Резултатът от темата е тук: Shift Light
Ето и видео как работи: http://youtu.be/wYqBImNcZOA
============================================================
Идеята ми е да се постави един ярък, червен светодиод на таблото, който да светва, когато оборотите преминат зададена граница - примерно 2200.
Имах няколко идеи за реализацията на това, но накрая реших да сложа един цифров оборотомер и да направя проста логическа схема, която да следи, кои крачета на 7 сегментните дисплеи светят.
За целта трябва да се знае на кои крачета на дисплеите се подава ток, за да се изобрази дадена цифра.
Ето тук:
http://en.wikipedia.org/wiki/Seven-segm ... gment-code
и тук: http://www.electronics-tutorials.ws/com ... omb_6.html
има информация за това.
Примерно ако искаме над 2200 оборота да се включва сигнализацията трябва да следим дали на извода "g" има ток. "g" е средната чертичка, която не свети при 0 и 1, но свети при цифрите 2, 3, 4, 5, 6. При 7 не свети, но в много малко случаи на някой ще му се налага да достигне 7000 оборота (ако въобще успее).
Недостатъкът е, че оборотите, при които се включва сигнализацията ще са твърдо зададени и няма да могат да се регулират.
Въпроси
1. Кой оборотомер е по-добър - този на Нео Монтана или този на Хоби Кит. На Хоби Кит се продава и сглобен, което спестява работа. А на Нео Монтата има повече елементи, дали не е по-добър?
2. Няма ли как да се мине без този цифров оборотомер при колите с вграден оборотомер? Т.е. директно да се вземат по някакъв начин оборотите от таблото. Май съм чел някъде из форума, че стрелката на оборотомера се движи чрез промяна на напрежението. Ако директно замерваме това напрежение и при достигането на определена стойност се включва светодиода? Тогава може би ще е възможно и да се регулират оборотите, при които да светва.
Сигнализатор за високи обороти
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Сигнализатор за високи обороти
Последна промяна от chas на Чет 18 окт 2012 21:29, променено общо 1 път.
Re: Сигнализатор за високи обороти
2. Няма ли как да се мине без този цифров оборотомер при колите с вграден оборотомер?
PIC + малко писане даже не ти трябва да имаш и оборотомер, предполагам идеята ти е шифт лайт,.. малко е безсмислено това
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: Сигнализатор за високи обороти
Стрелката на оборотите се движи от импулси доколкото знам аз...
и аз подкрепям колегата отгоре че идеята е малко безсмислена
и аз подкрепям колегата отгоре че идеята е малко безсмислена
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: Сигнализатор за високи обороти
За целта може да стане и евтин автоматичен ключ газ/бензин!
Re: Сигнализатор за високи обороти
pas1.8mi написа:За целта може да стане и евтин автоматичен ключ газ/бензин!
Да, знам че автоматичните превключват на газ при достигане на определени обороти, но не съм виждал по-евтин от 20 лв.
hp7909 написа:предполагам идеята ти е шифт лайт,.. малко е безсмислено това
На български "shift light" се превежда "лампичка за смяна на предавка", нали? Да, това ми трябва.
Видях че Bobcho_82 е споделил тази схема в една друга тема:
Той казва, че
И тук аз не мога да разбера, от къде да го взема тоя сигнал, не знам какви жички има около оборотомера и коя за какво е. Не разбрах сигнала от бобината няма ли да свърши работа? Не ми е ясно и какво е това A оградено в зелено.На 1-во краче се подава сигнал от оборотомера, или от извода за оборотомер на таблата с часовник.
Ще потърся дали има из нета повече обяснения за тази схема и ще пиша.
Иначе ето какво пише в Енциклопедията:
In use a shift light allows the driver to judge the exact point that a gear change should be carried out without having to glance down at the tachometer. This also increases safety for the driver by keeping his focus on the track at all times.
Кратък превод: Лампичката за превключване на скоростите повишава сигурността, като предупреждава водача, че е настъпил моментът за смяна на предавката, без да е нужно той да отвлича вниманието си, гледайки постоянно оборотомера.
За мен това ще е полезно, а мисля че и за начинаещите водачи.
Последна промяна от chas на Пет 18 ное 2011 18:35, променено общо 2 пъти.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сигнализатор за високи обороти
Дори и за начинаещи водачи не е полезно. Не го ли усетиш двигателя че се тормози и да гледаш в таблото файда няма. Дали ще свети лампичка или стрелката на оборотомера е без значение, все ще отвлича вниманието. Виж ако ползваш колата за състезания е полезно това нещо, но за обикновено шофиране е безпредметно.
Re: Сигнализатор за високи обороти
Според теб излиза, че няма нужда и от оборотомер. Но хората са сложили оборотомер. На някои масови автомобили има и такава лампичка. Тя не е някакво научно откритие, просто спестява няколко поглеждания към оборотомера, а това понякога може да коства и човеки живот.
Освен това, когато се слуша музика двигателят не се чува.
Точно за начинаещите тази лампичка ще е полезна, защото ще им помогне да изградят усет, кога оборотите са високи и какъв звук издава двигателя тогава.
Моля ви да не спорим повече дали е полезна или не лампичката за превключване. Нека всеки сам си прецени дали да постави такава или не.
Ще съм ви благодарен ако се концентрираме върху това как може да се е направи такава лампичка.
Освен това, когато се слуша музика двигателят не се чува.
Точно за начинаещите тази лампичка ще е полезна, защото ще им помогне да изградят усет, кога оборотите са високи и какъв звук издава двигателя тогава.
