Проблем с ролката на климатика
- ognyanov
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 27 апр 2010 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Проблем с ролката на климатика
Колеги от известно време започна да се чува странен шум от ролката на компресора на климатика,но пък като пусна климатика този шум изчезва.Трябва ли да ме притеснява много този шум и ако да как се сменя най-безболезнено тази ролка.Мерси предварително.
- emo8821
- Мнения: 128
- Регистриран на: Пет 08 юни 2012 13:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с ролката на климатика
да не би да е от лагера на климатика
- stefan4o
- Мнения: 19139
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Проблем с ролката на климатика
Закарай си колата при колегата zfa159. Но не работи в почивните дни Сигурен съм, че там ще получиш необходимото внимание и истината няма да ти бъде спестена
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с ролката на климатика
,но пък като пусна климатика този шум изчезва
ами не е зле наистина да оправиш тоя лагер. Изчезва, защото когато ел съединителя накомпресора се включи, тогава вече върти компресора и лагера де факто спира да се върти и вече не скрибуца.... а ако продължиш дълго да пропускаш този момент накрая ефекта е тривиален - лагера блокира, всичко което върти ремъка заедно с него ако е пистовия а не отделен спира и ти спираш на пътя... ако си с отделен ремък е друго , ама аз не знам има ли все още такива коли ...всичко го правят вече.....
а какво общо има ролката с дизеловия раздел ?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Проблем с ролката на климатика
juve написа: Изчезва, защото когато ел съединителя накомпресора се включи, тогава вече върти компресора и лагера де факто спира да се върти и вече не скрибуца....
кой е този лагер, приятелю, къде с включване на компресора, спира да се върти
иначе към автора:
хубаво е да правиш разграничение между тия две думички:
обтяжна ( може и паразитна ролка) и шайба на компресора
независимо дали е компресора е включен или не, ремъка се върти постоянно. С него и шайбата. Съединителя се зацепва, респ и самия компресор почва да нагнетява, едва когато се вкючи самия климатик.
Шума изчезва, понеже компресора е много голям консуматор и ремъка вече остава под товар, има натиск и върху самите ролка и шайба и затова утихват. Понякога пък се получава точно обратното- докато са под товар шумят, а при изкючване на комресора утихват.
Шайбата на компресора има съчмен двуредов лагер, специален за атвокомпрсорите, но не е нещо скъпо- 20-30лв е.
Смяната му изисква демонтажа на съединителя, което е вече проблем, щото изисква по-специален иструмент за него.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с ролката на климатика
кой е този лагер, приятелю, къде с включване на компресора, спира да се върти
Ами колега, когато компресора е изключен, тогава ролката се върти, обаче компресора не...когато електромагнитния съединител получи 12 волта зацепва и ролката се завърта, само че вече върти компресора...ако казваш че НЯМА лагер там - тогава не мога да кажа нищо повече.
Шайбата на компресора има съчмен двуредов лагер, специален за атвокомпрсорите, но не е нещо скъпо- 20-30лв е.
опааа това не е лагер
- ognyanov
- Мнения: 36
- Регистриран на: Вто 27 апр 2010 18:20
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: Проблем с ролката на климатика
благодаря за отговорите,явно няма как да не го сменя този лагер на ролката
-
- Мнения: 568
- Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D
Re: Проблем с ролката на климатика
Колега предполагам,че лагера на компресора ти е за смяна ,сменя се бавно с три болтчета ми го смени майстора ,но лагера беше много скъп-50 лв американски ,трудно го намерих,сега работи перфектно.и не шуми, не вие.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Проблем с ролката на климатика
juve написа:кой е този лагер, приятелю, къде с включване на компресора, спира да се върти
Ами колега, когато компресора е изключен, тогава ролката се върти, обаче компресора не...когато електромагнитния съединител получи 12 волта зацепва и ролката се завърта, само че вече върти компресора...ако казваш че НЯМА лагер там - тогава не мога да кажа нищо повече.Шайбата на компресора има съчмен двуредов лагер, специален за атвокомпрсорите, но не е нещо скъпо- 20-30лв е.
опааа това не е лагер
juve написа: Изчезва, защото когато ел съединителя накомпресора се включи, тогава вече върти компресора и лагера де факто спира да се върти и вече не скрибуца....
не ми е ясно що остроумничиш?!
за тази седмица имам отремонтирани 5-6 компресора(основно опелски и основно харисън, но няма значние, общо взето нещата са сходни), та да ми обясняваш някакви неща е леко несериозно. Разглобен компресор виждал ли си и наясно ли си как работи?
