Проблем с ролката на климатика

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ognyanov
Мнения: 36
Регистриран на: Вто 27 апр 2010 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Проблем с ролката на климатика

Мнениеот ognyanov » Съб 23 юни 2012 7:50


Колеги от известно време започна да се чува странен шум от ролката на компресора на климатика,но пък като пусна климатика този шум изчезва.Трябва ли да ме притеснява много този шум и ако да как се сменя най-безболезнено тази ролка.Мерси предварително.




Потребителски аватар
emo8821
Мнения: 128
Регистриран на: Пет 08 юни 2012 13:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот emo8821 » Съб 23 юни 2012 8:02


да не би да е от лагера на климатика :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19139
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот stefan4o » Съб 23 юни 2012 8:26


Закарай си колата при колегата zfa159. Но не работи в почивните дни :wink: Сигурен съм, че там ще получиш необходимото внимание и истината няма да ти бъде спестена 8)


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот juve » Съб 23 юни 2012 9:09


,но пък като пусна климатика този шум изчезва

ами не е зле наистина да оправиш тоя лагер. Изчезва, защото когато ел съединителя накомпресора се включи, тогава вече върти компресора и лагера де факто спира да се върти и вече не скрибуца.... а ако продължиш дълго да пропускаш този момент накрая ефекта е тривиален - лагера блокира, всичко което върти ремъка заедно с него ако е пистовия а не отделен спира и ти спираш на пътя... :bishop ако си с отделен ремък е друго , ама аз не знам има ли все още такива коли ...всичко го правят вече..... :beat_butt2

а какво общо има ролката с дизеловия раздел ? :beer


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот pe6kata » Съб 23 юни 2012 9:38


juve написа: Изчезва, защото когато ел съединителя накомпресора се включи, тогава вече върти компресора и лагера де факто спира да се върти и вече не скрибуца....


кой е този лагер, приятелю, къде с включване на компресора, спира да се върти :beat_butt2

иначе към автора:

хубаво е да правиш разграничение между тия две думички:
обтяжна ( може и паразитна ролка) и шайба на компресора

независимо дали е компресора е включен или не, ремъка се върти постоянно. С него и шайбата. Съединителя се зацепва, респ и самия компресор почва да нагнетява, едва когато се вкючи самия климатик.

Шума изчезва, понеже компресора е много голям консуматор и ремъка вече остава под товар, има натиск и върху самите ролка и шайба и затова утихват. Понякога пък се получава точно обратното- докато са под товар шумят, а при изкючване на комресора утихват.

Шайбата на компресора има съчмен двуредов лагер, специален за атвокомпрсорите, но не е нещо скъпо- 20-30лв е.
Смяната му изисква демонтажа на съединителя, което е вече проблем, щото изисква по-специален иструмент за него.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот juve » Съб 23 юни 2012 10:04


кой е този лагер, приятелю, къде с включване на компресора, спира да се върти :beat_butt2

Ами колега, когато компресора е изключен, тогава ролката се върти, обаче компресора не...когато електромагнитния съединител получи 12 волта зацепва и ролката се завърта, само че вече върти компресора...ако казваш че НЯМА лагер там - тогава не мога да кажа нищо повече. facepalm
Шайбата на компресора има съчмен двуредов лагер, специален за атвокомпрсорите, но не е нещо скъпо- 20-30лв е.

опааа това не е лагер :)


Потребителски аватар
ognyanov
Мнения: 36
Регистриран на: Вто 27 апр 2010 18:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот ognyanov » Съб 23 юни 2012 11:48


благодаря за отговорите,явно няма как да не го сменя този лагер на ролката :bowdown


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот stivenj » Съб 23 юни 2012 13:16


Колега предполагам,че лагера на компресора ти е за смяна ,сменя се бавно с три болтчета ми го смени майстора ,но лагера беше много скъп-50 лв американски ,трудно го намерих,сега работи перфектно.и не шуми, не вие.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот pe6kata » Съб 23 юни 2012 13:35


juve написа:
кой е този лагер, приятелю, къде с включване на компресора, спира да се върти :beat_butt2

Ами колега, когато компресора е изключен, тогава ролката се върти, обаче компресора не...когато електромагнитния съединител получи 12 волта зацепва и ролката се завърта, само че вече върти компресора...ако казваш че НЯМА лагер там - тогава не мога да кажа нищо повече. facepalm
Шайбата на компресора има съчмен двуредов лагер, специален за атвокомпрсорите, но не е нещо скъпо- 20-30лв е.

опааа това не е лагер :)


juve написа: Изчезва, защото когато ел съединителя накомпресора се включи, тогава вече върти компресора и лагера де факто спира да се върти и вече не скрибуца....



не ми е ясно що остроумничиш?!