Моля ви да не спорим повече дали е полезна или не лампичката за превключване. Нека всеки сам си прецени дали да постави такава или не.
Ще съм ви благодарен ако се концентрираме върху това как може да се е направи такава лампичка.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Сигнализатор за високи обороти
Освен да изгради навик да зяпаш в таблото, оборотомера може и да е полезен, ама си може и без него. Половината пасати Б3 и голфове 2 нямат таквоз чудо на техниката, пък не сме си заковали моторите от префорсиране.
И все пак за да не съм оф на темата, гледам че има някакви такива готови устройства
http://raptorperformance.com/
http://stores.ebay.com/D5-Concepts-Stor ... 1229969014
а щом има готови такива в духа на подфорума Направи сам съм сигурен че има някъде схема как са направени
И все пак за да не съм оф на темата, гледам че има някакви такива готови устройства
http://raptorperformance.com/
http://stores.ebay.com/D5-Concepts-Stor ... 1229969014
а щом има готови такива в духа на подфорума Направи сам съм сигурен че има някъде схема как са направени
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Сигнализатор за високи обороти
chas написа: не мога да разбера, от къде да го взема тоя сигнал, не знам какви жички има около оборотомера и коя за какво е. Не разбрах сигнала от бобината няма ли да свърши работа? Не ми е ясно и какво е това A оградено в зелено
То пише: А е контролна точка, за проверка дали работи този преобразувател честота/напрежение.
Не, не може да се свърже към клема на бобина. Там обратното самоиндуцирано е над 300 волта и схемата си отива.
Сигнала ти е от средния крак на комутатора, ако не бъркам.
Но пък 8ми крак в схемата ти е подпрян на 12 волта. А на комутатора размаха май беше 0-5 волта. Тоест я сработи компаратора, я не.
Всъщност, ако имаш импулсен генератор и осцилоскоп, си ти и ще мери вярно.
Re: Сигнализатор за високи обороти
К.Одаджийски написа:...гледам че има някакви такива готови устройства
http://raptorperformance.com/
http://stores.ebay.com/D5-Concepts-Stor ... 1229969014
а щом има готови такива в духа на подфорума Направи сам съм сигурен че има някъде схема как са направени
Най-евтиното, което намерих в eBay е това: http://www.ebay.co.uk/itm/Gauge-Panel-M ... 0915539950
но с доставката излиза над 20лв.
А ето и горната схема реализирана: http://www.drifting-bg.com/forum/viewto ... 1823#32880
Сега ще потърся снимки на моето табло отзад, за да разбера към кой кабел трябва да се свърже.
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Сигнализатор за високи обороти
chas написа:Според теб излиза, че няма нужда и от оборотомер. Но хората са сложили оборотомер. На някои масови автомобили има и такава лампичка. Тя не е някакво научно откритие, просто спестява няколко поглеждания към оборотомера, а това понякога може да коства и човеки живот.
Освен това, когато се слуша музика двигателят не се чува.
Точно за начинаещите тази лампичка ще е полезна, защото ще им помогне да изградят усет, кога оборотите са високи и какъв звук издава двигателя тогава.
Моля ви да не спорим повече дали е полезна или не лампичката за превключване. Нека всеки сам си прецени дали да постави такава или не.
Ще съм ви благодарен ако се концентрираме върху това как може да се е направи такава лампичка.
Голям мерак имах да си сложа оборотомер преди 3 години. Е, направих го. Сега знаеш ли кога го гледам само? Когато си настройвам газовата Ако верно не можеш да си усещаш колата, не шифт-лайт ами и цяла дискотека да й сложиш положението няма да се промени особено.
Между другото тая "екстра" я има още от времето на Мк2 заводска е
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Сигнализатор за високи обороти
Аз пък имах единичка с оборотомер,поставен си заводски...Много корава и бързо се развърташе,7200 оборота за нищо си ги нямаше,не че съм я изтезавал редовно,но съм пробвал!... И мотора си беше чук до последно! Иначе тая лампичка ми се струва абсолютно безполезна,освен ако не караш 300+ коня кола БЕЗ оборотомер и си зле с слуха... Има и оборотомери с вградени такива лампички!
- ZeroCool
- Мнения: 1840
- Регистриран на: Сря 26 апр 2006 23:23
- Автомобил: ImamDa
- Двигател: sVatreshnoGorene
- Местоположение: Горна Оряховица
- Контакти:
Re: Сигнализатор за високи обороти
С други думи.....недей да ровиш по кабелаците на колата като незнаеш какво правиш че да не се запалиш
Re: Сигнализатор за високи обороти
а някои разбрал и каква е третата интеграла на колегата от другия форум че нещо не мога да загрея каква е идеята и
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Сигнализатор за високи обороти
ULN 2003? Седем повторителя с отворен колектор, вградени защитни диоди за индуктивен товар. Става за реле(та), да речем да управлява.
Но тоя пич, от другия форум, е вързвал изходи на чип в паралел. Това е адски невъзпитано.
Инак като гледам реле е писал, да речем комутатор/бобина да прекъсне при 10к оборота ограничител е реализиран с третата схема.
Пичове....как ви се занимава бе?
Видя ли поялник почвам да се озъртам за тоалетна...аман.
Но тоя пич, от другия форум, е вързвал изходи на чип в паралел. Това е адски невъзпитано.
Инак като гледам реле е писал, да речем комутатор/бобина да прекъсне при 10к оборота ограничител е реализиран с третата схема.
Пичове....как ви се занимава бе?
Видя ли поялник почвам да се озъртам за тоалетна...аман.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 168 госта