Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот morfei1 » Пон 17 сеп 2012 6:52


Интересуват ме лог файлове на 1-ви, 4-ти и 13-ти канал PD мотори [Golf 4, Passat B5.5 и компания, ...AJM,ASZ,ARL,ATJ,AVF и останалите разновидности на тези мотори, монтирани на A3,A4,Шкода,Seat], който е направил или не му представлява проблем да направи log file.

Условието е мотора да е загрял поне на 75 - 82 градуса, напиште кода на мотора си и дали е с автоматична кутия и дали имате чип или други модификации.

След като запишете лог-а, конвертирайте го с програмата CSVconverter

Благодаря :)!
Прикачени файлове
GOLF4-ASZ-01-04-013.rar
(1.34 KиБ) Свален 351 пъти
CSVConv.rar
(50.71 KиБ) Свален 351 пъти




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот dobrin » Пон 17 сеп 2012 14:19


Вярно, че е от малко по-новите PD, но все пак мисля, че може да е от полза.
viewtopic.php?f=24&t=292862


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот FELIPE » Пон 17 сеп 2012 17:24


Ето и моя лог...с включени дневни светлини е(не ми се бъзикаше програмирането да ги изключа),не знам дали има значение,иначе съм с чип и ръчна скоростна кутия.
П.П.Интересно миналата седмица правих лог и показанията на 13 канал на четвърти цилиндър си бяха супер(не повече от 0,2 - 0,3),но бях с друг дизел(Shel V Power racing) и без включени светлини,странна работа.
Прикачени файлове
BORA ASZ.rar
(902 Байтове) Свален 280 пъти


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот morfei1 » Пон 17 сеп 2012 20:19


разликата между +2.2 и 0 на моята кола е в полза на 0, поне до сега.

+много по-мека работа, особено когато е студена, топла също работи по-меко и спокойно.
+много по-плавно ускорение, а така също и при превключване на предавките, особено малките. Няма го и лашкането при отнемане на газта при ниските предавки. Поема високите предавки в ниските обороти много по-добре.
+непритятната миризма на изгоряла нафта почти изчезна, а след включването и на EGR-а на стандартните му стойности 32768, напълно спря да мирише на изгоряла нафта, въпреки че нямам катализатор (след включването на EGR-а свистенето от крайното гърне, което се получава след като се премахне катализатора, също така завихрянето в "гърнето" на катализатора, свирукането на турбината на празено ход изчезнаха напълно.

-не е толкова рязка и всякаш ми се струва по-мудна във високите обороти с повече газ, което при сериозно натиснат педал на ниските предавки е по скоро + отколкото -.
-впръскваното количество гориво на празен ход се вдигна с 1мг. а така също и моментния разход от 0.6л на 0.8л. Не знам тази промяна как ще се отрази на разхода по бордови, и пълно-пълно, в процес на тестване съм и по нататък ще споделя. За сега мисля че няма промяна, доколкото мога да вярвам на бордовия.

Последна промяна от morfei1 на Пон 17 сеп 2012 21:14, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот FELIPE » Пон 17 сеп 2012 20:50


Това 0,8 по ваг или по бордови,защото при мен,когато бордовия показва 0,6л/ч, вага показва 0,4 ,иначе всичко което описваш като "-" го има и моята кола,особено ме дразни момента, когато карам на първа,включа втора и отпусна съединителя,както и да го отпусна колата изведнъж се юрва напред,свистене от аспуха и завихрянето го имам и аз ,като моята турбина доскоро не свирукаше,но скоро започна като затворихме софтуерно EGR-a на 33 768...как се променя този sinchro angle?


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот morfei1 » Пон 17 сеп 2012 21:08


със синхронизация 2.2 по ВАГКОМ разхода на место беше 0.6, по борд 0.7л. Средния разход по борд и пълно пълно се разминаваше с не повече от 100-200грама на един резервоар, така беше преди софтуерното ограничаване на EGR, така си остана и след като го изолираха (софтуерно). Сега със синхронизация 0, по ВАГКОМ е 0.8л и по борд е 0.8л. и с EGR и без него.

Значи си почти като мен, но пък твоята е в закъснение, според това което прочетох и разпитах :roll: .

Променя се от колелото на разпределителния вал.

Трябва ти лула 13 за трите малки болта и 18 лула за болта на който се държи зъбното колело за вала.

Отпущат се 3-те болта 13. След което с 18 хващаш централния болт (без да се опитваш да го развиваш :!: ) и в твоя случай щом си в - трябва да върнеш назад тоест към чистачките (аз бях в + и въртях напред, към радиаторите) . Стягаш трите болта 13, палиш и гледаш, това при загрял мотор и преценяш, трябва да мърдаш с много малко, понякога милемитер е много. Аз на 3-та , 4-та проба я заковах на 0.„

За EGR-а караха две години със софтуерно изолиран EGR - 35000. Сега го включих и освен че ми изчезна, непирятната миризма, свистенето в ауспуха, свистенето на турбото и мотора загрява по бързо, което също се отразява на разхода износването на мотора, особено на градско-късо разстояние, на дълго и на обороти над 2300 мисля беше, така или иначе не работи EGR. Изчезна и буботенето във филтърната кутия, което се появи след като сложих R32 DSG шнорхела, предполагам в следствие на това, че мотора смуче само въздух на празен ход :roll:.

