тия последните неща за пункати глави и сименс дюзи и т.н. - малко си посъбрал различни коментари от различни хора и си ги разбъркал с миксера. получила се е добра манджа с грозде
сименс дюзите са по добри от другите - затова ги слагат почти само в 170 коньовите версии ( замисли се). Пиезо елементът претендира да издържи доста по-дълго от обикновенното желязо при бошовските.
Освен това при 170 кс моторите дюзите са захванати по различен начин - двустранно, не едностранно. от там нямаш тоя едностранен натиск и едностранно натискане както при по слабите двигатели. От тук главата не се износва като при другите и дюзите не се трият странично. Дори според VW по тия дюзи почти не може да става въпрос за проблем, износване на дюзата и смесване на масло и нафта.
Сименс дюзите имат славата на проблемни заради следните факти - отначало с бошовските имат една и съща цена, но после бош намаляват много цената и сименските остават по скъпи. От това че и бошовските са по-масови по лесно се намират 2ра употреба читави, освен това имат бошовските ремонтни комплекти, като за сименските трудно се намират дори ремонтни комплекти.
Аз за пукната глава на такъв двигател май все още не съм чел. освен това тоя двигател го пускат малко по късно от 140 коньовия - евентуално може да липсват малко проблеми в него.
Аз карам точно 170 коньовия - не бих го сменил никога за 140ката
Най голямата греда на сименските дюзи е това че изгори ли една от тях - колата спира - така е направена системата. Докато при бошовската версия до колкото знам може да се движи колата с силно ограничена скорост и не изгасва двигателя точно като изгори дюзата. Освен това точно тия сименските ги сменят безплатно в VW.
Ако ще търсиш 2008ма година кола - отдели някой лев още и си вземи 2009та комон рейл. това като съвет от мен за да спиш спокойно и за всеки проблем с колата да си викаш - дано не е дюза
.
Иначе помпа дюза технологията се слави като най-добра като икономия на гориво/производителност. Тия новите комон рейли са почти като показатели на помпи дюзите, но пък имат доста системи за спестяване на гориво, затова и дават като цяло една идея по-малък разход. Освен това комон рейл системата уж е по-опростена и по-ефтина за поддръжка (макар че като гледах цените и там може да се поспори)