилно
- LNikolov
- Мнения: 5
- Регистриран на: Съб 02 май 2009 14:36
- Автомобил: Volkswagen Passat B3 1.6 TDI
- Двигател: SB 1990
- Местоположение: София
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Здравейте!!
Преди няколко месеца и аз сменявах на мойта кола(Passat B3 1.6 TDI) водна помпа!!!
Ремонта ми струваше 80 лева,понеже аз исках да сменя само помпата без кожуха но при развиване на самата помпа се скъсаха няколко от болтовете което се случва много често и тогава се почна едно разглобване за да се стигне до сваляне на кожуха понеже колата е и с климатик и хидравлика,даже бяха свалили и ГНП-то за да може да се стигне до развиване на водната помпа,защото при мен и климатика(със сигурност) и хидравликата са присаждани допълнително абе някаква страшна цигания!!!!
Преди няколко месеца и аз сменявах на мойта кола(Passat B3 1.6 TDI) водна помпа!!!
Ремонта ми струваше 80 лева,понеже аз исках да сменя само помпата без кожуха но при развиване на самата помпа се скъсаха няколко от болтовете което се случва много често и тогава се почна едно разглобване за да се стигне до сваляне на кожуха понеже колата е и с климатик и хидравлика,даже бяха свалили и ГНП-то за да може да се стигне до развиване на водната помпа,защото при мен и климатика(със сигурност) и хидравликата са присаждани допълнително абе някаква страшна цигания!!!!
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
До Brat4edat: Pазбирам те напълно за това което споделяш.Аз също много се възмущавам от хора,които са некомпетентни и претендиращи за знания субекти.Аз също стоя зад принципа,че когато си допрял да искаш помощ от хора,които могат и знаят,трябва да им се довериш напълно,за да могат и те да отвърнат със същото към теб.
п.с. Пожелавам ти повече поводи за радости!
От един от колегите тук в нашият vwclub,си взех помпа за 20 лв.(това беше преди да търся нова)и бях до същите познати на брат ми и те ми казаха,че тази която съм я взел "свири" и по-добре вместо да дам 20+70(за смяната) и да идвам пак след време за нова помпа,както те се изразиха "Слагаш и забравяш" и така и ще направя ще им се доверя.В края на краищата трябва да имаме повече уважение и доверие един към друг,за да можем да бъдем и пребъдем!
п.с.2 Останете със здраве!
п.с. Пожелавам ти повече поводи за радости!
От един от колегите тук в нашият vwclub,си взех помпа за 20 лв.(това беше преди да търся нова)и бях до същите познати на брат ми и те ми казаха,че тази която съм я взел "свири" и по-добре вместо да дам 20+70(за смяната) и да идвам пак след време за нова помпа,както те се изразиха "Слагаш и забравяш" и така и ще направя ще им се доверя.В края на краищата трябва да имаме повече уважение и доверие един към друг,за да можем да бъдем и пребъдем!
п.с.2 Останете със здраве!
- kossel
- Мнения: 1759
- Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
- Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
- Двигател: 103 коня 1600 16V
- Местоположение: София
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Аз съм с РП мотор и сменях водна помпа преди месец, имам и климатик, взеха ми 230 лева в сервиз автокорект
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Здравейте отново! Сега ми предлагат нова помпа за 40 лв. марка"Ruville",някой знае ли дали си заслужава?
-
- Мнения: 1159
- Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
На скоро за 3-ти път си смених водната помпа и сложих на Хепо.Цената и беше 50лв с намалението дойде на 30лв (само предна част).
Не виждам нищо сложно при смяната,че да даваш 80-100лв на майстор!Първата смяна при мен беше една люта зима,без гараж .. отвън сам я смених още когато имах климатик на колата..!Така че купи си помпата и си я смени
Не виждам нищо сложно при смяната,че да даваш 80-100лв на майстор!Първата смяна при мен беше една люта зима,без гараж .. отвън сам я смених още когато имах климатик на колата..!Така че купи си помпата и си я смени
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
kossel написа:Аз съм с РП мотор и сменях водна помпа преди месец, имам и климатик, взеха ми 230 лева в сервиз автокорект
Поне гаранция доживотна трябва да има. Не знам що за сервиз е това, но за такива кошници като нашите тази сума ми се вижда доста голяма.
-
- Мнения: 27
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 9:02
- Автомобил: VW Sharan
- Двигател: 2001
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Ангелин написа:Здравейте колеги.Имам пасат Б3 1.8 91г.,на който му тече водната помпа.Знаете ли откъде мога да си купя нова такава и евентуално колко пари ще бъде смяната й?
Бях до един познат на брат ми и той ми каза,че ще ми намери за 80 лв. помпата и още 70лв. за смяна,ама честно казано и двете цени ми се виждат завишени.Благодаря предварително.
Миналата година я сменях 150лв. излезе нова помпа с кожух смяна ,доливане на антифриз и поправка на буксата на перката, като я гледам къде е зад компресора на климатика си струва.
- lubecku
- Мнения: 393
- Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
- Автомобил: mk3
- Двигател: ABF
- Местоположение: sofiq bulgaria
- Контакти:
Re: Водна помпа за Б3, купуване и смяна?
Помпа с доказан италиански произход и метално работно колело (много добра конструкция според мен няма начин да превърти подобно на оригиналната)
я взимам за около 40лв без отстъпка ,и с климатик и без климатик с презцепване на ремъка 70тина лв за работа. И пак няма клиенти
я взимам за около 40лв без отстъпка ,и с климатик и без климатик с презцепване на ремъка 70тина лв за работа. И пак няма клиенти
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 189 госта