Другото интересно нещо за EGR, което аз лично не го знаех, след като колата работи около 2 -3 минути на празен ход, без да се подава газ, EGR-а се замоизключва, почти пълно 4.8% и започва свирукането, миризмата и свистенето от ауспуха. Леко да се подаде газ и отново се включва с настройка 32768 на около 69 - 75%

За сега мисля да си го оставя да работи, още повече зимния сезон ще му е по-добре. Стойностите му могат да се свалят до 32368 мисля, тогава работи на 85% но и двигателя леко си сменя звука при тази настройка, явно саждите му идват в повече :Mr Green Fun , затова и си го оставих на дефалт настройка.

Филип, интересно ми е да видя твоята кола на 0 синхронизация, колко гориво ще ти впръсква на празен ход (загряла) и какви ще ти са показанията на 13-ти :)

Последна промяна от morfei1 на Пон 17 сеп 2012 21:48, променено общо 4 пъти.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот dobrin » Пон 17 сеп 2012 21:29


Някой има ли идея при 16 клапановите двигатели кой от валовете се мести за да се променя синхронизацията, или няма значение?


Потребителски аватар
°niksi°
Бай Брадър
Мнения: 5088
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 11:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот °niksi° » Пон 17 сеп 2012 23:43


Изпускателния на 16 клапановите.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот morfei1 » Вто 18 сеп 2012 2:12


Който е търсил за синхронизацията, сигурно е попадал на този сайт

http://www.myturbodiesel.com/1000q/mult ... le-TDI.htm


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот FELIPE » Вто 18 сеп 2012 19:15


Филип, интересно ми е да видя твоята кола на 0 синхронизация, колко гориво ще ти впръсква на празен ход (загряла) и какви ще ти са показанията на 13-ти

:oops: Надали ще имам смелост да направя това упражнение...но знае ли се,някой ден може и да се престраша,иначе имам нужда,предполагам е направена да е максимално икономична(0,4 разход на място по VAG) с някои неприятни ефекти свързани с това,Мите,обръщам се към теб ,защото като гледам другите притежатели на ASZ,ARL,AJM и т.н. си траят,можеш ли да ми обясниш как се променят стойностите на EGR с VCDS,примерно как да го направя 32 768 да видя ще спре ли да свирука турбото. :beer Поне това е софтуерно и лесно се прави :D .


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот morfei1 » Вто 18 сеп 2012 19:24


Enginе модула. Login въвеждаш 12233 парола и му даваш Do it. След това обратно в менюто на Engine модула отиваш на Adaptation и мисля че EGR-а беше на 3-ти канал.

Там ще видиш моментните стойности 33768. На New value му даваш 32768 - Test - Save и в последната колонка на това меню, ще видиш как EGR-а почва да работи и си вдига процентите. След няколко минути работа се изключва и пада на 4.8 процента. При леко подаване на газ, пак се включва.

[Select]
[01 - Engine]
[Login - 11]
Enter 12233 to activate special adaptations,
[Do It!]


[Adaptation - 10]
Enter the "channel number" below to select each channel.
Put in the suggested value(s) in "new value".
[Test]
Observe the "test value" field to make sure the adaptation setting is acceptable.
[Save]


Channel 3: EGR

To decrease the EGR rate, increase the number to the highest possible value (typically 33768).
This will prevent/slow down the intake manifold clogging problem and reduce smoke.
Though the MAF at idle is still within specifications (370 mg/h) do not use this adaptation on the road :-)
Again, this EGR setting is for off-road use only !!!


http://www.ross-tech.com

:да:


Потребителски аватар
kenwood
Мнения: 139
Регистриран на: Вто 20 фев 2007 17:48
Автомобил:
Двигател:

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот kenwood » Вто 18 сеп 2012 21:28


°niksi° написа:Изпускателния на 16 клапановите.


Не е ли всмукателния? Поне по ръководство го дават той да се върти за синхронизацията...него въртях и при мен като я гласих. То и датчика на разпределителния е там g40 май беше. Говоря за 2.0 БКД 16в?


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот FELIPE » Сря 19 сеп 2012 18:18


Изображение
Хм,това е лога с корекцията на дюзите със Shell V-Power Diesel и EGR със стойности 32768,доста по-добре е,явно двигателя работи по-равномерно с хубаво гориво,гледам Shell са пуснали и ново гориво Fuel Save Diesel,уж било с добавка на цената на обикновения дизел,ще го пробвам следващия път,иначе вярно като поработи колата на място и стойностите на EGR стават от 52% на 4,8% и аспуха започва да свисти :D .
П.П.Кога ли ще ме удари съчмата да видя и синхронизация 0 как ще ми се отрази на колата...


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот morfei1 » Сря 19 сеп 2012 22:44


най-сложното нещо със синхронизацията е изваждането на горната част на предпазния капак на ангренажния ремък. По скоро наместването му след като прикючиш с настойката :)

Останалото е проби докато го напаснеш.

Днеска ми се появиха проблеми с придърпване... та сега съм в размисли от EGR ли е , от горивен филтър ли е... не е изключено и нещо друго да излезне :roll:


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3925
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Синхронизация на PD - лог файлове на Голф 4, Пасат Б5.5...

Мнениеот Andonov » Чет 20 сеп 2012 11:58


dobrin написа:Някой има ли идея при 16 клапановите двигатели кой от валовете се мести за да се променя синхронизацията, или няма значение?


kenwood написа:
°niksi° написа:Изпускателния на 16 клапановите.


Не е ли всмукателния? Поне по ръководство го дават той да се върти за синхронизацията...него въртях и при мен като я гласих. То и датчика на разпределителния е там g40 май беше. Говоря за 2.0 БКД 16в?


Niksi те подвежда. Мести се всмукателният, както и колегата е писал.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: kris11 и 208 госта