Ами аз като си свалих моста на Пасат-а (първия ми мост,който правих преди 2-3 месеца),го гледах умно...най-напред си ги белязах как седят,понеже при мен са 4 (комби,ама на Пасат на всичките са по 4) и после ги избих.Реших,че е сложно да си ги набия и метнах моста в служебната кола и се затътрих в близък сервиз (Д&Н Овча купел).Там питам "абе имате ли преса,че моята е малко малка и моста не влиза и т.н. и т.н. а да ги набием и какво ще струва" .Един от хората там се изхили нещо и вика да изчакам отвън.Дойде с един "инструмент" за набиване (представлява рязано каре) и ги наби с чука за 2 минути пред сервиза,за което го почерпих 10лв от уважение.Даже ми даде карето с уговорката да го изкопирам като инструмент и да му го върна после и като се върнах в сервиза си направих и аз
След това сменях на още 3-4 Пасат-а тези тампони и става за нула време с каренцето и чука....никак не ми е ясно как го правят на преса,като би било много по-неудобно
А не място дори на подемник,вероятно няма да е много удобно,защото старите се избиват много хамалски,ако не са сменяни близките 10 години,а вероято не са и аз за това си свалям моста и си го гърбя на свалено положение
Смяна на тампони на заден мост Г3
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Смяна на тампони на заден мост Г3
zfa159 написа:Дойде с един "инструмент" за набиване (представлява рязано каре) и ги наби с чука за 2 минути пред сервиза
Може ли снимка или някакво друго пояснение как точно е направен този инструмент. Ако не се притесняваш другите да не го копират де .
- zfa159
- Мнения: 7882
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: SX4 M16A B4 Syncro AGG
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Смяна на тампони на заден мост Г3
Ами аз нямам нищо против някой да го копира,защото и аз така го проимах...това е ноу хау за всички,не само за мен
Това,което аз имам е за Пасат В3 и В4,не знам дали на Голф 3 може да е приложи (още не съм сменял на 3-ка такива тампони).
Ето го самия тампон ->
Както се вижда от картинката,външната му част е от две нива,което прави невъзможно да се набива без някакъв дорник,който да е и той на две нива.
Съответно тук влиза в употреба старо каре.Използва се само външната част,като тя е като чашка,в която влиза вътрешната част на карето (предно външно каре става въпрос).Чашката се изрязва така,че да стане на 2 нива,както е формата на тампона и се подбира по размер,да ляга добре на тампона.
Ето едно каре,за мостра :
Като хванете тампона да го гледате и карето,веднага ше разберете къде какво трябва да се резне,за да стане на иснтрумент
Това,което аз имам е за Пасат В3 и В4,не знам дали на Голф 3 може да е приложи (още не съм сменял на 3-ка такива тампони).
Ето го самия тампон ->
Както се вижда от картинката,външната му част е от две нива,което прави невъзможно да се набива без някакъв дорник,който да е и той на две нива.
Съответно тук влиза в употреба старо каре.Използва се само външната част,като тя е като чашка,в която влиза вътрешната част на карето (предно външно каре става въпрос).Чашката се изрязва така,че да стане на 2 нива,както е формата на тампона и се подбира по размер,да ляга добре на тампона.
Ето едно каре,за мостра :
Като хванете тампона да го гледате и карето,веднага ше разберете къде какво трябва да се резне,за да стане на иснтрумент
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Смяна на тампони на заден мост Г3
Благодаря за информацията, добих представа какво трябва да се направи. Но наистина на живо ще се изпълни картинката кое, как и защо .
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Смяна на тампони на заден мост Г3
Мааалко е стара темата, ама имам съмнение, че и при мен май е дошъл момента за смяната им... Това някой ползвал ли го е : http://www.lincos.bg/skobi-separatori/i ... udi-fb2726 ?
За коледа да си взема един комплект да видим за какво иде реч
За коледа да си взема един комплект да видим за какво иде реч
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на тампони на заден мост Г3
Ако нямаш сервиз за какъв ти е тоя комплект? За една смяна не виждам смисъл да купуваш толкоз скъп инструмент.Имам нещо подобно, но правено на стругар. Излезе ми от порядъка на 40лв. още ме е яд че се набутах...