за тази седмица имам отремонтирани 5-6 компресора(основно опелски и основно харисън, но няма значние, общо взето нещата са сходни), та да ми обясняваш някакви неща е леко несериозно. Разглобен компресор виждал ли си и наясно ли си как работи?

Обясни ми кой лагер спира да се върти с включването на компресора(разбирай със зацепването на ел съединителя) и къде си видял да съм написал че шайбата на компресора не лагерува на корпуса на компресора. Няма такъв лагер (пояснявам спец за теб- няма такъв лагер, който да спира да се върти със зацепване на съединителя)

Лагера на шайбата, да те светна, във вътрешния си диаметър лежи на корпуса, а във външния- на ролката. Върти се винаги, когато рабори мотора, независимо дали компресора е включен или не! Единствения компресор,който съм виждал/правил, на който вътрешния размер лежи на оста на съединителя, е на комбайн клаас. Но там компресора няма нищо общо с автомобилен- двубутален с колянов вал и биели, досущ като компресор за въздух на зил...Каккто и да

В този модел компресор (санден, мисля че беше sd7v12)има три отовора за навиване на въпросните болтове. Те захващат съеднителя, но изтеглянето става със скоба за изтегляне. Понякога излиза лесно, може да издърпаш и на ръка, но в повечето случаи не е така, иска си здраво натягане...

Лагерите се движат от 20 до 30лв, десетина-петнадесет размера са за всички компресори. Сега може и за 100лв лагер да са ти сложили, може и за 200...


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот juve » Съб 23 юни 2012 23:01


невярно твърдение от моя страна :banghead:

Последна промяна от juve на Сря 27 юни 2012 7:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот pe6kata » Нед 24 юни 2012 6:13


Въртиш накъде ли не, като продължаваш да не ми отговаряш на въпроса, КОЙ ЛАГЕР СПИРА ДА СЕ ВЪРТИ С ВКЛЮЧВАНЕ НА КОМПРЕСОРА ???

И пак ще ти задам въпроса, господин хладилен техник, виждал ли си разглобен автомобилен компресор. Компресорите в хладилниците не се отремонтират, капсуловани са, освен да му смениш маслото друго неможеш да му направиш. Може и да има някакви изключения там, не съм детайлно запознат, по отношение на хладилниците ти си човека, но с автомобилните системи имаш пропуски, и на двамата ни е ясно, и не виждам що подскачаш като ощипана мома.


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот juve » Нед 24 юни 2012 10:19


невярно твърдение от моя страна :banghead:

Последна промяна от juve на Сря 27 юни 2012 7:45, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3009
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот pe6kata » Пон 25 юни 2012 22:20


juve написа: когато компресора НЕ Е включен, ролката на климатика се върти като паразитна, и компресора НЕ СЕ върти. Там предполагам, че има лагер нали ? Когато компресора "зацепи" , тогава започва да се върти и оста на компресора, и оня диск с биелките и буталцата...този лагер, който се е въртял когато се е въртяла САМО ролката продължава да се върти? Виж ти....и аз научих нещо... :screwy ето разбрах и Ви се извинявам, това наистина не го знаех :drinking:


лагера на шайбата се върти непрекъснато, независимо, дали се върти като паразитна ролка, демек при невкл. компресор, или при включен компресор.

Пак ти повтарям, лагера лагерува във вътрешния си диаметър на корпуса! Не на съединителя. При включването на климатика, просто към шайабата се долепя диска на съединителя. По тази причина, лагера се върти винаги!


Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот bobocamaro » Пон 25 юни 2012 22:29


6, което е лагера, се набива на издатъка на капака.
Проклетия лагер се върти ако се върти двигателя.
Проклетия лагер не се върти, когато блокира компресора и се подпали ремъка на зацепен съединител.
bearing.JPG


Потребителски аватар
juve
Мнения: 2255
Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
Двигател: AAZ - ALH
Местоположение: Пловдив

Re: Проблем с ролката на климатика

Мнениеот juve » Сря 27 юни 2012 7:41


АААХ! :banghead: Гадове недни! :applause: Наистина сте прави, мам*(§(*§ му! След като разгледах чертежа още сутринта се разрових в кашона с карантии и видях че НАИСТИНА не съм знаел как стоят нещата :banghead: Точно там , където сочи стрелката на колегата ..тая шийка при мен е отрязана на струг, защото някой из ползвал за някакви центровки.... така и не разбрах защо, обаче се вкиснах :banghead: Но така или иначе истината трябва да се признава - прави сте, лагера НАИСТИНА се върти както казвате... много ми е криво да си призная, обаче съм бил подчертано в грешка :dummy:
Официално се извинявам на колегата pe6kata... той беше прав а аз в грешка :012:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 180 госта