Обясни ми кой лагер спира да се върти с включването на компресора(разбирай със зацепването на ел съединителя) и къде си видял да съм написал че шайбата на компресора не лагерува на корпуса на компресора. Няма такъв лагер (пояснявам спец за теб- няма такъв лагер, който да спира да се върти със зацепване на съединителя)
Лагера на шайбата, да те светна, във вътрешния си диаметър лежи на корпуса, а във външния- на ролката. Върти се винаги, когато рабори мотора, независимо дали компресора е включен или не! Единствения компресор,който съм виждал/правил, на който вътрешния размер лежи на оста на съединителя, е на комбайн клаас. Но там компресора няма нищо общо с автомобилен- двубутален с колянов вал и биели, досущ като компресор за въздух на зил...Каккто и да
В този модел компресор (санден, мисля че беше sd7v12)има три отовора за навиване на въпросните болтове. Те захващат съеднителя, но изтеглянето става със скоба за изтегляне. Понякога излиза лесно, може да издърпаш и на ръка, но в повечето случаи не е така, иска си здраво натягане...
Лагерите се движат от 20 до 30лв, десетина-петнадесет размера са за всички компресори. Сега може и за 100лв лагер да са ти сложили, може и за 200...
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с ролката на климатика
невярно твърдение от моя страна
Последна промяна от juve на Сря 27 юни 2012 7:45, променено общо 1 път.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Проблем с ролката на климатика
Въртиш накъде ли не, като продължаваш да не ми отговаряш на въпроса, КОЙ ЛАГЕР СПИРА ДА СЕ ВЪРТИ С ВКЛЮЧВАНЕ НА КОМПРЕСОРА ???
И пак ще ти задам въпроса, господин хладилен техник, виждал ли си разглобен автомобилен компресор. Компресорите в хладилниците не се отремонтират, капсуловани са, освен да му смениш маслото друго неможеш да му направиш. Може и да има някакви изключения там, не съм детайлно запознат, по отношение на хладилниците ти си човека, но с автомобилните системи имаш пропуски, и на двамата ни е ясно, и не виждам що подскачаш като ощипана мома.
И пак ще ти задам въпроса, господин хладилен техник, виждал ли си разглобен автомобилен компресор. Компресорите в хладилниците не се отремонтират, капсуловани са, освен да му смениш маслото друго неможеш да му направиш. Може и да има някакви изключения там, не съм детайлно запознат, по отношение на хладилниците ти си човека, но с автомобилните системи имаш пропуски, и на двамата ни е ясно, и не виждам що подскачаш като ощипана мома.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с ролката на климатика
невярно твърдение от моя страна
Последна промяна от juve на Сря 27 юни 2012 7:45, променено общо 1 път.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3009
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Проблем с ролката на климатика
juve написа: когато компресора НЕ Е включен, ролката на климатика се върти като паразитна, и компресора НЕ СЕ върти. Там предполагам, че има лагер нали ? Когато компресора "зацепи" , тогава започва да се върти и оста на компресора, и оня диск с биелките и буталцата...този лагер, който се е въртял когато се е въртяла САМО ролката продължава да се върти? Виж ти....и аз научих нещо... ето разбрах и Ви се извинявам, това наистина не го знаех
лагера на шайбата се върти непрекъснато, независимо, дали се върти като паразитна ролка, демек при невкл. компресор, или при включен компресор.
Пак ти повтарям, лагера лагерува във вътрешния си диаметър на корпуса! Не на съединителя. При включването на климатика, просто към шайабата се долепя диска на съединителя. По тази причина, лагера се върти винаги!
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Проблем с ролката на климатика
6, което е лагера, се набива на издатъка на капака.
Проклетия лагер се върти ако се върти двигателя.
Проклетия лагер не се върти, когато блокира компресора и се подпали ремъка на зацепен съединител.
Проклетия лагер се върти ако се върти двигателя.
Проклетия лагер не се върти, когато блокира компресора и се подпали ремъка на зацепен съединител.
- juve
- Мнения: 2255
- Регистриран на: Вто 07 мар 2006 22:43
- Автомобил: Pasat B3-Seat Leon TDI
- Двигател: AAZ - ALH
- Местоположение: Пловдив
Re: Проблем с ролката на климатика
АААХ! Гадове недни! Наистина сте прави, мам*(§(*§ му! След като разгледах чертежа още сутринта се разрових в кашона с карантии и видях че НАИСТИНА не съм знаел как стоят нещата Точно там , където сочи стрелката на колегата ..тая шийка при мен е отрязана на струг, защото някой из ползвал за някакви центровки.... така и не разбрах защо, обаче се вкиснах Но така или иначе истината трябва да се признава - прави сте, лагера НАИСТИНА се върти както казвате... много ми е криво да си призная, обаче съм бил подчертано в грешка
Официално се извинявам на колегата pe6kata... той беше прав а аз в грешка
Официално се извинявам на колегата pe6kata... той беше прав а аз в грешка
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 180 госта