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Смяна на тампони на заден мост Г3
Щото има колеги много от София и бих се доверил на някои от тях да им го дам и да си свършат работа . Ти като един мой приятел....викам му пич изпадна едно гедоре...100лева на Топмастер голямото....дай да делим 50\50 и като ни трябва да си го ползваме....вика не ти луд ли си, 50лева за инструмент...имам си гаечни ключове....дойде момент да смени съединител и вика,...Бобкаа дай гедорето, че май нямам такъв ключ да си развия едни болтове тука....хахааа е смях се малко ама му го дадох...и все пак му напомних какво е казал преди това
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на тампони на заден мост Г3
Ясно де, ама тресчотката комплект с накрайниците можеш да я ползваш почти винаги, когато правиш нещо по колата си, а тоя инструмент е строго специфичен - колко пъти би ти се наложило да си подмениш тампоните? На мен за двата тампона + труд ми легна към 60 лева. Т.е. за още 20 лева мога да ги сменя още веднъж и то без да се цапам и да се блъскам
Малко е некоректно сравнението ти точно с инструмента, който си описал
Иначе ако наистина го купуваш, за да го дадеш на някой да си свърши работа или си:
1. Богат
2. Или си от тоя вид, дето е на изчезване - който мисли не само за себе си (което е похвално ако е така, междувпрочем)
Малко е некоректно сравнението ти точно с инструмента, който си описал
Иначе ако наистина го купуваш, за да го дадеш на някой да си свърши работа или си:
1. Богат
2. Или си от тоя вид, дето е на изчезване - който мисли не само за себе си (което е похвално ако е така, междувпрочем)
- vucata
- Мнения: 3610
- Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
- Автомобил: Ford Mondeo MK2
- Двигател: 1.8TD 2000
- Местоположение: Bulgaria- Sofia
- Контакти:
Re: Смяна на тампони на заден мост Г3
Втория тип....не случайно казах за коледа. В този форум сме за това- кой с каквото може да помага. Ако бях богат надали щях да карам 3ка....може би 7цата и нямаше въобще да говоря за инструменти
- Iago
- Мнения: 463
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:10
- Автомобил: Volvo XC90 V8 Sport
- Двигател: B8444S
- Местоположение: София
Re: Смяна на тампони на заден мост Г3
Ми.. в тоя ред на мисли на колегата нищо не му пречи на хората от форума на които може да се довери да им взима по 10лева за ползване, докато го избие примерно.. така хем той ще си върне парите в един момент, хем някой друг няма да се мъчи като грешен дявол докато ги сменя с подръчни инструменти.
Аз лично ако имах възможност не бих се стиснал за 10тина лева, за да наема скобата като ми се наложи да си сменявам тампоните
Аз лично ако имах възможност не бих се стиснал за 10тина лева, за да наема скобата като ми се наложи да си сменявам тампоните
- silas1
- Мнения: 48
- Регистриран на: Нед 22 апр 2012 16:13
- Автомобил: VW Golf 3
- Двигател: AEK
- Местоположение: София
Re: Смяна на тампони на заден мост Г3
Здравейте, повдигам тази тема за да не започвам нова.
Предстои ми смяна на тампоните на задния мост. Колата ми е Golf 3 хеч 1.6 GT 101 кс АЕК със задни дискови спирачки и без АБС
Въпросите ми са следните. Отзад с по 1 тампон на страна ли съм, или 4, 2 един срещу друг.
И другия въпрос е, видях че имам кантар и ще трябва да го сваля, как аджеба да стане без да се скъса нищо.
Предстои ми смяна на тампоните на задния мост. Колата ми е Golf 3 хеч 1.6 GT 101 кс АЕК със задни дискови спирачки и без АБС
Въпросите ми са следните. Отзад с по 1 тампон на страна ли съм, или 4, 2 един срещу друг.
И другия въпрос е, видях че имам кантар и ще трябва да го сваля, как аджеба да стане без да се скъса нищо.